بازدید 25202
سیدحسن خمینی:

بی‌ادبی جامعه را دچار بن‌بست و از ریشه می‌خشکاند

بی‌ادبی یک جامعه را دچار بن‌بست کرده و از ریشه می‌خشکاند و کینه ‌به ‌وجود می‌آورد. وقتی ما با هم مشکل داریم، چرا باید به یکدیگر پرخاش کنیم. کینه ریشه محبت و دوستی را خشک می‌کند و در این صورت، آن جامعه وحدت خود را از دست داده و پس از آن، اقتدار ملی‌ خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین، در آن هنگام، درها روی بیگانگان باز شده است و بیگانگان از دل‌های ما وارد می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹ 31 January 2012
تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) گفت: باید جلوی هر کسی که در هر جایی بی‌ادبی می‌کنند، بایستیم. کسانی که بی‌ادبی می‌کنند، دانسته یا ندانسته، درهای کشور را روی دشمن باز می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌حسن خمینی، تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) در همایش محفل انس پیشکسوتان جهاد شهادت ـ که عصر امروز سه‌شنبه در مسجد حضرت ولی‌عصر برگزار شد ـ با بیان اینکه علت مادی انقلاب اسلامی ایران مردم بودند، گفت: علت فاعلی انقلاب نیز امام (ره) بود، چون معمار و فاعل این مجموعه یعنی انقلاب اسلامی ایران است. او از این ماده استفاده کرد و انقلابی را ساخت که همین جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: علت غایی انقلاب ‌با توجه به شناختی که از فاعل و ماده‌ای که انقلاب را به وجود آورد، داریم، اجرای تعالیم اسلام بود و هیچ کس نمی‌تواند انقلاب اسلامی سال ۵۷ تحلیل کند و نگوید که تنها عامل و یا یکی از تنها اهداف این معلول تعالیم اسلام بوده است.

تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از تعالیم اسلامی که موجب انقلاب شد، استقلال بود و ملت ایران، استقلال را مثل یک عقده جستجو می‌کرده است.

سیدحسن خمینی تأکید کرد:‌ آزادی، یکی دیگر از دلایل وقوع انقلاب بود و ملت آن را در تعالیم اسلامی یافت، همچنین پیشرفت و رفاه، از مهمترین تعالیم اسلام است و همه ادیان واقعی، تأکید دارند که فقر به کفر می‌انجامد.

وی با بیان اینکه هدف غایی انقلاب اسلامی، قطعا تعالیم اسلام است، اظهار داشت: مردم در پیشانی و افق بلند امام (ره) دین و استقلال، دین و آزادی و دین و رفاه را دیدند.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) ادامه داد: هدف انقلاب هر چه هم بلند باشد، به بلندی هدف بعثت پیامبر اسلام نمی‌رسد. پیامبر می‌فرمایند: من مبعوث شدم که مکارم اخلاق را در جامعه تمام کنم که این روح دین است و آنچه ‌غایت انقلاب اسلامی ماست، این است که همه ما افراد جامعه و خانواده‌هایمان بهتر شوند.

سید‌حسن خمینی در ادامه تأکید کرد: توفیق یک حادثه این است که ببینیم چقدر به هدف نهایی خود نزدیک شده‌ و برای اینکه ببینیم انقلاب چقدر به هدف غایی خود نزدیک شده، باید ببینیم روح اخلاق چه مقدار در جامعه ‌تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بی‌ادبی جامعه را دچار بن‌بست می‌کند و از ریشه می‌خشکاند و کینه ‌به ‌وجود می‌آورد. وقتی ما با هم مشکل داریم، چرا باید به یکدیگر پرخاش کنیم؟ کینه ریشه محبت و دوستی را خشک می‌کند و در این صورت، آن جامعه وحدت خود را از دست داده و پس از آن اقتدار ملی‌ خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین، در آن هنگام درها روی بیگانگان باز شده است و بیگانگان از دل‌های ما وارد می‌شوند.

تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) تأکید کرد:‌ باید جلوی هر کسی که در هر جایی بی‌ادبی می‌کند، بایستیم. کسانی که بی‌ادبی را ترویج می‌کنند، دانسته یا ندانسته در کشور را به روی دشمن باز می‌کنند. جمله کلیدی امام(ره) وحدت بود که رمز پیروزی انقلاب است.

سید‌حسن خمینی با بیان اینکه دروغ، یکی دیگر از ریشه‌های بی‌اخلاقی در جامعه است که متأسفانه هم‌اکنون زیاد شده است، گفت: کوروش و یا داریوش بودند که بر لوحی نوشتند: خدایا این کشور را از قحطی و دروغ نگه دار. همچنین رهبر انقلاب هم فرمودند که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد؛ یعنی با بداخلاقی نمی‌توان با بی‌اخلاقی مقابله کرد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: آنچه که آفت کشور ماست، بداخلاقی‌هایی چون دروغ، کینه، حسادت و غیره است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار