بازدید 8767

این همه کلاس دشمن شناسی و دریغ از یک کلاس دوست شناسی!

سئوال این است که آیا شناخت دوستان و از دست ندادن آنان، مگر آموزش نمی خواهد ،مگر یافتن دوست ها و نگه داشتن آن هنری کم تر از شناخت دشمنان است ؟
کد خبر: ۲۲۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳ 26 February 2012
  ایرانیان یک عادت روانی و فرهنگی دارند و آن هم توجه بیش از حد به دشمن و غفلت از شناخت دوستان است ، به همین جهت است که هر ساله با ریزش هایی روبرو هستیم که دربسیاری از اوقات می توانستیم از وقوع آن جلوگیری کنیم و نکردیم و گاهی اوقات هم خود تبر به ریشه دوستان زدیم و ندانستیم که هزار دوست کم و یک دشمن بسیار.

به گزارش «تابناک» ، در طول سال در دانشگاه ها ، پایگاه های مقاومت و دیگر نهادهای فرهنگی کلاس های متعددی با عنوا دشمن شناسی ، غرب شناسی و ... تشکیل می شود و مخاطبان با اندیشه و روش و رویکرد دشمنان به ایران و ایرانی آشنا می شوند که البته در جای خود مطلوب است . اما سئوال این است که آیا شناخت دوست و از دست ندادن آنان مگر آموزش نمی خواهد ،مگر یافتن دوست ها و نگه داشتن آن هنری کم تر از شناخت دشمنان است ؟

در چند سال اخیر چه تعداد از دوستان انقلاب را با ندانم کاری ها از دور و بر انقلاب پراکنده ایم و در بهترین حالت آنان به دوستانی منفعل تبدیل کرده ایم که در بزنگاه های حساس از کمک آنان محروم شده ایم . چرا اصرار بر این است که همه دوستان به مانند ما فکر کنند و اگر در حلقه دوستان کسی به گونه ای دیگر اندیشید اساس دوستی او را از بیخ و بن بر می کنیم ؟ شبنامه و انواع اقسام تبلیغات علیه آنان منتشر کنیم ؟

 اتفاقا آموزش دوست شناسی ، از آن مسائلی است که باید بیش از همه به برخی از مسئولان تذکر داده شود آنان که چون خود را محور حق و حقیقت می دانند ، همواره با درک خود به قضاوت درباره دیگر دوستان می نشینند و اگر نتوانستند دوستی را تحمل کنند وی را از فهرست دوستان خارج و دشمن تلقی اش می کنند ، آن زمان آموزش می دهند که آن دوست سابق و این دشمن فعلی را بشناسیم . حال اگر خود آنان دوست را می شناختند ، دشمنش نمی کردند . برخی خود را معیار شناخت فتنه دانسته و هر کس غیر خود را غیر دوست می نامند و آنقدر در این کار مبالغه می کنند که حلقه یاران را کم و خود را کاسب فتنه می بینند و عده ای دیگر هم جبهه دوستان را گم و به گاه حادثه خاموش و کز کرده ، حلقه دوستان را تنها می گذارند. این هر دو گروه مشکلی اصلی شان این است که دوست را نمی شناسند حال یا آگاهانه و یا نااگاهانه .

 برخی گویی فراموش کرده اند که همه فرزندان انقلاب در صحنه های دشوار پیش رو باید دست در دست هم دهند و چرخ انقلاب را به پیش ببرند . اینان چنان نفرت را  نسبت به دوستان پراکنده اند که در روزی که باید به گرد هم جمع شوند ، نفرت پراکنی این روزها همه را دلزده خواهد کرد و رغبت کار گروهی حول منافع کشور را از دست می دهند .

آنچه که تا کنون کشور از ناحیه آن دچار خسران شده اتفاقا نه از ناحیه دشمن ، بلکه از ناحیه از دست دادن دوست های بیشماری است که اگر ندانم کاری های سیاستمداران آنان را دشمن نکرده باشد ، حداقل دیگر دوست هم باقی نمانده اند. ماهست دشمن دشمنی است و در دل همین دشمنی هاست که فرزندان انقلاب تا کنون نقاط قوت خود را شناخته اندو انقلاب را به پیش برده اند .

اما گویا سیاستگزاران فرهنگی ضرورتی برای وجود کلاس های دوست شناسی در کشور نمی بینند ، لازم است به آنان تذکر داده شود که بیش از هز عامل دیگری در مقابل دشمن ، لازم است بر دوست ها اتکا شود و بارها تاکید شده است انسان متضرر کسی است که دوست نداشته باشد و بدتر از اوکسی که دوستی داشته باشد و به راحتی او را از دست بدهد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۱۰
نادان کسی است که دوستی نداشته باشد و نادانتر از آن کسی که نتواند دوست خود را حفظ کند.
نکته اینجاست که شما وقتی دشمن رو بشناسی...بقیه دوست هستن دیگه.
کاملا درست است. کاش مثل برخي شبکه هاي اجتماعي خود خبر شما هم امکان تاييد (پسنديدم) هم داشت که وقتي نظرهاي خوانندگان را منتشر نمي کنيد، تعداد تاييدها هم معلوم شود.
مگه دوستی باقی مونده که بخوایم بشناسیم؟
..
.
.


لاریجانی .رئیس مجلس شورای اسلامی هم صداش دراومد:
.
.

عده ای با دشمن دشمن گفتن تجارت می کنند....

.
.

.
آنانکه دوستان واقعی وخالص انقلاب ومملکتمان بودندهیچوقت خودراازانقلاب اسلامی دورنساخته ونخواهندکردحتی اگریک فردایرانی بی تفاوت ویاخدای ناکرده موافق حرکت انقلاب نباشداگرایران رادرخطرببیند فورا درهرنقطه دنیابرای یاری وطنشان دست بکارمیشودولی خطری که هست این است که افرادی درجامعه ودردستگاههاوجوددارند که نه تنهایارای دیدن پیشکسوتان راندارند بلکه بعضی ازآنهااگرقدرت داشتندبه آنها صدمه نیز میزدنند اینهاهمان آش های داغ تراز ازکاسه اندکه خیال میکننداین قدرت آنهاست که آنهارانگه داشته است اگرکمی به اسلام توجه داشته باشندخواهنددید که خداونددرحال آزمایش آنهاست جامعه ای که احترام بزرگان وپیشکسوتان خودارانگه نداردعاقبت بخیرنمیشودپس بیاییم حرمت نگه داریم واززبان وگوش ودست وپایمان و...امانت الهی مواظبت کنیم وهمیشه ودرهمه حال خداراحاضروناظربراعمالمان ببینیم
خیلی علاقه دارم روزی را ببینم که بخث دشمن نباشد و دشمن یا نابود یا دست از دشمنی بردارد.
در اینصورت چه مبحثی باقی خواهد ماند که روزانه به ان بپردازیم.
احسن بر شما!
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم
آفرين بر سايت وزين تابناك كه چنين مطلب بديعي را در اختيار خوانندگان خود گذاشته و تلنگري به مسؤلين زده تا در خصوص حفظ دوستان دلسوز حتي اگر منتقد باشند بازبيني و اعماق نظر نمايند تا اينكه مبادا دوستان را نشناخته و باعث رنجش آنها و در نتيجه دوري آنها از خود و يا خداي نخواسته تبديل كردنشان به دشمنان بالقوه ، شويم
امروز برنامه تولیزیونی همه با هم اینقد گفت دشمن دشمن دشمن که دیگه بالا آوردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر