بازدید 61886

«سویفت» ارائه خدمات خود به ایران را قطع کرد

در پی اعلام آمادگی پیشین سرویس جهانی معاملات مالی (سویفت) برای قطع ارتباط با ایران در پی تحریم‌های جهانی، این سرویس از امروز خدمات‌دهی به ایران را متوقف کرد؛ این کار پیشرفته‌ترین مرحله تحریم‌های غرب علیه ایران است که تاکنون به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۲۳۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱ 15 March 2012
در پی اعلام آمادگی پیشین سرویس جهانی معاملات مالی (سویفت) برای قطع ارتباط با ایران در پی تحریم‌های جهانی، این سرویس از امروز خدمات دهی به ایران را متوقف کرد.

به گزارش «تابناک»، سویفت امروز اعلام کرد، ارتباطات خود با بانک‌هایی از ایران را که مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند، قطع کرده است.

در همین باره، «سی.بی.اس» با بیان این خبر، این کار را به منزله عملی شدن مؤثر تحریم‌های اتحادیه اروپا و تلاش برای منزوی کردن ایران از نظر اقتصادی معرفی کرد، زیرا معاملات مالی بدون استفاده از سویفت غیرممکن است.

سویفت مخفف نام «انجمن ارتباطات جهانی بین بانکی» است. این سرویس به منزله یک نقطه اتصال بین بانکی عمل می‌کند که برای انجام هر گونه تجارت بین المللی، از جمله تجارت نفت و گاز ضروری است.

سویفت در بیانیه‌ای درباره کار خود اعلام کرد، «تحریم‌های اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی مانند سویفت را از ادامه فراهم کردن خدمات مالی تخصصی برای بانک‌های تحت تحریم اتحادیه اروپا منع می‌کند».

در همین رابطه، «لورنزو کامپوس»، رئیس اجرایی سویفت نیز گفته است: «قطع ارتباط بانک‌ها برای سویفت یک عمل غیرعادی و بی سابقه است. این امر نتیجه مستقیم اعمال بین‌المللی و چندجانبه برای تشدید تحریم‌های مالی ایران است».

به این ترتیب، با قطع خدمات دهی از سوی سویفت به ایران، پرداخت مبالغ مربوط به فعالیت‌های تجاری برای بخش دولتی و خصوصی کشور به شدت مشکل می‌شود. در حقیقت این کار را باید پیشرفته‌ترین مرحله از تحریم‌های غرب دانست که تاکنون علیه کشورمان اعمال شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۰۵
انتشار یافته: ۵۹
اصلا نگران نباشید. من قول میدم پول شما تجار عزیز را در نهایت امنیت با چمدان به خارج ببرم و در نهایت دقت وارد ایران نمایم، توجه نمودی؟ لطفا جهت اطلاع بیشتر با بنده تماس بگیرید.
دلال میدان فردوسی
دیگه از این به بعد میتونیم مبادله کالا با کالا انجام بدیم!
پس تنگه هرمز هم بسته شد :)
خدا لعنت کنه غربی ها را
سويفت اگر خدمات خود را قطع كند اولا
حوالجات ارزي غير ممكن و روشهاي قديمي حوالجات ارزي هم در كشورهاي پيشرفته كاربردي ندارد و مردم عادي هم از اين موضوع زيان زيادي خواهند ديد
دیگه خونشون حلال شده
فکر کنم بهتره ما هم یهک عیدی خوب به دنیا بدیم.
بستن تنگه هرمز خوبه؟
دم عیدی حالشو ببرن.
چیز خاصی نمیتونم بگم فقط خدا بخیر کنه ...
ان شا ا... این رو هم مثل قبلی ها با تحمل سختی زیاد رد می کنیم
تابناک تکلیف خودت رو مشخص کن با اونهایی یا با ما؟ بذار سویفیت هم سوتش رو بزنه فقط ته دل ترسوهایی مث شما خالی میشه نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
عزیزم چه ربطی داشت...دارن اقتصاد را فلج میکتند تابناک هم ساکت باشه مثل بقیه سایت ها فقط امید الکی به مردم بده ؟
ما همه ایران را دوست داریم و ایرانی هستیم و از تحریم هم خوشحال نمی شویم.
عجب قدرتی دارند این صهیونیست ها! یعنی همه ی اقتصاد دست صهیونیست های قاتل است؟
نمی دونم تا حالا یک صفحه سویفت دیدید یا نه.

نبودنش مثل اینه که بجای کامپیوتر، با ماشین تایپ نامه تایپ کنید و بجای نرم افزارهای صفحه آرایی، با حروف سربی روزنامه چاپ کنید.

جایگزینش اینه که بانکها تلکس رو از توی انبارها در بیارند! تازه اگر بانک خارجی طرف معامله همچین وسیله ای رو هنوز داشته باشه و براش صرف کنه دوباره نصبش کنه و براش اوپراتور بزاره.

البته به نظر من معاملات بزرگ بالاتر از 1 میلیون دلار دچار مشکل نمیشه. چونکه برای بانک اون طرف صرف می کنه تلکس بزاره. معاملات زیر 50 هزار دلار هم که از طریق صرافی ها و بانک واسطه خارجی انجام میشه. معامله های بین این دو رقم دچار مشکل میشه. یعنی صنایع متوسط و کوچک.

به بدنه خود دولت خط هم نمیفته. ولی صنایع کوچیک خیلی سخت تر می تونند مواد اولیه خودشون رو وارد کنند و یا محصولاتشون رو صادر کنند.
به سلامتی .
الان دیگه باید با چمدون پول ببریم خارج.
دیگه کم کم داریم به دوران عصر آهن نزدیک می شیم.....!
خدا بخیر کنه!
بهتر
حالا چيكار كنيم .......
ما هم تنگه هرمز را می بندیم تا حساب کار دستتون بیاد
تبریک میگم عیدی بزرگی بود
فقط آیه یاس بخوانید؟ شما خیلی خوابی آقا!!!!
سلام
برای شما،تابناک،متاسفم،بسیار بین متاسفم به حدی که نمی توانم بگویم.با اینکه بنده بابسیاری از عملکردهای دولت موافق نیستم اماارائه ی این خبر با این آب وتاب را نشان از ناشی گری شما در عرصه بین المللی می دانم نه غرض ورزی....البته امیدوارم،بنده تا حدی با معاملات بین المللی آشنا هستم مطمئن باشید،بسیار مطمئن باشید که تحریم اقتصادی ایران و هرکشوری در دنیای امروز غیر ممکن است و این نشان از عجز ابرقدرت های دیروز دارد و البته بی اطلاعی شما...می دانم که این نظر را درج نمی کنید ولی خواستم قدری عمیق تر و ژرف تر به مسائل بین المللی نگاه کنید.یا علی
یعنی بیچاره میشیم ؟
دودش تو چشم مردم بیچاره میره نه اونایی که گردنشون کلفته.
تو این دعواهای سیاسی، مردم ایران چه گناهی دارن که هر روز اینقدر مورد آزار و تحقیر قرار میگیرن؟
هردم ازاین باغ بری می رسد!!
شب عیدی خبر خوش میدی به مردم ... عیدی مونم رسید دیگه ..
من نگران اینگونه تحدیم ها هستم و با توجه به فرمایشات رهبر ایران در پی دست یابی به بمب اتم نیستیم و حالا چرا ابهام ایجاد کرده ایم ! که به بهانه اجازه ندادن به آزانس بین المللی ما را تحریم و از امکانات پیشرفته جهان محروم شویم ! امیدوارم افراد با بصیرت هرچه زود تر این مورد را حل کنند و بهانه به دست دشمنان ما ندهند که دستاورد های 33 ساله را خدای نکرده از دست بدهیم .
متاسفانه اكثر خدمات انلاين در كشورهاي سراسر دنيا با سرورهاي امريكا هدايت و پشتيباني مي شوند و ايران هم يكي از همين كشورهاست
با عدم دسترسي به هر يك از خدمات
بين المللي همچون سويفت امكان جايگزيني ندارند و سيستمهاي قديمي تر كنار گذاشته شده اند و به همين علت وابستگي به اين سرويسهاي جهاني چالشي است براي همه كشورها از جمله ايران كه بايد در مجامع بين المللي به اين مسائل رسيدگي شود وبا اختلاف بين دو دولت مردم از
خدمات سيستمها محروم نشوند
خسته نباشید
برادر باراک یک لت پنجره رو بست.
این نیز میگزرد
شر این سیستم جاسوسی مالی از شر مملکت کنده شد.
با سلام ما که در قسمت ارزی بانک هستیم می فهیمیم که این تحریم چه قدر کار بانکها را مشکل می کند و روی همه بخشهای اقتصادی جامعه اثر منفی خواهد گذاشت / متاسفیم
دیگه وقتی انتقال الکترونیکی پول از دستور کار خارج میشه باید مثل قدیمها پول رو تو کیسه برد و تحویل صاحبش داد. فکر کنم برای حمل و نقل پول معاملات کلان کشور باید بخش عقب هواپیماها یک گاوصندوق ساخته بشه!
آیا در وضعیت ما اثر داره؟
این اعمال یعنی جنگ ترور دانشمندان ایجاد شبکهای ضد ایرانی وادار کردن کشورهای همسایه علیه ایران یعنی جنگ اول تضعیف سپس از پای درامدن لا اقل تا قوی هستید بجنگید وپناه به خدا .
واقعا نامردن و از انسانیت هیچ چیزی نمی فهمن ! اما خدا با ماست و همین برای ما بسه
خب یعنی چکار باید بکنیم اینم رو بقیه. مگه وقتی بود میشد پول جابجا کرد که الان بشه. اتفاقا بد هم نیست بزار دولت هم یه کوچولو حس کنه تحریم رو ببینه مشکل بخش خصوصی رو.
باید فکری اساسی کرد
خدا رو شکر
خوب فکر میکنم الان دیگه وقتشه با قطع فروش نفت به باقی کشورهای اروپائی یه ضربه کاری به اتحادیه اروپا و بلاخص آمریکا بزنیم ...
این پایان کاره و اثرات هولناکش به زودی آشکار میشه.
منتظر گران تر شدن قیمت دلار باشید خدا به خیر کند!
این جمله که هنوز ایرانیا رو نشخناختن کلیشه ای شده ؛ دیگه باید بگیم هیچ وقت ایرانیا رو نمیشناسن ، هیچ غیر ممکنی ممکن نیست ، از این هم رد میشیم ...
لطفا تو دل مردم خالی نکنید.
این مسئله مهمی است چون بانکهای ایرانی داخل و خارج کشور را از شبکه جهانی خارج میکند. حالا بانکها باید در بانکهای خارجی حساب باز کنند و پولهایشان را آنجا نگهدارند ولی مشکلش آن است که میتواند براحتی بلوک شود.
انتقال و صدور نفت به کشورهای اروپایی را تحریم کنید و چند ماه نفت نفروشید ببینید به غلت کردن می افتند یا نه .
جدن عمل کنید طبل تو خالی نباشید و فقط شعار ندید
الان باید چه کنیم راه گریزی هست؟
یا خدا
به نظرم ایران تنگه ی هرمز رو می بنده
مبارک است
بیچاره مردم ایران است و بس !!!!
ایرانی نیستیم اگه تسلیم بشیم
بدبخت شدیم رفت
اینم از عیدیمون که گرفتیم
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. خب اصلا نفت نفروشیم.
خدا بخير كند
خوب من رسما بیکار شدم یعنی واقعا نمیدونم چی بگم
ان موقعي كه حتي گندم را از ما دريغ كرده بودند و به دشمن ما سوپراتاندارد و بمب شيميايي و خيلي چيزهاي ديگر دادند، خداوند پيروزمان كرد. امروز كه چيزي نيست . حتي با شهيد كردن دانشمندانمان و دزديدن آنها از مكه هم نميتوانند دفاعمان را در هم بشكنند
به نظرم همین فردا باید تنگه را ببندیم.
من هيچ پيامي نمي زارم چون هر وقت گذاشتم وعده 24 ساعت بعد راداد ولي ظاهرا بعضي افراد خاص اكانت خاص دارن و حتي با هم چت ميكنندو طوري نشان ميدهيد كه مردم عادي هستن اينم از تابناك
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی