بازدید 9632

زن نقشه می‌كشيد؛ شوهر اخاذی

کد خبر: ۲۲۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵ 29 January 2012
اعضاي يك خانواده كه با اغفال مغازه‌داران از آنها اخاذي مي‌كردند، توسط ماموران اداره اطلاعات امنيت ساوه دستگير شدند.

رسيدگي به اين پرونده چندي پيش با شكايت مردي عليه دو مرد و دو زن به اتهام اخاذي، در دستور كار ماموران اداره اطلاعات امنيت ساوه از توابع استان مركزي قرار گرفت.

شاكي كه يك مغازه‌دار است، به پليس گفت: از چند هفته پيش زني براي خريد به مغازه‌ام آمد. وقتي متوجه شدم او از شوهر معتادش جدا شده و تنها زندگي مي‌كند، تصميم به ازدواج با او گرفتم.

وي افزود: وقتي موضوع ازدواج را با او در ميان گذاشتم، مرا به خانه‌اش دعوت كرد تا در اين باره با مادرش صحبت كنم.

اخاذي اعضاي خانواده از خواستگار

شاكي گفت: روز حادثه وقتي وارد خانه او شدم، دو مرد و يك زن با چوبدستي مرا بشدت كتك زدند و با سرقت پول‌هايم، از من خواستند مبلغ بيشتري به آنها بپردازم و تهديد كردند در غير اين صورت به اتهام مزاحمت از من شكايت مي‌كنند.

شاكي اضافه كرد: پس از اين اخاذي، آنها دوباره با من تماس گرفتند و پول بيشتري خواستند كه تصميم به شكايت از آنها گرفتم. در پي اين شكايت، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز شد.

در ادامه ماموران با تحقيق از همسايه‌ها متوجه شدند آنها اعضاي يك خانواده بوده‌اند كه چند روز پيش از آنجا نقل مكان كرده‌اند.

جستجو‌ها در اين باره ادامه يافت تا اين كه افراد ديگري نيز با حضور در پليس اطلاعات امنيت ساوه، شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند.

در بررسي پرونده‌هاي اين افراد نيز مشخص شد همگي آنها به يك شيوه مورد اخاذي قرار گرفته‌اند.

به اين ترتيب پاتوق‌هاي احتمالي متهمان فراري كه دو زن و دو مرد بودند، زير نظر گرفته شد تا اين‌كه روزهاي پاياني هفته گذشته خانه متهمان در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر شناسايي و متهمان دستگير شدند.

اعتراف به اخاذي از مردان

يكي از متهمان در اظهاراتش به پليس اطلاعات امنيت ساوه گفت: من و خانواده‌ام در شهر خوي از توابع استان آذربايجان غربي زندگي مي‌كرديم تا اين كه به شهر ساوه آمديم و به دليل مشكلات مالي تصميم به اخاذي از مغازه‌داران گرفتيم.

وي افزود: طبق نقشه همسر يا دخترم با شناسايي مغازه‌داران مجرد، براي خريد به آنها مراجعه و اعتمادشان را جلب مي‌كردند.

متهم با اشاره به اخاذي از مغازه‌داران گفت: پس از مدتي وقتي مغازه‌داران متوجه مي‌شدند آنها مجرد بوده يا از شوهرانشان طلاق گرفته‌اند، به قصد ازدواج به منزلمان مي‌آمدند كه من و پسرم و گاهي دخترم خواستگاران را كتك مي‌زديم و با ادعاي اين كه مزاحم خانواده‌ام شده‌اند از آنها اخاذي مي‌كرديم.

در پي اعتراف پدر خانواده، سه عضو خانواده‌اش نيز بازجويي شدند و به همدستي با يكديگر در فريب دادن مردان مغازه‌دار و اخاذي از آنها اعتراف كردند.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

منبع: جام جم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی