بازدید 9465

احضاریه دادگاه آمریکایی برای اوباما

کد خبر: ۲۲۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸ 24 January 2012
قاضی دادگاهی در ایالت جورجیا حکمی را صادر کرده است که بر اساس آن "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا برای پاسخگویی درباره شکایتی که علیه وی مطرح شده است، باید این هفته شخصا در دادگاه حاضر شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، قاضی دادگاهی در ایالت جورجیا حکمی را صادر کرده است که بر اساس آن "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا موظف است این هفته در دادگاهی که به دادخواست مطرح شده علیه وی رسیدگی می‌کند، حاضر شود.
 
بنا بر این گزارش، پرونده اخیر علیه اوباما در دادگاه ایالت جورجیا توسط جنبشی موسوم به "birther" مطرح شده است که مدعی شده‌اند اوباما خارج از مرزهای آمریکا متولد شده است و شهروند آمریکایی محسوب نمی‌شود و در نتیجه نمی تواند رئیس جمهور آمریکا باشد. البته تا کنون هیچ دلیل و مدرک موثقی که این ادعا را اثبات کند، ارائه نشده است.
 
این گزارش افزود: اگرچه هنوز مشخص نیست که یک دادگاه در آمریکا بتواند رئیس‌جمهوری این کشور را مجبور کند که برای پاسخگویی درباره دادخواستی علیه وی در دادگاه حاضر شود، "مایکل مالیهی" معاون قاضی ارشد ایالت جورجیا درخواست وکلای اوباما برای لغو حکم حضور شخص اوباما در دادگاه را رد کرد.
 
بر اساس این گزارش، یکی از شهروندان ایالت جورجیای آمریکا شکایتی را علیه اوباما مطرح کرده است که می‌تواند نام وی را از فهرست کاندیداهای انتخاباتی در انتخابات اولیه ریاست‌جمهوری این ایالت در ماه مارس آینده حذف کند.
 
"اورلی تائیتز" دادستان ایالت جورجیا اعلام کرد: انتظار می‌رود که تیم حقوقی اوباما با حضور وی در دادگاه مقابله کنند اما چنین اقدامی قطعا به ضرر اوباما تمام خواهد شد.
 
مقامات تیم انتخاباتی اوباما اعلام کردند که این پرونده به احتمال بسیار زیاد متوقف خواهد شد. در بیانیه ای که این تیم در همین رابطه منتشر کرده است، آمده: همانطور که پیشتر نیز دادگاه‌هایی در سراسر آمریکا حکم صادر کرده بودند، این ادعاهای هیچ پایه و اساسی ندارد و هر گوه تلاش برای وارد شدن به زندگی شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا محکوم به شکست است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار