بازدید 2794

بيانيه تشكل انتخاباتي صداي ملت

کد خبر: ۲۲۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲ 08 February 2012
جبهه صداي ملت با صدور اولين بيانيه خود به تبيين برخي مواضع اين تشكل سياسي پرداخت .

به گزارش ايسنا متن كامل اولين بيانيه جبهه صداي ملت به اين شرح است :

مجلس شوراي اسلامي كه حاصل خون شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي ايران است براساس وظايف و اختياراتي كه قانون اساسي براي آن قائل شده ، يكي از مقتدرترين مجالس دنيا دانسته مي شود و بر همين پايه است كه بنيانگذار جمهوري اسلامي (قدس سره) مجلس شوراي اسلامي را در راس امور دانسته اند . چنين مجلسي نياز به نمايندگاني دارد كه بتوانند در چارچوب اصول قانون اساسي، خط مشي رهبري نظام ، ‌اتحاد ملي و منافع و مصالح مردم حركت نمايند.

ضمن تبريك سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه امسال به بركت تقارن با ميلاد پيامبر رحمت (ص) جوهر ديني و رسالت انسان ساز خود را به گونه اي مضاعف نشان مي دهد، موارد زير را به استحضار شما گراميان مي رساند تا انشاءالله در فرصت هاي بعدي ، مواضع تفصيلي خود را بيان داريم :

1- عنايتي كه رهبر معظم انقلاب به نهاد مجلس و استقلال آن دارند سند ديگري است از جامعيت نظر معظم له و خلف صالح امام خميني (ره) بودن . بر اين مبنا معتقديم ويژگي هاي اصلي براي احراز صفت وكالت مردم ، ايمان ، دانش ، كار آمدي ، استقلال و شجاعت است و كسي كه ظاهرا در مجلس حضور يابد اما فاقد چنين ويژگي هايي باشد شايسته عنوان نمايندگي ملت نيست . روح حاكم بر نظريه تفكيك قوا ايجاب مي كند قوه مقننه علاوه بر نقش قانونگذاري و تدوين قوانين مناسب ( بموقع ، ‌كارآمد ،‌ جامع ، ‌و قابل اجرا) بر نقش نظارتي خود بر ساير قوا دقيق باشد تا احتمال خودكامگي يك قوه را مانع شود و از اين طريق حقوق ملت را استيفا نمايد . بنابراين حمايت ، همدلي و مساعدت با دستگاه اجرايي را نه در تبعيت بي چون و چرا از دولت ، و نه در عناد و كينه ورزي با آن مي دانيم زيرا هر دو مصداق افراط و تفريط اند .

2-طراحان اين حركت ،‌ خود را مفتخر به عضويت در جريان اصولگرايي مي دانند و اگرچه اختلافات سليقه اي با بعضي از افراد و نحله هاي اصولگرايي دارند اما در اعتقاد قلبي به ضرورت حاكميت ارزشهاي ديني و ولايت فقيه - كه مباني اصلي و مشترك تفكر اصولگرايي را تشكيل مي دهند - ترديدي ندارند و عملا بدان ملتزمند .

3-در طي هفته هاي گذشته بر ضرورت همدلي اصولگرايان و حضور آنان در قالب فهرستي واحد با محوريت حضرت آيت الله مهدوي كني اصرار ورزيديم و از نگاه فراگير معظم له در تعريف دامنه اصولگرايي و محبت به اينجانبان ممنون بوده و هستيم . اينك كه به دليل انشعاب برخي از اصوگرايان ،‌ ‌امكان حضور مستقل و ظهور فهرست هاي ديگر به وجود آمده است ما نيز ضمن احترام به همه حاضران اين رقابت ، به فعاليت مستقل روي آورده ايم و انشاءالله در روزهاي آينده ، فهرست «صداي ملت » را ارائه خواهيم كرد تا امكان انتخاب سلايق مختلف از سوي راي دهندگان فراهم شود زيرا اين امكان، شرط شور انتخاباتي و حضور گسترده مردم است و ما نيز به تأسي از از رهبر بزرگوار انقلاب ، اصل حضور مردم را فارغ از نتيجه و منتخبان ،‌ تامين كننده منافع و امنيت ملي مي دانيم .

4-اين جمع ،‌ قبيله گرايي را يكي از آفات فكري و مديريتي مي داند و بويژه آن را در محلي چون مجلس كه بايد برآيند نگاه هاي مختلف و تامين كننده منافع ملت باشد ، خطرناك مي شمارد و تاكيد دارد مرزبندي هاي متاثر از سنت جاهلي ، رقابت هاي مخرب و هرگونه تندروي مغاير آموزه هاي ديني و انقلابي است .

5-از آحاد ملت تقاضا داريم با حضور گسترده در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن و انتخابات مجلس نهم و در شرايطي كه دشمنان اين ملك و ملت به زعم خود در پي آسيب به جمهوري اسلامي هستند ، ‌اين نظام برخاسته از ارزشهاي ديني و متكي به خون شهيدان را بار ديگر بيمه كنند .

از خداوند متعال نيز عاجزانه مي خواهيم ما را به خودمان وانگذارد تا به انوار هدايت رهنمون شويم و صداقت و شفافيت و مواضع اثباتي و ايجابي جايگزين نفي و بدگويي ديگران و ساير بداخلاقي هاي رايج در رقابت ها شود .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی