بازدید 8388

نگاهی به هولی یا جشن رنگ در هند

این جشن همانند دیگر جشن هایب هندی با آواز و موسیقی و شیرینی البته به اضافه رنگ همرا ه است و مردم دراین روز با پاشیدن رنگ و آب برروی یك دیگر از صبح تا غروب روز هولی را جشن می گیرند.
کد خبر: ۲۳۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹ 08 March 2012
'هولی' یا 'جشن رنگ' یكی از جشنهای سنتی مردم هند است كه در آغاز فصل بهار براساس تقویم هندی برگزار می شود و امسال این جشن مقارن با 8 مارس (18 اسفند ماه ) كه تعطیل رسمی درهند است موجی از شادی و خوشحالی دربین مردم به ویژه پیروان مذهب هندو به ارمغان آورده است .

به گزارش ایرنا این جشن ریشه در باورهای اساطیری هندوها دارد و معنی كلمه هولی در زبان هندی، 'سوختن' است و در اصل جشن هولی دلالت بر پیروزی خوبی بر بدی دارد.



هولی یا جشن پاشیدن رنگ دانه به صورت هم یك سنت قدیمی هندی است كه هر ساله در آغاز فصل بهار در سرتاسر این كشور و توسط مردم پاس داشته می شود.

این جشن همانند دیگر جشن هایب هندی با آواز و موسیقی و شیرینی البته به اضافه رنگ همرا ه است و مردم دراین روز با پاشیدن رنگ و آب برروی یك دیگر از صبح تا غروب روز هولی را جشن می گیرند.

'هولی' روزی است كه هند در طول آن در دریایی از انواع رنگ ها غرق می شود و از زمین و آسمان رنگ فرو می ریزد.

زنان، مردان، جوانان و كودكان چهره و لباس یكدیگر را بقدری رنگ آگین می كنند كه شناخت آنان حتی برای نزدیكان آنان دشوار می شود.

'هولی' علاوه بر برخورداری از یك بعد مذهبی هندویی آغاز فصل گرما است مردم هند آغاز فصل سرما را با 'دیوالی' و پایان آنرا با 'هولی' جشن می گیرند.

مردم هند برای شركت درجشن هولی از چند روز قبل آماده شده و امروز با رنگارنگ كردن و رنگ پاشیدن این جشن را آغاز كردند

به گزارش خبرنگار ایرنا دردهلی نو هم اكنون تمامی محله و سراسر مردم درحال پاشیدن رنگ و برگزاری جشن سنتی هولی هستند و موجی ازرنگ این شهر را فراگرفته است.

گفتنی است كودكان هند كه از چند روز قبل با پرتاب بادكنكهای مملو از آب به سوی عابران به استقبال هولی رفته و عابران نیز پس از اصابت بادكنكهای مملو از آب و با لبخند پاسخ می دهند.

به هرحال هولی جشن سنتی درهند است كه مردم برای رسیدن این روز و شركت درآن لحظه شماری كرده و این كشور یك میلیاردو 200 میلیون نفری پس از آن به استقبال فصل گرما می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل