بازدید 2414

۲۵ سال حبس سارق مسلح داروخانه تایید شد

کد خبر: ۲۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۷ 09 February 2012
قضات ديوان عالي کشور حکم مردي را که به اتهام سرقت مسلحانه از يک داروخانه به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شده بود تأييد کردند.

به گزارش خراسان، اين حادثه ساعت ۲۲ هفتم ارديبهشت ماه سال گذشته در داروخانه اي واقع در شرق تهران رخ داد و زماني که افسران کلانتري ۱۳۲ نبرد خود را به محل حادثه رساندند دقايقي از فرار سارقان گذشته بود. اطلاعات اوليه نشان مي داد سارقان که دو نفر و مسلح به سلاح کلاشينکف بودند براي تهديد کارکنان داروخانه چند تير هوايي شليک کرده اند و در اين ميان يکي از کارکنان داروخانه به ضرب گلوله مجروح و به بيمارستان منتقل شده است.

صاحب داروخانه در اين باره به مأموران گفت: من و همکارانم مشغول انجام کارهايمان بوديم که ناگهان دو فرد مسلح در حالي که فرياد مي کشيدند وارد شدند. يکي از آن ها شروع به تيراندازي هوايي کرد و هم زمان به طرف من آمد. او در حالي که اسلحه اش را به طرف من نشانه گرفته بود از من خواست در صندوق را باز کنم. من هم خيلي سريع اين کار را انجام دادم و او ۶ ميليون تومان پولي را که داشتم برداشت و به طرف در رفت. من و همکارانم طبق خواسته آن ها روي زمين دراز کشيده بوديم و نمي دانستيم قرار است چه بلايي به سرمان بيايد. در اين لحظات بود که مردان مسلح دوباره شروع به تيراندازي کردند و يکي از گلوله ها به پاي همکارم اصابت کرد و او مجروح شد. آن ها خيلي سريع سوار يک پرايد سفيد رنگ شدند و از آن جا فرار کردند.

به دنبال اين سرقت مسلحانه، کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي تحقيقات وسيعي را براي شناسايي عاملان آن آغاز کردند. بررسي هاي اوليه حاکي از آن بود سارقان حين ارتکاب جرم نقاب نداشتند و به همين دليل کارکنان داروخانه چهره آن ها را به خوبي به خاطر سپرده اند. به اين ترتيب با کمک آن ها چهره فرضي دو متهم ترسيم شد. از سوي ديگر يکي از آن ها توانسته بود چند رقم از شماره پلاک خودروي تبهکاران را نيز يادداشت کند. تجزيه و تحليل اين اطلاعات چند روز از وقت پليس را به خود اختصاص داد اما سرانجام کارآگاهان به اطلاعاتي درباره مخفيگاه يکي از سارقان به نام مجيد دست يافتند و در عملياتي غافلگير کننده او را دستگير کردند.

متهم در جريان بازجويي ها اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه از داروخانه را پذيرفت و همدستش به نام سيروس را به پليس معرفي کرد. با اطلاعاتي که مجيد در اختيار پليس گذاشت مأموران تلاش کردند همدست او را نيز به دام بيندازند اما هيچ ردي از وي به دست نيامد. در چنين شرايطي پرونده اتهامي مجيد با صدور قرار مجرميت و کيفر خواست به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت ارسال شد.مجيد در جلسه محاکمه بار ديگر آن چه را که رخ داده بود بازگو کرد. او گفت: زماني که در زندان بودم با سيروس آشنا شدم. چون ماه هاي آخر حبس مان بود با هم قرار گذاشتيم بعد از آزادي دست به سرقت هاي بزرگ بزنيم. چند ماه بعد دست به کار شديم تا اين که نقشه سرقت از داروخانه را طراحي کرديم اما سابقه دار بودن کار دست مان داد و من خيلي زود دستگير شدم.

به دنبال اين اظهارات قاضي گيوکي متهم را به تحمل ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. اين در حالي بود که مجيد به اتهام نگهداري سلاح گرم نيز در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. مجيد که خود را مستحق تحمل ۲۵ سال حبس نمي دانست به اين رأي اعتراض کرد و پرونده به ديوان عالي کشور ارسال شد. سرانجام قضات شعبه ۳۶ ديوان عالي کشور پس از بررسي دقيق محتويات پرونده، رأي صادره را منطبق با قانون تشخيص دادند و آن را تأييد کردند. اين در حالي است که همدست مجيد همچنان متواري است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی