بازدید 17985
در نشست اخیر اتحادیه عرب مطرح شد:

«اتحادیه عرب» به زودی منحل خواهد شد

آیا اختلافات کشورهای عربی، اتحادیه عرب را به نابودی خواهد کشاند؟ آیا این اتحادیه حضور نامی خود در جهان عرب را از دست خواهد داد؟ پاسخ این پرسش‌ها، چندان دشوار نیست. در نشست اخیر اتحادیه عرب، جنگ لفظی کشورهای قطر، الجزایر و لبنان و تهدیدهایی که این کشورها کرده‌اند، کار اتحادیه عرب را سخت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۵ 14 February 2012
 دو روز پیش، نشست اخیر اتحادیه عرب در قاهره، پایتخت مصر برگزار شد تا نمایندگان کشورهای عربی عضو این اتحادیه ـ که به تازگی کمیته‌ای با نام «کمیته حل بحران سوریه» تشکیل داده اند ـ راهی بیابند تا بتوانند حکومت سوریه را بیش از پیش زیر فشار قرار دهند.

به گزارش «صفحه عربی تابناک»، نشست اتحادیه عرب در حالی برگزار شد که پیش از آن نیز نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گرد هم آمدند و تصمیماتی علیه سوریه گرفتند.

بنا به تصمیم گرفته شده در نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ـ که به ریاست شاهزاده «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودی برگزار شد ـ مقرر شد تلاش شود پرونده سوریه، یک بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل متحد برود تا قطعنامه‌ای علیه حکومت سوریه صادر شود.

این گزارش می‌افزاید، سران جهان عرب به جای اینکه در نشست خود به فکر موضعی جدی علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از مسجد‌الاقصی باشند، می‌کوشند راهی برای افزایش بحران سوریه بیابند و کشورهای غربی را راضی کنند که مانند حمله به عراق در سال 2003، به سوریه نیز لشکرکشی کنند.

در همین راستا، گفته می‌شود در نشست اخیر اتحادیه عرب، مشاجره لفظی میان شاهزاده «حمد بن جاسم»، نخست وزیر قطر از یک سو با «مراد مدلسی»، وزیر امور خارجه الجزایر و «عدنان منصور» وزیر خارجه لبنان از سوی دیگر رخ داد.

بر پایه اطلاعات منتشره درباره این مشاجره، گفته می‌شود وزیر خارجه الجزایر با خشم خطاب به نخست وزیر قطر ـ که ریاست کنونی اتحادیه عرب را بر عهده دارد ـ گفت: شما با این کارهای بد و منفی خود، اتحادیه عرب را نابود خواهید کرد و موجب انحلال آن می‌شوید. ما با اقدامات و موضع گیری‌های شما مخالفیم.

گفته می‌شود، در همین هنگام وزیر خارجه مصر نیز زبان گشود و گفت: ملت سوریه باید خودشان سرنوشت خود را برگزینند و برای آینده خود و کشورشان تصمیم بگیرند.

گفتنی است، شاهزاده «حمد بن جاسم»، نخست وزیر قطر در این نشست خواسته بود که کشورهای عربی مخالفین حکومت سوریه ـ که به تازگی در استانبول ترکیه کنفرانسی برگزار کردند ـ به رسمیت بشناسند.

ناگفته نماند که این نشست اتحادیه عرب و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حالی برگزار شد که رژیم صهیونیستی، اکنون اجرای طرح در نزدیکی مسجد الاقصی را آغاز کرده که بنا بر پیش بینی کارشناسان، در آینده‌ این مکان مقدس ـ که قبله نخست مسلمانان جهان به شمار می‌رود ـ به شدت آسیب خواهد دید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی