بازدید 9497
محسن رضایی در برنامه پارک ملت:

حضور مردم، «انحصارطلبان» را کنار خواهد زد

هم‌اکنون برخی قهر کرده و به دنبال تحریم انتخابات هستند و عده‌ای دیگر نیز به دنبال انحصار طلبی‌اند و جز خود، کسی را نمی‌پذیرند. این حضور مردم است که باعث خواهد شد این هر دو گروه به حاشیه رانده شوند و به رفتارهای غیرمنطقی و خودپرستانه خود پایان دهند.
کد خبر: ۲۳۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱ 01 March 2012
  محسن رضایی در برنامه شب گذشته پارک ملت حضور یافت و تحلیل‌های خود را درباره مسائل گوناگون کشور، از جمله انتخابات مجلس، مسائل اقتصادی و همچنین مشکلاتی که گریبان مردم را گرفته است، مطرح کرد.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی، در بخشی از سخنان خود درباره انتخابات مجلس گفت: انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی دو پایه اساسی دارد که آن حضور مردم و همچنین نفوذ ارزش‌های الهی در حاکمیت هستند و این هر دو پایه، از ریشه واحدی به نام توحید و فطرت انسان سرچشمه گرفته است؛ در واقع دو پایه‌ای که بر  یک ریشه استوار شده است.
اما برخی می‌خواهند مردم را در مقابل ولایت و عده‌ای هم می‌خواهند ولایت را در مقابل مردم قرار دهند. این هر دو گروه شکست می‌خورند، زیرا چنین چیزی نمی‌شود؛ نه مردم در مقابل رهبری و نه رهبری در مقابل مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: مردم ایران با جلوه حضور خود در صحنه و در انتخابات مجلس این دو نکته را نشان می‌دهند، چرا که از یک سو رهبری نکات و هشداری‌هایی را درباره انتخابات می‌دهند و از سوی دیگر، مردم نیز با شعور سیاسی خود در انتخابات شرکت می‌کنند و حماسه ای را می‌آفرینند که اثر این حماسه تا سالها برای کشور باقی خواهد ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشت: در همین باره، لازم است که نگاهی به اهمیت انتخابات در ایران و تفاوت آن با دیگر کشور‌ها داشته باشیم، چرا که ممکن است در کشورهای دیگر، 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند و انتخاب شوندگان هم 50 درصد آرای مردم را از آن خود کنند، چون در آنجا، انتخابات فرصتی برای جایگزینی یک حزب با حزب دیگر است، حتی اگر 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند هیچ تاثیری ندارد.

اما در ایران، چون ما همیشه در حال رویارویی با استکبار و یا رقابت با دیگر کشور‌ها هستیم، حضور مردم به عنوان پشتوانه رقابت و مبارزه برای ما اثر دارد.

دکتر رضایی همچنین اشاره کرد: اکنون فضای سیاسی کشور، به گونه ای است که تنها حضور مردم است که مشکلات را حل خواهد کرد، چرا که هم‌اکنون برخی قهر کرده و به دنبال تحریم انتخابات هستند و عده ای دیگر نیز به دنبال انحصار طلبی‌اند و جز خود، کسی را قبول ندارند؛ بنابراین، این حضور مردم است که باعث خواهد شد این هر دو گروه به حاشیه رانده شوند و این رفتار‌های غیر منطقی و خودپرستانه را پایان دهند.

این یک مسأله است؛ مسأله دیگری که هست، این که حضور مرد در انتخابات بر امنیت ملی ایران تاثیر دارد.
هم‌اکنون غرب منتظر است، ببیند تحریم‌ها روی مردم ایران چقدر تأثیر گذاشته و تا چه اندازه توانسته است بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کند؛ بنابراین، با ارزیابی چنین شرایط و میزان حضور مردم است که شاید غرب تحریم‌هایی را که در ماه‌های آینده و به طور مشخص برای اردیبهشت و خرداد علیه ایران طراحی کرده، محقق کند یا نکند‍!

حتی در ماه‌های اخیر که بحث حمله اسرائیل به ایران مطرح شده، رخدادهای داخلی باعث انجام ندادن چنین حملاتی شده است، چرا که به طور مشخص در ده سال گذشته آنان جدا قصد حمله به ایران را داشته‌اند که سیر حوادث داخلی ایران، مانع چنین حرکتی شده است.

اما درباره اهمیت انتخابات، باید بار دیگر اشاره کنم که در واقع از لحاظ تقسیم بندی، کشور ما هم‌اکنون سه مولفه یا سه حیثیت مهم بین‌المللی، منطقه ای و داخلی دارد که حضور مردم در انتخابات، این حیثیت‌ها را تقویت خواهد کرد. در حوزه بین‌المللی، ایران کشوری است که دین را با دمکراسی پیونده داده و سالهاست در این کشور سیستم دمکراسی جریان دارد و انتخابات متعدد برگزار شده است.

بنابراین، مردمسالاری حیثیت بین‌المللی ماست. در حالی که در کشور‌های همسایه ایران اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است و نمره ایران در مردمسالاری بالاست و قابل مقایسه با این کشورها نیست. با وجودی که ممکن است در این سی سال از این حیث نارسایی‌ها و معایبی بوده باشد، مردم می‌دانند که حضور نداشتن آنان در انتخابات، آسیب‌زا خواهد بود.

در حوزه منطقه ای هم در منطقه، دست‌کم چندین کشور هستند که از رهبری ایران الگو می‌گیرند. در این زمینه، رهبران و ملت‌های کشورهایی همچون لبنان، عراق، فلسطین و بحرین وجود دارند که چنین هستند و حضور مردم در انتخابات، اعتماد این کشور‌ها را به رهبری ایران تقویت خواهد کرد.

در حوزه داخلی هم حیثیت ما به همبستگی، حضور و زنده بودن جامعه ایرانی است. در حال حاضر، عده ای نارحت هستند و بر این باورند که نباید در انتخابات شرکت کرد تا مسئولان متوجه شوند باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند، اما همه می‌دانیم اگر گمان کنیم با شرکت در انتخابات چه به دست می‌آوریم و با شرکت نکردن در آن، چه از دست می‌دهیم، حتما در انتخابات شرکت می‌کنیم. این افراد باید بدانند که در بین کاندیداها افراد شایسته ای هم حضور دارند که با انتخاب آنان، می‌توان به راحتی منافع کشور را تأمین و مشکلات مردم را حل کرد.

بخش‌های دیگر سخنان محسن رضایی درباره مسائل اقتصادی، تورم و راهکار‌های موجود به همراه تحلیل‌های وی از آرایش‌های نوین سیاسی کشور، توسط «تابناک»، منتشر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست