بازدید 96454
مشکل دو روز اخبر کاربران اینترنت:

عدم دسترسی به پست الکترونیک «یاهو» و «جی‌میل»

در دو روز اخیر، دسترسی به پست الکترونیک «یاهو» و «جی میل» برای کاربران در بسیاری از نقاط کشور مقدور نبوده است. مسولان مربوطه هم تاکنون توضیحی در این زمینه نداده‌اند.
کد خبر: ۲۲۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴ 10 February 2012
در پی عدم امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌هایی که از ارتباط امن HTTPS استفاده می‌کنند، در ساعات اخیر، امکان اتصال به برخی سرویس‌های گوگل و یاهو در بیشتر نقاط کشور شدنی نیست.

به گزارش «تابناک»، هرچند این اختلال در پروتکل امن HTTPS عدم دسترسی به پست الکترونیک یاهو و جی‌میل را به همراه داشته، همچنان امکان دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها که از این پروتکل استفاده می‌کنند، میسر است.

گفتنی است، HTTPS همان HTTP است که از یک SSL استفاده می‌کند. SSL پروتکل رمزگذاری است که در وب سروری که از HTTPS استفاده می‌کند، به کار گرفته می‌شود. یکی از دلایل مهم استفاده از HTTPS انجام خرید آن‌لاین و مبادله اطلاعات خصوصی از طریق اینترنت است.

تا کنون خبر موثقی درباره دلیل یا دلایل بروز این اختلال گزارش نشده، ولی لازم است مسئولان مربوطه در این زمینه به مردمی که برخی از امورات خود را از طریق ایمیل انجام می‌دهند، آگاهی رسانی کرده و تاریخ دقیق یا حتی احتمالی رفع مشکل را اعلام کنند تا برنامه ریزی مردم، بیش از این مختل نشود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر