بازدید 22162

چه کسی حاضر است به دنیای قلندران کوچک سرکشی کند؟

دنیای کودکان اینجا متفاوت است؛ اینقدر متفاوت که نه خبری از بازی و شیطنت است و نه شلوغی و سر و صدا. همه به طرز عجیی ساکتند؛ هم ساکت و هم پر از رنج. پدر و مادر‌ها هم حال و روز بهتری ندارند. شاید دلشان گرفته؛ از مسئولانی که به فکرشان نیستند و از بیمه‌هایی که کمکشان نمی‌کنند. شاید هم دلشان از ما گرفته باشد؛ از من و شمایی که چه دستمان به جایی برسد و چه نه، سراغشان را نمی‌گیریم...!
کد خبر: ۲۲۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴ 28 February 2012
با اینکه در سن بازی و شیطنت هستند، ولی مثل افراد پا به سن گذاشته، گوشه‌ای کز کرده‌اند و شاید درد می‌کشند؛ بیمارانی که مو‌هایشان ریخته و با ماسکی که در بخش ویژه بیمارستان هم مجبور به استفاده از آن هستند، متفاوت‌ترین کودکانی هستند که دیده‌ایم؛ کودکانی که همه دنیای والدینشان هستند، اما از بدِ روزگار، به دردی گرفتار شده‌اند که تا چند سال به آن‌ها زنجیر شده و سبکبالی کودکی‌شان را به یغما برده است.

به گزارش «تابناک»، زیاد عجیب نیست که آمار و ارقام خاصی در زمینه شمار کودکان مبتلا به سرطان در دست نباشد، همان گونه که آمار اعتیاد، ایدز و غیره هم سال‌هاست که به روز نشده‌اند و چه بسا محرمانه تلقی می‌شوند!

این در حالی است که چندی پیش، مدیر عامل مؤسسه خیریه محک، خبر از چهار هزار و چهارصد کودک مبتلا به سرطانی به میان آورد که در پوشش خدمات این مؤسسه حمایت از کودکان سرطانی هستند و طبیعی است که این آمار، کمتر از شمار کودکان مبتلا به سرطان در کشور است.

رتبه سرطان در مرگ و میرهای کشور:

گزارش‌های تایید نشده حاکی است، سالانه ۷۵ هزار نفر از هموطنانمان به این بیماری مبتلا می‌شوند و در این میان، میزان ابتلا به سرطان معده و خون، علاوه بر اینکه بیشترین آمار را از آن خود کرده‌اند، از چنان رشدی برخوردار است که میزان شیوع این دو نوع سرطان در کشورمان را بسیار بیشتر از کشورهای غربی کرده، در حالی که آمار شیوع دیگر سرطان‌ها در ایران تا حدودی کمتر از کشورهای دیگر دنیاست.

سرطان درد بزرگی است؛ اگر دستت خالی باشد!
جدای اینکه علت بروز سرطان چیست، هزینه‌های درمان این بیماری بسیار سنگین تمام می‌شود و وقتی بیمه‌ها که باید در این مواقع به کمک بیایند، از زیر بار هزینه داروهای سرطان شانه خالی می‌کنند، نتیجه خانواده‌هایی خواهد بود که مجبورند برای درمان یکی از اعضایشان، به زیر خط فقر سقوط کنند و چه بسا با‌‌ رها کردن نیمه تمام روند درمان، به مرگ عزیزشان راضی شوند. شاید ریشه شکل‌گیری بنیاد‌های خیریه گوناگون در این زمینه، همین بخش از ماجرا باشد؛ مؤسسات خیریه‌ای که جور بیمه‌ها را می‌کشند و به یاری بسیاری از نیازمندان آمده‌اند. این در حالی است محققان علوم پزشکی بر این باورند که در ده سال آینده، با رشد سه برابری سرطان در کشور روبه‌رو خواهیم شد و جدای اینکه باید برای بهبود خدمت رسانی به این بیماران تدبیر کنیم، چه بسا بد نباشد که هر کداممان، ماهانه مبلغ هر چند اندکی را برای کمک به این هموطنانمان به شماره حساب مؤسسات خیریه واریز کنیم.
ناگفته پیداست که بسیاری از مبتلایان، به دلایل گوناگون، توان مبارزه با این بیماری مرگبار را از دست می‌دهند و نتیجه این می‌شود که سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشورمان نام گرفته است؛ آماری دردناک که وقتی در گروه کودکان ارزیابی شود، تلخ‌تر هم جلوه خواهد کرد؛ جایی که سرطان، دومین عامل مرگ و میر کودکان‌ پس از تصادفات شناخته می‌شود و بنا بر شنیده‌ها، هر ساله ۱۵۰۰ تا دو هزار فرد زیر پانزده سال به این بیماری مبتلا می‌شوند؛ مبتلایانی که اگر نوع بیماری‌شان را جدا کنیم، یک پنجمشان سرطان خون دارند.

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان در این باره می‌گوید: شایع‌ترین نوع سرطان در میان کودکان جهان، سرطان خون است، ولی متأسفانه در ایران هیچ آمار دقیقی درباره میزان شیوع این بیماری وجود ندارد. شایع‌ترین سن ابتلای کودکان به سرطان خون، زیر ده سالگی است و بین سن یک تا ۹ سالگی درمان پذیری کودکان بهتر است، به شرطی که پس از گذشت پنج سال از قطع درمان، سرطان خون در آن‌ها بازنگردد.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی می‌افزاید: عامل ابتلا به سرطان خون تاکنون ناشناخته است، ولی بنا بر مطالعاتی که کشورهای جهان انجام شده، زندگی در کنار دکل‌های فشار قوی برق، باعث ابتلای بیشتر کودکان به سرطان خون می‌شود. آلودگی هوا هم احتمال ابتلای کودکان به سرطان خون را افزایش می‌دهد و افزون بر این‌ها، عوامل ارثی و اکتسابی نیز در بروز این بیماری اثر گذار است.

تدارکات درمان چگونه است؟

برخی کار‌شناسان بر این باورند که هم‌اکنون، ۸۰ درصد کودکان سرطانی در کشور به طور قطع درمان می‌شوند و اگر بیماران بموقع به پزشک مراجعه کنند، درمان قطعی به ۹۵ درصد هم خواهد رسید. این در حالی است که در میان انواع سرطان، 20 درصد این مبتلایان به سرطان خون دچار هستند و چه بسا سنجش میزان خدمت رسانی به درصد بزرگ، عیار خوبی برای ارزیابی کلی‌تر به دستمان خواهد داد.

اینجاست که دکتر رحیمی‌نژاد می‌گوید: اکنون به شدت با کمبود تخت، تجهیزات و مراکز پیوند مغز استخوان روبه‌رو هستیم و فقط بیمارستان شریعتی و یک مرکز در شمال کشور در زمینه پیوند مغز و استخوان فعال هستند. از این روی، کمبود تخت و امکانات این مراکز، منجر به فوت کودکانی می‌شود که نیازمند پیوند مغز استخوان اورژانسی هستند. البته در زمینه پیوند مغز استخوان برای بزرگسالان نیز کمبود داریم.

دبیر انجمن خون و سرطان کشور می‌افزاید: در این زمینه، بسیار پایین‌تر از عربستان و ترکیه هستیم و ضروری ا‌ست که در هر استان، یک مرکز پیوند مغز استخوان کودکان راه‌اندازی شود. البته برخی داروهای پیشرفته، گران‌ترند و گاهی به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی در حوزه دارو مواجه هستیم که حتی در مقطعی، به از دست دادن جان برخی بیماران هم منجر شده است.

هزینه‌های گزافی که به گفته مدیر مؤسسه خیریه محک، برای طول دوره چهار ساله درمان، به چهل میلیون تومان هم می‌رسد و تنها درباره دارو، سالانه با افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصد مواجه می‌شود؛ آن هم درشرایطی که نوسانات نرخ ارز را در نظر نگرفته باشیم.



کمک به پدر و مادرانی که نفس کودکانشان را می‌شمرند...

شاید شمار افراد مشهوری که کمک به کودکان سرطانی را وظیفه خود می‌دانند، کم نباشد، ولی بی‌گمان، کار هیچ کدام مثل ... نمی‌شود. خیلی با خودمان کلنجار رفتیم که نامش را بنویسیم یا نه اما ترجیح دادیم حالا که خودش پس از سال‌ها رفت و آمد به بخش کودکان سرطانی یکی از بیمارستان‌های پایتخت، علاقه‌ای به طرح موضوع ندارد، ما چرا کاسه داغ‌تر از آش شویم؟ اصلا چه فرقی می‌کند که این هنرمند بزرگوار اسمش چیست؟ مهم این است که این آقا، با وجود مشغله فراوانش، هر از چندگاهی به کودکانی سر می‌زند که حتی شاید بیرون از قاب تلویزیون، قادر به شناختنش هم نباشند و تنها به واکنش پدر و مادر و دور و اطرافیانشان می‌فهمند مهمانشان کیست و حالا چند سال است که این دیدارهای بدون مقدمه چینی ادامه دارد...
همه مؤلفه‌ها به این نتیجه می‌رسند که شرایط تدارک دیده شده برای درمان کودکان سرطانی، بسیار اسفبار است و چه بسا اگر یاری برخی مؤسسات خیریه نبود، با فاجعه‌ای روبه‌رو بودیم که به تنهایی برای زیر سوال بردن همه خدمات صورت گرفته در حوزه سلامت کافی بود؛ اما تأسف‌بار اینجاست که گویا هنوز هم کسی به فکر تدبیر این معضل نیست و گویا، این درد پدید آمده تنها ویژه پدر و مادرانی است که مجبور به شمارش نفس‌های کودک دلبندشان هستند.

والدین درد کشیده‌ای که برای درمان فرزندانشان، نه کمکی از بیمه دریافت می‌کنند و نه هیچ کدام از مسئولان را پشت سر خود می‌بینند؛ با این اوضاع شاید بد نباشد که ما در هر سمتی که هستیم، گهگاهی به دیدن این بیماران فراموش شده برویم تا از لحاظ روحی هم که شده، یاریگرشان باشیم. شاید در این میان، برخی اشخاص تأثیرگذار هم ترغیب شوند که در این امر خیر مشارکت کنند و بدین ترتیب عقب‌ماندگی‌ها زود‌تر جبران شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴۵
اللهم اشف کل مرض
پاسخ ها
مــسـعود قاســمـی کـلـیــبــر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
اللهم اشف کل مریض درسته ولی دمت گرم - آمین یا رب العالمین
لطفا" بفرمائيد چگونه ميتوان كمكشان كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
برو به سایت محک یا زنجیره امید و کمک کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
http://www.mahak-charity.org/main/fa/help-mahak این ادرس سایتشونه من خودم از این طریق تونستم کمک کنم
پرهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
يكي از اين مراكز موسسه خيريه محك است
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
از طریق خودپرداز می توانید به سازمانهای خیریه پول واریز کنید. (در قسمت انتقال وجه بخش انتقال وجه به سازمانهای خیریه)
آيدين
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
بهترين و مناسبترين مكان ، كمك به موسسه " محك " است كه واقعا كمك خوبي به كودكان سرطاني مي كند و اگر اين موسسه نبود بخصوص شهرستانيها و بي بضاعتها اصلا نمي توانستند از عهده مخارج سرطان فرزندانشان بر بيايند كه بيشتر اينها در تهران معالجه مي شوند و مجبورند هر چند وقت يكبار از شهرهاي دور و با هزينه هاي زياد به تهران بيايند - خدا ياورتان باد كمك كنندگان محترم
انشاالله خدا همه بیماران رو شفا بده
عاشقتونم عزیزای دوست داشتنی
خدا به حق پاکان و نیکان و نفس پاک اولیا الله همه مریضان و خصوصا بچه های مریض و علی الخصوص کودکان صعب العلاج را شفای عاجل عنایت کند .ما که... بریدیم خدا خودش مردم ... کمک کند انشائ الله
انشااله خدا همه بندگانش رو شفا بده - واقعا خیر نمی بینن اگه برای هر چی خرج کنند و فکر این طفلان معصوم نباشند - باید آخرت جوابگو باشند
خدایا ما چقدر ناشکریم!
خدایا به ما کمک کن تا شکر نعمت هایت را بجا آوریم.

خدایا پدر و مادر این بچه ها را نا امید نکن
خدایا به ما توفیق بده کمتر به خودمان و بیشتر به نیازمندان توجه داشته باشیم

اللهم اشف کل مریض
خیلی درد داشت..
خدا مهربانترین است
از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
پاسخ ها
سوفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
شعر قشنگیه اما چه ربطی داشت؟
دوستان اين كه من و شما عاشق اين بچه ها باشيم يا نه دردي ازشون دوا نميكنه. اين كه بگيم دردم اومد يا ... هم به درد كسي نميخوره. سرطان خرج داره . من كه دارم اين حرفو ميزنم برادرم رو در اثر سرطان از دست دادم و ميدونم كه سال 82 سه تا آمپول چهارصد هزار تومني خريدن يعني چي ! پس عوض اين كه خودتون رو لوس كنين با اين كامنتاي قشنگ برين تو سايت موسسه محك و در حد توان پول كمك كنين كه لا اقل درد زنده بودن برا اين بچه ها كمتر شه .
پاسخ ها
سوفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
حرف حساب که میگن همینه واقعا...
ای خدای بزرگ....... همه بچه ها رو به پدر و مادرهاشون ببخش و لباس عافیت تنشون کن . الهی آمین
یامن اسمه دوا وذکره شفا خدایا به همه مریضان شفای عاجل عنایت بفرما آمین
امام امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند دونعمت مجهول است 1-امنیت 2-صحت بدن خدایا هیچ کدام را از هیچکس نگیرد
همانطور که گفتین آلودگی هوا یکی از عوامل ابتلای کودکان به سرطان است.
کاش مسئولی که مانع پرداخت بودجه مترو و باعث آلودگی بیشتر هوای تهران میشود، این خبر را میخواند.
دوستان من خودم به سرطان مبتلا هستم. روزانه يك قرص ده هزار توماني كه مرتب افزايش قيمت پيدا مي‌كند مصرف مي‌كنم.
تا مي‌توانيد به جاي دلسوزي به محل و ساير مراكز معتبر كمك مالي كنيد. قيمت داروها و ... سرسام‌آور است.
مولا جان...مهدی جان، ای مدنی برقع و مکی نقاب***سایه نشین چند بود آفتاب
منتظران را به لب آمد نفس***ای به تو فریاد به فریاد رس
سکه تو زن تا امرا کم زنند***خطبه تو خوان تا خطبا دم زنند
آه...خداوندا تو را به نفس پاک این کودکان قسم...ما را انسانیت بیاموز تا لایق انسان بودن شویم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
چه ربطي داشت دقيقا؟!!
خدا مهربان است.......... ولی ما عقل مان جاهای دیگر است به علم فکر کنیم ... علم پزشکی ---- ..... نه فالگیر . رمال . خواب نما. جادوگر . طلسم....
khodaya shafa shafa shafa
اگر هر انسانی، فقط پنج درصدِ درآمدِ ماهیانۀ خود را به مؤسساتی مثل محک کمک کند، خواهد دید که خداوند نیز او و عزیزانِ او را در وقت گرفتاری و بیماری صد در صد یاری میکند.
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
پیغمبر می فرماید اگر تمامی مردم خمس و زکات واجب - نه مستحبی - را می دادند هیچ فقیری روی زمین نمی ماند...
آنقدر دردناک بود که دیگه ...
فقط می تونم بگم خیلی ناشکر نعمتهایی که خدا بما داده هستیم ...
عزیزان من یه جووون 26 ساله هستم یه سال و نیم پیش به سرطان خون مبتلا شدم میخام اینو که تجربه خودمه بهتون بگم من خدا رو شکر وضعیت مالی و بیمه ام خوب بود و بهترین دارو و بیمارستان رفتم و خدارو شکر الان سالم سالمم میخوام بگم واقعا سرطان اگه خرجش کنی یه بیماری مهلک نیست بیایید به این عزیزان از لحاظ مالی کمک کنیم من از پارسال عضو یه موسسه سرطانی شدم کمک روحی خیلی مهمه اما بحث مالی مهمتر...تورو خدا به این عزیزانی که به این بیماری مبتلا هستند توجه کنید من تجربه شو دارم خیلی سخته اما زندگی بعد از درمان بسیار شیرین .....
کسایی که تو تهران زندگی میکنن برای کمک میتونن به سایت موسسه محک برن و فرم دریافت قلک محک رو پر کنن. محک قلک رو درب منزل تحویل میده. بعد از پر شدن هم با یک تماس میان از شما تحویل میگیرن و قلک جدید به شما میدن.
اینم لینک درخواست قلک: http://mahak-charity.org/main/fa/help-mahak2/fundrequest

شهرستانی ها هم که امکان دریافت قلک ندارن میتونن با استفاده از کارت های شبکه شتاب همین الان به محک کمک کن:
لینک کمک نقدی: http://mahak-charity.org/main/iwanttohelpmahakrightnow
قابل توجه عزیزانی که سالی یک بار میرن مکه تازه الان دیگه یاد گرفتن خانوادگی میرن، تو خیلی از وقتها مکه ای تو همسایگی ماست گه ما خودمونو به اون راه میزنیم
سلام تابناک
ازاین که به محک رو قابل دونستید و گزارش تهیه کردید سپاس گزارم اما اگرشما بیش از یکی ودو بار بیشتر به محک سر بزنید متوجه می شوید کودکان دارای سرطان در عین داشتن بیماری صعب علاج چقدر کیفیت سطح امید وکفیت بالاست بارها مادرمحک شاهد آن بودیم این کودکان درکنار شبه مرگ زندگی ولذت های آن به ما مولانا وار آموخته اند
سرطان تولد نیست بیماری است
ناله نکنید به محک بیائید و کمک کنید به سایت محک مراجعه کنیذ و از محگ دیدن کنید.شما عاشق خواهید شد
ای قوم بحج رفته کجائد کجائید
معشوق همینجاستبیائید بیائیذ
سلام

بعضی‌ از دوستان قصد دارند همزمان با میلاد با سعادت امام حسن عسکری ، یک برنامه خود جوش مردمی راه اندازی کنند و به ایتام ، سالمندان ، و بیماران سرطانی سر بزنن و بهشون کمک کنند... اجرای این طرح در حال شکل گیری هست و از این اب بعد قرار از سال‌های آینده این طرح رو ادامه بدهند ... از تابناک هم خواهش می‌کنم با تبلیغ این طرح در ثواب آن شریک شود

به مناسبت میلاد امام حسن عسکری علیه السلام
خدایا همه ی مریضارو شفا بده خودت کمکشون بکن.آمین
شما میتونید فرم عضویت کمک نقدی رو از سایتش بگیرید بعد از پر کردن مشخصات تون اون رو به شماره ای که میدن فاکس کنید بعد اونا با شما تماس میگیرن و یک کد به شما میدن که میتونید ماهانه حداقل 5000تومان به حساب موسسه واریز کنید یا بصورت اینترنتی پرداخت کنید یا بیشتر خودپردازهای بانکها گزینه کمک به محک رو دارند.
با سلام، تاکنون مریضان زیادی دیده ام اما نمی دانم چرا تحمل دیدن این طفلان معصوم را ندارم و هر گاه چشمم به عکس بچه ای سرش مو نداردم امی افتدد نا خدا گاه گریه ام م یگیرد. همیشه به فکر کمک به این بچه ها بوده و هستم در صورت امکان آدرس یا شماره ای از فرد مورد اشاره بفرمایید.
خدایا شفا بدهد تمام مریضان کوچک
یا من اسمه دواء وذکره شفاء
حتما باید شبکه ای مثل بی بی سی درباره مشکلات کودکان سرطانی در ایران برنامه پخش کنه تا به فکر بیفتیم...افسوس!
مسئولان بايد جوابگو باشن که چرا داروی آلميتا با قيمت هر دوره 3 مليون تومان تحت پوشش بيمه نيست ؟

مسئولان بايد جوابگو باشن که چرا داروی نئوپاژن اصلی الان تو دارو خانه های هلال احمر و 13 آبان نيست و وقتی از مسئول داروخانه ميپرسی از کجا ميشه تهيه کرد ميگه از داروخانه های آزاد!

مسئولان بايد بگن چرا بعضی از داروها ناياب شده. مگه نميگن تحريم ها رو ما اثر نميکنه. به چه قيمتی، به قيمت گرون شدن هزينه درمان عزيزانمون؟ چرا ما بايد تابان اين رو پس بديم؟

مسئولان بايد جواب بدن که چرا از 20 روز قبل تا الان قيمت بعضی از داروهای شيمی درمانی تا 30 درصد افزايش پيدا کرده و وقتی از مسئول داروخانه 13 آبان ميپرسی از کی گرون شده پرو پرو ميگه از روزی که دلار گرون شده. مگه دلار 10 درصد بيشتر گرون نشده؟ پس چرا دارو 30 درصد گرون شده.

تابناک تو هم اگر ميخوای خدمت کنی يک نسخه بگير دستت برو تو اين داروخانه های دولتی بچرخ ببين چه خبره.
سلام
منم مادرم سرطان داره و میفهمم شمردن لحظه ها یعنی چی.....
خدا به حق امام حسین (ع) همه مریضها رو شفای عاجل بده
به نظر اينجانب به عنوان يك نفر مطلع موارد ذيل را پيشنهاد مي نمايم .
1- برخورد شفاف با بيماري(وضعيت بيماري ميزان شيوع به عرض تصميم گيران رسانده شود)
2- برخورد علمي با بيماري (داشتن طرح ملي)


3- برخورد اجرائي صحيح و كامل(اجرائ طرح)
4- اجراي طرح هاي پيشگيري با پايش بيماري در جمعيت در معرض ريسك(پيشگيري كم هزينه تر از درمان است)
5- پايش خوراك و هوا ! مردم از نظر سلامتي
6- حمايت از مسئولان اجرائي كه كمر به حل اين مسائل مي بندند (تا هم از توانشان استفاده شود و هم مخفي كاري نكنند)
به هر حال احساسات پاكي كه منجر به شعور عملي نشود هيچ اتفاقي براي اين بچه ها ايجاد نمي كند . احساسات به اندازه جهت استارت كمك مالي و مهمتر از اينها آگاهي داشتن جهت حركت صحيح جهت برخورد لازم با اين بيماري
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی