بازدید 26885
روح‌الامینی:

احمدی‌نژاد در رخدادهای پس از انتخابات، بی‌تقصیر نبود

احمدی نژاد، رئیس جمهوری کنونی، در رخدادها و فرایند پیش آمده بی تقصیر نبود. برخی افراد می‌توانستند کاری کنند که هیزم به آتش نریزند. تعدد فهرست انتخابات تا اندازه‌ای پذیرفتنی است، که به برگزاری اصلح در فضایی آزاد کمک می‌کند، ولی گذشتن از یک تعداد معقول پذیرفته نیست.
کد خبر: ۲۳۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳ 29 February 2012
دبيرکل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي، گفت: ضرورت مشارکت در انتخابات توجيه عقلاني، عرفي، شرعي و ملي دارد که نبايد از آن چشم پوشيد، زيرا تنها راه اصلاح جامعه از طريق صندوق‌هاي رأي است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، شب گذشته، عبدالحسين روح‌الاميني با حضور در دانشگاه زنجان، گفت: کساني که راهي جز اهداف انقلاب و مسير مردم هميشه در صحنه برگزیدند، با شکست روبه‌رو شدند، زيرا مردمي که براي به دست آ‌وردن اين انقلاب از مال و جان و عزيزان خود هزينه کرده‌اند، به راحتي از آن نخواهند گذشت.

وي افزود: مشاهير اصلاح‌طلب به دلیل برخي بهانه‌ها، به راحتي و با يک خيال واهي، راه خود را براي هميشه از خانواده مردم انقلابي ايران جدا كردند و از حمايت‌هاي همه‌جانبه آنها محروم شدند. هر فرد در هر مقامي که باشد، اگر از اصول موضوعه انقلاب، رهبري، قانون اساسي و قرآن که مبناي هويتي ما به‌شمار مي‌روند فاصله بگيرد، محکوم به شکست خواهد بود.

دبيرکل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي با اشاره به اينکه در اين دور از انتخابات مجلس با دو موضوع مهم روبه‌رو هستيم، خاطرنشان کرد: اصل مشارکت مردم از تک‌تک پيشرفت‌هاي علمي و فناوري‌ها بسيار مهمتر است و با توجه به رخدادهای اخير، در دفع بسياري از فتنه‌ها مؤثر خواهد بود و موضوع دوم نيز بحث کارآمدي مجلس نهم است که در ادامه مجلس هشتم و در زماني که نظام سياسي کشور در حال تحول است، آغاز به کار خواهد کرد.

وي با تأکيد بر اينکه در مورد عملکرد همه مجالس دوره‌هاي پیش نمي‌توان قضاوت يکپارچه کرد، ادامه داد: همه مجلس‌ها از آغاز انقلاب اسلامي با فرازها و فرودهايي روبه‌رو بوده است و در مجلس گذشته نيز بدون توجه به حضور اصلاح‌طلبان يا اصولگرايان، از مترقي‌ترين دوره‌هاي نظام قانونگذاري در حوزه بهداشت و درمان در برنامه پنجم توسعه بوده و بايد توجه داشت که نکته منفي اين مجلس، نظارت ضعيف آن بر امور است.

روح‌الاميني با بيان اينکه اين دوره از مجلس بايد عصاره فضايل ملت باشد، تأکيد كرد: همه کانديداها معتقد به اصول مبنايي نظام هستند. در عرصه رقابت انتخاباتي دو نکته مغفول مانده است که بايد مورد توجه قرار گيرد؛ يکي اينکه کساني که کارنامه مسئوليتي در حوزه‌هاي مديريتي ندارند، بايد برنامه ارائه دهند، زيرا نقد و بررسي کانديداها بايد با توجه به سوابق يا برنامه‌هاي کاري صورت بگيرد و از پرداختن به حواشي پرهيز شود که متأسفانه در اين باره، در صحنه سياسي کشور آسيب‌شناسي جدي صورت نگرفته است.

وي با تأکيد بر اينکه «انتخابات بهترين فرصت براي تصميم‌گيري در مسايل کشور است و نبايد خودمان را از اين فرصت محروم کنيم»، افزود: من در اين دوره کانديداي نمايندگي نشدم تا جلوي اين شايعه و تفکر نادرست را که مي‌خواهم از خون پسرم سوء‌استفاده کنم بگيرم. ما يک کشور يکپارچه با هر زبان و از هر قوم و قبيله هستيم که نبايد برخي مسايل حاشيه‌اي را دستاويز کنيم، زيرا تاکنون ملت ايران از پس مسائل حاشيه‌اي به خوبي برآمده است.

اين عضو شوراي عالي جبهه ايستادگي با بيان اينکه «آن‌هايي که اصل نظام را قبول ندارند، بايد راه خود را از نظام جدا کنند»، يادآور شد: همه اصول و قوانين نظام بايد در کنار هم مورد توجه قرار بگيرد، زيرا برخي از اين اصول زيربناي اصل‌هاي ديگر است. اکنون در دنياي مجازي و عصر رسانه و ارتباط زندگي مي‌کنيم و اگر به استقبال تحولات نرويم، تحولات ما را با خود خواهند برد و از ما عبور خواهند کرد. شايد بتوانيم جريان آن را به تعويق بيندازيم، اما کم‌کم به سمتي مي‌رويم که رودررويي با اين تحولات ناگزير خواهد بود و به همين دليل بهترين روش، آمادگي علمي و توليد فکري و فرهنگي در اين زمينه است تا در اين جريان غرق نشويم.

وي با اشاره به اين جمله امام(ره) كه «ملاک، حال فعلي افراد است»، اظهار کرد: فساد در نظام و خيانت به بيت‌المال از سوي هر کس و با هر پيشينه‌اي که باشد، امري غيرقابل قبول و بالاتر از هر جرم و جنايتي است که بايد با آن برخورد جدي صورت گيرد و پیش از اينکه نظام قضايي وارد عرصه برخورد شود، اين مردم هستند که با امر به معروف و نهي از منکر سد راه اين‌گونه رخدادها خواهند بود.

وي با اشاره به اينکه «انتخابات يک فرصت براي ملت ايران است»، خاطرنشان کرد: اگر از اين فرصت استفاده نکنيم، همين فرصت تبديل به تهديدي بر عليه ما و فرصتي براي آمريکا خواهد بود که از همان اوايل انقلاب در پي ضربه زدن به انقلاب نوپاي اسلامي بود.

به گزارش ايسنا، دبيركل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي همچنين در جمع خبرنگاران گفت: پيش‌بيني مي‌شود اردوگاه بزرگ اصولگرايان ـ البته با کارکرد متفاوت ـ وارد مجلس نهم شود که در اين باره بايد تا خرداد سال آينده صبر کرد.

وي با بيان اينكه «تعدد فهرست انتخابات تا اندازه‌ای پذیرفته است، اما گذشتن از حد معقول، پذیرفته نيست»، افزود: در روزهاي پاياني تبليغات، می‌بینیم كه چهار فهرست اصلي در کشور وجود دارد و اين نشان‌دهنده يک رقابت مطلوب است. فهرست‌هايي که يک‌شبه و بدون ريشه در يک جريان سياسي وارد عرصه رقابت مي‌شوند، هيچ محل تأثير و توجهي در فرآيند انتخابات نخواهند داشت.

روح‌الاميني با تأکيد بر اينکه «مجلس آينده مجلسي خواهد بود که در قالب اقليت‌هاي متفاوت و فراکسيون‌هاي متعدد شکل مي‌گيرد و با يک آرايش و شکل جديد آغاز به کار مي‌كند»، يادآور شد: در هر دوره حضور مردم بيش از 50 درصد بوده است و قطعاً در اين دوره نيز حضور مردم بيش از اين ميزان خواهد بود.

اين عضو شوراي عالي جبهه ايستادگي در ادامه خاطرنشان کرد: وقتي مردم با حضور همه‌جانبه و پرشور خود، فضاي غبارآلود سال 88 را پشت ‌سر گذاشتند، همين امر گواه حضور پرشور مردم در انتخابات اين دوره از مجلس شوراي اسلامي است.

روح‌الاميني در پايان، در پاسخ به پرسشي درباره اهميت فرهنگ و پرداختن به امور فرهنگي، اظهار کرد: با توجه به اينکه فرهنگ در همه حوزه‌ها مظلوم واقع شده و مغفول مانده است، بايد گفت که حوزه سياسي، حوزه‌اي است که مي‌تواند در امر فرهنگ بسيار مؤثر باشد. اگر نمايندگان شايسته‌اي که عصاره فضايل ملت باشند به مجلس راه يابند، قطعاً اين حضور در امور فرهنگي نيز بي‌تأثير نخواهد بود. البته نبايد از سياست هم غافل شويم تا مبادا به دست اصحاب قدرت و ثروت ـ که سياست را در راه منافع خود مي‌خواهند ـ بيفتد، چراكه در اين صورت فرهنگ نيز با بي‌اعتنايي مورد غفلت واقع مي‌شود.

عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: در مجلس هفتم که در دست دولت اصلاحات بود و مجلس هشتم که در دست دولت کنونی بود، حضور مردم بیش از 50 درصد بود و قطعا در این دوره حضور مردم بیش از این میزان خواهد بود.

به گزارش مهر، عبدالحسین روح الامینی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه زنجان افزود: پیش بینی می‌شود اردوگاه بزرگ اصولگرایان البته با کارکرد متفاوت وارد مجلس نهم شود البته من پیشگو نیستم و باید تا خرداد سال آینده صبر کرد.

وی ادامه داد: در مجلس هشتم، شاهد حضور اردوگاه بزرگ اصولگرایان بودیم که در یک گوشه مطهری و دوستانش، موافق سؤال از رئیس جمهور بودند و در یک سوی دیگر، حسینیان و آقاتهرانی در فراکسیون انقلاب اسلامی از یک جبهه ولی با کارکرد متفاوت حضور داشتند.

روح الامینی افزود: تعدد فهرست انتخابات تا اندازه‌‌ای پذیرفته است که به برگزاری اصلح در فضایی آزاد کمک می‌کند؛ اما گذشتن از یک تعداد معقول قابل قبول نیست.

عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی تصریح کرد: در روزهای پایانی تبلیغاتی چهار فهرست اصلی در کشور وجود دارد که نشان دهنده یک رقابت مطلوب است.

روح‌الامینی تأکید کرد: فهرست‌هایی که یک شبه و بدون ریشه در یک جریان سیاسی وارد عرصه رقابتی می‌شوند، هیچ محل تأثیر و توجهی در فرایند انتخابات نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: مجلس آینده مجلسی خواهد بود که در قالب اقلیت‌های متفاوت و فراکسیون‌های متعدد شکل خواهد گرفت و با یک آرایش و شکل جدید آغاز به کار خواهد کرد.

عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی با اشاره به حضور بیش از 50 درصدی مردم در دو انتخابات پیشین مجلس گفت: در مجلس هفتم که در دست دولت اصلاحات بود و مجلس هشتم که در دست دولت کنونی است، در هر دوره حضور مردم بیش از 50 درصد بوده است و قطعا در این دوره حضور مردم بیش از این میزان صورت خواهد گرفت.

روح الامینی با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: وقتی مردم با حضور همه جانبه و پرشور خود فضای غبارآلود آن دوران را پشت سر گذاشتند، همین امر گواه حضور پرشور مردم در انتخابات این دور از مجلس شورای اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه احمدی نژاد رئیس جمهوری کنونی در رخدادهای و فرایند پیش آمده بی تقصیر نبود، تأکید کرد: برخی افراد می‌توانستند کاری بکنند که هیزم به آتش نریزند.

تأثیر جریان انحرافی بر مجلس نهم بی ثمر است

عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی تصریح کرد: با همه این اتفاقات، تأثیر جریان انحرافی بر مجلس نهم بی ثمر است، زیرا پس از رخدادهای اخیر و کنونی، کسی را سراغ نداریم که ادعای حمایت از جریان انحرافی را داشته باشد یا منتظر انتخاب کاندیدایی برای حمایت از این جریان باشد.

روح الامینی همچنین درباره وضعیت فرهنگی کشور گفت: با توجه به اینکه فرهنگ در همه حوزه‌ها مظلوم واقع شده و مغفول مانده است، تأکید کرد: حوزه سیاسی حوزه‌ای است که می‌توان در امر فرهنگ بسیار مؤثر باشد اگر نمایندگان شایسته که عصاره فضایل ملت باشند به مجلس راه یابند، قطعا این حضور در امور فرهنگی نیز بی تأثیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: نباید از سیاست غافل شویم تا به دست اصحاب قدرت و ثروت که سیاست را در راه منافع خود می‌خواهند، بیفتد و از این راه فرهنگ نیز با بی اعتنایی مورد غفلت واقع شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی