بازدید 32505

غیبت فرهادی در یک جلسه جایزه اسکار

فرهادی در روز شنبه در جلسه برنده کارگردان‌های بهترین فیلم غیرانگلیسی «فوت‌نوت» به کارگردانی «جوزف سدار» اسرائیلی حضور نیافت.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳ 27 February 2012
اصغر فرهادي كار گردان فيلم"جدايي نادر از سيمين" تنديس اسكار بهترين فيلم خارجي را از آن خود كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا،اصغر فرهادي در هنگام دريافت تنديس اسكارفيلم "جدايي نادر از سيمين" از دست ساندرا بولاك در ابتدا به فارسي به مردم ايران سلام كرد و در ادامه به انگليسي گفت: سلام به مردم خوب سرزمينم. ايرانيان بسيارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى اين لحظه‌اند و گمان دارم خوشحالند. نه فقط به خاطر يک جايزه‌ مهم يا يک فيلم يا يک فيلمساز؛ آن‌ها خوشحالند چون در روزهايى که سخن از جنگ، تهديد، و خشونت ميان سياستمداران دنيا در تبادل است نام کشورشان ايران از دريچه‌ باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آيد. فرهنگى غنى و کهن که زيرگرد و غبار سياست پنهان مانده است. من با افتخار اين جايزه را به مردم سرزمينم تقديم مى‌کنم؛ مردمى که به همه‌ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى کردن و کينه ورزيدن بيزارند.

در اين مراسم ليلا حاتمي و پيمان معادي ،اصغر فرهادي را همراهي مي‌كردند.

در همین حال، رویترز گزارش داد که مراسم اسکار امسال تا حدودی به مسائل سیاسی کشیده شد؛ چراکه فرهادی در روز شنبه در جلسه برنده کارگردان‌های بهترین فیلم غیرانگلیسی «فوت‌نوت» به کارگردانی «جوزف سدار» اسرائیلی حضور نداشت.

رئیس آکادمی این مراسم گفت که حال عمومی فرهادی خوب نبود و به همین دلیل او در این مراسم شرکت نکرد اما طبق این گزارش، فرهادی بلافاصله در مراسم اهدای جایزه خود شرکت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۳۲
آفرینم بر این مرد بزرگ. اینهم دلیلی دیگر بر بزرگواری و انساندوستی ایشان .
چه قدر این آقای فرهادی قشنگ صحبت می کند.صحبتهایش از جنس محبت است . و باعث غرور ایرانیان می شود . خدا حفظ کند این مرد شریف را.
صرف نظر از محتواي فيلم آقاي فرهادي و سياه نمائي اون از ايران ، بخاطر اين حركتش ازش بسيار تشكر مي كنم.
چه قدر قشنگ صحبت می کند این افتخار ایران فرهادی عزیز.
حالا که چی؟!
با سلام
وقتی ها آرتص و سارکوزی از این فیلم تقدیر کنند معلوم است که آب به آْسیاب چه کسی ریخته شده است.
ما هم به آقای فرهادی به خاطر نشان دادن فرهنگ ایرانیان به عنوان دروغگو در جوامع بین المللی سپاسگذاریم.
آقای فرهادی از فرهنگ ایران در کلام تمجید می کند ولی در عمل همه ایرانیان را چه مذهبی و چه غیر مذهبی را دروغگو معرفی می کند .
این کار آقای فرهادی برای جایزه صهیونیستی اسکار نه تنها ارزش این همه سر و صدا را داشت بلکه آنها باید از سر تا پای این کارگردان وطن پرست (!) را طلا می گرفتند .
دمت گرم جناب آقای فرهادی!
با این کار جواب متحجرین داخلی را قاطع دادی.
خیلی مرده، دمش گرم
پس ای ول .خوب کرد میرفت زور داشت
آقا با عرض سلام، در درجه اول گور پدر اسرائیل ولی‌ تو رو خدا همه چی‌ رو سیاسی نکنید.
دمش گرم خیلی مرده بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
بسیار کار پسندیده ای کرده که شرکت نکرده است اصلا ما مگر رفتار غیرسیاسی هم داریم شما هر ایده و رفتاری داشته باشید باید از گروهی بیزاری بجویید و به گروهی دیگر پایبند و علاقه مند باشید. اسرائیل یک رژیم جعلی و آدمکش است و چندین جنگ در منطقه به راه انداخته و انسان های بیگناه بسیاری را کشته است اصلا همه هنرمندان باید از اسرائیل بیزاری بجوین خصوصا فرهادی که همیشه از صلح حرف می زند.
يه جايزه سياسي اينهمه جشن داره؟
پاسخ ها
ح.ح
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
دوست عزیز اولا اگر این جایزه به گفته شما "یه جایزه سیاسی" بود که باید به اون فیلم اسرائیلی (پانوشت) جایزه بهترین فیلم خارجی زبان رو میدادند! در ثانی مثل اینکه شما اهمیت جایزه اسکار رو در جامعه سینمایی جهان نمیدونید که حتی بعضی بزرگان دیروز و امروز هالیوود هم موفق به دریافتش نشدند (مثلا آلفرد هیچکاک هیچ وقت در بخش های رقابتی اسکار نبرد!)
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
میبخشید اشتباهی مثبت دادم
لطف کنید شما جشن نگیرید ولی برای هر ایرانی این یه افتخار بزرگه که اسم ایران توی مراسم اسکار برده بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
مثلا اگه اخراجي ها اسكار مي‌گرفت جايزه از نظر شما مي شد هنري؟؟؟؟؟؟
دمش گرم
به امید موفقیت بیشتر و آرزوی روزهای بهتر برای سینمای ایران...مبارک باشه
کار درستی کرد. این صهیونیست های جانی رو باید همه جا ضایع کرد.
عجب انسان جالبیه ایشون. من که خیلی ازش خوشم اومد. آفرین.
دستشم درد نکنه
کار درستی کرد. احسنت.
سلام.
اينجاست كه سلاح فرهنگ برنده تر از سلاح اتمي است.
ما از اين نوع سلاح زياد داريم.در دل تاريخ فرهنگ و ادبيات ايران مملو از اين سلاح است.
آفرين به اين سرباز عزيز و سربلند فرهنگ ايران.آفرين
مرده
اون جایی که باید حرفشو می زنه و اونجایی که نباید نمیره
مرده این مرد
زنده باشی اصغر جان
دمش گرم برای من این افتخار از هزاران تا اسکار هم بالاتره
مرگ بر اسراییل و امریکای خون خوار
من به سنت همیشه فقط برای این می نویسم که تابناک منتشر نکند :)
دوستانی که تمایل همیشگی دارند به تحلیل های عجیبا قریبا و به جای تنفس زندگی و دائم به فکر اکتشافات محیر العقول از اتفاقات روزمره و طبیعی هستند لطفا یک لحظه از فضای پیچیده ذهنی توطئه خارج شوند و در فضای زندگی نفس بکشند.
دوستان
به نظر شما کجای فیلم فرهادی توهین به ایرانی است؟کجای فیلم سیاه نمایی است؟آیا تقید به ظاهر دین آنگونه که از مراجعه تلفنی راضیه به حکم شرعی استنباط می شود؟ آنجا که به خاطر اعتقاد به باطن دین حاضر به سوگند دروغ نیست؟ آن جا که همسر راضیه که ظاهرا باید فارغ از قیود اینچنینی باشد با قرآن به معلم ترمه مراجعه می کند؟آیا نمایش وجدانیات و اخلاق نادر که به ظاهر نماد دین مداری نیست و ملی فکر می کند سیاه نمایی جامعه ایرانی است؟ آیا اهتمام او به پدر مخالف ارزش های شماست؟ ایا عدم رضایت فرهاد به خروج از ایران حتی با وجود مرگ پدر خون شما را به جوش می آورد؟ ایا نمایش کشمکش اخلاقی و وجدانی نادر و ترمه بر سر یک دروغ توهین به شما به حساب می آید؟نگاه انسانی و تعهد سیمین که ظاهرا فرا مرزی فکر می کند و از وضع موجود ناراضی است به سوگند و راز نگاهداری او مخالف مصالح شماست؟ایا نمایش زندگی خون شما را به جوش می آورد؟ ظرافت موجود در به تصویر کشیدن دادگاه و عبور هنرمندانه از بخش هایی از قانون که می تواند توسط عیر ایرانی ها بد فهمیده شود به مقام شامخ شما لطمه می زند؟
آیا نمایش یک ایرانی که اتفاقا کاملا ایرانی است و تلاش در ایرانی ماندن دارد این همه بد و غیر قابل تحمل است؟ آیا خود داری و شرح صدر نمایش داده شده در مواجهه میان دو نماد غیرت کور و فهم مسئول یا دین ظاهری و اخلاق باطنی یا قرآن مکتوب و اعتقاد قلبی در پس گرفتن شهادت شبهه ناک نا پسند است؟ به راستی چگونه می اندیشید؟ برادران و خواهران ایا نمایش تهوع آور جامعه ایرانی در قاب تصویری اخراجی های 3 نماد فرهنگی ماست؟ یا شاید اخراجی های 2 ؟ آن ها که گفته اند جامعه پر تنش و ... توجه کنند این تصاویر واقعیت زندگی است و وظیفه هنر به تصویر کشیدن این واقعیت ها و به سمع و نظر رساندن آن هاست.شما فیلم بسازید در سه پرده یک عده ایرانی را جمع کنید در میدان فرمانیه پرده اول 30 دقیقه مرگ بر همه بگویید و سی دقیقه بعد را هم شوخی های رکیک و الفاظ زشت تهوع آور در پایان هم یک سرود دسته جمعی ای ایران بخوانید قول می دهم آقای سلحشور سند آکادمی اسکار را به نامتان بزند.بنده به اصغر فرهادی و هنرش در به تصویر کشیدن یک زندگی و دغدغه های طبیعی یک جامعه و چشم های هنر فهم هنر مندان و منتقدان بی طرف و منصف جهانی که با وجود این همه کج سلیقگی هنوز می شود دقیقه های دلتنگیت را به شانه های تفکرشان بیاویزی افتخار می کنم.
شما را نمی دانم
من كه فيلمو ديدم واقعا چهره بسيار بدي از ايران و زندگي ايراني توش نشون داده شده بود كه شايد واقعا اينهمه بدبختي تو يه زندگيه معمولي يه جور غلوه
حالا تو خودتو جاي آدماي تموم دنيا بذار كه شايد تو همه عمرشون تنها تصويرشون از ايران همين يه فيلمه (چون تو اسكار برنده شده)فكر نميكنم خيلي افتخارآميز باشه كه بدبختيامون رو به همه نشون بديم در حاليكه ما هرچي فيلم از اونوريا ميبينم همش انگار تو بهشتن و واقعا انگار كه هيچ مشكلي ندارن اين منو آزار ميده وگرنه به نظر من خيلي خيلي خيلي فيلمهاي بهتري تو سينماي ايران ساخته شده كه هيچ وقت به هيچ جشنواره اي نرفتن
خيلي هم نبايد جو گير شد
چرا صدا و سیما سرد برخورد کرد
آقای فرهادی،هدیه بسیار بزرگی به ایرانیان دادی.
خداحفظش کند. جایزه اش مبارکش باشد.درپناه قرآن
با اميد به خدمات بيشتر به فرهنگ و تمدن غني و كهن ايران زمين از سوي آقاي فرهادي و ساير هنرمندان ايراني
باعث افتخار ماست ولی متاسفانه ما قدر نشناسیم زود فراموش میکنیم مثل دایی-رضازاده-والیبالیستها-بچه های فوتسال و....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی