بازدید 9721

اعدام قاتـل یک دختر در ملأ عام

کد خبر: ۲۳۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵ 06 March 2012
عامل قتل یک دختر در کانال شرقي فردیس کرج سحرگاه امروز در محل جنایت پای چوبه دار رفت تا مجازات شود.

ایران: این مرد با همدستي برادرش در جریان زورگیری از دختر مسافر، وی را هدف ضربات چاقو قرار داد و کشت.

4 آذر ماه سال 87، مردی وحشتزده با پلیس 110 کرج تماس گرفت و ادعا کرد جسد دختر جوانی را در کانال شرقی فردیس دیده است. دقایقی بعد تیمی از پلیس و بازپرس حسینی از شعبه جنایی دادسرای کرج خود را به محل پیدا شدن جسد رساندند و در برابر سناریویی خاموش قرار گرفتند.

مأموران وقتی دیدند دختر جوان با ضربات چاقو از پای درآمده است به بازرسی از کیف زنانه وی پرداخته و با دیدن کارت شناسایی قربانی پی بردند این دختر الهام نام دارد و 23 ساله است.

مرد جوانی که ماجرای پیدا شدن جسد را به مأموران اطلاع داده بود در بازجوییها به پلیس گفت: از این محل عبور میکردم که چند قدم بالاتر خودروی پیکان زردرنگی را دیدم که کنار کانال توقف کرد و دختر جوانی را به بیرون پرتاب کرد و بسرعت فراری شد. با آنکه شماره خودرو را با گل پوشانده بودند توانستم آن را یادداشت کنم.

غروب همان روز بود که خانواده الهام از سوی پلیس تماس داشتند و از ماجرای شوکآور قتل دخترشان خبردار شدند.

تحقیقات برای یافتن تبهکاران نشان داد ردپایي از سرنشینان خودروی زردرنگ در زورگیریهای جادهای به پلیس کرج مخابره شده است که در همه آنها دو تبهکار جوان با خودروی پیکان زرد با سوار کردن زنان و دختران و زورگیری از آنان دست و پای طعمههای خود را میبستند و آنها را از خودرو به بیرون پرتاب میکردند. از آنجایی که خودروی عاملان قتل الهام نیز پیکان زردرنگی بود، مأموران احتمال دادند که وی نیز طعمه مسافرکشهای زورگیر شده باشد.

تحقیقات در این شاخه پیش رفت و شناسایی خودروی پیکان زردرنگ با شمارهای که شاهد ماجرا در اختیار آنها قرار داده بود در دستور کار پلیس قرار گرفت و هنوز
3 روز نگذشته بود که امین 20 ساله سوار بر پیکان زردرنگ دستگیر شد.
این پسر جوان دخالت در جنایت را نپذیرفت و مدام ادعا کرد که جنایت کار وی نیست اما در بازرسی از پیکان زردرنگ، لکههای خونی که روی صندلی عقب ریخته شده بود، راز جنایت را برملا کرد. بلافاصله خون روی صندلی مورد آزمایش قرار گرفت و کارشناسان پزشکی قانونی متوجه شدند این لکهها با نمونه خون الهام مطابقت دارد.

وقتی امین با این مدرک علمی روبهرو شد چارهای جز اعتراف ندید و در بازجوییها به سرقتهای زنجیرهای و قتل دختر جوان اعتراف کرد.

این پسر جوان گفت: به همراه برادرم وحید از مدتی پیش این پیکان زردرنگ را خریدیم که با آن از مسافران زورگیری کنیم.

روز حادثه دختر جوان را در منطقه شاه عباسي کرج سوار کرده و نزدیک کانال من از صندلی جلو روی صندلی عقب پریدم تا کیف پول و وسایل شخصی این دختر را سرقت کنم. اما وی برای دفاع از خودش مقاومت کرد و با کیف ضربهای به من زد و من هم به الهام مهلت نداده و با چند ضربه چاقو وی را هدف قرار دادم. سپس جسد را نزدیک کانال آب از خودرو به پایین انداختیم و فرار کردیم.

همین اعترافات کافی بود تا پلیس خود را در برابر15 زورگیری مشابه از زنان و دختران ببیند و با ردیابیهای ویژه وحید را نیز دستگیر کند.

اعدام در ملأ عام

با اعترافات دو برادر جنایتکار مشخص شد که امین، عامل اصلی قتل الهام بوده است و این مرد و برادرش با صدور کیفرخواست در اختیار 5 قاضی دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفتند. در جریان جلسات محاکمه، امین بار جزئیات قتل را به گردن گرفت و انگیزه خود را تنها سرقت و زورگیری دانست.

قاضی محمد سلطان همتیار و 4 قاضی مستشار از شعبه 113 دادگاه کیفری نیز پس از بررسی دقیق «امین» را عامل قتل شناخته و وی را به قصاص در ملأ عام و تحمل زندان و شلاق محکوم کردند.

این حکم پس از تأیید در دیوانعالی کشور و استيذان رئیس قوه قضاییه در اختیار اجرای احکام دادسرای کرج قرار گرفت و سحرگاه امروز - سهشنبه 16 اسفند ماه - قرار اجرای آن در پل فردیس گذاشته شد.

دردنامه مادر الهام

مادر الهام که در این سه سال بشدت شکسته شده است و هنوز نتوانسته با مرگ دختر جوانش کنار بیاید به شوک گفت: امیدوارم با صلابت قوه قضاییه همه مجرمان به سزای عمل خود برسند.

 4 آذر سال 87 بدترین روز زندگی ما بود. الهام سر کار میرفت و قرار بود زود به خانه بیاید، زیرا آن شب خانه برادرش مهمان بودیم.

 وقتی از محل کار راه افتاد با ما تماس گرفت و گفت خودش را زود میرساند. دو سه باری هم در مسیر تماس گرفت اما ناگهان تلفنش خاموش شد.

این زن در ادامه گفت: من سر کانال منتظرش بودم تا بیاید و با هم به مهمانی برویم. کمی دیر کرده بود کمکم نگران شدم تا اینکه تماس گرفتند و گفتند تصادفی در آن سوی کانال رخ داده است.

من فقط چند متر با جسد دخترم فاصله داشتم و خودم بیخبر بودم. من حتی نتوانستم تا بالا سر جسد بروم و پدرش برای شناسایی به محل پیدا شدن جسد رفت. همان زمان قاضی کشیک هم به آنجا آمد.

آنجا فهمیدم که دزدان قصد سرقت کیف دخترم را داشتهاند اما وقتی دخترم مقاومت کرده است، وی را به قتل رسانده بودند.

وی در ادامه افزود: به خاطر شرایط روحی خودم و بچههایم سعی کردیم تا مدتی سکوت کنیم، زیرا شرایط روحی خواهران و برادرانش بشدت خراب شده بود و به همین دلیل اعدام قاتل آن به تعویق افتاد.

وی در پایان گفت: امیدوارم اجرای عدالت بهانهای باشد تا افراد شرور متوجه عمل خود شوند و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار