بازدید 5419

جاسبي: هيچ‌کس نمي‌تواند لطمه به دانشگاه‌آزاد بزند

دانشگاه آزاد آنقدر شفاف و روشن عمل مي‌کند که اعلام مي‌کنيم تراز تلفيقي دانشگاه آزاد را در اختيار هر مرجع ذيصلاح و رسانه‌ها قرار مي‌دهيم و هيچ مورد پنهاني نداريم و با گردن برافراشته دفاع مي‌کنيم، زيرا هميشه روشن و شفاف عمل کرده‌ايم.
کد خبر: ۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۳ 28 November 2007

عبدالله جاسبي در جمع رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي با تأكيد بر اين‌که هيچ کس نمي‌تواند لطمه‌اي به دانشگاه آزاد وارد کند، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامي در همه عرصه‌ها خوب کار مي‌کنيم و همه مديران تلاش مي‌کنند اما به آنچه انجام مي‌دهيم، راضي نيستيم، زيرا ما توسعه‌طلبيم.

به گزارش مهر، عبدالله جاسبي، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، امروز در اجلاس رؤساي واحدهاي اين دانشگاه در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين مطلب گفت: گاه رويداهايي رخ مي‌دهد که نبايد زمينه پريشان حالي ما را فراهم کند. اين حوادث چيزهاي طبيعي است و ما از سال 41 و 42 که در ميدان مبارزه بوديم، همه اينها بوده است و بايد محکم بايستيد، قاطع و شاداب و اميدوار به آينده باشيد.

وي خاطرنشان کرد: هيچ گاه نگران نباشيد و براي خدا بايد کار کنيد. در راستاي حق و حقيقت گام برداشته و شفاف و روشن پيش برويد. در اين صورت است که هيچ کس نمي‌تواند کوچکترين لطمه‌اي به ما بزند، اگر کار براي خدا باشد، ماندگار خواهيد بود.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در جمع رؤساي واحدهاي اين دانشگاه افزود: معاونان دانشگاه بايد حرکت کنند و دست‌كم هر يک ماه يک مسافرت به مناطق و واحدها داشته باشند و از رؤساي واحدها انتظار نداشته باشند که فقط رئيس هيئت امنا يا رئيس دانشگاه از واحدشان بازديد کند. اين همه زحمت در واحدهاي دانشگاه آزاد کشيده شده است؛ بنابراين، از شخصيت‌هاي گوناگون، از جمله از نمايندگان خبرگان رهبري، ائمه جمعه و نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي مهم و تأثيرگذار فرهنگي و اجتماعي دعوت کنيد تا با ديدن امکانات دانشگاه آزاد اسلامي از روند فعاليت‌هاي دانشگاه با خبر شوند.

گارد موجود در برخي دانشگاه‌ها براي جذب هيأت علمي را مي‌شکنيم
جاسبي با بيان اين‌که بحث کيفيت دانشگاه آزاد با موضوع هيئت علمي گره خورده است، گفت: در هر محفل و مجلسي که مي‌خواهد دانشگاه آزاد مطرح شود، از نسبت هيئت علمي به دانشجو سخن به ميان خواهد آمد؛ بنابراين، بايد براي رسيدن به کيفيت نگاه ويژه‌اي به جذب هيئت علمي داشته باشيم اگر هيئت علمي کافي وجود داشته باشد، آن‌گاه مقالات علمي و تحقيقاتي و غيره نيز محقق خواهند شد. تعجب مي‌کنم از واحدهايي که در برابر جذب هيئت علمي مقاومت مي‌کنند.

وي با بيان اين‌که هيئت علمي استخوان‌بندي دانشگاه آزاد اسلامي است، خاطر نشان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامي همتراز دانشگاه‌هاي دولتي است. اکنون اساتيد حق‌التدريسي آمده‌اند و در گروه‌هاي آموزشي واحدهاي دانشگاه گارد گرفته‌اند و براي مثال چهار تا پنج حق‌التدريسي در يک گروه آموزشي چنان سيستم را بسته‌اند که هيئت علمي جذب نشود و شرايط را به گونه‌اي مي‌بندند که اجازه ندهند تا هيئت علمي جذب شود. اين گارد را بايد بشکنيم، اگر شما رؤساي واحدها اين کار را نکنيد، سازمان مرکزي دانشگاه خودش اقدام مي‌کند.

به گزارش مهر، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تأكيد بر مکانيزه شدن فعاليت‌هاي دانشگاه آزاد گفت: امروز خانواده‌ها  در واحد قزوين مي‌توانند با حضور در اينترنت بدانند که فرزندشان امروز به دانشگاه آمده است يا نه. اين مسئله که نمودي از مکانيزه شدن فعاليت‌هاست، آثار فرهنگي مثبتي در جامعه دارد و فکر خانواده‌ها  را نيز راحت مي‌کند.

تراز تلفيقي دانشگاه آزاد را در اختيار هر مرجع ذيصلاح و رسانه‌ها  قرار مي‌دهيم
وي درباره بودجه و هزينه کرد دانشگاه آزاد اسلامي گفت: دانشگاه آزاد آنقدر شفاف و روشن عمل مي‌کند که اعلام مي‌کنيم تراز تلفيقي دانشگاه آزاد را در اختيار هر مرجع ذيصلاح و رسانه‌ها  قرار مي‌دهيم و هيچ مورد پنهاني نداريم و با گردن برافراشته دفاع مي‌کنيم، زيرا هميشه روشن و شفاف عمل کرده‌ايم.

جاسبي با تأكيد بر تجهيز کارگاه‌ها، آزمايشگاه‌ها، کتابخانه‌ها  و مراکز کامپيوتر دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: يک دانشگاه، تنها کلاس و گچ و تخته نيست و بايد دانشگاه آزاد اسلامي به سمتي برود که سلف سرويس، نمازخانه، سالن تربيت بدني، استادسرا و ... داشته باشد. وقتي که ما مي‌گوييم عرصه رقابتي امروز آموزش عالي در جمهوري اسلامي ايران بحث کيفيت است، کيفيت نيز همه اينها در مجموع است. وقتي همه امکانات را داشته باشيم نبايد نگران کمبود دانشجو باشيم.

بسياري از دانشجويان برتر دانشگاه آزاد را به دانشگاه‌هاي تهران ترجيح مي‌دهند
وي افزود: دانشجوياني در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد تحصيل مي‌کنند که بسياري از دانشگاه‌هاي دولتي تهران را با وجود اين‌که يک ريال شهريه هم به آنها پرداخت نمي‌کردند، رها کرده‌اند و به واحد علوم و تحقيقات آمده‌اند.

جاسبي با اشاره به رتبه برتر دانشگاه آزاد در اقامه نماز و مسابقات قرآن درباره فعاليت‌هاي فرهنگي اين دانشگاه گفت: همه واحدهاي دانشگاه آزاد بايد ظرف سه سال که اکنون يک سالش گذشته، داراي مسجد شوند و سازمان مرکزي نيز با وام کم کارمزد، براي ساخت مسجد به واحدها کمک مي‌کند. علاوه بر بحث مساجد بايد درباره امر به معروف و نهي از منکر نيز فعال بود. در احداث مقبره شهدا در ايران يکه‌تاز هستيم و فقط دانشگاه آزاد اسلامي است که اين کار را با شکوه هر چه تمامتر برگزار مي‌کند.

وي با درخواست از رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي براي هزينه شدن اعتبارات در محلي که بايد هزينه شود، خاطرنشان کرد: بودجه پژوهشي را جدي بگيرد. بودجه پژوهشي را براي پژوهش مصرف کنيد و براي موارد ديگر مانند امور رفاهي، عمراني و ساختمان سازي صرف نکنيد. سرفصل‌ها‌يي که بودجه پژوهشي بايد در آنها مصرف بشود، مشخص شده‌اند.

به گزارش مهر، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين‌که ارتباط دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت، رابطه خيلي خوبي است، تأكيد کرد: شرط توسعه رشته پزشکي در دانشگاه آزاد، اين است که امکانات را افزايش دهيم و بيمارستان داشته باشيم. اگر واحدهاي دانشگاهي بيمارستان داشته باشند، بسيار ساده و سريع، مجوز راه‌اندازي رشته‌هاي پزشکي فراهم مي‌شود. در زمينه راه‌اندازي رشته‌هاي علوم پزشکي، آزمون و خطا امکانپذير نيست و از آغاز بايد همه امکانات را فراهم کرد.

جاسبي به رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: نظر بنده اين است که در هر منطقه و در مرحله بعد در هر استان يک رشته دکتري حرفه‌اي در بحث علوم پزشکي داشته باشيم. رؤساي مناطق بايد جدي بگيرند و تأسيس اين رشته‌ها  آن قدر نيز مشکل نيست و آن چه هست، اين است که ما همت نکرديم.

تخلف دو واحد دانشگاه آزاد اسلامي در استان فارس
وي از تخلف دو واحد دانشگاه آزاد اسلامي در استان فارس از صدور گواهي معافيت از طرح خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي بيشتر از هر دانشگاه ديگري ضابطه‌گراست. بايد دقت کنيد تا کوچکترين حرکتي خارج از ضوابط صورت نگيرد، زيرا اين مسائل براي ما عوارض دارد.
 
کنکور دانشگاه آزاد ديگر در دانشگاه دولتي برگزار نمي‌شود
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين‌که قرنطينه مانند ناموس دانشگاه آزاد است، گفت: با در حفاظت و حراست از قرنطينه دقت کنيم. تصميمي که گرفته شده، اين است تا در برگزاري آزمون از سال آتي صرفا در مراکز، واحدهاي دانشگاه آزاد و مراکز سما صورت گيرد و از اين پس، ديگر آزمون‌هاي دانشگاه آزاد در دانشگاه‌هاي دولتي برگزار نخواهد شد؛ بنابراين، اگر کمبودي داريد، از همين اکنون به فکر باشيد.

جاسبي درباره اعتبارات ساختمان‌سازي و عمراني دانشگاه آزاد نيز اظهار داشت: 43 وام ساختماني در شش ماهه گذشته به ارزش 37 ميليارد تومان داشته‌ايم، اما اين کم است و هر قدر ما از اين اعتبارات استفاده کنيم، باز نيز کافي نيست و به عبارتي، اگر امروز يک چيزي بسازيم، بهتر است از فردا.

وي از ملاقات چند شب گذشته خود با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خبر داد و گفت: در رشته مامايي تعداد زيادي دوره کارداني داشتيم و همه را به کارشناسي تبديل کرديم . وزارت بهداشت عنوان مي‌کند که تعدادي از رشته‌هاي کارداني برخي از واحدها از امکانات لازم براي ادامه فعاليت برخوردار نيستند. دانشگاه آزاد نيز به وزارت بهداشت اعلام کرد که مقصر دانشگاه آزاد نيست و به اين دانشگاه فرصت بدهند تا اشکالات را رفع کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
از آقاي دكتر جاسبي مي‌خوام كه فقط بيان يه بازديد از واحد بندر‌انزلي داشته باشند، و حداقل به دانشجويان اين واحد بگن كه چرا ما با ترازي بيشتر از واحد قزوين و شهريه‌اي برابر بايد در شرايطي غير قابل مقايسه قرار بگيريم؟
به قول خودشان، یک دانشگاه فقط کلاس و گچ و تخته نیست
ما كه از دانشگاه فقط كلاس و گچ و تخته‌ش رو فهميديم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل