بازدید 29535

اگر رئيس‌جمهور به مجلس پاسخ دهد، به سودش تمام مي‌شود

در اين زمينه، رخدادی در ماه‌هاي اخير روی داد، مبنی بر این که برخي از اعضاي هيأت رئيسه مجلس، با برخي مصلحت‌انديشي‌هایشان، اعتبار مجلس را مخدوش كردند و اين پرسش بيش از اندازه متعارف، كهنه و فرسايشي شده است.
کد خبر: ۲۲۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹ 24 January 2012
سرویس مجلس ـ بنا بر دلايلي از جمله وجود برخي لابي‌ها و مصلحت‌انديشي‌ها و سهل‌انگاري و مماشات بيش از اندازه هيأت رئيسه مجلس درباره سؤال از رئیس‌جمهور، صداي نمايندگان را درآورد.
 
به گزارش «تابناک»، «سیروس برنا بلداجی» با بیان این مطلب گفت: بنا بر اطلاعات موجود، نمايندگان سؤال‌كننده از رئيس‌جمهور در كميسيون فرهنگي، سياست خارجي و امنيت ملي و اقتصادي و ... از توضيحات نمايندگان رئيس‌جمهور و معاون پارلماني ايشان قانع نشدند و با توجه به روالي كه آيين‌نامه داخلي مجلس تعيين كرده است، در صورتي كه طي چند روز آينده، سؤال‌كنندگان طي نامه‌اي رسمي به هيأت رئيسه اعلام كنند كه از توضيحات قانع نشدند، در فرصتي مشخص، رئيس‌جمهور به مجلس مي‌آيد و به پرسش‌های مورد به مورد پاسخ خواهد گفت.
 
این نماینده مجلس در ادامه افزود: متأسفانه اتفاقي در ماه‌هاي اخير در اين زمينه افتاد که برخي از اعضاي هيأت رئيسه مجلس با برخي مصلحت‌انديشي‌هایشان، اعتبار مجلس را مخدوش كردند و اين پرسش بيش از اندازه متعارف كهنه و فرسايشي شده است.
 
وي افزود: برخي از مدافعان دولت در مجلس در اوضاع کنونی بر این باورند که چنانچه رئيس‌جمهور در مجلس حاضر شود و به پرسش‌ها پاسخ دهد، به سود او پایان خواهد یافت تا اين ‌كه سؤال‌كنندگان به مثابه چوبي كه همواره آن را بلند نگه داشته‌اند، در روندي فرسايشي با اين موضوع برخورد كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۹
به کدام مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
احسنت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
همان مجلسی که جرات سوال از رئیس جمهورش را ندارد
همه هنر این مجلس شده نشان دادن قدرت خود برای کشیدن پای وزرا و رئیس جمهور به مجلس. خواهش میکنم شما تنها یک طرح مصوب این مجلس را نشان دهید که بتوان گفت طرحی کار کشته و با انسجام و برطرف کننده یک مشکل واقعی در امور فرهنگی یا سیاسی یا اقتصادی کشور باشد. همه کارشان شده خراب کردن پیش نویس لوایح دولت و یا استیضاح یا دستور فراخوانی وزرا به مجلس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
دورود بر شما
ناشناس
| United States |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
عزیزم با تمام سخنانت موافقم جز اخری که گفتی فقط استیضاح می کند!!!!
می شود یکی از استیضاح های موفق را نام ببرید؟؟
استیضاح وزیر اقتصاد بعد از رسوایی اختلاس!!!!
سوال از رییس جمهور بعد از حدود 11 ماه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
مشکل از دولت است که حتي يک کار کارشناس انجام نمي‌دهد.... يا لايحه بودجه .... آماده مي‌کند! و مشکل از مجلس است در مقابل اين همه توهين دولت به مجلس (به عنوان نمايندگان مردم) سکوت مي‌کند!
با دلاروسکه به مردم پاسخ داده کافیه دیگه
طلا چند شده؟ چرا قیمت شیر و ماست و .... ثانیه ای شده. اینها سئوال ما مردم است. چه کار کردید با سرزمینمان؟
بابا طرف گفته من نمیام
راست میگوید، به کدام مجلس، و کدام سئوال کهنه و فرسایسی شده است؟
کدام رئییس جمهور کدام مجلس!!!! مااگر دولت و مجلس کارامد داشتیم که این وضع اقتصادی نابسامان وجود نداشت.
دولت در راس امور است نه مجلس مجلس باید پاسخگو یاشد.
واقعا فکر می کنید تو این مملکت مجلسی هست؟ مجلسی که در مقابل تمام اقدامات غیر قانونی و سلیقه ای دولت منفعل هست نبودنش بهتر است
مجلسی که این همه برای تصویب طرح نظارت بر خودش اینهمه تعلل کرد و در نهایت بصورت نیم بند به تصویب رسید چگونه می خواهدبر دیگران نظارت داشته باشد....آیا مسایل مهمتری در کشور نیست ؟
اگر پاسخ ندهد چی میشه به ضررش تمام میشود ؟ پس باید حتما پاسخ دهد
این مجلس در راس امور نیست!!!
مجلس فرمایشی و دستوری که مصلحت اشخاص از مصلحت مردم برایش واجبتر و اصلح است
چرا واقعا اينقدر طولاني شد؟
همه چيز مصلحت دارد جز مردم
كدام مصلحت؟
مصلحت در تمكين خودخواهي‌هاي دولت و رييس جمهور توسط مجلس است يا در تبعيت دولت و رييس جمهور از خواست مجلس كه طبعتا بايد مصالح كشور و ملت را در نظر داشته باشد؟
بهر حال آنچه كه قانون تعيين كرده بايد توسط رييس جمهور عمل شود. در غير اينصورت يا بايد مجلس نباشد و يا اگر هست تحت هر شرايطي رييس جمهور و دولتيان بايد در محضر مجلس پاسخگو باشند.
آنچه مسلم است رييس جمهور و دولتيان در مقامي نيستند كه بخواهند بنا به نظر خود مصلحت انديشي كنند.
توجه داشته باشيم كه اگر دولت به حرف ديگران گوش مي‌داد و يكدندگي نمي‌كرد و نظرات اقتصاد دانان در چند سال قبل را مورد توجه قرار مي‌داد، اينك اين وضع فاجعه بار را شاهد نبوديم.
نمايندگان در چه موردي سوال دارند چرا واضح بيان نكرديد؟
آقا بخدا پدرمون دراومده از گرونی ها
دوباره مثل جریان اسیضاع وزیر اقتصاد آقای رئیس مجلس به دفاع از دولت پرداخته و الحمدا..همه چیز ختمه به خیر می شه ؟
تازه مگر چه مدت دیگه به پایان عمر این مجلس باقی مونده . اونی که یکسال تونسته این موضوع لفتش بده این چند ماه هم می تونه ؟؟؟؟ بعد از اونم نه خانی اومد ونه خانی رفت
خداييش اگه زمان اصلاح طلبان بود الآن سه هزار ميليارد كفن پوش توي خيابونا ريخته بودن
مملکت داره به باد میره از گرونی مردم دارند به گدایی میافتند انوقت اینا هنوز دنبال سوال از رئیس جمهورند بابا بیدار شید همه چیز از دست رفت .
حالا بر فرض مثال محال رئیس جمهور عزیزمونم!!! امد مگه میخواد چی بگه؟ میخواد بگه دولت داره منسجم و 24 ساعته مسئله ارز رو دنبال میکنه!!!! اصلا قبلش که قبول نمیکنه ارز گرون شده حالا بعد اینکه مجلس کارامد قوی پیگیر ودلسوزمون !!!!!!!!! هم قبولوند که گرون شده بعد اون جوابو میده! بعدشم همه چی به خوبی و خوشی و سلامتی تموم میشه !!!!
سلام ببخشيد لطفا اگه دوباره با اين نماينده محترم تونستيد تماس بگيريد اگه جواب داد طرح نظارت بر عملكرد نمايندگان را هم سوال كنيد كه به كجا رسيده ممنون
منظورت از سود چند % ؟
مجلس خوابه ! این چیزهایی را هم که میگه توی خواب می بینه . عمرا احمدی نژاد یک کلام جواب شما را بده . این حرفها هم برای رای جمع کردنه .
این مردم عزیز حقشونه ذستشون درد نکنه
اگرمجلس ودولت میخواستند میتوانستند کمتر ازیک هفته این گرانی اخیر که دامنگیر مردم بیچاره شده سروسامان دهند
اگر در چنین شرایطی هم نباید از رییس جمهور سئوال شود پس کی باید شود.
قصه ای که میگفتند آن عرب به حضرت فرمود با این شمشیر راستت میکنم در چه موردی بود همین بیرون ماندن چند تار مو و اختلات دختر و پسر و دست دادن آقا و خانم بود و ارتباطی به فلاکت اقتصادی و منافع ملی و غیره نداشت.
گيرم رييس جمهور اومد و پاسخ داد و نمايندگان دوباره قانع نشدند، مگه چه مي شه؟ يعني نمايندگان جرأت دارند در چارچوب وظيفه قانوني ......!! بعد از اين قضيه يعني اقتصاد ما بهتر ميشه؟ بابا به جاي اين حرفها به فكر مردم بيچاره باشيد كه با گراني دست و پنجه نرم مي كنند.
با این مجلس و دولت به مظلومیت آقا پی میبرم.باز امام علی(ع)خوب بود مالک و عمار و مقداد و ... کنارش بودن
مردم باید در انتخابات آینده مجلس که نزدیک است این کوتاهی های نمایندگان فعلی را در نظر داشته باشند.خواهش میکنم منتشر کنید تا نمایندگان فعلی بدانند که اگر در دور بعدی رای نیاوردند وافراد دیگر به مجلس راه یافتند بدلیل عملکرد ضعیفشان در دفاع و حمایت از حقوق مردم بوده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل