بازدید 48963
با توجه به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران:

ایران صدور نفت خود به اروپا را متوقف می‌کند؟

منابع آگاه در بروکسل بر این باورند، در صورتی که بهای نفت در صورت تحریم ایران افزایش یابد، این اتحادیه در تصمیم خود صرف‌نظر خواهد کرد. برخی از تحلیلگران هم در ایران پیشنهاد می‌دهند که در صورت اجرای چنین تحریمی، ایران باید از هم اکنون فروش نفت خود به اروپا را متوقف کند و اجازه ندهد، اروپا با خیال راحت فصل سرما و اوج بحران مالی خود را پشت سر بگذارد.
کد خبر: ۲۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۹ 24 January 2012
سرویس اقتصادی ـ در حالی که امروز دوشنبه، اتحادیه تحریم فازبندی شده نفت ایران را تصویب کرده است، منابع آگاه در بروکسل بر این باورند در صورتی که بهای نفت در صورت تحریم ایران افزایش یابد، این اتحادیه در تصمیم خود صرف نظر خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، «بلومبرگ» امروز گزارش داده است که به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا، بهای نفت افزایش یافت. امروز قیمت نفت برنت دریای شمال با 92 سنت افزایش در هر بشکه به 110.78 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت «وست‌تگزاس اینترمدیت» نیز در هر بشکه، 64 سنت افزایش را تجربه کرده است.

در همین حال، در ایران کارشناسان بر این باورند که تحریم نفتی ایران چندان جدی نیست. وزیری هامانه، وزیر ابق نفت در این باره با اعلام اینکه نوع کیفیت نفت خام ایران با هیچ یک از کشورهای عضو اوپک همچون عربستان سعودی اجرا شدنی نیست، می‌گوید که آثار روانی تصمیم امروز اتحادیه اروپا، به افزایش شدید و ناگهانی بهای نفت خام در بازارهای جهانی منجر خواهد شد.

 وی با اعلام اینکه با تحریم نفت ایران در اروپا، تنها مصرف کنندگان بزرگ زیان خواهند دید، اظهار داشت: با وجود این، شخصا تحریم نفت ایران در اروپا را جدی نمی‌بینم. وزارت نفت ایران هم معتقد است، حتی در صورت اجرای این تحریم‌ها، نفت ایران مشتریان دیگری خواهد یافت.
این در حالی است که کارشناسان نفتی عرب هم وابستگی 400 هزار بشکه‌ای نفت در ایران را جدی دانسته و این تحریم‌ها را آسیب‌زا می‌دانند.

برخی از تحلیلگران هم در ایران پیشنهاد می‌دهند که در صورت اجرای چنین تحریمی، ایران باید از هم اکنون فروش نفت خود به اروپا را متوقف کند و اجازه ندهد، اروپا با خیال راحت فصل سرما و اوج بحران مالی خود را پشت سر بگذارد، ولی درباره عملیاتی شدن و توافق روی این پیشنهاد تا کنون سخنی به میان نیامده است.

اما کشورهای وارد کننده نفت ایران چه کشورهایی هستند؟

بنا بر آمارهای جهانی، نزدیک 18 درصد نفت ایران به اروپا صادر می‌شود که در این میان، کشورهای ایتالیا، اسپانیا و یونان بیشترین وارد کننده‌های نفت ایران هستند که هر سه کشور هم با بحران مالی روبه‌رو هستند.



گویا، مقامات ایرانی در روزهای آینده با رصد کردن تحولات بین‌المللی و رد و بدل کردن دیدگاه‌های خویش با طرف‌های اروپایی، باید تصمیمات مهمی را بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
تا چین و هند هستند جای هیچ نگرانی ای نیست.
من با تحریم کوتاه مدت اروپا موافقم
مگه نگفتن تحریم اثری نداره؟ خوب اثر نداره دیگه پس برای چی اینقدر داغ کردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
اون واسه 2 سال پیش بود نه الان که نفت رو تحریم کردند.
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
یادم نبود دلار امریکا میرسه به دست تو نگرانی از تحریم شدن ایران نداری ناشناس
با سلام
اگر بنا باشد که اروپائیان بتدریج نفت خود را جایگزین کنند ،بنظر می رسد نفروختن به آن ها بهتر باشد ولی ملت اروپا که علیه نظام سلطه بپا خواسته اند را نباید تنها گذاشت ،باید آن ها هم به دولت هایشان فشار بیاورند که دست از لج بازی بردارند که بیشتر به ضرر خودشان تمام می شود ،.امید است که عمر این دولت ها اینقدر نباشد که ملت خود وما را به زحمت بیاندازند.
همین امروز بایستی ایران صادرات نفت خودرا به اروپا قطع کند.فردا دیر است.
مسئولان کشور از امروز که این خبر پخش شد می بایست صدور نفت به اروپا را قطع می کردند تا انها بفهمند با کی طرفند.مسئولان باید شجاع ونترس باشند.رمز موفقیت ما در جنگ تحمیلی با ان همه مشکلات وحدت ملت ونترسی رزمندگان بود.
ایران باید صادرات نفت و تعطیل کنه واسه یه ماه اونا بفهمن دنیا دسته کیه D:
فروش نفت به اروپا را همین الان متوقف کنید.
دمشون گرم
یه ذره خودشون تحریم شن ببینن به اندازه م میتونن سر جای خودشون وایسن یانه؟
ba salam be nazare man yeki dota az in keshvarharo qat konim anha be meno men mioftand
برای مقابله به مثل همین فردا باید نفت قطع بشه تا اقتدار ایران حفظ بشه ؛ مردم ایران 8 سال خون ندادند که الان دولت مردان کوتاه بیان ؛

باید اقتدار نشون اوپایی روباه صفت نشون داد .
منتظر دولت مردان هستیم ما ملت .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان