بازدید 19955

هاشمي‌:بادشمن‌تراشي به اهدافمان نمیرسیم

هاشمي‌رفسنجاني يكي از الزامات توسعه سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي گوناگون اقتصاد را تنش‌زدايي و داشتن سياست خارجي فعال و مثبت خواند و تصريح كرد: دشمن‌تراشي ما را به اهداف انقلاب و نظام نمي‌رساند و بايد بتوانيم با تعامل سازنده با دنيا و به خصوص كشورهاي منطقه، زمينه‌هاي جذب انواع سرمايه‌گذاري‌ها را فراهم كنيم.
کد خبر: ۲۲۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹ 29 January 2012
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام دغدغه كشاورزان و سرنوشت آن در خوداتكايي كشور به ويژه در دوره تحريم را مهم توصيف كرد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار دبيركل و اعضاي شوراي مركزي خانه كشاورز با بيان اين‌كه «مشكل بخش كشاورزي در كل اقتصاد كشور تأثيرگذار است» اظهار كرد: نيازهاي حياتي بشر همواره متعدد بوده، اما بخش غذا و كشاورزي مهمترين و راهبردي‌ترين نياز مردم به حساب مي‌آيد.

وي كشاورزي را تأمين‌كننده خاموش و بدون هياهوي نياز غذايي بشر در طول تاريخ خواند و با اشاره به برنامه‌هاي توسعه‌اي اين بخش در ايران پس از انقلاب اسلامي تصريح كرد: پس از پايان جنگ تحميلي، برنامه‌ريزان كشور به اين نتيجه رسيدند كه سرمايه‌گذاري در زمينه توسعه كشاورزي و بخش‌هاي جانبي نظير آب و دامداري بيش از ديگر بخش‌ها نياز به حمايت و رشد دارد، لذا به‌گونه‌اي عمل شد كه در پايان برنامه‌هاي پنج ساله دوم و سوم در اكثر قريب به اتفاق محصولات كشاورزي به خوداتكايي قابل قبولي رسيده بوديم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات ارزنده پژوهشي و تحقيقي خانه كشاورز كه در اختيار مسوولان امر هم قرار گرفته، غفلت از هدف اصلي هدفمندي يارانه‌ها كه حمايت از توليد و كشاورزي بود را يادآور شد و گفت: قرار بر اين بود كه از درآمدهاي حاصل از هدفمندي يارانه‌ها، بخش توليد و كشاورزي صاحب نقدينگي و سرمايه‌گذاري شود، اما در حال حاضر از اين بخش‌ها به طور كامل حمايت نمي‌شود.

هاشمي‌رفسنجاني، سرمايه‌گذاري را نياز مبرم و حياتي توليد و كشاورزي خواند و با ابراز تأسف از سير نزولي شديد در اين زمينه گفت: در حال حاضر تنها كساني كه عاشق كشاورزي و توليد هستند، با ايثار و فداكاري فعاليت مي‌كنند و اگر حمايت جدّي و فوري از آنان نشود، نمي‌توان به حيات آن اميد داشت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام واردات بي‌رويه و غالباً لوكس را آفت كشاورزي و توليد در كشور خواند و تأكيد كرد: با تحولات ناخوشايند اخير اقتصادي كشور، بسياري از محصولات و توليدات به خصوص در بخش كشاورزي قدرت رقابت‌پذيري و حتي حمل‌ونقل تا شهرها را نيز از دست داده است.

وي با اشاره به توانمندي‌ها و امكانات زيربنايي و طبيعي خوب كشور، به درآمدهاي ارزي سرشار سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: در پايان جنگ تحميلي و شروع دوران سازندگي با درآمد ارزي و ريالي به مراتب پايين‌تر از حال حاضر بخش عمده‌اي از زيربناها به خصوص نيازمندي‌هاي كشاورزي نظير آب و سدسازي و زه‌كشي، توسعه‌اي خوب و راضي‌كننده يافت و روا نيست كه با اين همه درآمد، وضع توليد و كشاورزي امروز كشور اين‌گونه باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن هشدار نسبت به عواقب بي‌توجهي به وضعيت اقتصادي و نيازهاي اساسي كشور گفت: وضع اشتغال و بيكاري با اضافه شدن به مشكلات اقتصادي مي‌تواند چون بهمني سهمگين آينده كشور را تهديد كند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به بهبود وضع كشاورزي، اين بخش را داراي مزيت نسبي براي كشور خواند و گفت: اگر به توانمندي‌هاي كشور توجه و سرمايه‌گذاري مناسبي در بخش كشاورزي و توليد صورت گيرد، با مديريت معقول و آينده‌نگر مي‌توانيم به توليد كشور جاني مجدد ببخشيم.

هاشمي‌رفسنجاني يكي از الزامات توسعه سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي گوناگون اقتصاد را تنش‌زدايي و داشتن سياست خارجي فعال و مثبت خواند و تصريح كرد: دشمن‌تراشي ما را به اهداف انقلاب و نظام نمي‌رساند و بايد بتوانيم با تعامل سازنده با دنيا و به خصوص كشورهاي منطقه، زمينه‌هاي جذب انواع سرمايه‌گذاري‌ها را فراهم كنيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين‌كه «مردم ما خوب و وفادار هستند» گفت: نسل جوان و آينده‌ساز كشور روشن و آگاهند و با اميد و تلاش راه درست زندگي و آينده كشور را پيدا خواهند كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها