بازدید 19598
چهارمین گزارش از پیگیری درمان دختری شوشتری؛

رویا برای دومین بار به تیغ جراحان سپرده شد

هنگامی که شنیدیم رویا حتی دفترچه بیمه هم نداشته است و به محض آغاز مراحل درمانش بوده که با همکاری مسئولین بیمارستان صاحب دفترچه بیمه شده است، از او دلیل این امر را پرسیدیم و گفت: «دفترچه نداشتم و کسی نبود که برایم بگیرد؛ دیگر مهم نیست.» پاسخش آب سردی بود بر آتشمان تا دیگر از نهادی که سرپرستی این خانواده را بر عهده داشت، نپرسیم که چرا؟!
کد خبر: ۲۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴ 24 February 2012
رویا برای بار دوم هم به اتاق عمل رفت و نتیجه عمل رضایت بخش بود و گام مثبت دیگری برای بازگشت این دختر به اجتماع برداشته شد؛ دختر هجده ساله متولد شوشتر که سال‌هاست ساکن یکی از محله‌های حومه شهر اهواز شده و اکنون به حکم محبت مردم خونگرم میهنمان، دیر نیست که دوباره بتواند به زندگی عادی برگردد.

به گزارش «تابناک»، عصر روز چهارشنبه، رویا برای بار دوم به اتاق عمل رفت تا این بار وزنه دیگری را که مانع حرکتش شده بود، به یاری جراحان متخصص از خود جدا کند؛ وزنه‌ای از جنس گوشت اضافه که در یکی از پا‌هایش وجود داشت و شکر خدا، دیگر مرتفع شده است.

رئیس بیمارستان طالقانی اهواز، درباره این بیمار ویژه به خبرنگار ما گفت: پس ز جراحی صورت بیمار که بزرگ‌ترین مانع بازگشت وی به جامعه بود، با توده‌ای در یکی از پاهای بیمار روبه‌رو بودیم که مشکل ساز بود. با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر وقردوست، قرار بر این شد که روز دوشنبه، مرحله دوم درمان بیمار انجام شود که البته لغو شد.

دکتر گلبهار افزود: روز دوشنبه و پیش از آغاز عمل، جراحان دریافتند که بیمار روحیه مناسبی ندارد و تصمیم بر این شد که عمل به تعویق بیفتد و از روان‌شناسان برای بهبود شرایط روحی رویا کمک گرفته شد. روز چهارشنبه، شرایط برای این عمل مهیا ارزیابی شد و این مرحله از درمان رویا نیز با موفقیت به انجام رسید.

وی در پاسخ به پرسش ما درباره تکمیل درمان پای رویا گفت: موضع جراحی شده هنوز ملتهب است و به قطعیت نمی‌توانیم بگوییم که نیاز به عمل‌های تکمیلی در این موضع داریم یا نه، ولی اگر نیازی احساس شود، انشاءالله پس از درمان تکمیلی صورت به آن خواهیم پرداخت.

وقتی با رویا تماس گرفتیم تا حال و احوالش را جویا شویم، نخستین نکته‌ای که توجه‌مان را جلب کرد، تکلم راحت وی بود که قبلا تحت تأثیر وزن اضافه سمت چپ صورتش قرار داشت؛ مثل کوهنوردی که در هنگام صعود با هن هن صحبت می‌کرد و حالا به یک نیمکت رسیده و نفسی چاق کرده است.

از عمل‌های انجام شده خوشحال است و می‌گوید که همه چیز خوب است و مرتب مادر و خاله‌اش به دیدنش می‌روند. پانسمان صورتش را باز کرده و هیچ دردی ندارد، ولی هنوز بخیه‌های نخی و فلزی روی صورتش هستند.
او می‌گوید که مدیر یک مؤسسه خیریه هم که شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نام او افتتاح کرده است، هر روز به وی سرکشی می‌کند.

وقتی شنیدیم که رویا حتی دفترچه بیمه هم نداشته است و به محض آغاز مراحل درمانش بوده که با همکاری مسئولین بیمارستان صاحب دفترچه بیمه شده است، تصمیم گرفتیم که دلیل این موضوع را پرس و جو کنیم؛ حتی با وجود اینکه تا این لحظه کوچک‌ترین هزینه‌ای بابت درمان این دختر دریافت نشده و به قول خانم مردانی (که رویا خاله صدایش می‌کند)، پزشکان بیمارستان، رویا را افتخاری عمل می‌کنند. از رویا دلیل این امر را پرسیدیم و گفت: «دفترچه نداشتم و کسی نبود که برایم بگیرد؛ دیگر مهم نیست.» پاسخش آب سردی بود بر آتشمان تا دیگر از نهادی که سرپرستی این خانواده را بر عهده داشت، نپرسیم که چرا؟!
اما جدای اینکه خوشحال است، اضطراب بسیاری دارد، تا جایی که به محض پرسیدن دلیلش، می‌گوید: اکنون دو هفته است که اینجا هستم و دو عمل سخت انجام داده‌ام. خسته شده‌ام و دیگر طاقت ندارم. می‌خواهم به منزل بروم تا پس از دو ماه که برای مرحله بعدی عمل صورتم برگشتم، کمر و انگشتم را درمان کنند.

به اینجا که می‌رسد، صدایش لرزان می‌شود و ادامه می‌دهد: قرار است امشب (پنجشنبه شب) از کمرم عکسبرداری کنند، ولی هنوز نمی‌دانم تا کی قرار است اینجا بمانم. شما نمی‌دانید که چه زمانی مرخص می‌شوم؟

و ما را مجاب می‌کند که به دکتر گلبهار زنگ بزنیم و این نگرانی را انتقال بدهیم. گویا فکر راه رفتن در خیابان‌های شهر، بدجوری وسوسه‌اش کرده که برای مرخص شدن از بیمارستان تا این اندازه بی‌تابی می‌کند...

دکتر گلبهار در این باره می‌گوید: ما هم می‌دانیم که تحمل این شرایط برای این دختر کم سن و سالمان سخت است و حتما از روان‌شناسان و مددکاران یاری خواهیم گرفت و از شرایط روحی بیمار غافل نخواهیم شد. فعلا با توجه به نزدیک شدن نوروز، منتظر هستیم که MRI از ستون فقرات بیمار تهیه شود تا بتوانیم با مشورت تیم جراحی، یک زمانبندی استاندارد و حساب شده‌ای برای تعیین زمان مرحله بعدی عمل بیمار داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در مرحله بعدی عمل، کمر و انگشت دست بیمار جراحی خواهد شد و بدین ترتیب، در نوبت بعدی مراجعه وی، اقدامات تکمیلی و جراحی پلاستیک را پی خواهیم گرفت.

سخنان رد و بدل شده با دکتر را با رویا در میان می‌گذاریم و از پرس و جوی مردمی می‌گوییم که پیگیر شرایطش هستند و او که حالا آرام‌تر شده است، از همه تشکر می‌کند؛ آن هم چند بار.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۶۹
خداوند به بانی خیر این حرکت خوشبختی و سعادت عطا بفرماید
پاسخ ها
صدرالدین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
آخه چرا منفی؟هان...
مگر شما شعور انسانی ندارید!کجای این خبر منفی دادن داره با انصاف!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
بابا بعضی وقتها اشتباهی منفی رو میزنیم... من خودم بارها خواستم مثبت بدم یهو حواسم نبوده منفی رو زدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
صدرالدین جان این منفیا خ خوبه،
هر وقت تونستی نظر مخالف رو به هر دلیلی (حتی اگه واسه خنده منفی داده) تحمل کنی اونوقت تازه جامعه به سمت درست شدن میره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
جناب صدرالدین دگمه های مثبت و منفی نزدیک هم هستند گاهی انسان اشتباها بجای دگمه مثبت ،دگمه منفی را میزند.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
منفی به این خاطر که راه حل این تر مشکلات پهلوان بازی نیست . صدها نفر دیگر مشکلاتی مشابه دارند. آیا آنها باید بمیرند. سیستم ایراد دارد.
سپهر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
نظر هرکسی محترم است حتی اگربه نظر ما اشتباه باشد. دوستانی که به منفی دیگران اعتراض دارند باید دلیل بیاورند نه اینکه توهین کنند. سعی کنیم روحیه دیکتاتوری نداشته باشیم. من مثبت دادم فکر بد نکنید!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
خداوندشفایش دهد
ما هم از شما تشکر میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
منفی و زهر مار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
واقعاًاین کسایی که منفی مدن حالشون خوبه یا اصلاً می دونن منفی مثبت یعنی چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
ای ول! این منفی و زهر مار رو خیلی خوب اومدی. کلی خندیدیم
سها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
به قول دوستمان در نظر قبلی:

منفی به این خاطر که راه حل این تر مشکلات پهلوان بازی نیست . صدها نفر دیگر مشکلاتی مشابه دارند. آیا آنها باید بمیرند. سیستم ایراد دارد.
انشالله كه روز به روز بهتر بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
آقا این منفی مثل نیش زنبور آدم رو دیوووووونه می کنه!!!چراااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
مهم نیست که منفی میدن، محل نذار!
ما در گذشته این قسم کارهارو میذاشتیم رو دوش پهلونا یا اینکه کسانیکه بهشون میگفن عیار وهمشون بدون چشم داشت ویا حقوق کار میردند ازپول ووقت خودشون در راه کمک به خلق استفاده میکردند نه رانده داشتند نه حقوق و مزایا برای کمک بدیگران پس میتونستن دورو اطراف شو درست ببینن نه اونیکه میخان ببینن خداوند همچ کسی رو به حال خودش رها نکنه
باسلام وخسته نباشید
روزاول گزارش رخواندم اشکم گرفت که چرا ان دکترپرونده راپاره کرده وکسی کمک جال نیست واشکم جاری شد دوست داشتم به نحوی کمک باشم حتی کم !
الان که خواندم بسیارخوشحال شدم که به سبب گزارش شمابانیان خیر مردم اگاه شدند ودل این دخترومادروپدری که عمری نگران بودندراشاد نمودیدامیدوارم از یزدان پاک هرچه بخواهیدیشترازلیاقت تان دهد از مطالب سایت ممنون
خدا بهترین ها را در این دنیا و آن دنیا از آن تمامی کسانی کند که در این حرکت زیبا و انسانی شرکت داشتند.
خداوندا به روح زیبای زیبایی و سلامت و شادی، شفا بده کل بیماران جهان را، و بی نیازشان فرما از جور بی اعتنایی اغیار...
خدا خیرتون بده ... دمتون گرم
خدایا شکرت . وقتی مهربانی مردم مان را می بینم باز هم به ایرانی بودن افتخار می کنم .
خداروشکر
من جای مسئولین بدم خجالت میکشیدم ...
اگه همه مردم به هم کمک کنند(مثل خیلی قدیما!!) اکثر مشکلات حل میشه
آقای خبرنگار هرکه هستی دمت گرم زندکیت پایدار عاقبتت بخیر دلت شاد خیلی غیرت داری و انسانی در این دنیای وانفسا که حرف اول را پول میزنه از متخصصین و مسئولین درمانی هم متشکرم خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
دردم از پول است و درمان نیز هم...
هزاردرودوصلوات برتابناک وبانیان آن
شماره حساب رو حداقل میدادید
مرحبا و آفرین برانسان های پاک که به خاطر رضای خداوند به بندگان او محبت می کنند
هنوز هم انسانیت در خیلی از مردم ایران وجود دارد این لطف انسان ها ذخیره خوبی برای آخرت آنها می شود
از اين كه در آستانه نوروز دل خانواده اي را شاد كرده ايد از شما و همه خيريني كه اين كار خدا پسندانه را انجام دادي تشكر ميكنم ..

امسال پاي سفره هفت سين ،اين دختر ما عكسهاي متفاوتي با خانواده اش خواهد گرفت.!
سلام....شما جوری حرف می زنی انگار
نداشتن دفترچه یه امر غیر عادیه...برادر من بنده هم ندارم ...شما بگو با کدوم کار...با کدوم در امد ...بیمه ...دلت خیلی خوشه ...جائی که ما زندگی می کنیم خیلی ها بیمه نیستن...کاش به جای ماهی 45000 تومن بیمه می شدم به خدا این پول جز دردسر عایدی برا ما نداشته ....کار و بیمه برای ما جووونا مهمتر از این پول بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
سازمانهای بیمه پایه قانونا موظف به بیمه کردن درمان همه اقشار مردم هستند خصوصا در صندوق بیمه ایرانیان . اما مسئولان این سازمانها به دلیل کمی بودجه تخصیص یافته از جانب دولت این مساله را اطلاع رسانی شفاف نمی کنند
تابناک عزیز
بنی آدم اعضای یکدیگرند
اشتباه است و ما پارسیان همواره آنرا تکرار می کنیم
بنی آدم اعضای یک پیکرند
صحیح است.
اینقدر این حرکت قشنگه که من نمیدونم چی بگم از طرف همه خوزستانیا تشکر میکنم
خدا رو شکر. موفق باشید
دست همتونو می بوسم به خاطر اینکه گل کاشتین دلشو شاد کردین خداوند عاقبت به خیرتون کنه بخدا منم کلی خوشحال شدم.امیدوارم که به درد همه دردمندان بتونیم توجه کنیم.
بايد بدانيم كه نعمت هايمان حاصل درخواست هاي خود ما نيست بلكه نتيجه دعاي ديگران براي ماست .
خدا خيرتان دهد.
مردم ایران از مهربانترین انسانهای روی زمین هستند
نخست و درست که عمل شما براستی درخور تقدیر است.
ولی می پندارید چند نفر از مستضعفین جامعه به این شیوه به سامان می رسند؟
بهتر آنست هم خود را بیشتر بر روی شرح احوالات چنین مردمی بگذارید

اجرتون با اجردهنده اصلی!
سلام
با تشکر از شما به خاطر انعکاس وضعیت این بیمار. لطفا شماره حساب رو هم بگید.
امیدوارم که حالشان خوب شود.
خداوند به تابناک و پزشکان معالج جزای خیر عنایت فرماید.
باز هم افراط در کمک و پیگیری کردن مشکل یک نفر و نادیده گرفتن هزاران نفر دیگر...اگر رویای دیگری وجود نداشت جای خوشحالی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
عزيرم نجات هزاران نفر با نجات يكي يكي اونها ممكنه.مسئولين كه فكر نيستن.همينم خود مردم دارن انجام ميدن. مردم دمتون گرمو
ناشناس
| United States |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
قطره قطره یواش یواش چغندر من، مطمئن باش انسانیت کار خودشو انجام می ده حتی آرام آرام
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
مردی در کنار ساحل دورافتاده ای قدم می‌زد. مردی را در فاصله دور می بیند که مدام خم می‌شود و چیزی را از روی زمین بر می‌دارد و توی اقیانوس پرت می‌کند. نزدیک تر می شود، می‌بیند مردی بومی صدفهایی را که به ساحل می­افتد در آب می‌اندازد.
- صبح بخیر رفیق، خیلی دلم می­خواهد بدانم چه میکنی؟
- این صدفها را در داخل اقیانوس می اندازم. الآن موقع مد دریاست و این صدف ها را به ساحل دریا آورده و اگر آنها را توی آب نیندازم از کمبود اکسیژن خواهند مرد.
- دوست من! حرف تو را می فهمم ولی در این ساحل هزاران صدف این شکلی وجود دارد. تو که نمی‌توانی آنها را به آب برگردانی خیلی زیاد هستند و تازه همین یک ساحل نیست. نمی بینی کار تو هیچ فرقی در اوضاع ایجاد نمی­کند؟
مرد بومی لبخندی زد و خم شد و دوباره صدفی برداشت و به داخل دریا انداخت و گفت: "برای این یکی اوضاع فرق کرد"
تو فکر جامعه ای باشید که یکی مثل این بنده خدا بتونه خودش اقدام به عمل کنه نه اینکه به خاطر چند میلیون تومن از اسمش و رسمش برای پر کردن سایتهای خبری و کم کردن التهاب فقر در جامعه سوء استفاده کنن
این اعمال خیر برای مسئولین تابناک و خیرینی که مساعدت مالی میکنند مانند پولی که در بانک ذخیره میشود می ماند و در زمانی که انسان از همیشه فقیر تر است به داد او میرسد از مسئولین تابناک بخاطر این پیگیری ها بسیار متشکرم.
ارزش این اعمال در نزد خداوند بزرگ بسیار زیاد میباشد بنده مطمئنم کسانی که به هر نحوی در این راه قدم بر میدارند پاداش خود را خواهند گرفت همچنین امیدوارم سایر رویا ها هم که تعدادشان کم نیست فراموش نشوند
دفترچه ایشان بامساعدت مدیرکل بیمه حدمات درمانی استان خوزستان صادرشده استو
خدا رو شکر که هنوز آدم های خوب هستند هر چند کم ...
با سلام وخداقوت با تشکر کردن از این اقدام خدا پسندانه ثوابی هم برای خودمان ذخیره کنیم شاید در یوم الحسرت بدرد بخورد فقط میتوان گفت ان الله لا یضیع اجر المحسنین . مطمئن باشید ید الله مع الجماعه و رویای عزیز هم خوب خواهد شد وخستگی شما وتیم پزشکی وکلیه دست اندرکاران این امر خیر نیزبزودی برطرف خواهد شدانشاءالله
تونیکی کن ودردجله انداز
با خواندن این مطلب اشک در چشمام جمع شد.
شماره حساب بدین..ما هم یه کمکی بکنیم تابناک
کسنیکه میخواهند کمک کنند چکار کنند به کجا مراجعه کنند
مشكل از منفي‌ها نيست. مشكل از بي‌تفاوتي بعضي‌هاست. (متأسفانه اكثريت مطلق)

همين الآن كه من دارم اين خبر را مي‌خوانم بيش از 4700 نفر از اين صفحه بازديد كرده‌اند ولي جمع آراء مثبت و منفي كامنت اول (كه معمولا بيشترين رأي به آن داده مي‌شود) كمتر از 200 نفر است.
در صورتيكه رأي دادن هيچ مايه‌اي ندارد جز يك كليك خشك و خالي. چرا آن 4500 نفر از اين كار ساده امتناع كرده‌اند؟

مطمئنا اگر آنها هم رأي مي‌دادند بيش از 99 درصدشان مثبت بودند و اين باعث مي‌شد كه تفاوت آمار مثبت و منفي چنان بالا برود كه منفي‌ها اصلا به چشم نيايند و ديده نشوند گواينكه الآن هم همينطور است.

بي‌تفاوت نباشيم..............
آقا من از کسایی هستم که منفی میزنم. به خدا لذت داره و نیازی هم نیست بخونی طرف چی نوشته. مهم اینه منفی بزنی...
لطفا یک شماره حساب اعلام کنید که بشه با کارت عابر بانک یا صورت اینترنتی هر کسی بتونه کمک کنه. ممنون
ایا کسان دیگری نیستند که بیماریهای دیگری دارند وتوانایی مادی درمان انرا ندارند راه درمان درمان رایگان برای همه است
باسلام . 124000 پیغمبر امدند که بگویند که میتوان انسان بود واز خوشحالی دیگران خرسند وبا خدمت کردن شاداب شد .. باید فهمید برای همه نعمتها وداشتها شاکر حق تعالی بود
لطف کنید اصلاح کنید:
بنی آدم اعضای یک پیکرند
واقعا از شنيدن اين خبر خوشحال شدم ما هم از اين خيرها تو فاميلمون داريم
خدا قطعا اين حرکات و حسن نظرها را به راحتی بی پاسخ نخواهد گذاشت .
اجرکم عندالله
کشور ما پر از نیازمند است کاش به جای کمک رسانی به غیر ایرانی ها مسئولین ما این چنین موردهایی رو کمک می کردند.
شهرستانها از این افراد بازم پیدا میشه.
من فکر میکنم بیش از هر چیزی باید از تابناک قدر دانی کرد.چون تا جاییکه من یادمه تابناک بود که رویا رو به همه معرفی کرد.البته شنیدم جدیدا بعضیها خودشونو جلو انداختن که از اب گل الود ماهی بگیرن.
چگونه میشود کمک رساند چه کمکی احتیاج هست
تابناک آفرین، امیدوارم این کارها بیشتر بشه.
تابی جون ممنون دسمریزاد.ایشلا خوب خوب شه این مشکلاتو فراموش کنه بزرگ شه خانم دکترشه به جامعه مثل این دکترای عزیز خدمت کنه شوهرکنه
دوستان عزیز لطفا اگر شما هم چنین کسانی را می شناسید رسانه ای کنید تا عاطفه قشنگ مردم، فارغ از اختلافات سیاسی، چنین صحنه های قشنگی بسازه
باسلام وتشکر از همه دست اندرکاران وپزشکان از این قبیل بیمار ها درسرتاسر ایران هست انشاالله همیشه این کارها انجام شود با تشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی