بحث داغ مجلس در باره ازدواج مجدد مردان

کد خبر: ۲۳۱۲۱۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴ 05 March 2012
|
55978 بازدید
|
 پس از موضوع «ازدواج موقت»، بحث «ازدواج مجدد» در لایحه حمایت از خانواده به موضوعی چالش برانگیز در جلسه امروز مجلس بدل شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه مواد 22 و 23 این لایحه روزها در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان به نتیجه نرسیدند، لایحه حمایت از خانواده بار دیگر به کمیسیون حقوقی و فضایی بازگردانده شدو پس از قریب به دو سال از آن زمان بار دیگر این لایحه به صحن علنی مجلس بازگشت. با این تفاوت که کمیسیون قضایی این بار ماده جنجال برانگیز »ازدواج مجدد مردان» را حذف کرده بود.

در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده آمده بود: دادگاه اجازه ازدواج دوم را در این موارد به زوج می دهد: در صورت رضایت همسر و اختیار همسر دائم بعدی منوط به توانایی مالی مرد و تعهد اجرای عدالت بین همسران. همچنین در صورت تعدد ازواج، چنانچه همسر اول مطالبه کند، ازدواج دوم منوط به پرداخت مهریه زن اول است.

اما علی مطهری مخالفت حذف این ماده بود و گفت: باید نگاه جامعی به قوانین و احکام خانوادگی در اسلام داشته باشیم. از این رو به موضوع ازدواج مجدد، ازدواج موقت، ارثیه و دیه کمتر زنان و .... باید توام با هم نگریست.

نماینده تهران با بیان اینکه اجازه ازدواج مجدد، از آن رو بوده که اسلام به دنبال حل یک معضل اجتماعی بوده است؛ افزود: دنیای غرب رابطه آزاد و فساد و فحشا را برای حل این معضل اجتماعی پذیرفته که خانواده در آن جامعه بی معنی شده است.

به گفته وی، به دلیل تلافات زیاد مردان در جنگ​ها و امور مختلف، تعداد زنان آماده ازدواج بیش از تعداد مردان آماده ازدواج است. از سوی دیگر زنان جوانی که شوهر خود را از دست می دهند، کمتر مورد مراجعه قرار می​گیرند. مردان مجرد همدیگر به اینگونه زنان مراجعه نمی​کنند و به دنبال دختران باکره هستند! حال تکلیف این زنان جوان که احتمالا فرزندانی هم از ازدواج نخست خود دارند، چیست؟ آیا نباید زمینه ازدواج مجدد و قانونی آنها را فراهم کرد؟

نادر قاضی پور نماینده ارومیه هم با مطهری هم نظر بود و گفت: ازدواج مجدد جلوی خلاف شرع را می​گیرد. ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و نه در غرب و باید قوانین اسلامی را اجرا کنیم. در مجلس شورای اسلامی هم باید قوانین اسلامی تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اسلام زیر سوال برود، ادامه داد:با توجه به آمار جمعیتی به جنس زن و مرد، متوجه می​شوید که این حکم شرعی، بی حکمت نیست! به زندگی ائمه اطهار و امامان هم بنگرید متوجه اهمیت این موضوع می​شوید.

نماینده ارومیه خواستار رای نمایندگان به پیشنهاد مطهری شد تا ریشه فساد در کشور کم شود.

زهره الهیان نماینده تهران با ابراز تعجب از اظهارات مطهری، با تاکید بر اینکه در اسلام، اساس بر تک همسری است، ادامه داد: وجود چنین ماده چالش برانگیزی بود که باعث شد بررسی آن چهار سال به طول بیانجامد.

او که می​گفت ازدواج مجدد، آرامش روحی و روانی خانواده را مختل کرده و آرامش همسر اول و فرزندان را به هم می​ریزد، افزود: ازدواج مجدد، منجر به طلاق​های بسیاری شده است که نشان می​دهد بنیان خانواده را متزلزل می کند. باید ازدواج مجدد به شرایط استثنایی خاص محدود شود که مثلا زن مهجور، زندانی یا دچار بیماری صعب العلاج باشد. نباید این موضوع را به تمکن مالی مرد یا شرط عدالت، منوط کرد.

نماینده تهران تاکید کرد که نباید فضایی برای بدخواهان مجلس ایجاد کرد تا با مستمسک قرار دادن آن به مجلس و مصوبه آن هجمه​ای وارد کنند.

میرکوهی نماینده دولت با بیان اینکه این ماده به دلیل آنکه منافع زنان تامین شود، حذف شده است؛ افزود: اتفاقا حذف این ماده به ضرر زنان است. دادگاه باید احراز و عدالت مرد را احراز کند تا اجازه ازدواج مجدد صادر شود. اگر این ماده حذف شود، مردان بدون این شرایط می توانند به استناد حکم شرع، ازدواج مجدد داشته باشند. از این رو بهتر است محدودیتی برای مردان وجود داشته باشد.

نهایتا پیشنهاد مطهری برای بازگشت این ماده به لایحه حمایت از خانواده به رای گذاشته شد که مصوب نشد. به این ترتیب موضوع ازدواج مجدد از لایحه حمایت از خانواده حذف شد.
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹۶
انتشار یافته: ۱۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
حالا چي شد نفهميدم! يعني هر مردي ميتونه بره تا چهار تا زن بگيره بدون هيچ قيد وشرطي اي بابا شرط عدالت وتمكن كه شرطي است كه قران گذاشته اون هم حذف شد.حالا ما زن ها چيكار كنيم اون موقع شايد مرده دزدكي يه كاراي ميكردند ولي حالا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اگر مسلمان هستیم باید به رای خداوند تمکین کنیم. شرط عدالت هم شخصی است و خود طرف باید رعایت کند و گرنه ملاک دقیقی برای آن موجود نیست. چند همسری هم خطرش از انبوه زنهای بی سرپست کمتره
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
نه دوست عزیزو اتفاقا نظر شما رو تصویب کردند. اما مهم اینه که هیچکی دقت نمیکنه که احکام اسلام یک کلیت جامع است و نمیشه یک تیکه اش رو کم کرد یک تیکه اش رو نگه داشت. همون اسلامی که میگه کسی که زنا کرد سنگسار، همون اسلام میگه چون من راه شرعی ازدواج مجدد یا موقت رو گذاشته بودم. ولی کیه که دقت کنه؟
سيد مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
همگيتون زن ذليليد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
حرف مرد یکیه و اونم حرف زنشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
آقای مطهری اگر به فکر جوانان و فحشا که بیشترین عاملش فقر می باشد هستید خواهشا به فکر اشتغال و تورم ثانیه ای باشید تا این مشکلات پیش نیاید در ضمن کانون خانواده ها به خاطر همسر دوم پاشیده می شود و همسر اول هم به فساد کشیده می شود چون اقای مطهری عزیز زمان قوم جاهلیت که نیست زن های الان با اون زنهای اون موقعه فرق می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خانم محترم کمی هم به فکر همنوعان خود که آرزوی تکیه بر فردی به عنوان همسر در زندگی را دارند باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
به نظرم ازدواج مجدد بهتر از ازدواج موقت و یواشکی هست .من بعنوان یه زن با ازدواج مجدد موافقم چون تعهد وجود داره ولی تو ازدواج موقت تعهد وجود نداره و بی بند و باری وجود داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
لابد شما زن دومب که اینو می گی.مردی که ازدواج مجدد کنه هیچ وقت عدالت رو رعایت نمی کنه.زن اول هم بیشتر مواقع واسه بچه هاش می مونه .ولی واقعا از اون زندگی سیر میشه و افسرده من خودم دو موردش رو دیدم
ناشناس
|
Poland
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
با سلام حضور همه هموطنان.من مخالف چند همسری هستم اما همیشه این سوال برای من بوده و هست اگر چند همسری خلاف است چرا شرع حلال میداند و جایز برای مرد اگر مشکلی ندارد این قوانین بر خلاف شرع بین می باشد.مگر قانون ما بر گرفته از شرع و دین ما نیست؟چطور گرفتن مهریه و نفقه را حق شرعی و قانونی زنان می دانیم اما گرفتن همسر را شرعی اما قانونی نمی دانیم؟واقعا بی منطق هست و با کمی تفکر به نا عادلانه بودن این قانون برای مردان به این مشکل پی خواهیم برد.از نمایندگانمحترم تقاضا میکنم در زمان بررسی قوانین کمی هم به مسله از دید شرع هم توجه شود.با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
منظورتون چيه؟ واضح تر بگيد؟ اگه يه كم قرآن رو با دقت تر بخونيد مي بينيد كه خدا در قران فرمودند كه شما نمي تونيد عدالت رو برقرار كنيد هرچند كه راغب و حريص بر آن هم باشيد. پس نتيجه مي گيريم كه نبايد بيشتر از يك زن بگيريد. ولي در مورد مهريه و نفقه خداوند به طور قطعي گفتند كه حقي هست كه مرد بايد بدهد.
تابناك لطفا نظرمو بذار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اگه قانوني نيست پس اين همه مرد چند زنه از مريخ اومدن اينجا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
وا... ما خانوما حاضریم مهریه نگیریم و حق طلاق داشته باشیم. مثل کشورهای دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
چرا بايد يك مرد بر اساس تمكن مالي ازدواج مجدد داشته باشد ؟ ايا مردان جامعه دلشان بحال زنان مجرد جامعه ميسوزد ؟ آيا همسر اول روح ندارد يا زن به مثابه مستمسكي براي اهداف مرد مبدل شده تا هرگاه از او سير شد به سراغ ديگري برود ؟ آيا پدر ان ما اينگونه بوده اند ؟ چرا با اين قوانين بنيان خانواده را متزلزل ميكنيد ؟ شما اگر ابتداي عقد نامه را بخوانيد متوجه ميشويد كه ابتداي آن شرايط فسخ ازدواج يا ازدواج مجدد بنا به دلايل منطقي نوشته شده است پس چرا به حكم تمكن مالي ميخواهيد خانواده ها را دچار تزلزل كنيد مطمئن باشيد كمتر زني چنانچه همسرش زن دوم اختيار كند طلاق نميگيرد مطمئن باشيد آنوقت ان مرد ميماند با همسر دوم ، بچه ، آبروريزي و ... كه جامعه ما پذيراي ان نيست . شما شرايط ازدواج را براي جوانان از قبيل تحصيل ، كسب شغل آبرومندو حلال و داراي امنيت رواني و شغلي فراهم كنيد خاطرتان آسوده باشد جوانان ازدواج ميكنند . نه اينكه كسيكه يكبار ازدواج كرده را مجدداً به هوس بيندازيد و كاشانه اي را از هم بپاشيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خواهر عزیز(احتمالا)
ساختار ،احساسات و غریزه جنس مرد با زن فرق میکند بدور از مباحث عقلی که انسان را از حیوان متمایز میکند از بعد فیزئولیژیکی جنس نر انسان همانند آنچه در طبیعت میبینیم شباهت های بسیاری دارد
ببینید یک خروس چطور با چنگ و دندان یک دسته مرغ را اداره میکند و یا یک گوزن نر چگونه از جان خود مایه میگذارد ویک گله گوزن ماده را سرپرستی میکند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
ناشناس چه ربطي داره كه مي گي(( بینید یک خروس چطور با چنگ و دندان یک دسته مرغ را اداره میکند و یا یک گوزن نر چگونه از جان خود مایه میگذارد ویک گله گوزن ماده را سرپرستی میکند))
موضوع اينه كه آدما حيوون نيستن عزيز!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
چه ربطی داره؟ اگه ملاک حیواناتن، مانتیس ماده هم مانتیس نر رو میخوره. مثال های انسانی بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
آفرین
بجای فراهم کردن شرایط ازدواج اول برای جوانان دنبال قانونی کردن ازدواج دوم و مخفیانه مردان هستند و بجای ازدواج دایم دارند ازدواج موقت را تبلیغ میکنند.
کانون خانواده را سست کرده اند و روز به روز بر این کار می افزایند.
کافی یک سر به دادگاه خانواده بزنید تا متوجه شوید نتایج قانون های آقایان را
نادر
|
Germany
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
هرگز ازدواج موقت جلوی فساد بخصوص مردان ایرانی را نمیگیرد . هم اقای قاضی پور و هم جناب مطهری جنس مردان نوع ایرانی را میشناسند . ابدا اینگونه نیست . امروزه بر خلاف زمان قبل از انقلاب که محلی برای فواحش وجود داشت بیش از هزاران برابر خانه های امن و امان وجود دارد چه اینکه اغلب هم زنان تحصیلکرده و چه بسا شاغل به ازدواج های دوستانه غربی وار امور میگذرانند . این که مرد میتواند هم زمان چند همسر داشته باشد اولا خطاست و در ثانی بدون تصویب هم مردان ایرانی کمتر میتوان یافت که متعه و مترس نداشته باشند . مرد ایرانی که سفر تایلند و امارات میرود هزاران کوفت و کاری میکنند و به محض اینکه به فرودگاه امام در طهران رسیدند در همان پارکینگ فرودگاه برای هر زن رهگذر چادری و بی چادر بوق میزنند . باید نگه مردان را شست فقط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
مهمترین مشکل مردم و مملکته دیگه! باید در اسرع وقت رسیدگی بشه!!!!!!!!!!!!!الان ازدواج اول هم توی این گرونی رویاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
قربانت بشم کلا موضوع برا پولداراست دیگه. دارن قانون میذارن که کسی که مایه داره وقتی میخواد چندتا زن بگیره باید خرج همرو مساوی بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
برای خیلی ها رویاست، ولی بعضیها نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
بابا به خدا به پیر به پیغمبر همه مشکلات ما مربوط به کنار گذاشتن حکم خدا و به میان آوردن تصورات و افکار ناقص خود است.
نکنید، شما را به خدا به دین خدا خیانت نکنید که باید پاسخگو باشید.
چرا روی حکم خدا حرف میزنید، آیا نمیدانید همین الان 6 میلیون زن مطلقه در جامعه وجود دارد!!!!؟ این 6 میلیون نفر چه گناهی کردند که به خاطر حسادت‌های زنان دیگر و مانع تراشی آنها و همراهی عده‌ای آقا که نظر خود را بر نظر خداوند غالب می‌دانند، باید تا آخر عمر بسوزند و بسازند.
نکنید چنین ظلمی به این زنان نکنید
آیا میدانید آمار پیر دختران جامعه چقدر است؟ آیا این بیچاره‌ها حق حیات ندارند.
خود شما در محیط کار به اطرافتان نگاه کنید ببیند چند دختر به سننین 40 و 50 سال رسیدند و خواستگاری نداشتند. آخر اینها چه گناهی کردند که باید تاوان حسادت زنان متأهل را پس دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
ببخشید!!! راه حل شما واسه چین که واسه مردها زن پیدا نمی شده چیه؟؟؟ حتما چند شوهری دیگه!!!؟
محض اطلاعتون این روند تو چند سال دیگه در ایران هم برعکس می شه. اون وقت اگه خانومت چند تا شوهر کرد حسودی نکنی ها!!!
(تو رو خدا پیغام من رو بذارین تا مردهایی که فقط به خاطر هوس می خوان از این شرایط استفاده کنند بدونن که راه حلشون پر از ایراده- اگه 20-30 سال پیش هم مثل الان فاصله سنی ازدواجها کم بود این موضوع به بحران تبدیل نمی شد. این رو واسه کسایی نوشتم که دلیل اصلی بی شوهر موندن بعضی از دخترامون رو می دونن نه اونهایی که همین جوری یه حرفی می زنن)
معصومه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
من حاضرم تا آخر عمرم مطلقه بمونم ولی زندگیمو روی زندگیه یکی دیگه نسازم. شما دلت به حال سست عنصری خودت سوخته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
تاوان حسادت زن های متاهل ؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت خوبه ؟ این همه مرد مجرد .. این خانم هایی که به قول شما سنی ازشون گذشته برن با اونا ازدواج کنند ... ببینم اگه داماد عزیزت بره سر دخترت یا خواهرت هوو بیاره تا به چنین زنانی ظلم نشه خوشت می آد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
عجب.شما که انقدر دلت میسوزه یه هفت هشتهاییش رو بگیر ببر خونه با زن اولت بشون سر سفره.تا بقیه مردها هم یاد بگیرن.خجالت اوره.بیچاره خدا .بیچاره اسلام که به اسمش چه هوسرانیها نمیکنید شما مردها.
برین شرایط رو عوض کنین.کار جوونها مسکنشونو تامین کنین تا ببینین کمتر دختری میشه ترشیده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
هیچ کدوم از این پیر دخترهایی که شما گفتید اگر بمیرند هم حاضر نیستند هووی یک زن دیگه بشن.مگر عقلشون رو از دست دادن؟هیچ مردی هم برای رضای خدا تجدید فراش نمی کنه.خواهش می کنم اینو بفهمید آخه! خیلی سخت نیست به خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
بیش از 90 درصد اینهایی که نظر مخالف دادند یقینا زن هستند و در این مورد زنان فقط از روی حسادت حرف میزنند و لاغیر.
نه به فکر همنوعان خود هستند و نه درد آن زن جوانی که همسرش را از دست داده یا در اوج جوانی مطلقه شده را میفهمند.
این خانمهایی هم که ادعای مطلقه بودن و تن ندادن به ازدواج مجدد با مرد متأهل و یا زادواج موقت را دارند، یا دروغ می‌گویند و به جای یک زن مطلقه حرف میزنند و یا هنوز از زمان جداییشان 6 ماه هم نگذشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
در پاسخ به مخالفان نظر این کاربر:
با سلام
تمام موافقت و یا مخالفت ما در این موضوع باید مبتنی بر باورهای دینیمان باشد. اگر بحث از امکان ازدواج موقت و یا مجدد برای مردان است دلیلش استناد به حکم خداست.
واقعا جای شرمساری است که یک عده از روی حرص و برای پاسخ دادن و برای لجبازی روی حرف نفس خود، موضوع جواز چند همسری زنان را به میان میکشند. کمی حیا در پیشگاه خداوند بد نیست. استناد یک عده برای جواز ازدواج مجدد یا موقت مردان قرآن، سیره پیامبر و احکام الهی است، استناد شما برای این گونه پاسخگویی بی شرمانه آیا جز حسادت و حرص و کینه‌توزی است؟!
ملاک خوبی و بدی، زشتی و زیبایی، درستی و نادرستی فقط و فقط رضایت و حکم خداست و نه آنچیزی که من و شما از آن خوشمان می‌اید و یا نمی‌آید.
این بنده خدا راست گفته همه مشکلات ما واقعا مربوط به کنار زدن حرف خدا و به کرسی نشاندن حرف دل خودمان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
وقتی دو سه زن بدون چالش وبا مهربانی زیر یک سقف باهم کنار بیایند هیچ مشکلی پیش نمیاد.مشکل شما زنان اینه که در کسادی شوهر فکر میکنید که مالک شوهر شده وفکر اینکه دختران پاک ومعصومی هستند که سن ازدواجشان به علت انحصار طلبی امثال شما بالا رفته وتنها به یک سایه بالای سر دلخوشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خاک بر سر اون زنی که بره بشه زن دوم یه مرد زن و بچه دار به امید داشتن سایه بالای سر!!!!!!!!!!!!زیادی خودتون رو تحویل میگیرین شما مردها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
کسادی شوهر نیست کسادی مرد خوب داریم!وگرنه مردا طبق آمار سرشماری نفوس بیشتر از زنهاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
با نظر ناشناس دوم موافقم من خودم یک دخترم خیلی هم خواستگار دارم ولی به قول ایشون کو مرد اهل زندگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
آخه کی رو گول میزنبد؟آقایونی که ازدواج مجدد می کنند نمیرن بیوه یا دخترای سن بالا بگبرند سلکه دخترای فقیر یا پر جمعیت می گیرند که هنوز نو جوانند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
امروزه خیلی از زن ها کار می کنند و صاحب درآمد و توان اداره حتی بیش از یک خانواده هم هستند. آیا به آنها هم حق ازدواج مجدد داده می شود؟ ازدواج مجدد ظلم به زنها است و وسیله خوشگذرانی مردان طبقات ثروتمند.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# عملیات وعده صادق 3 # جنگ ایران و اسرائیل # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران
الی گشت