بازدید 3870

دستگيری مسافربرنماهای غرب تهران

کد خبر: ۲۲۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۶ 09 February 2012
روز 26 آبان ماه مرد جوان با مراجعه به بازپرسي شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران طي شکايتي اعلام کرد: "حدود ساعت 19 روز گذشته از ميدان آزادي سوار يک دستگاه پرايد سفيد رنگ به مقصد چهارديواري شدم. دو مسافر صندلي عقب و يک مسافر روي صندلي جلو نشسته بودند و من روي صندلي عقب نشستم. يکي از مسافران گفت که من خيلي جلوتر پياده مي شوم و من وسط نشستم. در مسير و ناگهان مسافر جلويي و دو مسافر طرفينم به من حمله کرده و سرم را به سمت کف خودرو برده و چشمانم را بستند. جيب هايم را گشتند، گوشي، 50 هزار تومان پول و کارت عابر بانک را به همراه رمز از من سرقت کرده و در حالي که چشمانم را بسته بودند با تهديد اين که تا دورشدنشان نبايد به سمت آنها برگردم، به سرعت از محل متواري شدند. لحظاتي بعد يک نفردر آن نزديکي بود و اين صحنه را ديده بود به سمت من دويد و گفت من شماره پلاک پرايد را يادداشت کرده ام. " 

به گزارش مردم سالاری، اين شکايت با دستور بازپرس قندي زاده درحالي به پايگاه پنجم ارجاع شد که از چندي قبل نيز تعدادي از شهروندان تهراني با در دست داشتن شکايات خود از دادسراي جنايي به پايگاه پنجم مراجعه کرده و تحقيقات کارآگاهان در اين خصوص ادامه داشت. اين مالباخته وقتي که تصاوير چهره نگاري متهمان را ديد تاييد کرد که سارقان اموالش همين افراد هستند. لذا با توجه به اين که شماره پلاک خودرو پرايد توسط يک شهروند زيرک يادداشت شده بود کارآگاهان بلافاصله در استعلام مالک خودرو متوجه شدند که اين خودرو به نام يک خانم جوان است. 

در ادامه پيگيري ها مالک خودرو شناسايي و با هماهنگي قضايي به پايگاه منتقل و اظهار داشت خودرو در اختيار همسرم به نام " سعيد - س " است و مدتي است که ما با هم مشکل داريم، خرجي نمي دهد و از کارهايش هيچ اطلاعي ندارم. با ادامه تلاش هاي کارآگاهان مبارزه با زورگيري پايگاه پنجم همدستان وي به اسامي: " علي - ک "،  " سجاد - ف "  و " فرزاد - ک"  شناسايي شدند. در اين مدت متهم اصلي پرونده در حالي که کاملا مطلع بود پليس وي را شناسايي کرده و در تعقيب اوست به منزلش مراجعه نمي کرد و متواري شده بود. 

در بررسي هاي بعدي تيم تحقيق اطلاعاتي به دست آمد که اين متهم به همراه دوستانش چندين بار در قهوه خانه هاي سنتي در محدوده ميدان آزادي رويت شده و با توجه به اين که سرقت هاي اين گروه، از مسافران مبدا ميدان آزادي صورت مي گيرد، احتمالا  در اين قهوه خانه ها هماهنگي هاي سرقتشان را انجام مي دهند. لذا نگاه کارآگاهان براي شناسايي و دستگيري اين افراد روي قهوه خانه هاي سنتي اطراف ميدان آزادي متمرکز شد. در روز 9 بهمن ماه مشخص شد اين افراد در يکي از قهوه خانه هاي سنتي در محدوده ميدان آزادي با هم قرار گذاشته اند. ساعت 21 همان روز کارآگاهان پايگاه بعد از ساعت ها تحقيقات نامحسوس و زماني که هر چهار متهم در آن محل حضور داشته و مشغول کشيدن قليان بودند، در يک عمليات غافلگيرانه هر چهار متهم دستگير و به پايگاه پنجم منتقل شدند.

متهمان در ابتدا هرگونه سرقت را منکر شده اما با دلايل و مدارک موجود اعتراف کردند که مرتکب چندين زورگيري از مرتکب شده اند.  سرهنگ محمد نظري رئيس مرکز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از شهرونداني که در ماههاي اخير و به شيوه هاي فوق در محدوده اطراف ميدان آزادي به عنوان مسافر از آنان سرقت شده دعوت مي شود جهت شناسايي متهمان و يا پيگيري پرونده خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی