۸۶۸۴۲بازدید
حادثه در فرودگاه بوشهر به خیر گذشت + تصاویر
همه مسافران و خدمه پرواز، کمربند‌هایشان را بسته و آماده پرواز بودند؛ لحظه به لحظه بر صدای موتورهای هواپیما افزوده و سرعت بیشتر می‌شد که ناگاه صدای جیغ ترمز، ترکیدن لاستیک‌ها و تکان‌های شدید، برق از چشم همه پراند!
کد خبر: ۲۲۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱ 21 February 2012
صبح امروز، پرواز شماره ۴۰۸ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه بوشهر، دچار حادثه شد که خوشبختانه کسی دچار آسیب جسمانی نشد.
 
به گزارش «تابناک»، در این حادثه، هواپیمای ایرباس A۳۰۰ شرکت هواپیمایی ایران ایر که قرار بود، ساعت 8:40 دقیقه صبح، از بوشهر به سمت تهران حرکت کند، در هنگام برخاستن از زمین، بناگاه ترمز کرد و از حرکت بازایستاد. این در حالی بود که موتورهای هواپیما با بیشترین قدرت ممکن در حال کار بودند و شتاب هواپیما به اندازه‌ای رسیده بود که بر اثر این ترمز شدید، اغلب لاستیک‌های هواپیما ترکید.



یکی از مسافران این پرواز در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: هواپیما مسیر بسیاری از باند پرواز را پشت سر گذاشته بود و سرعت خیلی زیادی داشت؛ بنابراین، هنگامی که خلبان ترمز کرد، اغلب لاستیک‌های هواپیما ترکید و دقایقی پس از آن بود که خلبان اعلام کرد به دلیل از کار افتادن سیستم ناوبری هواپیما، مجبور به متوقف کردن آن شده است.

وی افزود: هواپیما با همین وضعیت به محل پیاده کردن مسافران برگشت و مسافران به سالن فرودگاه منتقل شدند، در حالی که بیشتر آنان ترسیده و از وضع پیش آمده ناراضی بودند.



شنیده‌های خبرنگار ما حاکی است، تجهیزات لازم برای بازسازی هواپیما در محل وجود ندارد و قرار است، به زودی تعدادی لاستیک و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای این هواپیما، از تهران به منطقه فرستاده شود.

این گزارش حاکی است، پس از بازگشت مسافران به سالن و پس از اطمینان از لغو پرواز، برخی بلیت‌‌هایشان را پس داده‌اند و برخی نیز در محوطه فرودگاه حضور دارند تا با پرواز بعدی رهسپار تهران شوند.



این در حالی است که شایعاتی از حضور یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ برای انتقال مسافران این هواپیمای سانحه دیده و همچنین مسافران پرواز بعد از ظهر این شرکت، از بوشهر به تهران به گوش می‌رسد که بنا بر گفته مسئولان محلی، قرار است این پرواز رأس ساعت ۵ بعد از ظهر به سمت تهران انجام شود.

البته از حق نباید گذشت که شاید برای نخستین بار، مسئولان پس از گذشت مدتی، از مسافران خوش‌شانس پرواز ۴۰۸ خواستند به منازل خود برگردند تا لازم نباشد بیشتر از این اسیر بی‌مسئولیتی عده‌ای شوند!


توضیحات ایران ایر:

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی شرکت ایران ایر توضیحاتی ارائه کرد که همانگونه منتشر می‌گردد:

خلبان هواپیمای مسیر بوشهر – تهران در زمان برخاستن هواپیما از باند، متوجه مشکل در یکی از سیستم‌های ناوبری هواپیما شده که با تصمیم گیری به موقع و هوشمندانه، هواپیما را در باند متوقف می‌نماید.

به طور معمول در چنین مواقعی آسیب به لاستیک هواپیما وارد می‌شود که این پرواز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، لذا ضمن پوزش از مسافران این پرواز، به اطلاع می‌رساند که با پیگیری‌های به عمل آمده، عصر روز جاری یک فروند هواپیمای جایگزین برای انتقال مسافران به بوشهر اعزام گردید.
مدیا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴۲۰
انتشار یافته: ۱۹۸
TEIMOR
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بازم یه دسته گل دیگه - بزن اون دست قشنگرو به افتخارشون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من دیدم ملت هم تا اونجا که جا داره تا خرخره بار میزنن به هواپیما این بنده خدا احتمالا نتونسته به علت سنگینی زیاد بلند بشه به جای اینکه ازش تشکر کنین که جونتون رو نجات داده مسخره هم می کنید!
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
میخاوستی چیکار کنن ؟؟ پرواز کنند و بعد بخورن به کوه ؟؟ خب نگه داشته دیگه
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
اقا خیلی ببخشین ها شما که فرق دسته گل رو با یه تاج بزرگ گل رو تشخیص نمیدین لطفا نظر ندین حالا برای مثال وقتی یه پراید چپ کنه بهش میگن یارو دسته گل به اب داده ولی وقتی یه خلبان سوتی میده میگن تاج گل به اب داده از اون تاج های گنده ها که تو عروسی های مایه دارا می ذارن دم تالار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چقدر جون آدما بي ارزش شده ؟گريم گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چقدر شما زود قضاوت می کنی
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
سالی 25 هزار نفر کمتر یا بیشتر بخاطر بی قانونی خودشون رو با ماشین میکشند، حالا 100 تا هم با طیاره بمیرن
ناشناس
| KUWAIT |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
برا گریه کردن که علامت سوال نمی خواد ، خوب گریه کن...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بحث جون آدما نیست..یه نقص فنی پیش آمده و احسنت به خلبان که بازم سریع ترمز کرده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو کجای دنیا انقدر مشکل پیش می آید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چقدر ما زود قضاوت می کنیم؟ این همه هواپیما تو این مملکت سقوط کرده اونوقت باز هم میگی ما زود قضاوت میکنیم.
كاوه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو رو خدا اينقدر ما رو نتروسونين. بخدا ديگه مي ترسم سوار هواپيما شم. هروقت سوار مي شم قلبم تند تند كميزنه.
پاسخ ها
دانشجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آخی قربونه اون قلب کوچولوت برم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ما منفی بزنا یعنی خیلی قوی هستیم...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چقد تو با كلاسي آخه،‌ نترس!
ناشناس
| SWITZERLAND |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اگه راستشو بخوای جون یه نفر هم واسه یه انسان اهمیت داره عزیزم
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باز خوبه شما سوار میشی، ما که آرزوش به دلمون مونده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدا را شکر به خیر گذشت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اخه چرا منفی دادید؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ها!!! ایی که منفی زدی یعنی چه؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یعنی عادت کردیم بگیم خدا کنه اتفاقی نیفته!.... کمک کنن طوری نشه!دعا و نظر و نیاز کنیم!و این وسط تکلیف خودمون چیه!همه چیز رو که باید خدا درست کنه!
ناشناس
| GERMANY |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یعنی اینکه این حرف توجیه بی مسولیتیه. خدا این دفعه رو به خیر گذروند، دفعه بعد چی؟! منفی!
جوجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من که منفی نزدم!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ظاهرا" که تمام لاستیکها، نترکیده!
ولی عجب ابهتی داره این سازه غول پیکر! دست مریزاد به سازندگانش...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اولين باره طياره مي بيني
؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ما منتظر بعدیش هستیم، هیچ جا نمیریم توی ایران هستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدا نکند ، درست است هواپیماهای ما فرسوده هستند و ما تحریم و مسئولان بی خیال. ولی آن کودکان بی گناه که در هواپیما هستند را به خاطر بیاوریم که هواپیما دچار نقص فنی شده چه حالی پیدا می کنند ، بزرگترها جای خود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باز هم خدارا شکر که جان عده ای حفظ شد - متاسفانه ناو هواپیمایی ایران خیلی ضعیف است .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
نه بابا جدی میگی؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
البته ناوگان درست تره عزیزم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
احسنت به این تیزهوشیت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ناوگان هواپیمایی ؟ناو هواپیما بر؟ یا قایق تندرو کدوم رو میگی؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ناو نه... ناوگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دیگه ایرباس ایران ایر اگه داستانش این باشه خدا به دادمون برسه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ما که پول پرواز نداریم به ما چه پولدارا هم باید در معرض خظر باشن نه فقط ما بدبختا
پاسخ ها
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
والله ما هم اصلا پولدار نيستيم و بدبختيم اما به خاطر كار مي فرستنمون ماموريت چون كارمند دون پايه شركت خصوصي هستيم. بايد جونمون رو بگيريم كف دستمون واسه يه لقمه نون توي بيابون و كارگاه... خدايا بازم شكرت كه همين هست
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو کز مهنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بیش از نصف مسافران هواپیما کارمندان دولتی هستند برای ماموریت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این دیگه از اون حرفا بود...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حالاما باید با هواپیما بریم ماموریت پولدارم نیستیم باید چی کار کنیم قربان؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عزیزم مرگ دست خداست و نه هیچکس دیگر .در کشور ما سالانه حدود 26000نفر بر اثر تصادفات جاده ای فوت می شوند در حالیکه شاید 200 نفر در سال بر اثر سقوط هواپیما ، پس هیچگاه برای هموطنان خود آرزوی مرگ و بدبختی نکنیم چون جان ما هم طوری دیگر در خطر است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
انسان از هر نوع و رنگی که باشه جونش عزیزه، شما پول نداری دلیل نمیشه آرزوی مرگ برای دیگران میکنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بنی آدم اعضای یکدیگرند
عبدالله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یعنی ما گناهی کردیم که پول سوار شدن هواپیما را داریم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
واقعا برات متاسفم. آدما خودشون مهم هستند نه پولشون. ضمن اینکه روزانه عده زیادی از نخبه های این ممکلت که وضع مالی خوبی ندارند با همین پروازها جابجا میشن
ایرانول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آخه ناشناس جان من که تو کیش زندگی میکنم راه دیگه ای غیر از هواپیما دارم؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یعنی فقط پولدارا سوار هواپیما میشن؟؟؟
قشر متوسط هم سوار میشن عمو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خلاصه اینکه یه مدتی تو این مملکت یه عده معتقدند چون اونا بیکارند و حال کار کردن ندارند بقیه هم باید بمیرند و این مملکت و بیت المال و یارانه و ... رو تقدیم این حضرات بکنند !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدا رحم کرد - تا کی باید شاهد این مسائل باشیم ؟
ناشناس
|
SWEDEN
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
فكر كردم در خط آخر اشاره شده كه براي اولين بار مسئولين از مسافران عذرخواهي كردند كه ظاهرا هنوز دليلي براي عذر خواهي نديده اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من هم هفته پیش از بوشهر برگشتم به تهران
ولی با اتوبوس و بدون استرس
سفر با خطوط هوایی داخلی =دست و پنجه نرم کردن با مرگ
این فرمول بعد از نزدیک صد سفر به دست اینجانب کشف شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ناشناس کامنتت عالی بود، هم محتواش هم طنزش، دمت گرم
س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مطمئنی سفر با اتوبوس بی خطره؟ اونم تو ایران؟
saeed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من اين فرمول رو خيلي وقت پيش كشف كردم. وقتي كه توي پرواز اهواز با دوستم دنبال يه جاي صاف براي افتادن ميگشتيم. تابناك خيلي بدي كه منتشر نميكني. ضمنا اگه ميشه از اين شكلكهاي ياهو هم بذار اينجا استفاده كنيم. ;) مثل اين كه چشمكه
lMoslem
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
كاملاً درسته. من هم بعد از 4 سال پروازهاي هفتگي در مسير اهواز تهران به همچين فرمولي رسيدم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اتوبوس؟!
صد رحمت به قاطر...
محمد رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عزیزم باید بدونی که امن ترین نوع سفر در دنیا به خطوط ریلی اختصاص داره نه اتوبوس
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
با توجه به آمار احتمال خطر با اتوبوس چندان کمتر از هواپیما نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
احتمالا ترمز دستي بالا بوده؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خلبان باند فرودگاه رو با پیست مسابقه اشتباه گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پ ن پ خلبان با سرعت خیلی کم میرفت تا مسافران از منظره زیبای فرودگاه استفاده کنن برای آخرین بار چون دیگه بازگشتی نبود
خوش شانس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
برای هزارمین بار رسیده بود بلایی ولی به خیر گذشت. شاید پرواز بعدی تا این اندازه خوش شانس نباشد.
پاسخ ها
sajed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مشکل اینجاست که تقدیر رو باشانس اشتباه گرفتید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اقا ساجد حرف شما منو به یاد فیلم مقصد نهایی انداخت . یعنی میفرمایین مسافران نجات یافته ............ خدا نکنه
كارشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تابناك جان چرا هر خبري رو همينجوري درج ميكني؟
طبق تعريف ايكائو بر طبق انكس 13 اين رويداد ، سانحه نيست و جزو حادثه طبقه بندي ميشه چرا الكي جو ميدي؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اتفاقا در بهشت زهرا هم قبور طبقه بندی شده هستند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اره لاستیکا عشقی ترکیدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دمت گرم عجب جواب مسواك شكني بهش داده اي...
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ببخشید نظر مثبت من برای نظر دومی بوده که در مورد طبقه بندی بهشت زهرا بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
با سلام ،حالا كه يه نفر متخصص هم پيدا ميشه نظر كارشناسي بده شما اينجوري ميگيد با اين وضعيت تحريم و ...بازم دست مهندساي سيستم هوائي درد نكنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عقل من اجازه نميدهد سوار هواپيماهاي پير و كهن سال ايران شوم.
.

حتي هواپيماهاي نو هم چون روسي و چيني و اوكرايني هستند خطرناك هستند
.

توروخدا لاستيك ها رو ببينيد انگار مال پيكان 57 هستند
.
پاسخ ها
ناشناس
| NORWAY |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عزیزم چرا به پیکان 57 توهین می کنی ! من یه پیکان57 بژ داشتم عاشقش بودم! هیچوقت هم پنجر نشد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بازم خدارو شکر
افشار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
واقعا ناوگان هوايي ما فرسوده است.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
گر نگهدارنده اش ان است كه من ميدانم شيشه را در بغل سنگ نگه مي دارد
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من خودم خلبان هستم ... take off abort در این مورد بعید هستش .... چی بگم البته باید به نظر خلبان احترام گذاشت . . .
پاسخ ها
هواپیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آره منم هواپیمای سانحه دیده هستم!!باور کنید تقصیر من نبود نفهمیدم چرا لاستکام ترکید!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من خلبان نیستم ولی با خلبان حمید موافقم، وقتی از سرعت معینی عبور کرده و داره به انتهای باند نزدیک میشه ترمز زدن ریسکش بالاست، شاید می تونست بپره و مجدد یک فرود اظطراری انجام بده ... مگه اینکه مشکل خیلی مهم تری پیش اومده که مجبور شده در آن سرعت ترمز کنه
خلاصه ببخشید در کار خلبانان فضولی کردم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بنده هم خلبان هستم و با نظر آقا حمید موافقم
با توجه به توصیفات گزارش به نظر میاد خلبان از سرعت v2 هم گذشته بوده و در این موقعیت باید تیک آف می کرده و بعدش هم اعلام فرود اضطراری می کرده و با رعایت طرح اپروچ فرودگاه دوباره می نشسته ... ضمنا انقدر جو سازی الکی نکنید . پرواز با هواپیما اینقدر هم نا امن نیست و این مسائل در دنیا بسیار مرسومه فقط چون توی ایران ما با این بزرگنمایی ها حال می کنیم این چیزها رو بزرگ می کنیم . کافیه یه سر به سایت هایی که سوانح هوایی رو گزارش می کنند بزنید تا متوجه بشید چه خبره در دنیا ... !!!
مسافر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اخی! منم مسافر هستم ندونسته ترمز اضطراری هواپیما رو کشیدم!
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اتفاقا من هم خلبانم طبق شواهد سرعت هواپيما نزديك v5 بوده و اين خيلي خطناكه حسن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
احتمالا اگه take off می کرد و بعد سقوط می کرد می گفتی که من خودم خلبان هستم نباید بلند می شد و باید ترمز می گرفت.حالا که هر کی به هر کی هست منم کا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خلبان چی هستی؟ بازی پلی استیشن؟!
ناشناس
| CANADA |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
با توجه به گفته مسافران نمی شه گفت که V1 و v2 را رد کرده بود .
در صورت رد کردن V1 از تیک آف انصراف نمی داد.
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این همه خلبان . یعنی میشهههههههه؟؟؟؟
منم خلبانم و با نظر سایر حضرات خلبانان موافقم
مهران كاري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چطور سيستم ناوبري هواپيما قبل از تيك آف چك نشده بود! به نظر مي رسه خلبان در اين جريان بي تقصير نيست.
پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حتما چک کردن ولی پیش میاد دیگه...در موقع takeoff به دلیل load بالایی که روی موتور هست احتمال nav failed هست و به همین خاطر در اکثر پروازها نور کابین مسافران کم میشه تا ژنراتور جوابگو باشه... اگر سرعت کم بود باید همین کار صورت میگرفت ولی در این سرعت که قطعا v1 رو رد کرده همچین کاری از دوست من بعید بود به خودشم گفتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دلیل نمیشه وقتی چک لیست مثبت بوده اشکالی در سیستمهای ناوبری به وجود نیاد باید از خلبان تشکر کرد که تونسته با موفقیت هواپیما را متوقف کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بابامنطقه محروم بودن يعني همين.بايد هوا پيماهاش هم محروم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
فهمیدیم که ایرباس 300 هم محروم است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
لاستيك چيني قطعات چيني و دسته دو و.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
جو گیر! قطعات هواپیما که چینی نیست! یا دست ساز وطنه یا اوریجینال!
سید مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدا رو شکر تلفات جانی نداشته ، بهر حال باید از خلبان و یا هر مقصر دیگه ای بازخواست بشه !
مروان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من که هر وقت سوار هواپیما میشم به محض نشستن روی صندلی میگم:" اشهد ان لا الله الا الله و اشهد ان محمد الرسول الله "
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مواظب باشيد يوقت قطر هواپيماهاش نيان تو ايران چندتا كشته كه اهميت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
طرف صحبتم با اونهائی هست که منفی میدن! شما اگر پدر و مادرت هم سوار این هواپیما بودن و تا سر حد مرگ میترسیدن باز هم منفی میدادی؟!! یک کمی انصاف هم خوب چیزی هست!

تابناک خواهشا منعکس کن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باباااااااااااااااااااااااااا!!!!!!

دستی کشیده خط بندازه روی آسفالت !!
خودتو خودمو نو عشقه !!
جوونی کرده سخت نگیرید ؟؟
saeed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چرا ما عادت کردیم همیشه اعتراض کنیم
به خیر گذشته دیگه
خلبان دیده هواپیما مشکل داره ترمز کرده کاملا هم طبیعیه من نمیدونم این همه اعتراض برای چیه؟
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
در چنين شرايطي قبل از ترمز انجام emergency engine shutdown بايد صورت پذيرد. شانس آوردند. ذكر اين نتكته ضروري است كه حدود بيست سال پيش در ورودي بخش علوم موزه بريتانيا سيستم چرخ ايرباس بعنوان تكنولژي برتر به معرض ديد قرار داده شده بود.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
داداش یعنی چی یاد گرفتیم اعتراض کنیم؟! جون مردم جونه بادمجون که نیست. اگه مردم یه طوریشون می شد مسئولین می گفتند در اسرع وقت بررسی می کنیم و دو تا دو سال دیگه هم علت حادثه معلوم نمی شد آخرش هم مردم یادشون می رفت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
نکنه تو هم خلبانی حتما زده کنار ببینه پنچری داره یا نه
لبب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو ميدوني هواپيما چيه تا به حال عزيزانت سوار هواپيما شدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این نظر شماست و در واقع بواسطه همین نظرات است که امروز همه با هم داریم حالشو می بریم آره بابا بی خیال کی به کیه
hadi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بازم گلی به جمال خلبان که تصمیم اشتباهی نگرفت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چرا دولت پاسخگو نيست. گرانی- تورم داره بيداد ميکنه. اين هم کيفيت خدمات.
هموطن دلسوخته و دوستدار نظام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
وزير راه با تدبير مديران بخش هاي ديگر چار هاي انديشيده بود تا هواپيما هاي قطري بخشي از اين معضلات را حل نمايند اما منافع بعضي ها علي الظاهر از جان مردم مهمتر و حائز اهميت و اولويت بيشتري است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
لاستيكاش آج از تو شده. عين دل من صافه
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دوستان اینقدر هم شلوغش نکنید این اندازه ها طبیعیه دیگه مگه وسایل نقلیه دیگر سانحه ندارن
تکنیسین اویونیک هما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
شما اصلاً تا حالا تایر هواپیما رو از نزدیک دیدی که نظر میدی مال پیکان 57؟ قیمت همین تایر با متعلقاتش از 206 نو هم بیشتره، پس لطفاً نظر کوچه بازاری ندین.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یعنی تایرش مال 206 هست؟!!!D:
ناشناس
| CANADA |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
منم مهندس تعمیر و نگهداریم! والا اگه جون مردم برای کسی اهمیت داشته باشه، 206 که هیچ ، اگه هم قیمت مرسدس بنز اس 300 هم باشه باید داد! نه اینکه بگیم چون گرونه لاستیک 30 ساله رو عوض نکنیم!! ماشین که نیست بگیم تا پنچر شد میپریم از تو صندوق زاپاس میندازیم که!!
صياد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
در اين مواقع بايد هواپيما را دنده 1 كرد و با ترمز دستي هواپيما را نگه داشت تا لاستيكش نتركه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
احتمالا خلبان کارت سوختش جامونده بوده
عباس دهقان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدا رحم کرد به ایران ایر...
نا اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
در تمام دنیا ایمن ترین وسیله حمل مسافر هواپیما است ولی متاسفانه در ایران به ناامن ترین وسیله حمل مسافرت تبدیل شده است
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خلبان بودن یعنی همین با یک تصمیم درست جان 200 نفر را نجات داد در صورتی که با یک تصمیم نادرست و درصورت ارتفاع گرفتن چون در مدت 2 دقیقه به 10 هزار پا می رسید اونوقت دیگه کار از کار گذشته بود ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اونموقع هم به غير از هواپیما، 200 مسافر آن هم بال در می آوردند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اونهایی که دم از حقوق بشر میزنن باید توضیح بدهند که چرا برای جان مردم عادی ارزش قائل نیستن به دور از هر گونه تفکر سیاسی تحریم قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری یک عمل صد در صد غیر انسانیست و باید قبل از این اتفاقات نقض میگردید.
قزوینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پیشامده پیش میاد دیگه
ميثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ماشالله ماشاالله بهش بگيد ماشالله هر كي نگه ماشالله چشم بخوره ايشالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حداقل از خلبان تشکر هم بکنین که هواپیمای دارای نقص فنی در ناوبری رو قبل از بلند شدن نشونده . اگر ترمز دیر می کرد و آخر باند برخورد می کرد به مانع چیکار می کردین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من شاغل شرکت نفتم-تو ماه 3بار پرواز به سمت جنوب دارم-یعنی میشه سالی 36 بار حداقل- خدا رحمتم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
چه دلی داری!!!!!!!!!!بابا شجاعت.
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آره واقعا خدا رحم كنه به بچه هاي شركت نفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مروان آقا ، با این اشهد گفتنت اگه نگی بهتره .
بب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حالا اين بهترين هواپيماي موجود در ايرانه واي به حاله mdسوارهاوfoker سوارا
پاسخ ها
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من هفته ای 2 بار با فوکر و ام دی 82 میرم تهران و بر میگردم! اتفاقا اینا چون سبکترند take off و Landing بهتری دارند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عزیزم این حادثه نیست که مردم رو بترسونی! میدونی که ترسوندن و تشویش اذهان عمومی جرم هست ها!!
در بسیاری از پروازها ، خلبان به هر نحوی قبل از تیک آف ( همون لحظه بلند شدن) احساس کنه هواپیما مشکلی داره سریعا باید از تیک آف انصراف بده و این اسمش میشه انصراف از تیک آف. و در این حالت بله ممکنه لاستیکها هم بترکه! اتفاقا تو دنیا هم فکر کنم هر هفته مورد مشابه همین اتفاق میوفته و هیچ کسی هم نمیترسه! و کسی هم مردم رو نمترسونه!!! فکر و عقل رو به کار بندازید و وقتی ببنید ممکن بود بعد از تیک آف و بلند شدن هواپیما نقص فنی رخ میداد و اون وقت بود که یک حادثه واقعی داشتیم! پس باید از خلبان تقدیر هم بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من نظر نميدم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اقا حمید من دوست دارم خلبان شم شمارتو میدی بیام پیشت بهم یاد بدی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باید چند وقتی شوفری کنی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خب که چی تابناک موضوع را خیلی با اب تاب تعریف میکنی چیه !!!!!!!!!
طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آقانقص فنی بوده خوب...
چرا همش ناامیدی و ناله کردن...
خدا رو شکر که خلبان مسئولیت رو به دوش گرفته و پرواز نکرده...حتی در حالتی که سرعت هواپیما به اندازه ای بوده که میتونسته از زمین بلند بشه...
واقعا خلبان وظیفه اش رو خوب انجام داده...
ناوگان ما هم ضعیفن؟؟؟ بله که هستن
وقتی ظالم داره تحریم رو به صنایع مدنی ما وارد میکنه پس چه انتظاری دارین؟؟
کشورهای ظالمی که تحریم میکنن که داداش من این جرفا حالیشون نیست...
محمد ص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا تبلیغ لاستیک ... بوده فقط ... نخرید
میثم
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ما تا اتفاقی واسمون نیوفته باور نمیکنیم که مشکل وجود داره البته الانم فرقی نمینه تو اینجا اتفاقم بیوفته ما نمی فهمیم...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این هواپیماها تا الان باید 4 بار ذوب میشدند و دوباره از نو ساخته میشدن چون تقریبا 5 برابر عمر مفیدشون دارن کار میکننه....

حالا خو دانید بازم برید سوارشین..
Soheil
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عادته دیگه. یه جورایی احساس وظیفس. فقط یاد گرفتیم غرغر کنیم. چه سقوط کنه چه نکنه چه بلند بشه چه نشه چه خلبان یه چیزی رو بفهمه چه نفهمه. ما باید کار خودمونو بکنیم. شما هم به این موضوع اعتراض نکن منفی میگیری :دی
علي110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
ببينم! خوب بود ميرفت تو هوا بعدا دستي رو ميكشيد؟!!!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
علییییییییییییییییی دایییییییییییییییییی

علییییییییییییییی داییییییییییییییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
کرییییییییییییییییم

کریییییییییییییییییییییییم
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من تا حالا سوار هواپیما نشدم و با این وضعیتی که من میبینم,سوار نشدن بهتر از سوار شدن خواهد بود.
بازم خدارو شکر که آسیبی به کسی نرسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
با سلام من بيشتر از 200 پرواز فقط بعنوان مسافر داشتم در صورتي كه خودم هم مهندس هواپيمام و حدود 12 سال تو اين سيستم دارم كار ميكنم اينطورام نيست
درست نه درشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
راستش نسبت به حوادثی و سوانح رانندگی که هرسال اتفاق میفته و جون 23000نفر رو میگیره حوادث هواپیمایی ما و فوتی هاش خیلی خیلی خیلی کم تر از ایناست اما چون خط هوایی امن ترین خط انتقال مسافر است نباید شاهد این جور اتفاقات ناجور باشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من يكشنبه شب از فرودگاه مهر اباد با ايران اير خواسنم بيام مشهد پرواز اول تاخير داشت بعد كنسل شد و مسافرا رو خواستن با پروار ١١ شب بفرستن كه اونم ٢ ساعت تاخير داشت و اخرش ساعت ٣ شب رسيديم مشهد.. اخرشم اقاي كاپيتان برامون سفر خوشي رو آرزو كرد و تمام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
به خاطر این ناوگان هوایی من و خانواده و بسیاری از آشناهامون قید سفر داخلی رو زدیم.
مگر شهر های نزدیک را با ماشین خودمان برویم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خب با قطار برین،الان مشهد رو 7ساعته میره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
راستی گفتند برای چی یهو ترمز کردند؟! سیستم ناوبریش مختل شده بود؟ و اونم درست چند ثانیه بعد از تیک‌آف. ای‌ول‌ولونه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خیر! چند ثانیه قبل ار تیک آف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باز خدا رو شکر که توپولوف نبود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
به عنوان یک متخصص هواپیمائی باید عرض کنم که علت ترمز کردن خلبان و نگه داشتن هواپیما بدون شک خرابی سیستم ناوبری هواپیما نبوده است . چنین تفسیری بسیار غیر منطقی به نظر میرسد چرا که سیستم ناوبری هواپیما متشکل از یک سری دستگاههای ردیابی است که در صورتی خرابی همه آنان نیز خلبان میتواند بدون نیاز به ترمز کردن و به خطر انداختن جان مسافرین به راحتی از زمین بلند شده و با دور زدن بر روی فرودگاه و با استفاده از دید مستقیم بر روی باند آنهم در ساعت 830 صبح که هوا روشن است مجددآ بر روی باند فرود آید . خرابی سیستم ناوبری به هنگام پرواز در یک هوای کاملا ابری و یا دید بسیار کم میتواند مشکلاتی برای خراب حاصل کند اما در آن شرایط هم راهکاری برای در پرواز پیش بینی شده است .به هر حال آوردن اینچنین بهانه ای از سوی خلبان کاملاً غیر قابل قبول بوده و قطعاً دلیل مهم تری برای ترمز کردن خلبان وجود داشته است که باید بررسی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باسلام دوست و همكار عزيز با شما موافقم ولي شايد دليل ديگه ميتونسته يه دليل امنيتي باشه نيست؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
"آسیب جسمانی" رو خوب اومدی
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بیچاره گوسفندائی که به دلیل سلامت مسافرا قربانی وخیرات میشن
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خبر بعدی چند هفته دیگه: همین هواپیمایی که امروز چرخاش آسیب دید، به علت تعمیر غیر اصولی، اینبار چرخاش اصلا باز نشد و آتش گرفت و یا ...
ناشناس
|
JAPAN
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
شاید واسه همینه که سرمربی تیم ملی فوتبال آقای کیروش جرالت نمیکنه در ایران سوار هواپیما بشه ! ما هم که سوار میشیم در واقع ریسک می کنیم! اما تا کی !؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
وقت گل نی...
...
|
TUNISIA
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خداروشکر!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
زنده باد ماشین قراضه خودم هر جای ایران کار داشته باشم باهاش میرم خرج بنزینش از بلیط هواپیما گرونتر میشه. اما میدون جونم به این لاستیک های پوسیده وابسته نیست.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خدارا شکر
اگر خلبان ترمز نمی کرد مطمئن باشید هواپیما بعد 2دقیقه تو دریا می افتاد. بعدا" می گفتیم خلبان مقصر است.
بوشهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اهای مسئولیین تا کی هواپیمای کهنه
بابا یه فکری بکنین- چندتا هواپیمای نو بخرین دیگه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تازه اگه مثلا خواستیم هواپیما سوار شیم میریم از یه شرکتی میگیریم که ایر باس داشته باشه مثلا با ایر باس بریم که بهتره
اینم که توزرد در اومد
lمحسن بهروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این مشگل نتیجه تحریم است.ایران ایر وخلبانهایش بگفته تمام کارشناسهای هوانوردی جهان از جزو بهترینها هستند .شرکتهای هوایی تجاری را که باجان انسانهاسروکار دارند.هیچ دولتی نباید تحریم بکند. غرب با این کارش خیانت به بشریت میکند.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
باااااااااارک اااااالله اییییینههههههممممهههه کارشناس هههههوایییییی و متخصصصصص
فنیییییی و خلبانییییی و دیگه داشتیم و و غافل بودیم که ما میتوانیم بتعداد زیاد به سایر کشورا نیروی متخصص هوایی صادر کنیم // مجددا بارکالله! اما بعد! بدنیست تابناک برای آن آقای خوش نشین که خیلی صحبت از کهنه بودن هواپیماها می کند و آن آقایی که هواپیماهای ساخت غیر از آمریکا و اروپای را رد می کنند دوتا کار انجام دهد، 1ــ پیشنهاد میکنم حتما تابناک طی یک مقاله پژوهشی که توسط یک کارشناس امور هوانوردی و حتی الامکان سرشناس و سابقه دار در بررسی سوانح هوائی و تحقیق و تدوین گردد، موضوع ، نسبت عامل تخلفات، عدم انجام وظایف وخطاهای انسانی را به نقائص فنی
در وقوع سوانح و حوادث هوایی در سطح
بین المللی براساس مطالعات و تحقیقات جهانی انجام شده مورد بررسی و تحقیق قراردهند تا هموطنانی اطلاعات زیادی در این خصوص ندارند ولی علاقه مند به اینگونه موضوعات می باشند بدانند که غریب به 70% سوانح هوایی بر اثر عامل انسانی رخ می دهند نه در اثر
نقص فنی، ودر صورت انجام وظیفه درست و تصمیمات بجای عامل انسانی
از حتی تا 85% سوانح هوائی جلوگیری
می شود.
2ــ چرا باید با وجود اینهمه امکانات زمینی مختلف بیش از 80% جامعه که
بقول یکی از نویسندگان کامنتها مسئله
هوایی ندارند. باید تاوان دردسر رفاه 10% جامعه را با تنشها و گفت و شنیدها بدهند . هم از جیب آنها خرج پروازهایشان داده شود هم ذهنشان تخریب گردد و تحت استرس عصبی قرار گیرند به آنها چه مربوط که کارمند فنی کارش را با دقت انجام نمیدهد و مسافر باید ببیند که از موتور هواپیما بنزین چکه میکند و خبر دهد که پرواز متوقف و از سانجه جلوگیری شود به اعصاب همه جامعه مربوط نمی شود که مدیران یقه سفید بخش هوانوردی کشور وظایفشان را با مراقبت و دقت انجام ندهند و انوقت به آنها نتوان تو هم گفت مانند بعضی دیگر از اقشار از موقعیت اجتماعی و فنی و علمی خود سوء استفاده نمایند و سوار مردم شوند.
همه آنهایی که پرواز می کنند که از جنس خلبان شهبازی و امثالهم نیستند که اقلا یک هنری داشته باشند که به خرجتراشیهایشان برای ملت بیارزند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
انقدر بدم میاد از نظرات غیر کارشناسی ...
با وقتی از هواپیما سر در نمیارید حرف نزنید دیگه ... حداقل یک بار به کتاب پرواز هواپیما و انکس ها یه نیم نگاه بندازید بعد بشینید جای کارشناس
پاسخ ها
سوفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یه منفی بهت دادم که بدونی وقتی پای جون آدما درمیونه کارشناس بازی در نیاری..دیگه الان ننجون منم میدونه هواپیماها فرسوده اس و باید از ناوگان هوایی خارج بشه ..
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
عزیزم مگر اینجا سایت تخصصی هوانوردی است؟!!
مهندس زمینی هما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
دوستان عزیز
متاسفانه اکثر ما فقط منتظر یک نقطه منفی هستیم تا زحمات یک گروه را زیر سئوال ببریم این گونه اتفاقات در اکثر ایر لاین های معروف دنیا نیز رخ میدهد . با وجود تحریم ها هرگز متخصصین هما دست از تلاش برنداشته و شبانه روز در جهت خدمت به هموطنان مان مردانه ایستاده اند .با تشکر
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این لاستیکهایی که زیر این هواپیما انداختن زیر اتوبوسهای شرکت واحد تهرات هم پیدا نمیکنید . خدایی شما قضاوت کنید. . . .
صابر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بابا شلوغش نکنید من یه بار با هواپیما سقوط کردم طوریم نشدو فقط یه کم دهنم خشک شد. ه ههههههه
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
به هر حال موضوع توسط كارشناسان بررسي و اعلام خواهد شد نبايد پيشاپيش قضاوت كنيم و خلبان را مقصر بدانيم حتما" اشكالات فني مهمي پيش آمده تا خلبان تصميم به اين كار نموده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
آحسنت به خلبان شجاع که زود متوجه شد
محسن
|
NETHERLANDS
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
واقعا تعجب میکنم از تایید کننده ی نظرات و پاسخ ها که گاهی پاسخ هایی چنان توهین آمیزی ای رو تایید میکنه که آدم انگشت به دهن میمونه که این تایید کننده ی کامنت ها چند سالش هست!
اگر برای مخاطب سایتتون و وقتی که برای ارسال نظر در مورد خبرهای شما میذاره ارزش قائل هستین وقتی در جواب یکی میاد به دیگری توهین میکنه نباید نظر اون شخص بی شخصیت! رو به خاطر احترامی که خودتون باید برای مخاطبتون قائل باید باشید منتشر کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تایید میشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مسئول سازمان هواپيمايي كشوري: لاستيك هواپيما هم جزو تحريم هاست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تابناک متاسفانه تا بحال هروقت کامنت زده ام نگذاشته اید دارم از هرگونه نظردهی ناامید میشوم ظاهرا اینهم یکنوع ............
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حالا که طوری نشده لاستیکهای زاپاسشو بندازن برن تهران دیگه
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
این اتقاق بسیار ساده بوده جو ندین دوستان همکار اشاره کردن که یه incident بوده و دلیل abort حتما ناوبری نبوده هیچ خلبانی ریسک نمی کنه بد v2 , vr ترمز کنه ، پس تا کسی چیزی نمیدونه خواهش می کنم باعث ترس افراد عادی نشوید و این اتفاق همه جای دنیا می اقتد حتی اینور دنیا UK
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
خطاب به اونایی که میگن این اتفاقات توی کل دنیا هست. آمار هم گاهی اوقات چیز خوبیه. نصف سوانح هوایی دنیا توی ایرانه. اسنادش هم موجوده
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
من یکی از مسافران همین پرواز هستم
صبح ساعت 7 از خونه راه افتادم که ساعت 8 تو فرودگاه باشم
بعد از رخ دادن حادثه و بعد از این که یهویی ترمز کرد و ما با کله رفتیم تو صندلی جلویی، برگشتم سالن فرودگاه
اولش گفتن پرواز ساعت 17 انجام میشه
بعدش اعلام کردن ساعت 19 بعدش هم گفتن ساعت 21 پرواز انجام میشه
من هنوز تو سالن فرودگاهم
ضمنا ناهار هم جز یک بیسکویت نخوردم
شام هم یه ساندویچ کالباس بهمون دادن!
جاتون خالی!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
حالا که طوری نشده لاستیکهای زاپاسشو بندازن برن تهران دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اگه هواپيما شرقی بود که همه ميرفتن به
اون دنيا. جای شکرش باقيه غربی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
یه بار جستی ملخک...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
اگر نقص سیستم ناوبری اصل موضوع بوده پس اقدام خلبان در توقف پرواز قابل تقدیر هست زیرا در صورت پرواز مشخص نبود الان چه اتفاق ناگواری افتاده بود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بابا یه آپاراتی تو فرودگاه ها باز کنند مردم معطل نشن
وطن دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
هم وطنان عزیز به جای طنز گفتن لطفاً خدا را شاکر باشید و خودتان را به جای مسافران هواپیما قرار دهید واقعاً خدا را شاکرم.
به تو چه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
نام خلبان چي بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تقصیر یاهو و گوگل بود. شک نکنید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مسافر های عزیز برید نذر کنید هواپیما نپرید وگر نه امشب باید جوابه نکیر و منکر رو می دادید..........
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تا دیر نشده برگردیم با قطر که ناوگان نو و کم عمری داره به توافق برسیم تا فشار کمتری به هواپیما های موجو بیاد و خطرات کمتری متوجه هموطنانمون بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
توی کشورهای دیگه هم وقتی لاستیک هواپیما میترکه میان تو خبرگزاری هاشون اطلاع رسانی میکنند/
خیلی از افرادی که میگن میترسن سوار هواپیما بشن مقصرش شما هستید که هر چیزی رو اطلاع رسانی میکنید
خودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
مرگ دست خداست ، پراید وسیله است
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
بابا من فضانوردم از خوندن نظرات شما کلی کیف کرد م ورفتم تو فضا
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
می بینیم که بنابر گفته عزیزان مسئول همچنان "تحریمها اثری ندارند" !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
همسر من تو اون پروتز بود داشتم سکته می کردم.موندن اونجا تازه 9:30 هواپیما آماده پرواز شده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
الحق که جهان سومی برازنده ماست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
اقا جون من همگی یه لحظه توجه کنین خوب شما که ایربگ و ABS رو برای همه ی ماشین ها از جمله پرایدوی قاتل اجباری کردین خوب برا هواپیما هم اجباری کنین این کاری نداره دم همتون گرم به افتخارتون لی لی لی لی هوووووووووووووووووو
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
نمیشه به هر کدوم از مسافرا یه چتر نجات بدن
هواپیما مشکل فنی داشت از همون بالا بپرن
تازه یه حالیم میکنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
بابا چه بحثی میکنید
این لاستیکاش 30 درصد شده بود کفر خلبان درآورده بود ی ترمز زد بترکن
حالامقرار عوضش کنن دور سفید بندازن براش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: