بازدید 5169

ابعادجدید از واگذاری پرابهام یک شرکت به"ایران توسعه"

کد خبر: ۲۲۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷ 30 January 2012

 ابعاد جدیدتری از واگذاری ابهام‌برانگیز شرکت توسعه گردشگری متعلق به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شرکتی تحت حمایت جریان انحرافی فاش شد.

 به گزارش مهر، ابعاد جدیدتری از واگذاری شرکت توسعه گردشگری ایران از شرکت‌های متعلق به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی سازمان خصوصی‌سازی از طریق عرضه در فرابورس به قیمت 78 میلیارد تومان به صورت اقساطی به شرکتی به نام "ایران ‌توسعه" فاش شد.

 ارزش اموال غیرمنقول شرکت توسعه گردشگری در حالی 174 میلیارد تومان برآورد شده که این شرکت به مبلغ 78 میلیارد تومان در قبال یک فقره چک به جریان انحرافی واگذار شده است، نکته جالب اینکه پس از رسانه ای شدن این واگذاری مبهم، سازمان خصوصی سازی در اقدامی تامل برانگیز قیمت معامله به رقم 78 میلیارد تومان را به 100 میلیارد تومان بر روی سایت این سازمان تغییر داد.

 در گزارش کارشناسی تعیین قیمت، ارزش دارایی ها و صورت حسابهای مالی این شرکت بی ارزش جلوه داده شده، این در حالی است که اموال غیر منقول این شرکت برای واگذاری که شامل 12 قلم زمین و ملک است، 174 میلیارد تومان برآورد می‌شود و این رقم غیر از سایر مطالبات و حقوق شرکت مذکور است.

 ارزش هتل لاله به عنوان تنها یکی از اقلام هنگفت شرکت توسعه گردشگری 65 میلیارد تومان برآورد می شود و این رقم چیزی غیر از 20 میلیارد تومان طلب این شرکت از سازمان میراث فرهنگی و توسعه گردشگری است.

 صرفه نظر از اینکه به موجب سند رسمی 1333435 مورخ 24 شهریورماه سال 49 موضوع وقفی بودن ملک کذب محض است و عرصه ملک مزبور طبق مفاد گزارش تعیین ارزش سهام متعلق به سازمان گردشگری است که از سال 49 به مدت 99 سال به اجاره به هتل لاله واگذار شده و با ملحوظ داشتن همین وضعیت کارشناسان سازمان خصوصی سازی ارزش حقوق مکتسبه هتل را در این زمین استیجاری 45 میلیارد تومان ارزیابی کردند.

 در همین حال، سازمان میراث فرهنگی به دلیل بدهی 20 میلیاد تومانی به هتل لاله آمادگی خود را برای تهاتر این بدهی با حقوق مربوط به عرصه اعلام کرده و بدیهی است اگر زمین مزبور استیجاری نبود، حداقل ارزش 27 هزار متر زمین در محل این هتل بالغ بر 150 میلیارد تومان بود.

 همچنین پس از انتشار خبر مذکور سازمان خصوصی سازی 20 درصد مبلغ معامله را به صورت نقدی از خریدار دریافت کرده و چک خریدار را پس داده است در حالی که طبق قانون واریز 20 درصد نقدی باید همزمان با انجام معامله در تاریخ 12 آذرماه سال 90 صورت می گرفت.

 اسناد موجود نشان می دهد که درآمد 4 سال هتل لاله به عنوان یکی از دارایی های شرکت واگذار شده برای تادیه کل اقساط 6 ساله کافی است و بالع بر 40 درصد ارزش معامله سود اضافی برای خریدار خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی