بازدید 27761
پس از «بن علی»، «حسنی مبارک» و «معمر قذافی»

«علی عبدالله صالح» هم رفت

دیکتاتور یمن از این کشور خارج شد و پیش از خروج از مردمی که خواهان اعدامش هستند، حلالیت خواست و درخواست کرد که او را به دلیل اشتباهاتش ببخشند.
کد خبر: ۲۲۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰ 22 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ چند روز پیش، تابناک در خبری از فرار «علی عبدالله صالح» دیکتاتور یمن در چند روز آینده، خبر داده بود.

به گزارش «تابناک»، برخی از شبکه‌ها در خبری فوری از خروج دیکتاتور یمن از کشورش خبر دادند. این شبکه‌های خبری اعلام کردند که «علی عبدالله صالح» به مسقط پایتخت عمان رفت تا پس از چند روز توقف در آنجا، برای درمان به ایالات متحده آمریکا برود.

«عبدالحفیظ نهاری»، معاون سخنگوی حزب حاکم یمن نیز در گفت‌وگو با «العربیه» خبر سفر «علی عبدالله صالح» به مسقط را تأیید کرد.

گفتنی است، پیش از این اعلام شده بود که «علی عبدالله صالح» پس از درمان، برای پناهنده شدن در کشور امارات متحده عربی، به همراه پنجاه تن از اعضای خانواده‌اش، راهی شهر أبوظبی خواهد شد. اسباب و لوازم دیکتاتور یمن و همراهانش، نزدیک دو هفته پیش با یک کشتی به امارات فرستاده و در قصری که قرار است در آن اقامت کند، چیده شد.

در همین حال، ساعاتی پیش، خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد که «علی عبدالله صالح» امروز به طور غیر منتظره از این کشور خارج شد و پیش از خروج از مردم کشورش که خواهان اعدامش شده‌اند، حلالیت خواست و درخواست کرد که او را به دلیل اشتباهاتش ببخشند.

خبرگزاری رسمی یمن همچنین مدعی شد، «علی عبدالله صالح» پس از مداوا در آمریکا، برای رهبری حزبش به کشور بازخواهد گشت.

در همین راستا، «احمد الصوفی»، مسئول اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری یمن گفت: «علی عبدالله صالح» برای درمان به آمریکا رفته و ممکن است، وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری برای مشارکت در موفقیت آن برگردد.

درخواست دیکتاتور یمن از مردم این کشور برای بخشش در حالی است که مردم یمن در تظاهراتی گسترده خواستار محاکمه و اعدام وی به سبب ارتکاب جنایات هولناک در حق معترضان شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان