بازدید 70012
ايسنا بررسي كرد:

قيمت‌هاي جديد بنزين و گازوييل

در صورت افزايش 40درصدي قيمت بنزين (درصورت حفظ سهميه‌بندي)، قيمت هر ليتر بنزين سهميه‌اي 560 تومان و هر ليتر بنزين آزاد 980 تومان خواهد بود. همچنين هر ليتر بنزين سوپر سهميه‌اي 700 تومان و هر ليتر بنزين سوپر آزاد 1120 تومان عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷ 04 March 2012
در حالي كه وضعيت قيمت حامل‌هاي سوخت از قبيل بنزين و گازوييل در سال آينده هنوز مشخص نيست، ما در اين زمينه گمانه‌زني‌هاي متفاوتي از جمله بنزين هزار توماني مطرح شده است. اين در حاليست كه مسوولان دولتي عقيده دارند هرگونه قيمت‌گذاري روي سوخت پيش از اعلام نظر رسمي دولت تنها حدس و گمان بوده و هيچ پايه و اساس منطقي ندارد.

در اين رابطه سخنگوي ستاد مديريت حمل‌ونقل و سوخت كشور در مورد قيمت بنزين در سال آينده به ايسنا گفت: نرخ‌هاي اعلامي از سوي رسانه‌ها تنها گمانه‌زني آنها محسوب مي‌شود و هيچ كدام از قيمت‌هاي اعلامي از سوي رسانه‌ها سنديت ندارد.

حسين هاشمي با بيان اين كه ستاد سوخت پيشنهادهاي خود را به دولت اعلام كرده است و در نهايت ستاد هدفمندي يارانه‌هاست كه در مورد چگونگي افزايش قيمت بنزين تصميم‌گيري خواهد كرد، گفت: بايد در پايان سال 1393 قيمت حامل‌هاي انرژي به 90 درصد فوب خليج‌فارس برسد. البته اين‌كه با چه شيبي قيمت‌ها افزايش يابد، بستگي به شاخص‌هاي اقتصادي و منافع حاصل از آن دارد.

در مورد قيمت سوخت، رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت اعلام كرده است كه "اين اجازه وجود دارد كه با احتساب امسال و سال آينده تا 40 درصد قيمت بنزين افزايش داده شود"، اما برخي نمايندگان مجلس معتقدند كه "قيمت بنزين تنها مي‌تواند 20 درصد افزايش يابد."

بازار كشش بنزين بيش از 800تومان را دارد؟

برخي از كارشناسان اقتصادي در مورد افزايش 40درصدي قيمت بنزين معتقدند كه بازار كشش بنزين با نرخ بيش از 800 تومان را ندارد.

حميد اشرف‌زاده- كارشناس اقتصاد انرژي، با تاكيد بر اين كه قيمت بنزين تك نرخي نبايد براي هر ليتر بيش از 700 تا 800 تومان باشد، گفت: نه تنها بازار ايران كشش بنزين با نرخ بيش از 800 تومان را ندارد، بلكه بنزين هزار توماني حتي در بازارهاي اروپا و آمريكا نيز كشش ندارد.

قيمت‌هاي جديد بنزين و گازوييل

به گزارش ايسنا،‌ با وجود اين كه هنوز قيمت نهايي بنزين در سال آينده اعلام نشده است اما در صورت افزايش احتمالي 20 يا 40 درصدي قيمت آن اعدا زير به‌دست مي‌آيد:

در صورت افزايش 40درصدي قيمت بنزين (درصورت حفظ سهميه‌بندي)، قيمت هر ليتر بنزين سهميه‌اي 560 تومان و هر ليتر بنزين آزاد 980 تومان خواهد بود. همچنين هر ليتر بنزين سوپر سهميه‌اي 700 تومان و هر ليتر بنزين سوپر آزاد 1120 تومان عرضه خواهد شد.

اين در حالي است كه در صورت افزايش 20درصدي قيمت، هر ليتر بنزين معمولي سهميه‌اي480 تومان و هر ليتر بنزين معمولي آزاد 840 تومان عرضه خواهد شد. همچنين قيمت بنزين سوپر سهميه‌اي هر ليتر 700 تومان و بنزين سوپر آزاد 960 تومان خواهد شد.

قيمت گازوييل نيز با افزايش 40درصدي، با توجه به دو نرخ 150 و 300 توماني آن به ترتيب با قيمت 210 و 420 تومان براي هرليتر مي‌شود، اما در صورت افزايش 20درصدي، قيمت هر ليتر گازوييل سهميه‌اي 180 و آزاد 360 تومان خواهد بود.

ثبات يا كاهش سهميه

البته هنوز اعلام نشده است كه با اجراي مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و در صورت ادامه سهميه بندي، حجم بنزين سهميه ثابت بماند يا كاهش يابد.

اين سهميه‌بندي تاكنون طبق برنامه روندي كاهشي داشته است؛ چراكه تير ماه سال 1386 براي اولين بار پروژه سهميه بندي بنزين با تخصيص 360 ليتر فصلي (ماهانه 120 ليتر) آغاز شد، به تدريج و طي چهار سال از سهميه ماهانه كاسته شد، تا اين كه سهميه بنزين از ابتداي سال 1389 از 80 ليتر در ماه به 60 ليتر در ماه كاهش يافت. يعني دو سال است كه سهميه ماهانه بنزين روي 60ليتر ثابت مانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴۵
انتشار یافته: ۹۷
.
.
.
.
.
.اگر دولت حقوق مردم را برابر نرخ حقيقي بازار كاا و خدمات بدهد و نظارت جدي و مستمر نمايد و تعرفه گذاري كالا و خدمات نمايد هيچ نگراني بابت حذفمندي يارانه ها نيست بلكه بسيار مفيد هم هست چون باعث بهينه جويي مصرف ميشود.
.
.
آقایونی که به فکر افزایش قیمت بنزین هستند لااقل به افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل هم توجه داشته باشند. من در عجبم که چطور دولت میتواند قیمت حامل های انرژی و به تبع آن تمام اجناس و کالا ها را افزایش بده ولی حقوق و دستمزد ها را پایین نگه داره؟ آخه این چه جور عدالتیه؟
چی میگی برا خودت؟ بنزین هزار تومانی در اروپا کشش ندارد؟ اینجا بنزین لیتری 3200 تومنه! چرت و پرت چرا میگین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
حقوق شما چقدره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
یورو رو به ریال تبدیل می کنی میگی نه؟ ارزش ریال آمده پایین حقوقت رو هم به یورو میگیری عزیزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
برادر یا خواهر گرامی!!! لطفا مقدار درآمد مردم را هم بفرمایید!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
لیتری یا گالنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
حقوق یک بازنشسته اینجا 500تومنه اونجا چنده
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
انوقت دستمزد کارگر چقدره؟
قیمت یک دستگاه خودرو چنده؟
مصرف بنزینش چنده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
درست میگی اونجا بنزین لیتری 3200 تومنه ولی این را هم بگو که حداقل حقوق کارگر ماهی 2000یورو (پنج میلیون تومنه) .
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
ماشین چنده؟ کیفیت چطوره؟ ترافیک چطوره؟ خدمات اجتماعی و حمل و نقل عمومی چطوره؟ یورو آزاد حساب کردی شد 3200؟
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
بله درسته بنزین 3200 تومنه اگه هر یوروی آزاد 2000 تومن باشه می شه 1.6 یورو ولی حقوق کارگر اینجا خیلی باشه 500 هزار تومن که می شه 250 یوررو در ماه. اونجا کارگرش چقدر حقوق می گیره جناب مطلع؟
مهدي007
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
ميدونم با اينكه وقت ميذارم و تايپ ميكنم تابناك در كمال خونسردي مطلبمو تاييد نميكنه اما نتونستم جواب اين دوستمو ندم
ميدونم كه تمام دوستايي كه روي اين مطلب كليك ميكنن قيمت بنزين واسشون مهمه و راجع به اين موضوع ديدگاه دارن
فقط ميخوام مهمترين نكته رو رااجع به قيمت بنزين بگه
گروني يا ارزاني بنزين به ارزش ريالي يا دلاري اون در هر كشور بيان نميشه بلكه به نسبت قيمت بنزين به درامد سرانه مردم اون كشور گفته ميشه
مثلا اگه در كشوري اروپايي قيمت بنزين 3 دلار باشه كه خيلي بالا در نظر گرفتم) به پول ايران نزديك به شش هزار تومان ميشود كه همه ميگن اوه شت چه گرون در حاليكه اگه اون كشور سويد باشه كه درامد سرانه مردمش بالاست ميزان هزينه بنزين واسه يه شهروند عاديش تنها 10 درصد از درامدش خواهد كه مبلغ خفني نخواهد بود
اما در ايران كه در بين كشورهاي داراي ذخاير نفتي گرونترين بنزين رو به مردشم ميده اگه درامد سرانه هر ايراني رو طبق امار جهاني 10 ميليون تومان در نظر بگيريم اين مبلغ بسيار بالا خواهد بود
پس لطفا به خود قيمت توجه نكنيد
كاش همون اندازه كه زورتون به مردم ميرسه به خودروسازها ميچربيد و ماشين با مصرف پايينتر به ملت ميداديد
آمين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
بفرما ایران قربان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
عزیزم اونجا گالونی هست نه لیتریکه گمونم هر کالون برابر با 3.9 لیتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
عمو جون،نشستی اون ور آب داری برا خودت می بافی؟!خبر از حقوق و قیمت کالا های ایران داری؟خبر داری یه ماشین اشغال رو باید بیش از 9 میلیون تومن بخری و بنزین غیر استاندارد بریزی توش و توی ترافیک مسخره حرکت کنی و زیر ساخت های حمل و نقل هم که در پیتن؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
کشور بوسنی یه کشور محروم اروپایی لطفا خودتون رو قاطی اروپا نکنید
ممد
| - |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
بله...درست میگین...اما حاقل حقوق یه کارمند ساده هم ماهی 5000 یورو هست نه ماهی 450 هزار تومن.....
افزایش برنامه ریزی شده باید روی قیمت یارانه ای اعمال شود تا در نهایت به حد بهای ازاد برسد. بهای ازاد سقف دارد.
چه خبره بابا یعنی بنزین میشه هم قیمت آمریکا ولی پایه حقوقمون یک چهارم آمریکا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
مشکل همینه دیگه همه چیز حتی نون شب هم با دلار محاسبه میشه و نرخ میدن اما دستمزد ها ریال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
عزیزم یک کارگر ساده مک دونالد روزی 80 دلار دستمزدشه!!
hesam
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
میشه بگی چجوری حساب کردی که یک چهارم شده؟ پایه حقوق تو ایران زیر400تومنه -پایه حقوق آمریکا 1700دلاره 1700*1850 می شه سه میلیون بالا...می شه 8 برابر بالاتر .
چرا قیمت بنزین به قیمت جهانی و آزاد می فروشن ولی قیمت خودرو جند برابر قیمت جهانیه؟؟؟؟؟؟ خب اگه قراره قیمت ها آزاد بشه قیمت خودرو هم باید جهانی حساب بشه.
لطفا یارانه ها رو هم 3 برابر کنن
در حال حاضر قیمت هر گالن بنزین در بازار جهان 3.2 دلار می باشد با توجه به ظرفیت 3.8 لیتری هر گالن و قیمت 1226 تومانی دلار می تواند به راحتی متوجه شد که قیمت بنزین در بازارهای جهانی در حدود 1000 تومان در هر لیتر می باشد. حا این سوال مطرح است تاوان افزایش دلار از 930 تومان به 1226 تومان را چرا باید مردم بپردازند؟ چرا باید ما تاوان پس بدهیم و بنزین 700 تومانی را 1000 تومان پرداخت کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اشتباهت دقیقاً همینجاست..
هر دلار 1980 تومان...
پس میشه...
لیتری 1700 تومن
قیمت بنزین 1 شب کردید 400 تومان یعنی 4 برابر اتفاقی نیافتد پس برای 40% هم موردی پیش نمیاد
اين 60 ليتر را كم كنيد خيال اين ملت بيچاره را راحت كنيد
يك مقدار كارشناسان و مسئولين فكر مردم باشند بد نيست تا كي اينقدر گراني را مردم تحمل كنند
پیشنهاد میکنم حقوق کارگران وکارمندان رابه دلار بدهید و بنزین هم به دلار .
پاسخ ها
هادب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
پیشنهادت را پس بگیر !!! چون دلار انموقع ارزش اش کمتر از ریال خواهد شد انوقت افسوس می خوری ،کاش حقوقمان به همان ریال باشد !!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
خدا پدرت رو بیامرزه منهم میگم حقوق و دستمزد مث همه جای دنیا بشه قیمتها هم فوب خلیج فارس که هیچ قیمت اروپا و آمریکا بشه ...اینو چرا دولت نمی شنوه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
اگه حقوقتو به $ بدن ، اونموقع باید بیایی پای پله هواپیما تحویل بگیری !!!!! :-)
آخ جون بازم گرونی!
یعنی حقوق ها هم سال 91، 40 درصد افزایش پیدا میکند؟ جامعه کشش این افزایش حقوق را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
مگه شما با همه حقوقت میری بنزین میخری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
تورم ۲۵ درصده . اونوقت چرا ۴۰ درصد افزایش حقوق؟
با سلام ،
یادش بخیر استاد اقتصادم می گفت وقتی همه چیز گران می شود و حقوق ها بالا می رود بدبخت آن کسی که کار ندارد مثلا وقتی حقوق پایه اش بشود یک میلیون طرف ماهی یک میلیون ندارد. بنابراین مساله افزایش حقوق نیست. بلکه باید به سمتی حرکت کرد که تورم کاهش پیدا کند که آنهم با خصوصی سازی درست ( نه اسما) بلکه واقعی درست می شود. و داشتن اقتصاد آزاد و رقابتی یک پیش فرض درست برای رسیدن به فرصت برابر برای همه هست.
خوبه دیگه با این نظریه های کارشناسی ، ملت شریف ایران خودرا برای جدول زیر آماده کنند :
گوشت کیلویی 50000 تومان
مرغ کیلویی15000 تومان
لبنیات با 30% افزایش
برنج با 60% افزایش
هزنه های مردن با تخفیف ویژه و خدمات جانبی بنز حمل متوفا 100%وشاید بیشتر افزایش و...
کارشناسان اقتصادی زحمت بدست آوردن قیمت های واقعی این جدول را بکشند.
اگه قراره بنزین به قیمت فوب خلیج همیشه فارس باشه منطق حکم میکنه خودرو هم به همون قیمت باشه نه سه تا چهار برابر!انصاف هم خوب چیزیه بخدا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خلیج فارسو بیخیال!
قیمت خودرو با همون تعرفه 110 درصد محاسبه بشه!!!
الان خودروی 25 هزاردلاری شده 92 میلیون..!
خودروی 40هزاردلاری شده 190 میلیون...!
شما فکر میکنید اگر دولت طی 5 سال قیمت ها را جهانی کند حقوق دستمزد جهانی میشود ؟
لطفا ماشین های استاندارد اروپا رو که صدی ٥ تا بنزین میسوزاند رو تولید کنید بعد قیمت بنزین رو اروپایی ببریم بالا!
پیشنهاد بنزین رو 1500 تومان کنید واردات خودرو رو ازاد کنید بزارید ما هم مثل کشور های دیگه ماشین خوب برونیم
برای یک زندگی کاملا معمولی
ماهانه 2500000 تومان لازم است
درحالیکه حداقل دستمزد 330300 تومان است
من فکر نمیکنم کارگران در طول سال حتا رنگ گوشت را ببینند . حالا اجاره خانه و پوشاک و .... پیشکش .
واقعا ما به چشم خود دیدیم و می بینیم که فاصله طبقاتی چقدر کم شده
دست گلشون درد نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
والا تو آمریکاش هم با 2میلیون و پونصد که هیچ با 1000 دلار هم میشه یه زندگی معمولی داشت در صورتیکه گوجه فرنگی اینجا کیلویی 6 هزار تومنه و خیار دونه ای هزار تومن!
شما چطوری میگی تو ایران دو میلیون و پونصد زندگی معمولی داشت رو من نمیدونم!
اینجا کرایه تاکسی برای مسیر دو کیلومتری حد اقل 25 دلاره!
بیمه ماشین ماهانه 70 هزار تومن حداقل (که بیمه بدنه و ... به 200 دلار میرسه) قیمت بنزین لیتری یه دلاره
درسته که دستمزد کارگر ساده ماهی 1200 دلاره ولی باید بیمه 100 دلار و مالیات 14 درصد کل درآمد و اینترنت و تلفن ثابت ماهی 50 دلار، پول بنزین 80 دلار و تلفن همراه که ارزون ترین پلان اش ماهی 50 دلار است و گرمایش و سرمایش و برق ماهی 150 دلار و ..... رو هم بپردازه و اجاره و یا مورگج حداقل 500 دلار حالا باید خرج زن و بچه و خوراک و پوشاک و قیمت های نجومی رو هم اضافه کنید
با خودرو ایرانی تفاوت را در همه چیز احساس کنید
فوب خلیج فارس برای قیمت سوخت اما استاندارد افغانستان برای خودرو!!!!!
پاسخ ها
borzoo
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
چرا بدون سند حرف میزنی؟افغانستان کمتر از تویوتا سوار نمیشن.استاندارد فقط در حد ایران.یعنی زیر صفر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
عزیزم،افغانستان هم ارزش پولش بیشتره.خودروها هم تحت استاندارد اروپا و آمریکا هستن.یاد نره که سرعت اینترنت هم در اونجا خیلی بالاتر از ماهاست.الان فقط ایران رو باید با گینه بی صاحب مقایسه کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
عزیزم برو افغانستان ببین اکثرا ماشینهای شاسی بلند تویوتا ، میتسوبیشی و ماشینهای آمریکایی سوار میشن
اصلا ماشینهایی نظیر ماکسیما رو قبول ندارند
همون ماشینهایی که ما ایرانیها توی کفشیم
با سرعت به زمان حذف 4 صفر نزدیک می شویم! کمربندها ببندید این اول جراحی بزرگ تیم اقتصادی دولت است!
قیمت بنزین باید شناور و به روز باشد در غیر این صورت ما همیشه این مشکل شک وارد شدن به بازار را خواهیم داشت
کار خوبیه باعث بهینه مصرف کردن میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اما به سرط شوطها ما شین ها یا استاندار های بالا مصرف سوخت 100 5 لیتر نه پروژ پارسی که 100 12 می سوزنه و به عنوان خوروری 20 میلیونی می فروشن اگه پروژ پارس بشه 8 تا 10 میلیون اون وقت ماشین مثل 407 بشه 20 میلیون میشه گفت که قمیت ها ازاد بشه
من نمیدونم دولت چکار میخواد بکنه با این افزایش قیمتها به نظر من دیگه نمیتونه جلوی گرونی رو بگیره یارانه ها میخوان جای افزایش قیمت چند قلم از کالاهی گرون شده رو بگیره ما اگه یک زندگی معمولی با حداقل آرامشو بخوایم باید دست به دامن کی بشیم گرونی دبگه از سالانه به ماهنه و هفتگی رسیده دولت محترم اگه میخوای همیشه با تو باشیم تو هم با ما باش
دولت به کارکنان حقوق جهانی دهند وبنزین رابه قیمت جهانی بفروشد.
بخدا دیگه کم آوردیم
قیمت بنزین لیتری 1000 تومان هم مشکل ندارد اگر یارانه پرداخت نمی شد میشه گفت گران ولی با پرداخت یارانه مشکلی نیست کشورهای دیگر سوخت خیلی گرانتر از ایران است
بعيد ميدانم كه قيمت بنزين فوب همين حالا هم بيشتراز800تومان باشد.
چرا مردم تاوان خودروهاي بي كيفيت را بدهند؟
حقوق به قیمت فوب خلیج فارس بنزین هم به قیمت فوب خلیج فارس
این بنزینی که در ایران به مردم می فرشند حتی ارزش 700تومان را ندارد (به لحاظ کیفیت )از دولت خواهش می شود بیش از این به مردم فشار نیاورند .چون تنها تفریح ودلخوشی مردم در کشور مسافرتهای درون کشوری هست اگر اینرانیز از مردی بگیرند دیگر هیچ دخوشی برای مردم همیشه در صحنه نمی ماند
ای کاش همونطور که قیمت سوختمون رو به کشورهای خارجی نزدیک می کردیم کیفیت خودروهامون رو هم به کیفیت خودروهای خارجی نزدیک می کردیم!!
تورو خدا فکر امرار معاش مردم خوب و وفادار ایران هم باشید.
فقط افزایش نرخ
اون کسانی که این نرخها را تصویب می کنند هیچوقت مشکلات آن را حتی برای یک لحظه هم حس نکردن
اینهمه گرانی وافزایش یک طرفه از عدالت و تقوی بدور است. افزایش حقوق سالی شش درصد افزایش همه چیز.......چند بار وهربار دلخواه درصد
هر چند فکرمیکنم همچون گذشته نظرات بنده درج نمی شود ولی لازم به توضیح است:
در بیشتر کشورها بنزین لیتری حدود یک دلار یا کمی بیشتراست. اما انتخاب خودرو با قیمت های جهانی آزاد است بعنوان مثال با 15000 دلار می شود یک خودرو 70 میلیون تومانی (در ایران ) خرید با مصرف 6 الی 7 لیتر بنزین.
به نظر شما آیا این عدالت است برای مصرف کننده؟؟؟
دست مریزاد به این مسابقه افزایش قیمت و... همین طوری پیش بروید تا ببینیم به کجا می رسیم ؟ آقا کدام هدف مندی ؟ کجا صرفه جوئی
اگر درآمدها و هزینه ها همزمان جهانی و بر اساس دلار یا یورو باشند، وضع به مراتب بهتر از الان خواهد بود. مشکل اینه که دولت با درآمدهای ما کاری نداره، فقط به درآمد خودش فکر میکنه.
حداقل قیمت ها رو رند کنند. 980 تومن چه صیغه ای است .بگن 1000 تومن. 20تومنی که وجود خارجی نداره
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
عزیز دلم جوک میگی ؟ خوب پمپ دست خودته تو رند 1000 تومن بزن ! 20 تومن برای یک نفر چیزی نیست اما همین 20 تومن را در 53000000 بکن ببین روزانه چقدر پولش میشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اگر 10 لیتر بزنی رند میشه... :d
حالا چرا قیمت سر راست نمیدهند ؟عملا قیمت 980 تومان بنزین همان 1000تومان میشود مشگل پول خورد پیش میاید انهم به نفع جایگاهداران میشود
سلام
من فکر میکنم دوستان وکارشناسانی که بنزین 1000تومانی را پیشنهاد می دهند در ایران زندگی نمی کنند والا بد نیست یکم به فکر گرانی و مردم باشید
با سلام
آقا بنزین های کارت ها را خدا وکیلی نسوزونید.
دای من یک خودوروی 2000 سی سی داشته مدل 85 که در آن 200 لیتر 100 تومانی از قبل داشته و دیروز رفته بنزین بزند همه اش را سوزانده اند.
این بنده خدا گفت ما چیزی اضافه نخواستیم و من مونده ام روی چه حسابی و با اجازه چه کسی بنزین های مرا سوزانده
اند؟
رفته ایم پلیس 10 + پرینت گرفته و بعد برده شرکت نفت و مسوولش میگه یک سری کارتها این جوری شده و تا آخر هفته صبر کنید
بله درست می فرمایید در اروپا و آمریکا نرخ بنزین حدود 1000 توان یا بیشتر است ولی از یاد نبریم که حداقل دستمزد در آن کشورها 3000 دلار یا به عبارتی 6 میلیون تومان و نرخ تورم زیر 1 درصد و قیمت ماشین تا 5/1 قیمت ایران!!؟؟ با یک حساب سرانگشتی می بایست قیمت بنزین در ایران حداکثر 100 تومان باشد آنهم کشوری که در دریایی از نفت و گاز خوابیده!!!....
بنزین داره گران میشود .. بهتره خودمون برا دوچرخه و یک عدد خر اماده کنیم
این ترافیک و مصرف گرایی روز افزون باید بنزین لیتری 2000 تومان بشه شاید موثر واقع بشه
سلام رویم بسوی تمام مسئوولینه :
از فرمان های امام علی(ع) به مسؤولین و مدیران نظام اسلامی :
همواره در فکر مشکلات آنان باش و از آنان روی بر مگردان امور کسانی از فقرا را رسیدگی کن که به ظاهر به چشم نمی آیند و دیگران این قشر را کوچک می شمارند و
کم تر به تو دسترسی دارند
یکی نالد از درد جدائی یکی گوید.....زردک میخواهی
من که دیگه هر چی دولت بهم میده باید بدمش پول کرایه برم 80 کیلومتری سر کار برگردم
دوستان چرا اینقدر از کیفیت کم ماشین می گویید ؟ مگه چیزای دیگه که داریم کیفیتش در حد جهانیه !؟
اگه بنزین باید طبق بازار جهانی 1000 تومان باشه
پراید هم طبق بازار جهانی بیشتر 10000 تومن نمی ارزه
قیمت بنزین در امریکا هر گالن 4 دلاره که میشه لیتری 1 دلار اگه با دلار (1226). البته تفاوت بنزین اونا کجا و هوایی که ما داخل باک پر می کنیم کجا. در ضمن اونجا حقوق کارگر ساده هم حدود 3000 دلاره. یعنی هر کارگر میتونه با حقوق یک ماهش 3000 لیتر بنزین بزنه ولی اینجا در خوشبینانه ترین حالت میشه با حقوق یک ماه کارگزی 500 لیتر بنزین زد. تازه کیفیت خودروی اونارو هم که نمیشه با این کاری های ایران خودرو و سایپا کتمان کرد.
بابا مردیم از این گرونی که ساعتی شده دیگه همش شرمنده زن وبچه شدن تا کی گوشت را گرون کردین حالا هم میگین مرغ را بیشتر از 3900 تومن نخرید به نظر شما تا یکی دوماه پیش قیمت مرغ همین بود بنزین را هم گرون کنید تا ما قشر بازنشسته جامعه از اینی که هستم بدبختر بشیم بابا ما اگه این هدفمند شدن یارانه ها را نخوایم باید بریم کی ببینیم همش وعده دادید که با هدفمند شدن یارانه ها زندگی قشنگتر میشه حالا بعد از سالها همون مقداری هم که پس انداز داشتیم با این هدفمند شدن یارانه ها خرج زندگی روزانه مان شد چون با این حقوق بازنشستگی هیچی که نمیمونه بلکه تمام پس انداز چندین سالمون هم به باد رفت خدا عاقبتمون را ختم به خیر کنه
چند تا ایراد به همه چیز !!
آقایون دولتی میگن باید قیمت ها جهانی شه منظورم انرژی واینجور چیز ها !!!
آیا بقیه کالاها هم از استاندارد جهانی پیروی میکنه ؟چند درصد کالاها با استاندارد جهانی مطابقت دارد ؟ با این کار هدفمندی و افزایش قیمت ها آیا درآمدی یک ایرانی بیشتر است یا درآمد یک امریکایی ،کانادایی،استرالیایی،یاچینی یا کره ای یا ترکیه ای
مساله بعدی افزایش قیمت دلار به 2000تومن هست که هنوز که هنوزه هنوز تو بازار با قیمتی که آقایون گفتن فاصله ی زیادی هست
مشکل بعدی قیمت خودرو تو تاجیکستان شما یه لکسوزه 350 مدل 2010 رو با واحد پول ایران رو میخری 19 میلیون تومن ولی قیمت سوختش با استاندارد یورو5 لیتری 2100 تومن پس یکی از فاکتور های قیمتی پایین یعنی ماشین ارزون ولی سوخت بالا که اینجا 2تاش بالا !!!!!!! تازه شما تعرفه واردات رو اضافه کنید که ایرانی جماعت از سوار شدن بر روی خودرو ایمن و با استاندارد محرومه چرا ؟؟؟ چون باید از صنعت مسخره خودروسازی داخل حمایت بشه به ارزش سالی تقریبا 20000هزار کشته در جاده ها ی کشور!!!!صنعتی که هنوز روی abs,airbag دعوا داره بعد شما یه ماشین خارجی میخری حداقا 6 کیشه هوا داره با 3 تا سیستم ترمز که خودروسازای داخل پرتن تا اینا رو بفهمن .......بماند
ملت شما خودتون قضاوت کنید
با این افزایش جمعیت اگر قیمت بنزین را بالا نبریم تا چند شال دیگر نفتی برای صادرات نخواهیم داشت و در نتیجه بحران غذایی خواهیم داشت.
باور کنید این چیزی که تعریف میکنم عین حقیقته؛
یک خانمی گاهی اوقات برای کار به منزل ما میاد و تعریف میکرد که در محلشون یه آقایی دوتا زن داره با 6تا بچه و جالب اینجاست که همگی تو یک خونه زندگ میکنند.
خانوم بنده بهش گفت: چطوری از پس مخارج این همه آدم برمیاد؟ محلۀ شما که آدم پولدار نداره!!
جواب این خانم به همسر بنده بسیار عجیب و قابل تأمل بود؛
گفت: اونا وضعشون خیلی خوبه، شوهره سر کار میره و ماهی 200 هزار تومن حقوق میگیره، 200 هزار تومن خیلیه!!
از طرفی قیمت ماشین در همین چند هفته اخیر بالا رفته از طرفی دیگر بنزین هم قیمتش می خواد بالا بره ، هزینه بیمه ، استهلاک و نگهداری اتومبیل را هم باید درنظر بگیریم.
تاثیری که قیمت بنزین روی قیمت سایر کالاها و خدمات هم دارد نیز جای تامل دارد.
فقط بنزین به نرخ جهانی می خواهد ارائه شود تا مردم بنزین بی کیفیت را با قیمت جهانی بخرند و ماشین را چند برابر قیمت جهانی ، اینجوری عدالت برقرار میشه !!!!!!!!!!!!
خدارا شكر داريم به ريال حقوق ميگيرم ولي مجبوريم به دلارخرج كنيم.يعني زير زمين خط فقرهم نيستيم.اصلا زنده نيستيم
بابا چرا متوجه نيستيد كه بنزين يك نوع وسيله رفاهي است مثل شير و برنج و ... نه يك نوع ضروريات زندگي . حتماً آقايون اين مطلب رو مد نظر داشتند كه مردم مشكلي ندارند.
,وقتی حقوق یک کارگر را 350000 تومان تعین میکنند حق دارند بنزین هم 1000 تومان کنند
کاش یک نفر پیدا می شد حقوق دریافتی ما رو هم با آمریکاییها و اروپاییها که هیچ بااین اعراب حاشیه خلیج فارس مقایسه میکرد!
آقایون تو رو خدا نظر بدین:
آیا کیفیت بنزین اندازه 800 تومن هست یا کیفیت این بنزین همان کیفیت بنزین 100 تومنیه؟
آیا خودرو هامون استاندارد بنزین میسوزونن؟
در اروپا که بنزین 3200 تومن است حقوق یک کارمند هم 2500یورو است یعنی حدود 4000000تومن خوب با این حقوق بنزین 3200تومنی خیلی ارزان است
خيلي خوبه. اوناييي كه ماشين دارن هم بايد هزينه بنزيتن رو بدن و هم تورم ناشي از اون.
بازم خوبه اونايي كه ماشين نمي تونن داشته باشن حداقل ديگه هزينه بنزين نميدن و فقط تورم رو حس ميكنن كه اين خودش قابل تقديره كه به نفع مستضعفان ميشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست