بازدید 6321

نوروز سیاسی کردها در ترکیه

دولت تركيه اصلاحات در قبال کردها را متوقف كرد تا ملي گرايان کرد از اين اصلاحات براي صف بندي های سیاسی سوء استفاده نكنند؛ با این حال دولت تصميم دارد این اصلاحات را در چند مرحله ايجاد كند.
کد خبر: ۲۳۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴ 20 March 2012
یک تحلیلگر ترک، فعالان سیاسی کرد در این کشور را به تلاش براي سوء استفاده از عيد نوروز براي نيل به اهداف سياسي خود متهم كرد و گفت: فعالان سیاسی كرد با انگيزه های جدایي طلبانه، حقوق سياسي خود را مطالبه مي كنند.

"مصطفي اوزجان" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه العالم، گفت: دولت تركيه اصلاحات در قبال کردها را متوقف كرد تا ملي گرايان کرد از اين اصلاحات براي صف بندي های سیاسی سوء استفاده نكنند؛ با این حال  دولت تصميم دارد این اصلاحات را در چند مرحله ايجاد كند.

اوزجان حزب کرد "صلح و دمكراسي" و "حزب كارگران كردستان" را به تلاش براي سیاسی کردن و سوء استفاده از عيد نوروز متهم كرد و گفت: حزب حاکم عدالت و توسعه به صورت غیر ملموس در قبال كردها انعطاف و نرمش نشان مي دهد.

اوزجان خاطرنشان کرد: تركيه نيز عيد نوروز را جشن مي گيرد، اما حزب كارگران كردستان از عيد نوروز براي آغاز كردن حملات سياسي و تبليغاتي سوء استفاده كرد، كه اين امر منجر به وقوع اغتشاشات و خشونت در مناطقي مانند دياربكر و استانبول شد.

وی افزود: برخي مطالبات كردها به حق است، اما تأمين همه حقوق كردها و درج اين حقوق در قانون اساسي نياز به زمان دارد .

این تحليلگر ترك حل واقع بينانه مشكلات کردها را خواستار شد و گفت : دولت براي محقق كردن مطالبات كردها با سختي ها و موانعي مواجه است و خود كردها هم مانع محقق شدن مطالبات شان مي شوند.

اوزجان با محقق كردن مطالبات سياسي كردها مخالفت كرد و گفت: مطالبات سياسي كردها هيچگاه محقق نخواهد شد، زيرا اين مطالبات رنگ و بوي جدایي طلبي دارد، و  كردها حقوق فرهنگي خود را دستاويز قرار داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار