بازدید 2956

لاريجاني: شوراي نگهبان توصيه‌هاي رهبري را جامه عمل بپوشاند

کد خبر: ۲۲۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۳ 09 February 2012
رييس مجلس شوراي اسلامي، انقلاب اسلامي را مبدا تحول ملت‌ها دانست و با اشاره به در پيش‌رو بودن انتخابات مجلس گفت:‌ اميدواريم شوراي نگهبان توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در بررسي صلاحيت‌ها را جامه‌ عمل پوشانده و شرايط رقابت نيكوتر را فراهم كند.

به گزارش ايسنا، دكتر علي لاريجاني امروز(چهارشنبه) در صحن علني مجلس ضمن تبريك به مناسبت ميلاد پيامبر گرامي اسلام و امام جعفر صادق(ع) گفت: از پيامبر گرامي اسلام روايت شده است كه هر كس دري از خير به رويش گشوده شود، بايد آن را غنيمت بشمارد زيرا نمي‌داند آن در كي به رويش بسته مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در 33 سال پيش خداوند به روي ملت ايران در آزادي، استقلال و جمهوري اسلامي را گشود، خير و بركت پديده‌ي انقلاب اسلامي چنان برون و درون كشور را متحول نمود كه از افراد جامعه كه درگير فرهنگ غرب زده شاهنشاهي بودند، انسان‌هايي ساخت كه حاضر بودند براي احياي اسلام و كشور جان‌شان را نثار كنند، نمادي از اين تحول در دفاع مقدس عزت و سربلندي را در تاريخ ايران درج نمود.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: انقلاب در خير بيروني كشور مبدا تحول در ملت‌ها گرديد كه با همه‌ي دسيسه‌ها و نيرنگ‌هاي دشمنان جهت كم تاثير نمودن بعد الهام‌بخشي انقلاب پديده انقلاب اسلامي نمايشي از خير خود را در تحولات يك سال اخير منطقه به ظهور رساند.

وي افزود: بر اساس سخن پيامبر (ص) بايد گشايش اين باب خير را غنيمت شمرد اما چگونه؟ اولا شكر اين نعمت در حفظ آرمان‌ها و شعائر و بنيان‌هاي انقلاب است و پرهيز از كژي‌ها و انحرافات، مخصوصا در پشتيباني از ولايت فقيه كه امام راحل تمسك بدان را عامل صيانت جامعه از مخاطرات توصيه فرمودند.

لاريجاني تصريح كرد: خواسته ديگر انقلاب، حفظ مردم‌سالاري و تسلط راي مردم بر همه شئونات است. به همين جهت انتخابات در جمهوري اسلامي يك امر ركني بي‌بديل مي‌باشد و همان‌گونه كه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه اخير فرمودند "مجلس صالح،‌ سالم و قوي متكي بر راي مردم انتظار مقطع فعلي انقلاب است" بايد در اين جهت هم مجريان انتخابات و هم شوراي نگهبان و هم كانديداها همت جدي نمايند.

رييس مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد كه شوراي نگهبان توصيه‌هاي خيرخواهانه رهبر معظم انقلاب را در بررسي صلاحيت‌ها جامه عمل بپوشاند و سريع‌تر شرايط رقابت نيكوتر را فراهم كند.

وي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: علي‌القاعده دشمن تلاش مي‌نمايد بر ثمرات انقلاب خاك بپاشد و فضا را غبارآلود كند. يكي از اين ميدان‌ها، انتخابات است، البته انتظار جدي از دوستان انقلاب و خردمندان امت است كه دشمن را در غبارآلود نمودن فضا مدد نرسانند و با اخلاق اسلامي و جوانمردي فضاي انتخابات را به ميدان مسابقه در خيرات بدل كنند.

لاريجاني ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود هر كس تو را گرامي داشت، تو نيز او را گرامي بدار و هر كس به تو بي‌احترامي كرد خودت را در مرتبه او قرار مده و هم‌چنين از امام صادق (ع) نقل است كه فرمود زنهار از سخن‌چيني كه آن در دل‌هاي مردان تخم كينه و دشمني مي‌فشاند، هم‌چنين از پيامبر گرامي اسلام (ص) نقل است كه فرمود سخن‌چيني و كينه‌توزي دو آتشند و اين دو در دل هيچ مسلماني جمع نمي‌شود كه به گيتي نماند به جز مردمي.

رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: هم‌چنين صلابت انقلاب اسلامي در ايستادگي و مقاومت جستجو مي‌شود و به حق همين ويژگي عامل مهمي در بيداري مسلمانان گرديد. نه از درشت‌گويي دشمنان بايد هراس نمود و نه از حيلت دوستي آنان. چه از دير باز گفته‌اند دشمن چو از همه‌ي حيلت فرو ماند، سلسله دوستي جنباند وآن‌گه به دوستي كارهايي كند كه هيچ دشمني نتواند.

وي تصريح كرد: مبناي عمل در مدينه نبوي، اداي تكليف بر اساس حق است و اگر غير از اين باشد دنياخواهي جلوه مي‌نمايد. يعني يا امراي خلق گرفتار غرور كاذب مي‌شوند يا دچار فريب و فسون دشمن مي‌گردند.

لاريجاني اظهار كرد: حال آن‌كه به تعبير امام علي(ع) خردمند نيست كسي كه از سخن ناحق درباره خود ناراحت شود و حكيم نيست كسي كه از مدح و ثناي نادان از خود خرسند گردد و چه خوش گفت كه فريب دشمني مخور و غرور مداح مخر كه دامن طمع گشايد و احمق را ستايش خوش آيد لذا حق‌مداري و مبارزه با ظلم يك سياست پايدار انقلابي نظام ماست.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سخنان اخير رييس‌جمهور آمريكا ابراز داشت: سخنان اخير رييس‌جمهور آمريكا در نگراني از سلاح هسته‌يي و آشفتگوني نسبت به امنيت رژيم صهيونيستي و آمريكا پيش از اين‌كه قدرت عمل ايالات متحده را نشان دهد اضطراب از شرايط داخلي آن كشور و بي‌ساماني در مقابل انقلاب‌هاي منطقه‌اي را مي‌توان درك كرد كه هيچ نشاني از هوشمندي در آن ديده نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: شايد قصد آنان از اين‌گونه مانورهاي سياسي، روحيه دادن به حكام دست نشانده و نگران نمودن انقلابيون مي‌باشد. به اين معنا كه ما قصد برخورد با مبدا اين انقلاب‌ها را داريم. خودشان آزموده‌اند و به خوبي دريافته‌اند حال و وضع خود را در مبارزه با حزب‌الله قهرمان و حماس ‌پيروز و مردم شجاع عراق و افغانستان.

لاريجاني خاطرنشان كرد: اما ملت ايران مشي استقامت و دادگري فروتنانه را برگزيده است. با صلابتي كه نيزه خدا در روي زمين باشد، و ترديدي در مبارزه با شگردهاي استكباري به خود راه نمي‌دهد، اين خصوصيت ملي ايرانيان با تكيه بر سخن پيامبر (ص) كه فرمود من پشت و پناه مسلمانان هستم سرافرازي ملي را در پي خواهد داشت.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور ملت در راهپيمايي 22 بهمن اظهار كرد: حضور ملت در راهپيمايي 22 بهمن هم هوشمندي ملي را در مقابل رنگ و فسون جبهه استكباري نشان مي‌دهد و هم با حكمت و شايستگي حريف را به عقب مي‌راند؛ البته در ايام ميلاد مسعود خواجه عالم(ص). اين حركت ملي بسيار پرمعنا و وحدت‌بخش و مويد به تاييدات الهي است كه با محوريت ولايت محمدي چه غم ديوار امت را كه دارد چون تو پشتيبان.

وي با بيان اين‌كه بخشي از حكمت انقلاب در آباداني و توسعه و پيشرفت و تحقق عدالت و ايجاد رفاه براي ملت معنا پيدا مي‌كند، اظهار داشت: مجلس هشتم متن كار خويش را بر تدبير، آباداني و تحقق عدالت قرار داد و از حواشي پر و سر صدا و كم حاصل پرهيز نمود. نمونه اين نگرش در تصويب قانون تسهيل فضاي كسب و كار جهت رونق اقتصادي، تصويب قانون بيمه بيكاري، تصويب قانون گمرك، قانون مبارزه با قاچاق، قانون هدفمندكردن يارانه‌ها، قانون برنامه پنجم، قانون بهره‌وري كشاورزي، قانون معادن و ده‌ها قانون ديگر قابل پيگيري است.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در بعد نظارت نيز اجراي قانون و رفع مشكلات توليدكنندگان صنعتي و كشاورزي و دامداران و رفع مشكلات توده‌هاي مستضعف محل اصلي توجه بوده است و استيفاي حقوق ملت در تحقيق و تفحص‌ها يا بررسي‌هاي كميسيون‌هاي تخصصي و يا سوال و استيضاح مدنظر اصلي نمايندگان بوده است كه همه اين تلاش‌ها براي تحقق عدالت و آباداني كشور بوده و اين امر تأسي به سنت علوي است.

وي افزود: امام علي(ع) در فرمان به مالك‌اشتر مي‌فرمايد: توجه تو به آباداني سرزمين بيش از تلاش تو براي گرفتن ماليات و كسب درآمد باشد. در واقع با رونق اقتصادي است كه آباداني و عدالت محقق مي‌شود نه با سخت‌گيري به ملت در حال ايستايي اقتصاد.

لاريجاني گفت: اين جهات ثلاثه توامان اگر لحاظ شود خردمندي و داد و شايستگي را در سيماي انقلاب نشان مي‌دهد. اميد است در هر دو حركت تقويت كننده بنياد مردم‌سالاري انقلاب در آينده نزديك، يعني راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات مجلس، همت ملي را در استواري اراده جمعي امت جهت دفاع از اسلام، استقلال و منافع ملي و هم‌چنين تشكيل مجلسي شجاع،‌ مستقل و كارآمد و هوشمند نشان دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی