بازدید 1617

نرخ بیکاری آلمان از مرز ۷ درصد گذشت

کد خبر: ۲۲۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸ 01 February 2012
سازمان کار آلمان در تازه ترین گزارش خود از افزایش نرخ بیکاری این کشور به 7.3 درصد در ماه ژانویه خبر داد.
 به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ سازمان کار آلمان اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور طی ماه ژانویه به بیش از 7.3 درصد رسیده است. نرخ بیکاری آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی ماه دسامبر به کمتر از 6.6 درصد رسیده بود که این رقم پایین ترین رکورد در دو دهه اخیر به شمار می رفت.

 افت تولیدات صنعتی و فعالیتهای ساختمانی در فصل زمستان مهمترین علت افزایش نرخ بیکاری آلمان اعلام شده است . بر این اساس تعداد بیکاران آلمانی در این مدت با 302 هزار نفر افزایش به بیش از 3.082 میلیون نفر رسیده است .

 کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بیکاری آلمان به علت عواملی فصلی است . افزایش چشمگیر رشد اقتصادی آلمان در دو سال گذشته موجب شده تا وضعیت بازار کار این کشور خوب و مناسب باشد. رشد اقتصادی آلمان از 3.6 درصد در سال 2010 به کمتر از 3 درصد در سال 2011 رسیده است . پیش بینی می شود رشد اقتصادی آلمان امسال به کمتر از 0.6 درصد برسد .

 موسسه آمار اروپا اعلام کرد نرخ بیکاری منطقه یورو به 10.4 درصد رسید که بالاترین رقم از سال 1999 میلادی است.رهبران اروپایی در نشست روز دوشنبه خود در شهر بروکسل بر ایجاد میلیونها شغل برای جوانان اروپا و تلاش برای کاهش نرخ بیکاری تاکید کردند.

 بر این اساس نرخ بیکاری بالای 10 درصد اروپا از ژوئن 1998 میلادی تا کنون بی سابقه است .کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو طی ماههای آینده موجب افزایش بیش از پیش نرخ بیکاری خواهد شد . این گزارش حاکی است اسپانیا با نرخ بیکاری نزدیک 23 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای اروپایی در اختیار دارد. نیمی از جوانان این کشور هم اکنون بیکار هستند .

 تعداد کل بیکاران اروپا هم اکنون به بیش از 16.5 میلیون نفر رسیده است . اتحادیه اروپا 82 میلیارد یورو بودجه برای اشتغال زایی در کشورهای اروپایی طی سالهای 2007 تا 2013 اختصاص داده است . ولی اکثر اقتصادهای اروپایی با بحران بدهی و کسری بودجه روبرو هستند و در شرایط کنونی اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی موجب افزایش بحران بیکاری خواهد شد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی