بازدید 16952
گزارش اسکای‌نیوز از شرایط سخت رانندگی زنان در عربستان

زنان راننده عربستانی در تصادفات ساختگی کشته می‌شوند!

کمکم کنید تا رانندگی یاد بگیرم و رانندگی کنم؛ این درخواست یک زن عربستانی از مخاطبان اینترنتی خود در سال 2011 میلادی است؛ اما آنان کار سختی دارند، چون باید با جان خویش بازی کنند، آن هم در تصادفاتی ساختگی که مأموران سعودی برای آنان طراحی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸ 26 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ کمکم کنید تا رانندگی یاد بگیرم و رانندگی کنم؛ این درخواست یک زن عربستانی از مخاطبان اینترنتی خود در سال 2011 میلادی است، ولی آنان کار سختی در این زمینه پیش روی دارند.
 
بنا به گزارش «تابناک، عربستان برای جلوگیری از رانندگی زنان در این کشور، مأمورانی را استخدام می‌کند تا با فراهم آوردن شرایطی، آنان در تصادفات رانندگی کشته شوند.

بنا بر این گزارش، شب گذشته، یکی از همین زنان که در کمپین مبارزه علیه ممنوعیت رانندگی در عربستان فعالیت می‌کند، در یک حادثه رانندگی در بیابان‌های عربستان کشته شد.

عربستان، تنها کشور جهان است که زنان حق رانندگی ندارند. آنان از ترس مقامات حکومتی در جاده‌های بیابانی این کشور رانندگی می‌کنند و هرازگاهی، چنین رخدادهایی نیز برای آنان پیش می‌آید.

اسکای نیوز هم در این ارتباط گزارش داده است: پیش از این نیز یکی از زنان عربستانی که ویدیویی از رانندگی خود در عربستان را روی سایت‌های خبری گذاشته بود، به دست مقامات عربستانی زندانی شد. وی پیش از زندانی شدن و پیش از رانندگی کردن، مطلبی را در صفحات اینترنتی منتشر کرده و از مخاطبان خواسته بود که به هر نحو ممکن است، رانندگی را به وی بیاموزند تا وی بتواند در این کشور از این حق خود برخوردار شود.

در مقابل زنانی همچون شریف، مردان و مأموران سعودی صفحاتی را در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به راه انداخته‌اند و خواستار ادامه ممنوعیت رانندگی زنان شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این است که در سال 2010، نزدیک یازده زن دیگر هم در چنین تصادفات ساختگی کشته شده‌اند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
خاک بر آمریکا و هم فکرانش که همه جوره از همچین وحشی های متحجری حمایت میکنن .
دو خصوصیت فقط تو رانندگی بانوان دیده میشه:
۱ – راه نمیرن !
۲ – راه نمیدن !
تابی جون عزیزم با اون وضعشون چه جوری دوربرشون را میبینند که بخواند رانندگی کنند
این هم از اون حرفاست
عربستانو که بیخیال شین بابا . هنوز با قوانین 2000 سال پیش زندگی میکنن . اگه آمریکا پشتشون نبود ( بخونید اگه نوکری آمریکا رو نمی کردن) باورکنید الانم پشت شتر مینشستن و خبری از خیابون و امکانات نبود
توصیه به زنان عربستانی:
سعی کنید در هنگام رانندگی حتما کمربند ایمنی را ببندید و خودروهایی با ایمنی بالاتر را برای رانندگی انتخاب کنید.
استفاده از خودروهای ایرانی با استانداردهای کیفی بی نظیر مانند (پراید) نقش مهمی در تامین سلامت جانی شما خواهد داشت
سایپا...مطمئن
شایدم تازه کارند خودشون به صحرا می زنند
حالا چون عربستان نوکر آمریکاست اینا حرکتا مشکلی نداره ولی اگه ایران یه همچین کاری بکنه سریع ای داد و بیداد که حقوق بشر توی ایران داره نابود میشه واقعا برای این کره خاکی متاسفم که هر کسی به نفع خودش کار می کنه و بقیه هم اهمیتی ندارند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی