بازدید 3453

كواكبيان: مجلس و انقلاب در انحصار كسي نيست

کد خبر: ۲۲۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۵ 09 February 2012
دبير كل حزب مردم‌سالاري گفت: انقلاب و انتخابات براي همه آحاد ملت است و مجلس و انقلاب در انحصار كسي قرار ندارد.

به گزارش ايسنا، مصطفي كواكبيان در همايش انقلاب اسلامي، انتخابات مجلس نهم و بيداري اسلامي كه بعدازظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار كرد: در بين اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات مجلس نهم دو ديدگاه از يك سال قبل وجود داشته است؛ يك عده معتقد بودند كه با توجه به حوادث انتخابات 88 لازم نيست فعال شويم و ليست دهيم. يك ديدگاه هم معتقد بود كه اين حوادث را نبايد به انتخابات پيش رو گره زد.

وي افزود: البته اين‌كه رفع حصرها، آزادي زندانيان و رفع محدوديت‌ها از احزاب و مطبوعات، هم‌چنين رفع فيلترينگ سايت‌ها مورد توجه قرار بگيرد خواسته‌هايي است كه بايد در جاي خود پي‌گيري شود، اما بحث انتخابات، بحث مستقل است و البته هيچ‌كدام از اصلاح‌طلبان داخل كشور انتخابات را تحريم نكرده‌اند اما گفتند كه ما ليست سراسري نمي‌دهيم.

دبير كل حزب مردم‌سالاري با بيان اين‌كه من معتقد هستم مي‌توانيم داشته‌هاي خود را ليست كنيم، خاطرنشان كرد: ما خودمان طبق آخرين ارزيابي‌ها براي كل كشور يك ليست 100 نفره در نظر گرفته‌ايم. ضمن اين‌كه براي تهران نيز يك ليست 15 نفره در نظر داريم و مشخصا 30 نفر مورد حمايت ما هستند، اما هنوز شوراي نگهبان تكليف همه‌ آن‌ها را مشخص نكرده است.

كواكبيان اظهار كرد: اعتقاد ما اين است كه با توجه به شرايط بين‌المللي كه در آن به سر مي‌بريم، هم‌چنين با توجه به بحث فشارها، تحريم‌ها و تهديدها، بايد تدابير لازم را براي كاهش اين فشارها به كار ببريم.

وي گفت: نه مجلس در انحصار كسي قرار دارد و نه اين‌كه انقلاب براي عده مخصوص و جناح خاصي است. انقلاب و انتخابات براي همه آحاد ملت است و طبيعتا تنوع سلايق و افكار مختلف بايد در انتخابات باشد.

دبير كل حزب مردم‌سالاري تصريح كرد: برخي دوستان هستند كه از بيان اين جملات كه ما در اين انتخابات مي‌خواهيم آخرين ميخ را بر تابوت اصلاحات در كشور بزنيم ابايي ندارند. اين در حالي است كه بايد اين افراد بداخلاقي‌هايشان را كنار بگذارند و فرمايشات مقام معظم رهبري را گوش كنند. اين‌طور برخورد كردن و اين روحيه‌ تماميت‌خواهي كه در برخي از دوستان وجود دارد كاري از پيش نمي‌برد.

كواكبيان افزود: من به دوستان جبهه متحد هم گفتم كه شما تحمل سه نفر منتقد را نداشتيد. بالاخره فردي مثل آقاي علي مطهري يا اصولگرا نيست و يا اين‌كه اگر هست با توجه به اين‌كه سليقه‌اش با شما متفاوت بود چه اشكال داشت كه در ليست قرار مي‌گرفت؟

وي هم‌چنين گفت: ما معتقديم اگر كسي مي‌تواند مطالبات مردم را نمايندگي كند چه اشكال دارد كه اصولگرا باشد و در ليست ما هم قرار بگيرد؟

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ما نمي‌خواهيم ذائقه‌ها را تلخ كنيم. ما مي‌خواهيم صفا و صميميت بيشتري وجود داشته باشد تا مردم بيشتر پاي صندوق‌هاي راي بيايند و هرچه بتوانيم مردم را به حضور بيشتر در انتخابات تشويق كنيم در واقع اقتدار ملي ما در مقابل قدرت‌هاي خارجي و سلطه‌گران بين‌المللي بالا مي‌رود. البته ما بايد يك مقدار هم ديپلماسي‌مان را قوي كنيم.

در ادامه، يكي از حضار درباره‌ مواضع جبهه اصلاحات در مورد انتخابات رياست جمهوري سال 88 از كواكبيان پرسيد كه او در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: بايد بدانيم كه در درون جبهه اصلاحات فقط يك طيف وجود ندارد. در اين مورد من بايد بگويم بين معترضان كه واقعا به حق اعتراض داشته‌اند و كساني كه نيت براندازي داشته‌اند بايد تفكيك انجام شود. اين در حالي است كه متاسفانه برخي گروه‌ها اين تفكيك را انجام ندادند.

يكي از حضار درباره بحث تشكيل جبهه ايراني از كواكبيان پرسيد كه او پاسخ داد: پيشنهاد من بر اين مبنا بود كه يك عده از نمايندگان مجلس و خبرگان دور هم بنشينند و اختلافات را حل كنند. اين بحث در قانون وجود نداشت اما پيشنهاد مشفقانه و ناصحانه‌اي بود.

يكي از حضار نظر كواكبيان را در مورد بحث زندانيان سياسي پرسيد كه وي در پاسخ به اين سوال گفت: تعجب من اين است كه ما چرا به گذشته مي‌رويم؛ در حالي كه بايد نگاهمان به آينده باشد. ما بايد از اساتيد بشنويم كه مجلس نهم داراي چه اولويت‌هايي خواهد بود و اشكالات مجلس هشتم چه بوده است. اين‌كه مدام بگوييم فلاني و فلاني اين‌طور بوده‌اند از ما دردي دوا نمي‌كند.

وي هم‌چينن درباره بحث آرايش سياسي انتخابات آينده اظهار كرد: توصيه‌ ما اين است كه اتحاد اصولگرايان بيشتر شود تا ما ببينيم اصلا رقيب اصلي ما كيست.

دبير كل حزب مردم‌سالاري در ادامه گفت: مطلوب ما اين است كه يك مجلس پنجم به وجود بياوريم. ما ديديم كه در هيات رييسه مجلس ششم يك نفر از اقليت آن زمان وجود نداشت و اين موضوع در مجالس هفتم و هشتم هم تكرار شد. اما در مجلس پنجم اكثريت به دنبال اين نبودند كه هر كاري مي‌خواستند خودشان انجام دهند.

وي هم‌چنين افزود: به نظر من تركيب فعلي مجلس عوض خواهد شد.

دبير كل حزب مردم‌سالاري افزود: معتقدم هركس خود را خط امامي مي‌داند بايد بحث التزام به ولايت فقيه را نيز بپذيرد و اگر كسي التزام ندارد در مورد خط امامي بودنش جاي بحث است.

دبير كل حزب مردم‌سالاري همچنين در جمع خبرنگارا گفت: ليست مورد نظر اين جبهه تا 27 بهمن نهايي و اعلام خواهد شد.

به گزارش ايسنا كواكبيان گفت: ما يك ليست 100 نفره براي كل كشور با ليست 15 نفره براي تهران خواهيم داشت.

وي افزود: مشخصا 30 نفر مورد حمايت ما هستند، اما هنوز شوراي نگهبان تكليف همه‌شان را مشخص نكرده است.

وي افزود: البته ما به اندازه تمام حوزه‌هاي انتخابيه در سراسر كشور افراد معرفي نمي‌كنيم، چرا كه سبد كالاي انتخابات ما بيش از اين موجوديت ندارد.

كواكبيان در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است شما با منتقدان دولت هم‌پوشاني داشته باشيد، گفت: بله ممكن است اينطور باشد.

وي درپاسخ به اين سوال كه آيا علي مطهري در ليست شما هست يا نه گفت: من نمي‌توانم اين موضوع را تعيين كنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی