بازدید 29435

بهترین گزینه آمریکا در برابر ایران هسته‌ای چیست؟

نشریه آمریکایی« یو اس تودی» در گزارشی به دلایل شکست حمله احتمالی آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران پرداخته و بهترین گزینه برای رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران را برای این کشور مطرح کرده است.
کد خبر: ۲۲۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶ 31 January 2012
 مسلم و قطعی گرفتن پیش‌فرض‌ها و پاسخ به این آنها، همواره از سوی آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران مطرح بوده و هست.

به گزارش «تابناک» به نقل از «یو اس ای تودی»، چهار دلیل برای شکست حمله آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران آورده و نوشته است: آمریکا تنها یک گزینه در برابر ایران هسته‌ای دارد.

چهار دلیل شکست حمله آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران عبارتند از:

نخست اینکه نابودی تأسیاست هسته‌ای آلمان در جنگ جهانی دوم، عراق در سال 1981 و سوریه در سال 2007، به این دلیل موفقیت‌آمیز بود که تأسیسات این کشورها کوچک و متمرکز در یک منطقه خاص بوده و به راحتی نابود می‌شود؛ اما تجهیزات هسته‌ای ایران در نقاط گوناگون ایران پراکنده شده است؛ در قم، اصفهان، اراک، نطنز و... چه کسی می‌تواند همه این تاسیاست را نابود کند؟

دوم آن که مکان تأسیسات هسته‌ای ایران برای آمریکا، همچنان کاملا روشن، نامشخص است، همانگونه که حمله به تأسیسات هسته‌ای عراق به همین دلیل باعث نابودی سانتریفیوژهای این کشور هم نشد.

سومین مسأله این است که ایران بر خلاف سوریه و عراق که به دانش خارجی برای غنی‌سازی اورانیوم متکی است، خود دارای برنامه بومی غنی‌سازی اورانیوم است و به راحتی و به سرعت خواهد توانست که دوباره برنامه هسته‌ای خود را احیا کند، به ویژه اینکه بدانیم این غنی‌سازی اورانیوم است که مرحله اساسی در ساخت سلاح هسته‌ای است.

چهارمین مسأله همین است که حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، در صورتی ممکن است مفید به فایده باشد که پس از سال‌ها فشار و یا حملات و یا درگیری‌های نظامی علیه ایران حاصل شده باشد، در حالی که این روش هم سال‌ها به طول خواهد انجامید.

بنابراین، اگر با توجه به همه این ملاحظات، نمی‌توان برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرد و یا تحریم‌ها نیز در این زمین کارایی لازم را ندارند، بهتر است آمریکا به روشنی به ایران اعلام کند در برابر استفاده این کشور از سلاح هسته‌ای، با همه توان نظامی‌اش جلوی آن ایستادگی خواهد کرد. در واقع هم‌اکنون گزینه برای آمریکا این است که به ایران بفهماند اجازه ندارد از سلاح هسته‌ای بهره گیرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر