بازدید 10856

ارائه شکایت توکلی از رحیمی به دادگاه

ماجرای شکایت توکلی از رحیمی از سخنرانی توکلی در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد آغاز شد. درآن سخنرانی توکلی به استنکاف محمدرضا رحیمی برای حضور در دادگاه رسیدگی به فسادمالی در بیمه ایران و حضور بازپرس پرونده در دفتر وزیر دادگستری برای بازپرسی از رحیمی به شدت اعتراض کرده بود.
کد خبر: ۲۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۴ 25 February 2012
وکیل احمد توکلی گفت: در پی شکایت موکلش از محمدرضا رحیمی به جرم افترا، معاون اول رئیس جمهور باید شخصاً در دادگاه حاضر شود و به اتهاماتش پاسخ دهد.

وکیل احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شکایت توکلی علیه رحیمی معاون اول رئیس جمهور به اتهام افترا در بیست و چهارم بهمن ماه به دادگاه ارایه شده است گفت: از آنجا که بازپرس شعبه 9 بازپرسی در دادسرای فرهنگ و رسانه‌ها به عنوان قاضی ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده، رسیدگی به شکایت توکلی از رحیمی بعد از انتخابات موکول شده است.
 
وی با بیان اینکه موضوع شکایت توکلی علیه رحیمی، افترا و نشر اکاذیب بوده است، تاکید کرد: بر اساس مواد 112، 116، 120، 128مبحث اول از فصل چهارم قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری، متشکی عنه یعنی محمدرضا رحیمی باید شخصاً در بازپرسی حاضر شود و به سوالات بازپرس پاسخ دهد؛ البته رحیمی می‌تواند وکیل خود را همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ ماجرای شکایت توکلی از رحیمی از سخنرانی توکلی در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد آغاز شد. درآن سخنرانی توکلی به استنکاف محمدرضا رحیمی برای حضور در دادگاه رسیدگی به فسادمالی در بیمه ایران و حضور بازپرس پرونده در دفتر وزیر دادگستری برای بازپرسی از رحیمی به شدت اعتراض کرده بود.
 
توکلی برخورد قوه قضائیه در برابر خودداری معاون اول رئیس جمهور برای حضور در دادگاه را به شدت تقبیح کرده بود و با یادآوری اینکه در اسلام، قاضی نباید بین اقویا و ضعفا تبعیض قایل شود، حضور بازپرس پرونده نزد یک متهم ذی نفوذ را خلاف رویه های دینی و قانون آیین دادرسی کیفری دانسته و از این عمل بازپرس مربوطه شدیدا انتقاد کرده بود.
 
در واکنش به اعتراض شدید توکلی به نحوه برخورد قوه قضائیه دربرابر رحیمی، دفترمعاون اول رئیس جمهور دو روز بعد با صدور بیانیه ای، احمد توکلی را به زمین خواری و رانتخواری متهم کرد.
 
توکلی در واکنش اعلام کرده بود بخاطر این افتراها از رحیمی شکایت می کند و معاون اول رئیس جمهور را به دادگاه خواهد کشاند و در عین حال این تهمت‌ها باعث نمی شود تا از پیگیری محاکمه عادلانه رحیمی درباره اتهاماتش در پرونده‌های مشهور به بیمه ایران و خیابان فاطمی کوتاه بیاید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر