بازدید 21351

افراد مسلح، یازده زایر ایرانی را در سوریه ربودند

در حالی که ساعاتی پیش، خبرگزاری‌های جهانی، از ربوده شدن یازده زایر ایرانی در سوریه خبر دادند، یکی از مقامات سازمان حج و زیارت ایران نیز این خبر را تأیید کرده است.
کد خبر: ۲۲۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۰ 27 January 2012
سرویس سیاسی ـ در حالی ساعاتی پیش، خبرگزاری‌های جهانی، از ربوده شدن یازده زایر ایرانی در سوریه خبر داده بودند، یکی از مقامات سازمان حج و زیارت ایران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی این خبر را تأیید کرد.

به گزارش «تابناک»، مسعود اخوان، مدیر نمایندگی سازمان حج زیارت در سوریه در این گفت‌وگو اظهار داشت: این اتوبوس از حلب در شمال سوریه، رهسپار دمشق بود كه در راه و در مناطق مركزی سوریه از سوی افراد مسلح مورد تعرض قرار گرفته و یازده نفر از سرنشینان آن ربوده شدند.

این مسئول ایرانی افزود: این زایران كه در شمار كاروان‌های بدون مجوز هستند، قرار بوده پس از زیارت عتبات مقدسه در سوریه، رهسپار عراق شوند. این در حالی است که در روزهای اخیر، بیش از پنج هزار نفر از زایران ایرانی به سوریه سفر كرده اند.

در همین حال، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن این حادثه افزود: این گونه کارها، خلاف اصول انسانی و تعهدات اخلاقی و بین‌المللی است و به هیچ وجه، توجیه شدنی نیست؛ بنابراین، انتظار می‌رود این افراد در اسرع وقت، نسبت به رهایی زوار ایرانی اقدام كنند.

مهمانپرست تصریح كرد: همچنین از مسئولان دولت سوریه، درخواست به‌كارگیری همه امكانات خود برای اطمینان از سلامت جان این شهروندان ایرانی و آزادی هر چه زودتر آنها را داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی