بازدید 2812

اولین جلسه مجلس مصر بعد از مبارک

کد خبر: ۲۲۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱ 23 January 2012
همشهری آنلاین نوشت:

اولین جلسه مجلس بعداز برکناری مبارک دوشنبه 3 یهمن برگزار می شود.

حزب اخوان المسلمین برنده اولین انتخابات مصر در دوره جدید است.این حزب ، مصر را در دوره گذار به حکومت غیرنظامیان بعد از به سرکار آمدن ژنرال ها پس از رفتن مبارک، هدایت می کند.

حضور اسلامگراها تغییری اساسی را در مصر در مقایسه با زمان مبارک نشان می دهد؛ دوره ای که مجلس این کشور پر بود از اعضای حزب او، حزب دموکراتیک ملی و اخوان المسلمین به طور رسمی از فعالیت  منع شده بود اما حضورش تا حدی تحمل می شد.

ژنرال ها تا ماه ژوئن ، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر سر کار خواهند ماند.آنها قول داده اند آن زمان قدرت را تحویل دهند .این در حالی است که اغلب مصری ها نسبت به این موضوع خوشبین نیستند و بر این باورند حتی در صورت کناره گیری این امر ظاهری خواهد بود و آنها در پشت صحنه قدرت حضور خواهند داشت.

اولین جلسه مجلس جدید مصر ساعت 11 به وقت محلی(9 صبح به وقت گرینویچ) شروع خواهد شد.

یکی از اعضای اصلی حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین ، محمد بلطاگی، پیش از شروع جلسه پارلمان گفت:"این جلسه ای تاریخی در گذار مصر به دموکراسی و جکومت غیرنظامیان است."

به گزارش رویترز، یکی از اولین کارها در جلسه امروز انتخاب رئیس مجلس خواهد بود که گفته می شود کاندیدای اخوان المسلمین، محمد الکططنی است.

جنبش های جوانان که در برکناری مبارک و اعتراض های سال گذشته میلادی نقش مهمی داشتند، گفته اند بیرون مجلس جمع می شوند تا مطمئن شوند خون کشته شدگان در جریان اعتراض ها فراموش نمی شود.

یک منبع اخوان المسلمین گفته است دور پارلمان زنجیره انسانی تشکیل می دهند تا از تبدیل شدن اعتراض های احتمالی به خشونت جلوگیر کنند.

با این که اسلامگراها برنده این انتخابات اند و بیشترین گرسی ها را دراختیار دارند اما اخوان المسلمین گفته است قصد ندارد پارلمان را تکحزبی کند و دنبال تک  صدایی نیست.

مبارک 83 ساله در حال حاضر به خاطر نقشش در کشته شدن 850 نفر در جریان اعتراض ها محاکمه می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان