بازدید 54678
پیامدهای نوسانات اخیر نرخ سکه برای زوج‌های در حال جدایی؛

اوضاع طلاق دیگر سکه نیست؟!

نرخ روزافزون طلاق و کاهش میزان ازدواج و مهریه‌هایی را که سکه تعیین شده‌اند، یک سو گذارید و به اخبار نرخ سکه گوش دهید تا ماجرا دستتان بیاید؛ اکنون کافی است که افزایش درخواست «اعسار» را هم به سیاهه‌تان بیفزایید تا معجونی به دست آید که خیلی‌ها مجبور به سر کشیدن آن هستند!
کد خبر: ۲۲۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۶ 25 January 2012
سرویس اجتماعی ـ وقتی به بخش مخصوص ثبت طلاق در شناسنامه نگاه کنیم و یا شروط دوازده‌گانه موجود در عقدنامه را به یاد بیاوریم، واقعیت تلخی به یادمان می‌آید که در سر راه برخی از زوج‌های دور و اطرافمان است؛ واقعیتی که برای بسیاری از مبتلایانش هم ناخوشایند است، ولی راه گریز دیگری نداشته‌اند؛ مثل‌‌ همان جمله کلیشه‌ای «پایان تلخ، بهتر از تلخی بی‌پایان است».

اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه‌ای است، ولی در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن‌ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی‌هایش نیست؛ مانند شخصی که محکوم به پرداخت پانصد سکه بهار آزادی مربوط به مهریه همسرش می‌شود، ولی قادر به پرداخت آن نیست، این فرد می‌تواند با مراجعه به دادگستری، دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را بدهد.
به گزارش «تابناک»، از روی لحن صحبت کردنش هم معلوم است که اضطراب بسیاری دارد؛ پس از چندین بار رفت و آمد به دادگاه، به شهادت چهار شاهد، تازه ثابت کرده که توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد و از دادگاه حکم گرفته که در آغاز هر ماه، یک سکه بهار آزادی بپردازد، ولی اکنون بازار به تلاطم افتاده و نرخ سکه در یک ماه، ره صد ساله رفته و نوسانات شدید بازار سکه و طلا، کاری کرده که احتمالا به زودی برای بار چندم پایش به دادگاه باز خواهد شد و چه بسا این بار به زندان برسد.

مرد جوان که به تازگی جدا شده و دادگاه با درخواست «اعسار» وی موافقت کرده است، می‌گوید: حقوقی که دریافت می‌کنم، کفاف زندگی خودم را هم نمی‌دهد. اصلا یکی از دلایلی که زندگی‌ام از هم پاشید، همین موضوع است. حالا هم که دادگاه بر نداری‌ام صحه گذاشته و قرار شده که هر ماه یک سکه بدهم، هر روز نرخ سکه بیشتر می‌شود؛ دیگر توان پرداخت همین مقدار را هم ندارم و مطمئنم که همسر سابقم این موضوع را درک نخواهد کرد!

این در حالی است که بر پایه آمار، در چند هفته اخیر که نرخ سکه به صورت روزافزون بالا می‌رفت، مجتمع‌های قضایی خانواده با رشد شدید مراجعانی روبه‌رو شده‌اند که درخواست بررسی اعسار دارند؛ متقاضیانی که طبیعتا تصمیم به جدایی گرفته‌اند؛ اما توان مالی‌شان به پرداخت نمی‌رسد.


کاریکاتوری از افزایش نرخ سکه که شاید لبخند هم به همراه نیاورد!

نقش افزایش نرخ سکه در طلاق

از قرار معلوم، اوضاع نابسامان سکه که مدت‌هاست جایگزین پول نقد در مهریه‌ها شده و مأموریتش حفظ ارزش این هدیه داماد به عروس بوده است، خود به عاملی مشکل ساز تبدیل شده که از یک سو، ممکن است مانع ازدواج شود و از سوی دیگر، برای شکست خوردگان زندگی مشترک هم به منزله سدی عبور ناپذیر قد برافراشته است!

این در حالی است که بنا بر آمارهای منتشره، آمار طلاق در ده سال گذشته، از ۵/۹ درصد به ۲۴ درصد رسیده و افزایش چشمگیری پیدا کرده است؛ آماری که در سال جاری نیز به رشد چشمگیری رسیده بود و گویا اصلا رکورد شکنی عادتش شده است؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از کار‌شناسان بر این باورند که عوامل متعدد و گوناگونی در این امر دخیلند، ولی نقش عوامل اقتصادی همچون تورم، گرانی مسکن و...، بسیار پر رنگ‌تر از بقیه آنهاست.

بیشترین دعاوی مطرح در محاکم خانواده، مربوط به مطالبه مهریه است و بر پایه آمارهای ارایه شده به مجلس، هم‌اکنون دو هزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه همسرانشان، در زندان هستند که این رقم نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته است. همچنین در دو سال گذشته، نزدیک ده هزار نفر به دلیل مهریه زندانی و آزاد شده‌اند؛ به عبارت بهتر، ناتوانی در پرداخت مهریه، تاکنون دوازده هزار نفر را راهی زندان کرده است که بیشتر آزاد شده‌اند.
اینجاست که افزایش ارزش مهریه هم مانع درخواست‌های رو به ازدیاد طلاق نمی‌شود، بلکه تنها بر میزان افرادی خواهد افزود که از پرداخت تعهد ثبت شده در عقدنامه‌شان عاجزند؛ به این معنا که یا عده بیشتری درخواست اعسار خواهند کرد و به این ترتیب به مشتریان نخستین دعوی مطرح در محاکم خانواده افزوده خواهد شد؛ یا عده بیشتری زندان را تجربه خواهند کرد!

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که دو طرف برخی از ازدواج‌های منجر به طلاق، با یکدیگر به توافق رسیده بودند که در پرداخت مبلغ مهریه، تقسیط صورت بگیرد؛ اما با شرایط پدید آمده، چاره‌ای برای این دسته از افراد نمانده، جز اینکه درخواست اعسار بدهند.

مرد میانسالی که نزدیک به یکسال است از همسرش جدا شده، در این باره می‌گوید: با همسر سابقم توافق کردیم که مبلغی از مهریه را یکجا به وی پرداخت کنم و مابقی را به دلیل درآمد کارگری‌ام که خیلی کم است، به صورت فصلی یک سکه بپردازم و طی این مدت هم روال به این گونه بود که هر فصل یک سکه خریداری می‌کردم و به شورای حل اختلاف تحویل می‌دادم تا به همسر سابقم داده شود؛ اما با این بهای سکه، محال است بتوانم از پس این کار بیایم و مجبورم از دادگاه درخواست کمک کنم.

نوسانات نرخ سکه همیشه بوده و شاید به همین دلیل باشد که سایت ارتباطات مردمی قوه قضائیه، هرگز راهکاری برای محاسبه مهریه قابل پرداخت به نرخ روز، در مورد سکه در نظر نگرفته است، اما دو برابر شدن بهای سکه در چند روز و کاهش دویست هزار تومانی نرخ آن در یک روز هم، از آن دست مسائلی است که در تخیلات هم عجیب به نظر می‌رسید، ولی اتفاق افتاد!
مرد دیگری که از یک وکیل مشاوره گرفته به خبرنگار ما می‌گوید: من پیشتر درخواست اعسار داده‌ام و دادگاه با آن موافقت کرده است؛ اما اکنون باید به دادخواست صادره اعتراض کنم تا شاید کاهش پیدا کند.

گویا، افزایش لجام گسیخته نرخ سکه، شمار بسیاری را با دردسر روبه‌رو کرده است و این اتفاق، شاید جدی‌ترین چالش «مهریه» در کشور باشد. اینجاست که باید در بلند مدت به دنبال راهکاری باشیم که روش تعیین مهریه را تغییر داده و این سنت حسنه را بازسازی کند و یا معیار بهتری برای آن در نظر بگیریم و در کوتاه مدت هم، راهکاری بیندیشیم که گره‌گشای مشکل بسیاری از مردم باشد؛ راهکاری که به قول معروف، «نه سیخ را بسوزاند و نه کباب را»!

شاید نشست بعدی سران سه قوه، فرصت مناسبی برای طرح این موضوع باشد...!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۷۴
من واقعا نمی دونم چرا مردها موقع ازدواج چشماشون رو می بندند بعد همه تقصیرات رو گردن زیاده خواهی زنها میگذارن . حتی با وجود اطلاع رسانی های سالهای اخیر هم باز این روند ادامه داره . شاید به خاطر تضعیف مسائل دینی باشه . بابا اون چیزی که به عنوان مهریه می نویسند دینه یعنی بدهی = حق الناس . پس اگه نداری زیر بارش نرو . برو دنبال یکی که معیارش مهریه بالا نباشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
خوب خیلی ها زیر بارش نمیرن و همینجوری میشه که سن ازدواج میره بالا و نرخ ازدواج میاد پائین و فساد میره بالا و امنیت میاد پائین و ...
بازم بگم؟
بگم؟
ولک آبادانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
ولک شوخیت گرفته.کو مرد اگه دیدیش سلام منو بهش برسون.این موضوع مهریه که عددی نیست مقابل نامردیهای این به ظاهر مردها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
اولا از چندین جایی که انسان میره خواستگاری معلوم نیست چندتاش با شرایط اولیه شما جور در باید که تازه بخوای سر مهریه چونه بزنی. بعدش اگر بخوای به توصیه شما عمل کرد باید عمرش را سر پیدا کردن زوجی بذاره که هم شرایطش را داشته باشه هم مهریه اش پایین باشه. این امر فقط تقصیر دادمادها نیست بلکه باید فرهنگ مطالبه مهریه بصورت عندالاستطاعه جا بیفته برادر من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
اگر مردا قبول نکنند اونوقت زنها مگه دیگر دلیلی برای فخر فروشی به بقیه پیدا می کنند. بهتر هست که یه فکر اساسی برای قانون بکنند.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
ولک جون زیاد دنبال مردا نگرد چون مرد رو فقط مرد میتونه ببینه نامرد رو نامرد میتونه ببینه پس اگر مرد نمیبینی تقصیر از خودته اگرم زیاد دنبال مرد میگردی تو اطرافیانت که میگی نمیبینی پس جای دیگه دنبالش بگرد حتما میبینی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اسیر مرامتم ولک، تا مرد زن ذلیل هست نسوان اگه سوار نشن اشتباه ردن
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
پیامبر اکرم: زنی که مهریه اش بالا باشد، شوم و بی برکت است.
a
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
باسلام
چرا قانون اصلاح نميشه؟
چرا زندان را براي اين مسئله در نظر گرفتن؟
چرا دخل وخرج مردم را منطقي نميكنن؟
چرا خانموها به حق خود قانع نيستند؟
چرا سنت پيامبر در يك جامعه ديني اجراء نميشود؟
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
بالا رفتن سن ازدواج ربطی به فساد نداره! چند بار بگم؟
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
برای مهریه هم باید سقف قرارداد گذاشت با نظارت آقای عزیز محمدی
اراکی زرنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
ولی من چشم هام رو باز خواهم کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
مهریه باید باشه اما الان واقعا صد سکه پولیه اصلا باهاش میشه توی این گرونی خونه خرید الان با ۳۰۰ سکه هم نمیشه خونه خرید
اه ه ه ه ه بعضی دخترها چقدر پول پرستند تو خونه باباشون نون نداشته بخوره حالا عقده هاشون رو میخوان تو خونه شوهر پیاده کنند یکی به من بگه مگه اینا واقعا میخوان زندگی کنند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
به نظر شماره 1 مراجعه شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
خیلی خودتو تحویل میگیری حامد آقا تو زن نگیر تا یه موقع دختری عقده های خونه باباشو سر تو خالی کنه ای تابناک مرد سالار
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خانوم ناشناس یه بار دیگه کامنت احمد أقا رو بخون گفت بعضیها شما چرا جوش آوردی ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خدا در و تخته رو با هم جور میکنه.شما فکر میکنی اون پسری که میره دختر پول پرست میگیره خودش زهد داره در حد حضرت عیسی(ع)؟ اون هم یکی لنگه دختره است دیگه! خلایق هرچه لایق!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
ممد جان احمد کیه!؟
حامد...
محبوب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
خوب شما برو یه دختری بگیر که پول پرست نباشه اگر هم پیدا نمی کنی اصلا زن نگیر ولی واقعیت اینه که خودت واسه همین دخترهایی که بهشون انگ پول پرستی می زنی جون می‌دی
من ساکن هند هستم و مسلمانان اینجا رسم خوبی برای پرداخت مهریه دارند. شب قبل از نکاح یا خواندن خطبه ی عقد که زندگی مشترک شروع میشود ، خانواده ی داماد به منزل خانواده ی عروس میروند و هدایای خود را که شامل لباس عروس و چند دست لباس و طلا و جواهرات را به عروس میدهند و بزرگان بر سر مبلغ مهریه توافق کرده و همان شب به عروس پرداخت می شود . شام مراسم نکاح به عهده ی خانواده ی عروس است و شام مراسم پاتختی که دو سه روز بعد برگزار می شود و عده ی مهمانان بیشتر است به عهده ی داماد می باشد اگر عروس با خانواده ی داماد زندگی کند اصلا نیازی به خریدن جهیزیه هم نیست در غیر این صورت مقدار وسایل اولیه ی زندگی را هر دو طرف با هم می خرند . این رسم بهتری برای پشتوانه ی مالی عروس است تا سکه هایی که هرگز به دردش نمی خورند . از مادر بزرگم شنیدم قدیمتر ها در ایران هم همینطور بوده و به جای این که مهریه عند المطالبه باشد همان موقع به عروس داده میشده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
فکر کن الان اینجوری باشه
شب عروسی باید مبلغی بین 500 میلیون تا یک میلیارد و 300 میلیون را تقدیم عروس خانم بفرمایید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
به نظرم باید دولت در مسئله ی تعیین مهریه دخالت کنه چون خانواده ها هر جور میاد مهریه رو میبندن، الان دیگه پشتوانه ی زن نیست بلکه باعث ذلیلی مرد و چماقی بر سرش است.همین میشه که جوونا از ازدواج فراری ان بعدش هم سن ازدواج میره بالا به تبعش هم مزاحمت ها ،گناه ها، فساد و هزاران بدبختی دیگه
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
منظورش اینه که اگر مهریه ها منطقی باشه همون موقع میشه پرداختش کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
ديگه چي؟مهريه رو بديم و شام بديم و جهيزيه هم بخريم و خونه هم داشته باشيم و اونوقت عروس خانم چكار كنند؟يه وقت ظلم نشه؟
من آش نخورده دهان سوخته شدم تازه با حقوق400هزار تومانی ماهی یک نیم سکه میدادم الان چکارکنم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
منم مثل شما؛ زندگیم شروع نشده تو عقد کردگی بخاطر سودجویی یک وکیل که خانمم را منحرف کرد به مشکل خورد و حالا باید هر سه ماه با حقوق 450هزارتومانی یک سکه بدم یعنی ته حقوقم 50 تا 100 تومان میمونه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
کباب شد دلم. می فهمم چی میگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
بودن مواردی که قبل از عروسی و هنگام عقد مهریه شونو گذاشتن اجرا و نصفش تعلق میگیره
راستی چرا باید سکه باشه مگه دکان و بازاره؟ واقعا گل گفتیت این هم شده منبع درامدی در کج قانونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
اشتباه از توست که خیال میکنی وقتی چیزی رو خواستی، باید به هر قیمتی به دستش بیاری. تو میتونی مهریه بالا را قبول نکنی و زیر بارش نری.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
زیر بارش نرو ببینم کجا دختر مناسب گیر میاری
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
یعنی دختر خوب رو به هوای مهریه ای که هرگز نمیخوای بدی و نداری که بدی گول بزنی تا باهات ازدواج کنه؟ اینکه گناه بزرگیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
دختر مناسب با مهریه اش تجارت نمیکنه.اشکال از انتخاب اون آقا هم هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
خوب پس خوب شد معنی دختر مناسب را خود همین آقایون اقرار کردن دختر مناسب یعنی دختری با مهریه بالا !!!!!!!
به نظر من اصولا و عرفا مهریه ای که بیشتر از دیه کامل یک انسان باشه اصلا معقول نیست. از جان طرف که بالاتر نیست!
پاسخ ها
سید مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
همونم زیاده... خیلی زیاده...!
رجوع کنید به مهریه حضرت فاطمه (س)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
مهریه همسر من 110 سکه طلاست اما به نظر من باز هم زیاده
مهریه یعنی هدیه و کادو از طرف مرد به زن برای نشان دادن علاقه مرد به زن و نه بیشتر من پشیمونم چرا 110 سکه را زدم چون همسرم دائما روی این 110 تا مانور میده میخوام برم دادگاه تا مهریه اش رو پرداخت کنم و از دستش خلاص شم
Setare
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
دختر اگ خوب باشه و خانواده دار ب فکر مهریه نیس اصلا چون میدونه میخواد زندگی کنه و واسه همین ازدواج کرده پس چ نیازی ب مهریه؟
در خیلی از کشورها هنگام طلاق 50 درصد از داراییهایی که مرد پس از ازدواج بدست آورده را به زن میدن به علاوه اون وسایلی که مال خود زن است.من نمیدونم چرا اینجا این را به عنوان مهریه قرار نمیدن حتی مردها حاضر هستند 50 درصد دارایی که دارن را چه مال قبل از ازدواج چه مال بعد از ازدواج را بدهند.من نمیدونم چرا گیر به سکه دادن اون هم میزانی که اصلا عملی نیست در 99 درصد موارد.
تابناک این نهمین نظری که دارم میفرستم راجع به خبرهای مختلف که 8 تای اول را منتشر نکردی می خوام ببینم این رکورد تا کجا ادامه پیدا می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
آرش عزیز میزان و نوع مهریه کاملاً اختیاری و با توافق طرفین هستش . حالا اگه آقایون چشمشون کور میشه و به علت سرور و شعف بیش از اندازه ! با چشم بسته قبول می کنند واقعاً تقصیر کیه غیر از خودشون . شما با این حرفهاتون بدتر تخریب می کنید (مردها رو) تا دفاع. این مطلب رو هم که خانم ها زیر بار مهریه کم نمی رند قبول ندارم . اولاً کم نیستند اونهایی که معیارهاشون معنویه و نه مادی ثانیاً با وجود این حقیقت که به هر حال تعداد دخترهای مجرد بیشتر از پسرهاست نقش مردها میتونه تعیین کننده تر باشه . به هر حال در جامعه ما اونها انتخاب کننده هستند . شما جوری حرف می زنید که انگار یکی مجبورشون کرده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
این جز شروط ضمن عقد نکاح هست برادر غم مخور
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
برادر من با این مهریه های سنگین طرف اگر کل داراییشو به توان 10 هم برسونه باز میزان مهریه نمیشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
البته در همون جوامع نصف مال زن را هم که بعد از ازدواج بدست اورده به مرد میدن . که هر دو این کار زمان بسیار و محاسبه سختی داره که باید کلی هزینه وکیل کنی تا براتون حساب بشه برای همین اونجا طلاق خیلی سخته که باعث میشه زوج های که با هم اختلاف دارن از خیر مال و دارای بگذرن و همدیگه را ترک کنن
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
از چندین جایی که انسان میره خواستگاری معلوم نیست چندتاش با شرایط اولیه شما جور در باید که تازه بخوای سر مهریه چونه بزنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
کار بسیار قشنگ و پسندیده ای هست و کمتر اسیب به ازدواج و خانواده میزند
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
منم دخترم و به مهریه هیچ اعتقادی ندارم ولی خیلی دوست دارم حق و حقوقم در حد یه انسان (نه بیشتر!!!)رعایت بشه...خواهشا خانومها هم اجازه ندن که یه عده با وعده النگو و سکه شخصیتشون رو بخرن...
آیدا
| United States |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
آقای آرش میخواستم بدونم نگاه جامعه به یک زن مطلقه و بیوه تو اون کشورهای مختلف مثل ایرانه؟ و شرایط که بعد طلاق برای زن پیش میاد و..؟!!
من مهریه ام رو 1366سکه قرار دادم و همسرم هم با کمال میل قبول کرد. خداروشکر زنذگی خوبی هم داریم
lمن از اقوام بلوچ هستم. گرچه برابر آمارهای موجود، استان سیستان و بلوچستان در رتبه بندی های مختلف و بر اساس معیارهای نامنطبق با شرایط این استان، در رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در رده های آخر قرار دارد، اما خوشبختانه بنیاد خانواده ها هنوز هم به نسبت استان های دیگر مستحکم تر است و دارای پایین ترین نرخ طلاق می باشد. عمده علل آن پایبندی به مسائل دینی و ازدواج های درون طایفه ای و فامیلی می باشد که در ان دختر و پسر با آگاهی و شناخت بیشتری با هم ازدواج می کنند. اینجا هنوز از مهریه های استثنایی و کهکشانی! خبری نیست و قناعت طبع و کنار آمدن با مسائل روزمره زندگی رمز پایداری ازدواجهاست.
مهریه در حد متعارف و معمول آن تا 50 میلیون پول نقد یا 100-50 مثقال طلاست.
علیرغم همه محرومیت ها و نداری ها خوشیم با این زندگی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
مناعت طبع البته!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
چه توضیح جالب و دلنشین و آرام بخشی - انشااله همه با رعایت حال دیگران خوشبخت بشوند پاینده باشی بلوچ عزیز و همه ایرانیان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
50 میلیون متعارفه؟
چه خوبه مردها فرداي عقد مهريه رو چه زن خواست چه نخواست پرداخت كنند و بهانه خوبي براي منطقي كردن اون ايجاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
داری 500 سکه رو فردای عقد بدی
مهر بنده به دلیل رضایت خانواده ها 114 سکه بود به اضافه سفر عتبات.سفر عتبات را در همان ابتدا رفتیم.100 سکه را هم عیال با بزرگواری بخشیدند.14 سکه باقیمانده را هم هروقت به توانایی پرداختش برسم تقدیم میکنم.هر چند هم که گران شود.
بهتره که پسرها زن نگیرند و به جای اون تلاششون رو در زندگی بیشتر کنند تا پیشرفت کنند و اون موقع دختران منتشان رو میکشن.انصافا" زن گرفتن مانعی بر سر پیشرفت یک مرد است.
پاسخ ها
هادي از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
حقته كه يك ميليارد منفي بهت بدم .
اولين منفي رو خودم بهت دادم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
حقته دو میلیارد مثبت بدم
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
زن بد واقعا مانعه، و زن خوب هم واقعا نعمته، چه بسیار پسرهایی رو میشناسم که قبل از ازدواج هیچ نداشتند و بعدش با آمدن اون دختری که همسر بود واسش، به همه چیز و همه جا رسیدن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اگه قرار باشه تقی به توقی خورد مهریش رو بذاره اجرا نباشه تو زندگی بهتره ولی اگه میخواد پشتیبان ادم باشه و با هم باعث پیشرفت هم بشن از بالاترین واجباته که بری همسر بگیری،چون از دلایل ازدواج کمال رسوندن ادماس
محبوب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
با همین کلکل های یک میلیاردی دو میلیاردی مهریه رفت بالا دیگه!!!!!!
اگر قوانین ازدواج اصلاح شود و زن و مرد حقوق برابر داشته باشند، آنوقت دیگه نیازی به مهریه و دردسرهای بعدیش نیست. زن وقتی سند ازدواج را امضا می کند می پذیرد که بسیاری از حقوقش را به مرد واگذار کند و این یعنی آسیب پذیر شدن زن در ازدواج و مهریه مثلا شده راهکاری برای کنترل این نابرابری که خودش شده عامل فشار به مرد. بهترین راه حل ازدواج با حقوق برابر است تا به هیچ طرفی ظلم نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
به عنوان یک مرد من حاضرم قوانین کاملأ بر عکس شود ، و شما به آقایان مهریه بدهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
فعلا دور دور زنها هست قانون هم پشتشونه !
آرش جان
بایداین مطلب را هم درنظرداشته باشی که درکشورهای فرنگ حساب وکتاب همه اموال دارایی ها مشخصه ومردها راه فراری ازدادن نصف دارایی را ندارن درکشورما خودت بهتر می دانی که بعد از گرفتن رأی محکومیت به مالی دست نمی یابی
من پیشنهاد میکنم به جای سکه یه چیز د یگه جایگزین مهریه بشه . مثلا 10راس گوسفند . یا 50 عدد مرغ یا 4 عدد شتر مرغ . البته موجودات باید اهلی باشن که تهیش برای آقا داماد مشکل نباشه مثلا نباید تمساح یا کروکدیل یا خرس باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
علی‌ جان می‌خوای بری بخوابی عزیزم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
هر چی هست این بدبختی مردا اصلاح بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
اینجوری فکر کنم نسل حیوونای روی زمین نابود میشه و هیچی واسه خوردن پیدا نکنیم!!!
من از این متعجبم که اصلا چرا مردها باید مهریه بدن؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
چون نشاندهنده محبت مرد به زن است !
که البته این حق را به زن میدهد که به زور این محبت را طلب کند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
من هم موافقم چرا زنها نباید مهریه بدهند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
مثلا پشتوانه ای برای زن می باشد اما متاسفانه مردها به کمک بعضی ازقوانین حق وحقوق زن را نمی پردازند کاری میکنند که بگویی مهرم حلال جانم ازاد مردی که زندگی زنی را تباه میکند ایادرک می کنید چه لطمه روحی به دختر وخانواده او وارد میشود
آقا این نظر که گفتم الان دیه به صرفه تر از مهریه هست جدی هستا. حالا هی شوخی بگیر تابناک.
پاسخ ها
مینو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
سلام
با هوش مهریه حزو دارای زن است ورثه می توانند در خواست مهریه را بعد از مرگ زن هم بدهند. جو گیر نشو.
برید زن خارجی بگیرید هیچی هم نمی خواد کم خرجم هست من چینی رو توصیه میکنم
پاسخ ها
بهنام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
دلت خوشه ها ! چینی ها الان خودشون چند ده میلیون نفر کمبود زن دارند. خودشون وارد کننده اند...
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
ها ها زن خارجی هر موقع دلش خواست طلاق می گیره تازه نصف اموال مرد هم مال زن است حق هم نداری بهش بگی بالای چشمت ابروست تازه بعد از طلاق حضانت بچه ها را هم می گیره.
شما نمی تونی هر روز با یکی باشی تازه قانون هم ازت حمایت کنه!
در ضمن خیلی هم دلت را صابون نزن چون تعداد زنهای چینی از مردهاشون کمتر است چیزی به شما نمی رسه!
آیدا
| United States |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
واقعا جوک گفتی برادر. مرد های ایرانی رو زن های هیچ جای دنیا تحمل نمیکنن حتی 1 روز. از نظر اخلاق احساس و...
مهریه باید سقفی داشته باشه تا کسی نتونه به خاطر چشم وهم چشمی قیمت بالایی طلب کنه. این سقف باید با درآمد فرد نسبت داشته باشه. به هر حال واضحه که این روش جواب نمیده و مشکل دارده. کار فرهنگی هم که جواب نداده پس باید قانونی جلو این مشکل رو گرفت. زمان پیامبر کجا کسی رو به خاطر عدم پرداخت مهریه زندانی میکردن . پس شرایط زمانی و مکانی حکم دینی مهریه تغییر کرده بنابراین راه حلی همانند راه حل آرش به عنوان میزان مهربه میتونه عقلانی و به تبع آون دینی باشه.
الان دارم جدا ميشم، دادگاه هم با اعسار موافقت كرد. واقعا نفس راحت دارم ميكشم و خوشحالم و تا زنده ام طرف ازدواج دوم نخواهم رفت. خواهشا زود تصميم نگيريد و بدون مشورت پدر و مادر هيچ كاري رو نكنيد.  
عزیز جان اشتباهی متوجه شدی! 50% داراییهای مرد نیست بلکه در هنگام جدایی کل دارایی های زن و مرد بطور مساوی 50-50 بینشان تقسیم می شود. پس اگر زن بیشتر داشته باشه به ضررش می شه یا برعکس.
اگر زن هدفش زندگی باشه، از همون اول نیتش رو با یک مهریه معقول ثابت میکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
اگر مرد هدفش زندگی نباشد تکلیف چیست
تا كي قراره اين رويه غلط حاكم باشه واقعا قرار نيست اين قاعده اصلاح بشه مثلا تقسيم اموال بدست آمده بعد از ازدواج بصورت 50 ، 50
فکر کنم با افزایش قمیت سکه آمار طلاق پایین اومده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
من فکر میکنم از این به بعد مردها زن ذلیل تر میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
اکثرا مردها ازدادن مهریه شانه خالی میکنند
عشق گمشده با مهریه پیدا نمیشهعاقلانه باشد پی کج تا فاره امریکا کج
من يك سال است كه ازدواج كردم با مهريه ١٣٦٨ سكه تقريبا ١١ ماه است كه متوجه اشتباهم شده ام تو اين مدت همش احساس بدهكاري و عدم امنيت دارم هر روز كه ميگذره احساسم نسبت زندگي بيشتر تغير ميكند ميترسم يك روز زنم هستي من را نيست كند نميدونم كي و چه زماني تقريبا اوضاع روحيم به هم ريخته نفرت از خوانواده همسرم دست از سرم بر نميدارد همينطور نفرت از خودم فعلا به چهره نقاب زدم كي اين نقاب از چهره ام بيفته و نفرتم علني بشود معلوم نيست فقط از كسانيكه از دستشون كاري بر مياد خواهش ميكنم مهريه را محدود كنند تا برخي خانواده ها ..... 
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
مهریه را پدر مادر جنابعالی باید محدود میکردن که یه همچین رقم نجومی مهر نکنی.شما چشمتو باز نکردی دولت باید دست و پای مردمو ببنده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
اگه یک مرد با زنش مثل آدم زندگی کنه، زنش مهریه که هیچی همه زندگی اش را به اون می‌بخشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
آخه چرا قبول كردي؟همين شماها هستين كه باعث شدين خيلي از جوونها نتونند ازدواج كنند چون بر فرض دختر خاله خانم شما فردا به خواستگارش ميگه شما هم بايد 1368 سكه كمتر مهرم نكنيد تا پيش دخترخالم كم نيارم در نتيجه پسره هم قيد ازدواج رو ميزند.آخه چه كاريه.هم خودتون رو آزار ميدين هم باعث عدم ازدوج جوونها ميشين كه گناهش هم بيشتر است.
نظرتون چیه زن مهریه نخواد ولی حق ظلاق یگبره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اشتباهه فقط همین مونده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
موافقم به عنوان یک مرد موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
حق طلاق هم مال زن باشه هم مال مرد در صورتی که فرزندی در کار نباشد.مهریه هم باشه اما یه مبلغ مشخص واسه همه عمومیت داشته باشه یا اصلا نباشه آخر کار نصف نصف
تابناک تو هم دیگه اینقدر به این قضیه دامن نزن
من قبول دارم اوضاع سکه درست نیست اما مهریه برمیگرده به خود آدم من میشناسم دختری رو که با مهریه کم و مراسم مختصر زندگیشو شروع کرده و بعد از ازدواجش متناسب با حقوق شوهرش خرج میکنه طوری هم زندگی میکنه که همه فکر میکنن این زن هیچ کمبود مادی نداره چون هیچ وقت جلو کسی نمیشینه بگه اینو ندارم و ...
به قول خودش من اول زندگیم سخت نگرفتم به شوهرم و قانعانه زندگیمو شروع کردم الان هم خدا نتیجشو به من داده یه زندگی که توش واقعا احساس آرامش میکنم .میگفت همه تو زندگیشون پایین و بالادارن مهم اینه که چه جوری باهاش کنار اومد و خیلی از مشکلات بر میگرده به اینکه ما آدما خیلی وقتا زیاده خواهیمون کار دستمون میده و دخترا فکر میکنن اگه مهرشونو ببرا بالا عزیزترن درصورتی که کاملا تو زندگی برعکس میشه .
اقا ما که قید ازدواج رو زدیم . به قول عربهاخلاص .
فقط آدم های سطحی نگر سکه رو ضامن خوشبختی یا تضمین ادامهی زندگی زناشویی خودشون می دونند غافل از اینکه ناسازگاری و عدم تفاهم می تونه زندگی رو براشون به یه جهنم تبدیل کنه حاضر یشن چند صد تا سکخ هیچ همه ی زندگیشونو بدن تا راحت باشن
چرا فکر می کنید مهریه بد است. چرا موقع ازدواج خانواده داماد و داماد جهیزیه می خواهد. کمترین مقدار جهیزیه هم ده میلیونی برای پدر عروس اب می خورد بعد مردها بابت اینکه می خواهند نیم سکه ای یا ربع سکه ای را بدهند کلی فیلم در می اورند و اه و ناله می کنند. پس دختری که به خانه پدر برگشته و باید با سختی های بیشتری دست و پنجه نرم کند چی؟ همه می دانند طلاق به زن صدمات بیشتری وارد می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
من تا حلا 2 دفعه رفتم خاستگاری به خانوم عرض کردم من مهریه در حد توانم میدم و خودمم در حد توانم جهزیه تهیه میکنم ولی هیچ دختری قبول نمیکنه این شرایط رو من کلا برای ازدواج تو شک افتادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
همسر من کل جهیزیه ای که اورد حدود 2 میلیون آب خورد که همسرم همیشه منت اون جهیزیه رو سر من و بچه میزاره اونوقت ما طلا براش خریدیم شام عروسی رو دادیم کل خرج عقد هم که پدرشون کردند حدود 50 هزار تومان هم آب نخورد یعنی 20 نفر بودیم که از قرار پرسی 2000 با مخلفاتش شد 50 تومان من هم اعتراض نکردم و سادگی رو به همه چیز ترجیح میدم اما الان همون خانوم وقتی سکه شد 1 تومان رفته داد خواست نمهریه و نفقه داده
شما بودی چه میکردی؟ ایا این زن مال زندگیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خوب پسر هم عروسی می گیره و خونه تهیه می کنه که از جهیزیه بیشتر نباشه کمتر نیست. در ثانی ازدواج مگه معامله هست ؟! با این دید کسی بره ازدواج کنه سخت در اشتباهه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
مهریه زیاد خوب است . واسه کسایی که 50 تا زن صیغه ای در کنار اون یکی میگیرن یا 25 تا پدرسوخته بازی دیگه در کنار اون ازدواج موفقشون دارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
پسر بيچاره همون خونه اي كه ميخره حداقل قيمتش از يك جهيزيه كامل با ماركهاي خارجي هم گرونتر درمياد.اين خانم گفتن مردها سر دادن يك نيم سكه فيلم درميارن .من حاضرم 14 تمام سكه همون اول بدم.فكر ميكني دختري با اين شرايط موافقت بكند؟من كه فكر نمي كنم چون همشون به ازدواج به چشم تجارت نگاه ميكنند.
به نظر می رسه برای اینکه نشون بدیم از حقوق خانم ها دفاع می کنیم از اون طرف بام افتادیم و داریم مردها رو در جامعه له میکنیم.
عجیبه که متولیان امر هم هیچ حسی نسبت به این مسئله ندارن و یک فکر اساسی نمی کنن.
لعنت خدا بر پسری که زیر بار مهریه بیشتر از مهر السنه یعنی 14 سکه یا نهایت 20 سکه میره،من خودم 20 سکه زدم.والا اگه پسرا با شعور بشن دخترا حساب کار دستشون میاد.تابناک خواهش میکنم اینو بذار پسرا بخونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
چه جالب برای خودت تبصره گذاشتی که شامل لعنتی که خودت فرستادی نشی:دی
مینو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
سلام
باغیرت بعد چفدر جهیزیه خانم آورد خانه ات . حالا همان بیست دادی به خانمت یا نه؟؟
شعار دادن خیلی راحته. اونایی که این حرفای قشتگ رو میزنن حاضر هستن برا دختر یا خواهر خودشون هم این نظریه رو پیاده کنن؟
من خودم دارم با دختری که بهش علاقه دارم و بهم علاقه داره ازدواج میکنم. میگه پول برام مهم نیست ولی حرف فامیلم و پدر مادرم رو چیکارکنم؟؟ شما اگه جای من بودین دختر ایده آلتون رو فدای مهریه میکردین؟ در صورتی که اونم دلش راضی نیست و قربانیه چشم و هم چشمی دیگرانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خب اگه خیلی خوبه چرا از همین اول داره به حرف فامیل اهمیت میده ؟؟؟ در کل آقایون خیلی خیلی ساده هستند
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
عزیزم مهریه رو خیلی سبک بگیر ولی در عوض حق طلاق رو که با مرد هستش بده به زنت! اینطوری فامیلاشم چیزی نمی تونن بگن چون چیز خیلی با ارزشی بهش دادی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
کاش میشد به این پاسخ های نظرات هم مثبت منفی داد!
واقعا اگه این خانم خوبه، چرا به حرف فامیل اهمیت میده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اونايي كه مهريه رو گذاشتن اجرا همشون روز اول همينقدر همديگرو دوست داشتن عزيزم
ali
| Australia |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
زن منم اول همینو میگفت! من با هیچی با تو زندگی میکنم! ولی حرف بابامو و فامیل رو چیکار کنم!!!!؟؟؟ منه ساده هم قبول کردم!سال 84 حدود 240 میلیون تومن بابت همین ساده باوری دادم رفت. گول نخور پسر جان. کلکه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
عزیزم من هم دقیقا مثل تو فکر می کردم . الان با 2000 سکه تمام بهار طرح قدیم شدم غلام حلقه به گوش زنم .توهم به سرت نزنه که دقیقا 6 ماه بعد ازدواج تازه از خواب خرگوشی بیدار می شی میگی : ای کاش .. نمیدیدمش و ...به جوونیت رحم کن .قدر خودتو بدون .
هیچ زنی دلش نمیخواد زندگیش را با پول عوض کنه. این مردها هستند که گاهی اینقدر عرصه را بر زنشون تنگ میکنند که زن بیچاره چاره ای جز اجرا گذاشتن مهریه نداره. من پارسال عروسی کردم و عاشق زندگیم بودم . به خدا هیچ مشکلی هم ندارم و از شوهرم از بسیاری جهات بالاتر بودم. ولی شوهر نامردم 1 ماه بعد عروسی بدون دلیل قانع کننده ای ترکم کرد و رفت . یکی به من بگه من که مورد نامردی و ظلم قرار گرفتم حق دارم مهرم را از این نامرد بگیرم یا نه؟
پاسخ ها
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خواهر عزيز خدا صبرت بده.ولي بنظر من ضرر زندگي از دست رفته نبايد با پول جبران بشه.چه بسيار هستند خانومهايي كه از اين قضيه سو استفاده كردن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
شرمنده این قید "هیچ" که اول سخنان ارزشمندتان فرمودید خیلی دیگه بی معنی بود ، خانم سابق بنده در دوره عقد یعنی قبل از عروسی هم مهریه و هم نفقه (!) رو به اجرا گذاشت و هر دوشون رو هم تا ریال آخر گرفتند می دونید مشکل من با ایشون چی بود ؟ فقط و فقط دو مورد یکی آرایش فوق غلیظ ایشون در بیرون از منزل و دیگری علاقه شدیدشون به چت و فیس بوک بدون هیچ محدودیتی چون من با اینا مخالف بودم پس از روی لجاجت منو نابود کرد خدا شاهده من قبل از عقد اگر یکبار ایشون رو با اونطور آرایش دیده بودم یا از شدت چت کردن و روابط اینترنتی خبر داشتم عمراً از 20 کیلومتری خونه شون رد میشدم از بهترین دخترهای محل هم مثبت تر میزد. حالا میگید هیچ زنی ...
خواهش میکنم نظر منو بذارید
درد دلها ونظریه هاراخواندم همه انها مهریه سکه طلابود میخواهم بگویم وقتی من درموقع عفد مبلغ 25هزارتومان یاکم وبیش مهریه درسال های قدیم باهمسرم به توافق رسیدیم چرادولت ومجلس وقت بدون اطلاع رسانی قبلی مهریه رابنرخ روز تبدیل میکند وبرای دادگستی وما مردم مشکل بوجود میاورد هیچ فکرش راکرده من که درهمان سال وقوع عقد 500تومان حقوق میگرفتم راحالا بنرخ روز حقوقم را مطالبه کنم دولت چه جوابی دارد بااین قانون همه بجان هم افتاده اند
مهریه باید پول باشه.......تا نوساناش بیچاره کننده نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
بابا بحث بیشتر روی مهریه بالاست مگه نوسان چقدر تفاوت ایجاد میکنه؟
1000 سکه حالا پول باشه به هر حال باید پولم هر چند از نوسان دور باشه، ارزشش با زمان حفظ بشه
والا با این نوناشون
تاب جان، معلومه مقالت داشت سوخت میرفت که سریع عمین شبی که سکه ارزون شد گذاشتی تا شاید یه التهاب دیگه رو ایجاد کنی، آخه جیگر سکه که ارزون شد چرا الکی جو درست می کنی؟ چرا اینجور القا میکنی که بازار ملتهبه مگه شما اهل این مملکت نیستید؟ شاید مملکت ملتهب خوراک شماست و اگه آرامش بدید به جامعه سوژه هاتون می پرن!!
خواهشا یه ذره به این قلمی که می زنید به یه چیزی بالاتر از پول هم فکر کنید فقط فکر جیب نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
از صد تومن شد یک میلیون، بعد برگشت هشتصد، به این میگی ارزون شدن خیلی دانشمندی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
عجب!! که سکخ ارزون شده؟
دوست گلم اگر کمی فکر کنید بخاطر میارید که سکه 300 هزار تومان بود بعد شد یک ملیون تومان و اگر فرضا 600 هزار تومان هم بشود باز نسبت به چند ماه پیش دوبرابر شده! ولی فکر نمی کنم توان خرید شما و بنده دوبرابر شده باشه حداقل از بنده که اینگونه نبوده انشا الله که از شما دوبرابر شده باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
ارزون شد؟ یعنی هر سکه شش هزار و پانصد تومان شد؟ کی؟ .... عزیزم قیمت جهانی طلا بالا هست از صدوهشتاد شد یک ملیون بعد شد هفتصد هزار ... از نطر شما ارزون شده؟
من زنی هستم که 16 سال هست ازدواج کردم ثمره این ازدواج 2 فرزند 14 و 9 ساله هست هنگام ازدواج همسرم هیچ دارایی نداشت با حقوق من زندگی می کردیم اما حالا که وضع مالیش خوب شده بطور مخفیانه با منشیش ازدواج کرده از شدت عصبانیت چاره ای ندیدم جز اینکه مهریه ام را اجرا بذارم. رفتار نامردانه بعضی مردا زنان را مجبور به اینکار می نماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
بعضی مرد ها نامردند بعضی زنها هم اهل زندگی نیستند ولی خواهر من صحبت سر اینه که اون پسر بد بختی که می خواهد زندگی تشکیل بده پول خونه و ازدواج و خرج زن و بچه رو بده واسه چی چند صد تا سکه هم باید بده ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اگه زن به شوهرش خیانت کنه مرد باید چی کار کنه ؟؟؟؟
ناشناس
| Japan |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
خانم عزیز تا آخر مهریت رو بگیر نوش جونت. دلت که حنک میشه.
پرداخت یا عدم پرداخت مهریه نباید به دادگاه ربط پیدا کند و داماد موظف شود که مهریه را هنگام عقد پرداخت کند
تنها موردهای که به دادگاه ربط پیدا میکند
دادن نصف زندگی به زن هنگام طلاق یا ازدواج دوم
مسائل مربوط به خشونت خانواده
مسائل مربوط به نگهداری بچه ها میباشد
از زمانی که پشت قباله رسمی شد این مشکلات پیش آمد و ازدواج روز به روز سخت و سخت تر شد
اگر دختری واقعا طرفش رو دوست داشته باشه و معیارش عشق باشه و چشم و هم چشمی نداشته باشه مهریه اینطور نمیشه
قانون ازدواج وطلاق عوض شود؛دیگرمهریه نباشدبلکه دارایی دختروپسردرزمان ازدواج مشخص شودوهنگام طلاق نیزبرحسب دارایی اولیه اموال بین زوجین تقسیم گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
زن هم حق طلاق و حضانت بچه ها را داشته باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خوشحالی که دکتر شدی!!!!!!
همه این ها رو که نوشتید به عنوان یک زن قبول دارم... من هم قبول دارم خیلی جاها مردای زیادی به ناحق مجبور به دادن مهریه های نامعقول شدن... اما خسته نشدید از این همه یک طرفه به قاضی رفتن و راضی برگشتن؟؟؟... چرا هرگز از دید زنها به قضیه نگاه نمی کنید؟... چرا هرگز فکر نمی کنید زنی که شوهرش با نامردی هرچه تمام تر رهاش می کنه و پی هوس رانی!!! سراغ یکی دیگه میره با چه پشتوانه ای -بدون مهریه- روی پای خودش بایسته؟... چرا آمار بالای زنانی رو نمی بینید که مهرشان رو حلال می کنند تا در عوض حضانت فرزند به پدر معتاد نرسه؟؟؟!... کمی هم جانب اعتدال رو رعایت کنید به خدای احد و واحد ضرر نمی کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خب این تابناک مرد سالار است تا حالا نفهمیدی؟
عدم توانایی در پرداحت مهریه مساوی با زدواج برپایه دورغ
من یک زنم و مثل نظر آقایون با مهر کلا مخالفم.همسر من ازدواج دومش هستو هنوز 7سال هست که مهر میده ماهی یک سکه و مهریه خانم 500 سکه بوده.من و خانوادم با این موضوع کنار اومدیم با اینکه میدونم تو زندگی فشار مالی خواهیم داشت.تنها دختر خانواده ام پس مجبور نبودم.شرطم هم تقسیم50-50 بود اما بقولی بخاطر حرف مردم خانوادم قبول نکردند و 121 سکه مهر گذاشتند ولی من فردای عروسی این مهر را به همسرم بخشیدم.بنظرم 50-50 و حق طلاق و حضانت به زن مثل مرد بهترین راهکار است.هدیه ای که بزور باشه تا حالا دیدین؟
** پیشنهاد میشود هنگامیکه دختر پس از طلاق ازدواج مجدد کرد مهریه پرداختی قطع شود
من با کسی ازدواج کردم ومهریه ام رو کم زدم ولی الان خانواده شوهرم میگن چون ارزشت کم بوده خودت مهریه زیاد نخواستی...
ين آقاي ناشناسي كه نوشتن " اگه قرار باشه تقی به توقی خورد مهریش رو بذاره اجرا " خدايي چند درصد مردا تا تقی به توقی خورد زنشونو زير كتك نميگيرن يا تهديد نميكنن كه طلاقت ميدم يا ميرم يه زن ديگه ميگيرم يا مرد بايد 4 تازن داشته باشه و با اين حرفا زنشونو تحقير نميكنن؟ آخه اگه مهريه هم نباشه كه زن هيچ حقي نداره چرا از زنايي كه هر روز چنديدن بار مورد خشونت شوهراشون قرار ميگيرن چيزي نمينويسيد؟ البته نميشه چون تعدادشون اونقدر زياده كه نميشه شمرد كلن همه زنها رو شامل ميشه .مطمعنم مادراي خودتونم جزوشونن ( منظورم اين مردايي كه اينجا نظر دادن).كلن سايت تابناك مرد سالاره و تمام مقاله ها و نظر هايي هم كه چاپ ميكنه مرد سالارانه است.
تمام نظرات دوستان را خواندم . زمانی هم که در ایران بودم ؛ مخالف این فرهنگ غلط ( مهریه ) بودم و هستم . ولی دوستانی که بدون اطلاع از شرائط غرب موضوع 50 درصد و غیره را نوشتند ؛ باید تصحیح کنم . کلا در غرب ؛ کسانیکه قرارداد ازدواج امضاء کرده باشند شامل این قانون هستند و در قرارداد هر چه تعهد شده باشد ؛ قابل اجراء هست .
و گرنه در طلاقهای نرمال بطور مدنی و خیلی محترمانه افراد از هم جدا میشوند . زن دارائی های خود را میبرد و مرد هم دارائی های خود را . این را هم در نظر بگیرید که در اینجا مرسوم هست که افراد قبل از ازدواج رسمی ؛ سالها با هم زندگی میکنند و حتی گاها فرزندان مشترک هم در مراسم عقد پدر و مادر شرکت می کنند . دادگاهی بنام دادگاه خانواده وجود ندارد . فقط در مواردی خاص و افراد بسیار ثروتمند کارشان به دادگاه میکشد و گرنه مابقی با توافق جدا میشوند و هیچ جنگ و گریزی هم انجام نمیگیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
خدا خیر و برکت به زندگیشون بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
نظر درسته
اگه تعداد همه سکه های مهریه تمام زوج های ایران رو جمع بزنیم از مقدار طلای کل کشورها بالا میزنه پس اگه در کل اینهمه طلایی وجود نداره پس چرا عقد نامه ها رو بر پایه دروغ ثبت می کنند
به نظر من بهترین راه حل اینه که زمان عقد مهریه پرداخت بشه واون موقع هر کسی با توجه به توا مالی خودش مهریه قبول می کنه. در عوض پدر ومادرها بدترین دشمنان فرزندان خود هستند که این وضعیت را قبول می کنند
موقع مهر که میشه هممممه میگن بده ولی موقع جهاز گرفتن اگه بهترین جهاز رو هم بدی بازم توش حرفه چرا کسی به میزان این همه جهیزیه بیخود که خیلی هاش اصلا تو زندگی به درد نمیخوره اعتراض نمی کنه؟؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
واقعا ،چون بیشتر زن ها از همه نظر ضعیف ترن
سلام
چرا وقتی جهیزیه آنچنانی عروس به خانه شما می آورد نمی گوید . زیاد خودتان به زحمت نیدازید دنبال بقیه اش هم هستید. جهیزیه نگیرد مهریه را هم کم بدهید کاری نداره. مردی بسم الله.
نمی دونم چرا نوبت به صیغه و ازدواج دوم می رسه همه مردها صداشون را بلند می کنند که حکم حکم خداست و حاضر نیستند خودشون را با هیچ قانونی مطابقت بدهند حتی یکم محدودیت را بپذیرند ولی سر مهریه همه صحبت از اجرای محدودیت برای این حکم می کنند!!!!!
خیلی مرد هستید به زنهاتون حقوق مساوی بدهید و در عوضش مهریه نگیرید. خودتون حاضر نیستید ما چه گناهی کردیم؟!!
با این وضعیت ازدواج سخت شده. دختر مناسب و ایده آل معمولا کم پیدا میشه که مهریه ش کم باشه.من که موقه ازدواج بیشتر از 14 تا رو قبول نمیکنم.البته اونم زیاده.ولی دوستام میگن نمیتونی و دختره که عاشقش بشی بهش اعتماد کامل داری و میگن کی گرفته وکی داده.وتورودرواسی میمونی و یه کم که اشک بریزه تا 500 تا هم قبول میکین.نمیدونم.ولی من یه کم شکاک هستم به این قضیه.چون زن بعد از عقد ممکنه وسوسه بشه که مهریه که پول خوبی هم هست رو بگیره. ومیتونه یه اهرم بکنه.
باید دولت اجباری کنه که بجای سکه ـ پول نقد جایگزین بشه.
من مهریه ام به اصرار خانواده ام هزار و سیصد و شصت و دو سکه بود. خودم اعتقادی بهش ندارم. الان هفت سال در کمال آرامش با شوهر عزیزم زندگی می کنم. هیچ توقعی هم ازش ندارم. یک زندگی متوسط دارم. همین که اخلاق خوبی داره و پیشرفت من هم براش مهمه برام یک دنیاست. می خوام بگم عمدتا زن ها از زندگی چیز زیادی نمی خوان جز آرامش و صداقت و احترام. واقعا می گم. مهم انتخاب درسته. من از ته قلبم بهش گفتم که مهریه م رو می بخشم. اگه زمانی هم دیگه منو نخواد دیگه پول می خوام چی کار. خودم سعی میکنم و از پسش بر میام. مگه با هم سر جنگ داریم؟ مگه مسابقه ست؟ اصلا هدف از ازدواج چی بود مگه؟ جز آرامش و محبت و کمال؟ حالا مهریه بگیرم که چی بشه؟!
در چند گزارشتان این مورد را مطرح نموده بودم.
ایده سقف دار شدن مهریه.
در واقع بزرگان فقه و شرع بر اساس احکام ثانویه میتوانند سقف را تغییر دهند هر سال و به دفاتر ثبت ازدواج اعلام کنند.
دیه کامل انسان 60-90 میلیون است. سکه اگر 600هزار باشد 100 سکه معادل دیه میشود.
در واقع چون انسان در زندگی مشترک فوت نخواهد کرد به دلیل ازدواج و عمرش را کوتاه نمیکند و هر دو طرف ذینفع اند معادل نصف دیه کافی است.یعنی 30-45 میلیون.
اگر 30 میلیون را در بانک خصوصی سپرده گذاری کنید 650 هزارتومان معادل کارمند فوق ایسانس حقوق مادام العمر میگیرید و زندگی مرفه خواهید داشت و یارانه تان قطع خواهد شد.
حتی میتوانید منزل شخصی بخرید و وارد بحث و امور اقتصادی شوید.
قابل طرح با قید چند فوریت است و اولویت و اهمیت دار.
اگر مطرح و تائید شد از من تشکر نمایید.
نیز سقف اعسار بودن یا نبودن را باید مشخص کنید.
اینکه 300هزار تومان یا 3 میلیون تومان است.
نیز پرتاب سکه را به عنوان روش تعیین اعسار انتخاب نکنید.
بعید میدانم کسی باشد با درامد 600هزارتومان و بگوید اعسار نیستم.
در واقع با احتساب سقف اعسار هیچ مهریه ای قابل پرداخت نیست.
حدیث صحیح در کتاب های دینی:
پیامبر(ص) زنانی را که تنها با مهریه های بالا حاضر به ازدواج میشوند را شوم و بی برکت برشمرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
واقعا الان۱۰۰ سکه پولیه تو این دوره زمونه اونم برای یه زن که برای
اونم میرن اعسار میزنن که از پرداختش فرار کنن الان به نظر شما یک زن میتونه با ۱۰۰ سکه الان خونه بخره اونم توی این گرونی
بهترین کار قانونمند نمودن و سقف دار نمودن مهریه است.
با تدابیر هدفمند شدن یارانه کل امور زندگی مان تحت تاثیر قرارگرفته به جز این یک مورد.
بدترین حالت است امور توافقی.
ابتدا مطرح میشود چه کسی داده و چه کسی گرفته.
ولی وقتی پایش برسد تا سکه آخر را میگیرد.
نیز از نصف دیه کامل انسان نباید بیشتر شود جز اینکه مشخص شود رسما از آسمان به زمین آمده و غیر بشر معمولی است.
اين حرفا كه بينه ما رد وبدل ميشهفايده نداره بريد به يكي بگيد كه يه فكري به حاله اين مهريه بي قيد وبند بكنن تا دادگاهها خلوت تر بشه
19 ساله که ازدواج کردم دوتا فرزند دارم .داماد بی پول و بی خونه .خودم شاغل هستم .الان خونه داریم کم کم وقته ازدواج دخترمه .آقا با همکارشون صمیمی شدند و با من تو خونه حرف هم نمی زنه مهریه ام رو نتونستم بگیرم 4 تا شاهد آورد ولی اعسارش رد شد بعذ از اعتراض وکیلم .ولی یه دفعه رفت و خونه رو هم از توقیف در آورد !چطوریشو نمی دونم ولی خود آقای کارمند دادگاه به من گفت اگه مهریه ات بالای هزار بود اینجوری نمی شد. راست می گفت اون موقع بود که فهمیدم چرا مردم دنبال مهریه های سنگین هستند.چون وقتی حق طلاق وحق فرزند و حق نعدد زوجات وصیغه رو مرد داره زن تنها دستاویزش مهریه است،حالا مرد زوری به آدم وفادار بمونه خب چه اشکالی داره عملأ هم بعضی از زن ها (مثله خود من )زوری وفادار به شوهرشون می مونند مگه من بخاطر عشق وعلاقه موندم،خب شوهرم هم از ترس درست می موند.
دخترها هم حق دارند
فکرش رو بکنید یک دختر با هزار امید و آرزو بیاد شوهر کنه بعد از چند ماه شوهر فکر طلاق بیافتد
مهریه یک پشتوانه مالی می تونه برای دختر باشه
سلام من تو خانواده شوهرم مهرم از همه کمتره وجالب مادر شوهره که علنا می گه ارزش بیشتر به مهر بیشتره وجاری کوچیکه رو با چهارصد وچهارده تا سکه عقد کردند وگفت سیده می ارزه
من نمی دونم ارزش من کم بود یا چی که سر صد وچهارده تاش هم می خواست دبه کنه ما که اهل مهر اجرا گذاشتن نیستیم ولی بعضی حرفها دل آدمو می چزونه.
ببینید من یکی دوسال پیش تصمیم داشتم با یه نفر ازدواج کنم ولی وقتی مسائلی مثل رفتن سربازی و وضعیت بد اقتصادی پیش اومد دیگه نتونستم. حالا از همه اونایی که باعث شدن من به کسی که میخواستم نرسم متنفرم. الانم که به موضوع مهریه فکر میکنم میبینم بهتره هیچوقت ازدواج نکنم. این چه وضعیه آخه
خدارو شکر زن من مهرشو حلال کرد و جونشو ازاد و رفت وگرنه الان پشت میله های زندان باید اب خنک میخوردم
من بیشتر از 14 سکه مهر نمیکنم اگر همه پسرها متحد بشن و زیر بار بیشتر نرن اوضاع خوب میشه. اساساً زن و مرد هر دو در ازدواج منتفع میشوند بنابراین مهریه بنظر من مردود هست.
با این اوضاع مهریه من جوون می ترسم حرف ازدواج و جلو بابام بزنم 4 تا سیلی نخورم :))))
آیا هنوز وقت آن نرسیده که دولت دخالت کنه و قانونگذاران یک فکر اساسی در این مورد بنمایند و زندانها را از این نوع بدهکاران خالی نمایند ؟ جای بسی تاسف است که خانمی بعد از 25 سال بتواند مهریه 150 عدد سکه ای خود را به نرخ امروز به اجرا بگذارد فارغ از اینکه 25 سال پیش طلاق گرفته و پس از طلاق از همسر دوم خودش بفکر گرفتن مهریه از همسر اول خودش بیافتد و قانون هم بی تفاوت نسبت به این قضیه باشد .
آقا جمع کنید این گونه مهریه های پولکی رو را. کجا رفته عشق و محبت. یعنی چه آقایان برند دنبال زنی که مهریه اش کم باشه, شاید من اون زنو دوست نداشته باشم. مگر ازدواج دکانه. به دختر پیامبرتون نگاه کنید.
نمایندگان مجلس که نمایندگان ملتند باید وارد صحنه شوند و با تصویب قانونی جلوی این بحران که میتواند منجر به عواقب وخیمی از جمله زندانی شدن بیشتر مردان و حتی قتل زنان!؟ شود را بگیرند.
اصلا چرا ازدواج میکنید که به فکر پرداخت مهریه باشید
29 سالمه
دو بار خواستگاری رفتم
شرط من این بود واسه مهریه
نصف اموالم
با 14 سکه بهاز ازادی
قبول نمیکنند منم غیر از این قبول نمیکنم
به نظرمن باید به صورت قانونی برای این تحریف سنت اقدام بشه.یا باید سقف داشته باشه یا اینکه زندان برداشته بشه.گرچه به نظرمن این روند به جای خوبی می انجامه.یواش یواش مرد ها به این نتیجه میرسن که مضرات ازدواج بیشتر از فوایدشه.
سلام، خیلی جالبه ما مسلمون هستیم و تا به حال قرآن رو نخوندیم. در قرآن نوشته مهر زنها رو بدین واسه گرامی داشت شخصیت زن، ولی امروز شده تجارت عشق، مهریه باید در حد توان پسر باشه و در همون ابتدا پرداخت بشه، اینجوری مهریه واقعی میشه، اگه پسری پول داشت اول کار 1000 سکه بده اگه نداشت 10 سکه، تاسف برای مسلمونها که ......
جهت اطلاع ونهائی که میخوان داماد بشن :
همانطور که میدونید مدتی است محضرها این اختار رو می دهند به شما که مهریه رو یکی از این 3 تا انتخاب کنید و در سند ازدواج ثبت میشه
1- عند المطالبه (که هر وقت زن خواست باید بدی )
2-نقدی و فی المجلس
3- عند الاستطاعه
بهترین اش همین آخریشه با این کار خیالتون هم راحته تو برخی کشورهای عربی هم همین کار مرسومه مثل عراق
اگر داشتی میدی نداشتی هم که هیچ اصلا به گردنت نمیاد(نه قانونا و نه شرعا) نه استرس داری نه درد و زحمتی
من 1391 تا سکه مهریه به عروس میدم به شرطی که بتونه خودش به تنهایی کیسه سکه هارو از روی زمین بلند کنه
خب من 5000 تا میزنم بعد فرداش(تا هنوز جو گیرم) میرم 4500 تاشو میبخشم اینجوری هم دهن فامیل بسته میشه هم مهریم خیلی بالا نیست .
ولی در کل مهریه لازمه ولی به اندازش بعد از طلاق هم اگه دو طرف انصافو رعایت کنن مشکلی پیش نمیاد.
همه نظرها رو خوندم .در این که بعضی وقتها برای زنان مهریه آخرین اهرم فشار برای رهایی یا خلاص شدن از دست شوهران هوس باز یا معتاد یا... است شکی نیست اما تکلیف مردی که زنش به او خیانت می کند و بعد از آن مهرش را نیز اجرا می گذارد چیست؟متاسفانه من نیز قربانی هچین زنی شده ام که بعد کشمکش بسیار حالا باید در دادگاه مهریه حاضر شوم و با حقوقی اندک یا مهریه بدهم یا زندانی شوم!!
20
سلام
وضع همتون از من بهتره

آقایون ازدواج نکرده تورو خدا مهریه بالا نبندید
من دانشجوی دکتری و آماده رفتن به خارج برای ادامه تحصیل بودم
اما الان باید برم زندان
تازه من مهریه 313 گذاشتم
اما دانشجوام و همینم ندارم
تورو خدا دقت کنید
حداقل عندالاستطاعه بذارید
اگرزن خیانت کند دردادگاه حاضرنشودکجا میتوان دونفرشهودآورد? بایدمهریه ناعادلانه درمجلس نقد گرفت مثل افغانیهانقدفروخت فروشنده چک سفیدامضا قبول میکندچرا?کسی که مهررااجراگذاشت برای زندگی نیامده است برای تجارت آمده است.خدا به داد مردان برسد
همرو میگین ولی بلاهایی که بعضیا سر زنشون میارنو نمیگی???
مردی که قدر زندگیشو ندونه باید بچزونیش
مهریه حق زن هست مثل کسی
بنظرم دادگاه نباید اعسار رو با دوتا شاهد که اکثرا با پول میخرن رو قبول کنه
دادگاه باید سکه هایی که مرد امضا کرده رو بگیره یا یکجا یا این که اموال مرد رو در زمان ازدواج ثبت کنن و برای فروش اون هم زن و شوهر از راه دادگاه اقدام کنن تا دادگاه در جریان خرید و فروش باشه وگرنه نیاد حق زن رو پایمال کنه
سلام به همه دوستان من ۲۹ ساله هستم از اردبیل به خدا خیلی سخته الان دو ماه هستش به خاطر مهریه جلب منو گرفتن فراری هستم به قرآن ندارم بدم چطوری سکه چهار میلیونی بگیرم که حقوق خودم ۹۰۰هزار تومان هستش از دولت خواهش میکنم التماس میکنم به فکر جوان ها باشند این زن ها بدبخت کردن ما رو
خدا لعنت کنه هر دختری که فکر زندگی نیست،و میره شوهر میکنه!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل