بازدید 17922

چرا غرب برای مذاکره با ایران تعلل می‌کند؟

مقامات ایرانی، تمایل خود برای آغاز مذاکرات هسته‌ای را اعلام کرده‌اند. با وجود این، هنوز زمان و مکان دقیقی برای این گفت‌وگوها در آینده‌ای نزدیک تعیین نشده است. تحلیلگران بر این باورند، یکی از دلایل این تعلل غرب برابر مذاکره، شروطی است که فرانسه مطرح کرده و دیگری، تحلیلی است که غرب درباره تحریم‌ها دارد.
کد خبر: ۲۲۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷ 27 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ مقامات ایرانی در هفته‌های اخیر، تمایل خود برای آغاز مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 را اعلام کرده‌اند. با وجود این، هنوز زمان و مکان دقیقی برای این مذاکرات در آینده‌ای نزدیک تعیین نشده و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره هنوز می‌گوید که منتظر پاسخ ایران برای مذاکره است.

به گزارش «تابناک»، آنچه در این میان آغاز این مذاکرات را دشوار کرده است، مواضع دو طرف است. ایران در حالی که می‌گوید مشکلی برای گفت‌وگو با غرب و دیگر کشورها درباره برنامه هسته‌ای خود ندارد، در عین حال، قاطعانه از حق خود برای داشتن برنامه هسته ای صلح‌آمیز سخن می‌گوید.

این در حالی است که غرب مدعی است، ایران باید هنگامی که مذاکرات در جریان است، برنامه غنی سازی خود را تعلیق کند، چرا که در غیر این صورت، این تلقی پدید خواهد آمد که ایران برای خرید زمان و نه رسیدن به نتیجه مشخص با کشورهای غربی مذاکره می‌کند.
 
با این حال، نشریه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور»، گزارش داده است که در میان کشورهای غربی، احتمالا فرانسه شروطی برای آغاز مذاکرات با ایران دارد.

مقامات پاریس بر این باورند، برای آغاز دوباره مذاکرات طرفین، ایران باید فعالیت‌های حساسیت برانگیز خود همچون غنی‌سازی اورانیوم و توسعه و نوسازی سانتریفیوژهای خود را متوقف کند و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد که بدون محدودیت به تأسیسات هسته ای ایران دسترسی داشته باشد.

شروط مطرح از سوی مقامات فرانسه، در حالی است که کاترین اشتون در نامه ماه دسامبر خود به دبیر شورای امنیت ملی ایران از مذاکرات بدون پیش شرط از سوی طرفین سخن گفته بود.

برخی دیگر از کارشناسان نیز بر این باورند که مذاکره با ایران، باید به تعویق بیفتد تا تحریم نفتی و بانک مرکزی ایران، تأثیر خود را بر اقتصاد ایران بگذارد و تهران در آن زمان با موضع پایین‌تری وارد مذاکرات شود. آنها می‌گویند آغاز مذاکرات در زمان کنونی، پیغام مناسبی به ایران منتقل نخواهد کرد.

افزون بر این، اگر مذاکرات کشورهای غربی با ایران در زمان کنونی آغاز و به نتیجه نرسد، باز بهانه‌ای به دست اسرائیل خواهد افتاد که دیگر زمان دیپلماسی به پایان رسیده است و باید تأسیسات هسته ای و موشکی ایران را نابود کرد. این در شرایطی است که این رژیم و آمریکا می‌دانند که حمله به تأسیسات ایران به قصد نابود کردن آنان، واقع گرایانه نیست و تنها ممکن است، دیرکردی در فرایند عملیاتی آنان ایجاد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
تابناک به نابودی اسراییل تمام میشود حال حمله کنند تا ببینند
هدف غرب مشخص است : تحقیر ایران اسلامی و نشان دادن نتیجۀ تمرد به ملتهای مسلمان تازه آزاد شده یا در حال آزادی .
ولی خدا وکیلی آیا هدف ما هم از مذاکرات مشخص است. آیا این اهداف بر پایۀ منافع و توان ما تعیین شده اند.
ولی به نظر من مشکل اصلی این است که تیم مذاکره کننده ایران اختیار تام ندارند و اگر پیشنهادی در آن مذاکرات گرفته شود اینها نمی دانند چکار باید بکنند آنگاه برای مشورت با مسئولان باید به کشور برگردنند و مشاوره کنند و 6 ماه بعد در مذاکره بعدی پاسخ دهندو الی.... همین امر باعث شده تا گروه5+1 گمان کنند ایران به طور جدی در مذاکرات شرکت نمی کند.
تعلیق همان وخدا حافظی با علم هسته ای همان
ghimat naft bala kamare eghtesad europa ra shekasteh
آنها اول تحریم میکنند بعد پای میز مذاکره می آیند این مداکره نیست ذلت است؟
خاک بر سرتون همیشه همینطور بوده آخرش جام زهر رو سر می کشین وهیچی هم بهتون نمیدن
كسي در اينباره نظري داره ؟

تابناك جان اين ها كه فرمودي واقعيند
بنابر اين جه طوري حق مسلم ماست وقتي با يه بسته ريال هم نميشه يه دلار خريد و در نتيجه مواد اوليه توليدات كران ميشود و توليد كرانتر
براي مردم توضيح بديد تحريم يعني جه
براي مردم توضيح بديد كه ارزش ماني ملي جي است
بكيد كه اكر بيشتر زمان را تلف كنيم اين حق مسلم به قيمتي برايمان تمام ميشود
تابناك دستت درد نكند تحليلهاي خوبي ميكنيد.
اشتباه نکنید .یک روی دلیل تعلل اروپایی ها فشار بر ایران برای پذیرش پیش شرطهاست اما روی دیگر داستان ترس آنها از بروز حوادثی پیش بینی نشده است اون هم توی این موقعیت حساس اروپاست.اگر ایران پیشدستی کرده صادرات نفت رابه اروپا قطع کند آنها بلافاصله بدون پیش شرط پای میز مذاکره خواهند آمد.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی