بازدید 39575

تشکر متفاوت آیت الله جنتی از مردم

از مردم به دليل راي ندادن به افرادي كه نبايد انتخاب مي‌شدند تشكر مي‌كنم. مردم به افرادي كه به هر دليل شوراي نگهبان تاييد صلاحيت كرد چه از نمايندگان و چه از سوي كانديداها، راي ندادند و اين موجب خوشحالي ما شد.
کد خبر: ۲۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸ 09 March 2012
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مشاركت 64 درصدي مردم در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اين حضور را طي دو دوره گذشته كم‌نظير عنوان كرد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه «هر يك راي ريخته شده به صندوق‌ها سيلي محكمي به صورت دشمنان بود» اظهار كرد: بايد به اين مردم تبريك گفت و دست‌شان را بوسيد. آنان به آمريكا سيلي محكمي زدند.

وي افزود: مشاركت مردم پاي صندوق‌هاي راي بسيار خوب و دشمن‌شكن بود و موجب بيدار شدن فتنه‌گران از خواب و توهم شد. مردم با حضور خود جواب دندان‌شكني به فتنه‌گران دادند و به آنان فهماندند كه توده مردم با آنان نيست. مردم كساني هستند كه پاي صندوق‌هاي راي حاضر شدند.

وي حسن انتخاب و مشاركت مردم در انتخابات 12 اسفند را از ويژگي‌هاي اين انتخابات برشمرد و خاطرنشان كرد: جريان‌هاي مختلف، ليست‌هاي متعددي دادند كه اشكالي هم نداشت ولي مردم ليستي انتخاب نكردند. مردم با آگاهي، افرادي را از ليست‌هاي مختلف برگزيدند كه اين كار جاي تقدير و تشكر دارد.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: از مردم به دليل راي ندادن به افرادي كه نبايد انتخاب مي‌شدند تشكر مي‌كنم. مردم به افرادي كه به هر دليل شوراي نگهبان تاييد صلاحيت كرد چه از نمايندگان و چه از سوي كانديداها، راي ندادند و اين موجب خوشحالي ما شد.

وي با اشاره به راهبردهاي كشورهاي غربي براي جدا كردن مردم از نظام،‌گفت: رهنمودها و ارشادات رهبري و آگاهي و بصيرت مردم اقدامات دشمنان را ناكام گذاشت. مردم با جدا كردن حساب مسائل از يكديگر به ويژه حساب مشكلات اقتصادي از مسائل سياسي، پاي صندوق‌هاي راي رفتند. براي مردم نظام مساله و مشكلات مالي و اقتصادي مساله ديگري است. خواسته‌هاي اقتصادي را فرياد مي‌‌‌كنيم ولي به نظام هم راي مي‌دهيم.

وي از مجريان و ناظران انتخابات، رسانه‌ها و نيروهاي امنيتي و انتظامي كه موجب برگزاري هرچه بهتر و ايمن‌تر انتخابات شدند نيز تشكر و تاكيد كرد: خواسته ما و شما در اين انتخابات رقم خورد.

جنتي يكي از راه‌هاي شكستن اقتدار آمريكا را، شكستن توطئه‌ها و حضور پاي صندوق‌هاي راي عنوان كرد و افزود: مسوولان بايد قدر اين حضور مردم را دانسته و به عنوان ثواب به مردم خدمت كنند.

وي افزود: خدمات كميته امداد يكي از خدماتي است كه به اقشار محروم جامعه ارائه مي‌شود ولي نياز آنان زياد و خدمات ناكافي است. پدر و مادر و بزرگترها نمي‌توانند نياز و خواسته‌هاي فرزندان‌شان را تامين نكنند پس خدا پدر كسي را بياموزد كه دل خانواده‌هاي نيازمند را به هر طريق ممكن شاد مي‌كند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اجلاس اخير خبرگان گفت:‌ خبرگان رهبري فردي را انتخاب كردند كه داهيانه و هوشمندانه نقشه‌هاي دشمنان را نقش بر آب مي‌كند. اگر خبرگان قبل از رحلت حضرت امام تشكيل نمي‌شد همه چيز اين نظام بر باد مي‌رفت ولي خبرگان رهبري با يك نشست و برخاست آرامش را در كشور برقرار مي‌كند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به تشكيل شوراي عالي مجازي نيز گفت: تشكيل اين شورا، درايت مقام معظم رهبري را نشان مي‌دهد ايشان به چيزهايي توجه دارند كه ديگران به اهميت آن يا توجه نمي‌كنند يا توجه چنداني ندارند.

وي افزود: در فضاي مجازي، دزدي اطلاعات و اسرار انجام مي‌شود و هيچ دستگاهي نمي‌تواند اسرار سري خود را در اين محيط به درستي حفظ كند. اينترنت خطر جدي براي حفظ امنيت و اطلاعات است. انتخاب 20 نفر از افراد حقوقي و حقيقي و به عضويت درآوردن آنان در شوراي عالي مجازي از سوي مقام معظم رهبري نشان از درايت ايشان نسبت به تاثيرگذاري فضاي مجازي دارد.

وي خطاب به اعضاي شوراي عالي مجازي تاكيد كرد: تشكر عملي شما از رهبري در عمل به وظايفي است كه براي اين شورا تعيين شده است. مبادا نحوه برخورد شما مثل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي باشد. البته مقام معظم رهبري خود بر اين شورا نظارت خواهند داشت. كارهاي حاشيه‌اي اعضاي اين شورا بايد تعطيل شود و به وظايف تعيين شده براي آن بپردازند.

جنتي با اشاره به حوادث بحرين نيز گفت: تظاهرات و راهپيمايي مستمر مردم در بحرين حكايت از دست رفتن قدرت آمريكا در اين كشور دارد. آمريكا با آدم‌كشي سعي در حفظ پايگاه خود در بحرين دارد و عربستان به عنوان ابزار دست آمريكاست و خود كاره‌اي نيست.

وي گفت:‌مردم بحرين به چه جرمي قتل و عام مي‌شود؟ آنان خواستار اداره كشورشان بر اساس دموكراسي و آراي مردمي كه سران آمريكا به آن قائل نيستند، مي‌باشند ولي حاكمان آمريكا، عربستان و بحرين اين انتخاب مردم را بر نمي‌تابند.

وي افزود: مسلما عاقبت كار، زوال روزافزون جايگاه آمريكا در منطقه است. مشكلات اقتصادي و مشروعيت از گرفتاري‌هاي سران آمريكايي است. 99 درصد مردم آمريكا مي‌گويند نظام سرمايه‌داري را نمي‌خواهيم ولي حكام اين كشور همچنان به خواست مردم خود نيز توجه نمي‌كنند.

جنتي با اشاره به قرآن‌سوزي نيروهاي آمريكايي در افغانستان، اين كار را غلط دانست و افزود: خدا مي‌خواهد به دست خود آمريكايي‌ها آنان را نابود كند به همين دليل آنان دست به اين اقدام موهون زدند. مردم افغانستان با غيرت ديني خود اين رفتار آمريكايي‌ها را برنمي‌تابند. نيروهاي آمريكايي بايد بدانند ماندن در افغانستان به اين شيوه امكان‌ناپذير است.

وي در خطبه‌هاي اول نماز جمعه نيز با تشريح داستان هابيل و قابيل، به بررسي دلايل صدور حكم قتل در اسلام پرداخت و افزود: براي ريشه‌‌كن كردن فساد گاهي چاره‌اي جز جنگ و قتال و كشتن نيست. البته فساد انواع مختلف و دايره وسيعي چون فساد معنوي، مادي، مالي، اخلاقي، سياسي و اجتماعي دارد كه حكم همه آن‌ها برابر نيست. مفسد في‌الارض و قاتل از جمله مصاديق علل قتال با مسببان آن است. در قرآن كساني كه امنيت را سلب و خطر به وجود مي‌آورند محكوم به قتل هستند. همچنين تسلط قدرت دشمن بر حكومت اسلامي از طريق نفوذي‌ها و جاسوسان، جنگ با خدا و رسول تلقي شده و مصداق في‌الارض پنداشته شده و به همين دليل است كه براي آن مجازات مرگ در نظر گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس