بازدید 51066

«مجله تایم» مأموریت مهم بازرسان آژانس در ایران را فاش کرد

هیأت بلندپایه‌ای از بازرسان آژانس که در حال حاضر در ایران هستنند، مأموریت ویژه‌ای دارند که بخشی از آن را مجله آمریکایی «تایم» منتشر کرده است. هنوز مشخص نشده که آیا ایران با درخواست‌های مأموران آژانس موافقت کرده است یا نه.
کد خبر: ۲۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷ 21 February 2012
در حالی که هیأت بلندپایه‌ای از بازرسان آژانس از روز گذشته وارد ایران شده‌اند تا ضمن بازرسی بر تأسیسات ایران با مقامات ایرانی هم دیدار داشته باشند، مجله آمریکایی تایم از مأموریت این مأموران در ایران پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، غرب با این فرض که تمایل ایران برای گفت‌وگو، ناشی از کارآمد بودن تحریم‌ها علیه این کشور است، دوباره بازرسان آژانس را به ایران فرستاده است.

مجله تایم در این باره نوشته است، مهمترین مأموریت بازرسان آژانس، بازدید از سایت‌های ایرانی و همچنین دانشمندان کلیدی ایران است.

این مجله مدعی شده است، در صورتی که ایران اجازه دهد با دانشمندان کلیدی این کشور مصاحبه شود، نشان خواهد داد که گروه 1+5 می‌تواند با ایران گفت‌وگو را از سر بگیرد. در غیر این صورت، لازم است سیاست دیگری در این زمینه در پیش گرفته شود.

تایم با استناد به یادداشت هفته گذشته نشریه «فایننشال تایمز» نوشته است: غرب باید روشن بگوید که می‌تواند با چه میزان از توانایی هسته‌ای که ایران داشته باشد، کنار بیاید و در کنار آن زندگی کند، چرا که احتمالا هر گزینه، جز نظارت کردن برنامه هسته‌ای ایران در قالب «ان‌.پی‌.اتی»، برای غرب راضی کننده نخواهد بود و برای همین، در صورتی که ایران چنین چیزی را نپذیرد، مذاکره ای نخواهد شد.

در همین حال، تایم به پیشنهاد حسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی اشاره کرده است که بر پایه آن، غرب حق برخورداری ایران از غنی‌سازی اورانیوم را به رسمیت بشناسد و تحریم‌های اعمالی علیه ایران را لغو کند و در مقابل ایران نیز در برنامه هسته‌ای خود شفافیت به خرج داده و اجازه نظارت کامل بر همه تأسیسات هسته‌ای خود را صادر کرده و اورانیوم را در سطوح پایین غنی کند.

هم‌اکنون اسرائیل و فرانسه کاملا با غنی‌سازی اورانیوم در ایران مخالفند و بر این باورند چون توانایی هسته‌ای ایران می‌تواند استفاده دوگانه برای آن کشور داشته باشد، ایران حتی حق غنی‌سازی در سطوح پایین را ندارد، ولی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هنوز موضع خود را در این زمینه مشخص نکرده است. در واقع اوباما هنوز آشکارا نگفته است که با حق ایران برای غنی‌سازی در سطوح پایین به عنوان بخشی از یک راهکار مسالمت آمیز برای حل  مسأله هسته‌ای ایران موافق است یا نه.

این در حالی است که هیلاری کلینتون در روز‌های گذشته، گفته است که در جستجو برای راهکاری مسالمت آمیز برای حل پرونده هسته‌ای ایران، اگر این کشور همه تعهدات خود در مقابل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را انجام دهد، طبیعتا می‌تواند از حق غنی‌سازی اورانیوم برای خود نیز برخوردار باشد.

این موضع کلینتون نسبت به برنامه هسته‌ای ایران، در حالی است که هم رژیم اسرائیل و هم سناتور‌های سنا، به دنبال این هستند که از دولت بخواهند ایران که نه به سمت نظامی کردن برنامه هسته‌ای خود رود و نه توانایی چنین کاری را داشته باشد.

با این همه، «رونالد بورگس»، رئیس آژانس دفاع ملی آمریکا، به سناتور‌ها گفته است که ایران امروز توانایی علمی و صنعتی برای ساخت سلاح هسته‌ای را دارد، ولی تا کنون چنین تصمیمی نگرفته است.

افزون بر وی کپلر، رئیس اطلاعات ملی آمریکا نیز گفته است، برآوردهای همه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، این موضوع را تأیید می‌کند که ایران توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را دارد، ولی تا کنون تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۲۵
دوباره دیدار با دانشمندان و جاسوسی و ترور آنها واقعا که بی شرم و بی آبرویند و پررو
میخوان از زیر زبونشون حرف بکشن بیرون خب
به هیچ بازرسی اعتماد نکنید
اجازه دیدن دانشمندان = ترور توسط موساد
اگه این کار رو بکنیم که واقعا احمقیم
4 تا شونو کشتن بس نیست؟
شب و روز جاسوسای اسراییل به نام بازرس آژانس سایتای ما رو زیر و رو می کنن بس نیست؟

مگه مغز خر خوردیم که دانشمندامونو رو کنیم؟؟؟!!!!

واقعا احمقانه است
کجاش مهم بود ؟! بازدید از سایت ها که تازگی ندارد ومصاحبه با دانشمندان چه اشکالی دارد ؟ مگر بلد نیستند چهره دانشمندانمان را تغییر دهند ؟ در آنصورت مصاحبه با آنها چه مشکلی دارد ؟ ما که همه چیزمان در اختیار دشمن هست وآن را نشانه شفاف بودن کارمان می دانیم . عجب کشفی کردید ؟!!.
"در حال حاضر اسرائیل و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که کاملا با غنی سازی اورانیوم در ایران مخالف هستند"
اسرائیل کی کشور شد که ما خبر نداریم؟
لطفا تصحیح کنید.
تو رو خدا این قدر ساده لوحانه به مساله نگاه نکنید.تا حالا کم شهید دادیم.با این کار امنیت دانشمندا بیشتر به خطر میافته.چون اسرائیلیا دانشمندای اصلی رو میشناسن و ترور ها سرعتش بیشترم میشه.ممکنه همین بازرسان جاسوس آمریکا یا اسرائیل باشند
مردم ما خودشان بمب هسته ای هستند به وقت نیاز اگر منفجر بشوند تمتم دشمنان ملک ومیهن را جابجا نابود خواهند نمود کما اینکه تاریخ ما این نکته را به همه نشان داده وخواهد داد
غني سازي در سطح مورد نياز براي كارهاي غير نظامي حتي تا 99 در صد
چرا كه ممكن است علمي يا ايده اي در اينده براي مثلا دارو سازي اختراع شود كه احتياج به اورانيوم خالصتري داشته باشد واين توافق مانع نباشد رفع تحريمها همكاري و كمك انها به ما در استفاده غير نظامي و انگاه نظارت كامل انها
شما را به خدا قسم از مصاحبه این جاسوسان اسراییلی با دانشمندان ما جلوگیری کنید.دیگه نمی خواهیم خبر شهادت دانشمندهای دیگه ای رو بشنویم.تحریم آری تسلیم هرگز
اره اسم بقیه را بدهید که اسراییل انها را ترور کند.اگر با چنین پیشنهادی روبرو شدند با پشت دست چنان بزنند توی صورتش . یا با اردنگی انها را ازایران بندازند بیرون
مومن از یک سوراخ دو بار گز یده نمیشود به هیچ قیمتی دانشمندان عزیز را درخطر قرار ندهید
(نصر من الله و فتح قریب)
نباید امکان دیدار با دانشمندان کلیدی بخصوص کسانی که قبلا نداشته اند داده شود در غیر اینصورت دانشمندان مهم و با ارزش ما را در لیست ترور قرار میدهند. اینها خیلی موذی هستند مواظب باید بود.
تا جون آدم فضول در بره
به جای این خبرهای چرت و پرت مثل خبرگزاری ریانووستی یه چندتا عکس جالب از سران کشورهای درست حسابی دنبیا بذارید آدم کیف کنه و قبطه بخوره.
اسراییل سر پیاز هست یا ته پیاز که موافق باشه یا مخالف؟
امیدوارم این بازرسان مشخصات دانشمندان ایرانی را در اختیار موساد قرار ندهند.
از کی تا حالا کشوری به نام اسرائیل موجودیت پیدا کرده؟
آیا از دست دادن چهار دانشمند هسته ای کافی نبود؟
مردم که امیدوار هستند مسئله هسته ای ایران خیلی زود حل شود چون فشار اقتصادی و دلار بالای دوبرابر قیمت واقعی آن غیر قابل تحمل برای انان است
مسئولين مربوطه بسيار مراقب باشند
مطمئن باشند که افرادي از همين هيات به اصطلاح بلند پايه از جاسوسان موساد و آمريکا و غرب هستند که مي خواهند دانشمندان هسته اي ما را شناسائي نموده و ترور کنند که تاکنون متاسفانه چندين تن از بهترين عزيزان دانشمند را ترور کرده اند
آيا نبايد از گذشته درس عبرت گرفت؟!!!
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری