بازدید 12578

پزشك ايراني برنده جايزه مهم جهانی شد

دكتر اردشير قوام زاده ، در سال 1319 در شهر تهران متولد شد و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان دارالفنون آغاز کرد و در سال 1339 موفق به اخذ مدرک ديپلم شد.
کد خبر: ۲۲۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵ 22 January 2012
پزشك ايراني و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشكي تهران، برنده جايزه 2012 «برترين محقق جهان در زمينه سرطان و بيماري‌هاي خوني» کميته مطالعات بين‌المللي مرکز تحقيق بين‌المللي خون و پيوند مغز استخوان امريکا شد.

به گزارش ایسنا دكتر اردشير قوام زاده، فوق تخصص خون و سرطان و برنده اين جايزه، نخستين دانشمندي است كه در ايران، پيوند سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز از راه پيوند مغز استخوان و پيوند از طريق خون محيطي را به انجام رسانده است.

وي جايزه «برترين محقق جهان در زمينه سرطان و بيماري‌هاي خوني» کميته مطالعات بين‌المللي مرکز تحقيق بين‌المللي خون و پيوند مغز استخوان امريکا را دوم فوريه 2012 طي گردهمايي ادواري دريافت خواهد كرد.

دكتر اردشير قوام زاده ، در سال 1319 در شهر تهران متولد شد و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان دارالفنون آغاز کرد و در سال 1339 موفق به اخذ مدرک ديپلم شد.

وي تحصيلات عالي خود را در رشته پزشکي دانشکده پزشکي وين کرايس اتريش ادامه داد و در سال 1350 فارغ‌التحصيل شده و در سال 1356 موفق به اخذ درجه تخصصي در رشته داخلي و انکولوژي از کشور سوئيس شد. سپس تحصيلات فلوشيپ خود را در رشته هماتولوژي و پيوند در دانشگاه سوئيس در سال 1370 به پايان رساند.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشكي تهران، در حال حاضر رييس پژوهشكده خون سرطان و سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز اين دانشگاه بوده و در بيمارستان دكتر شريعتي تهران به كار مشغول است.

در اين مركز هر سال 400 پيوند سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز از طريق پيوند مغز استخوان و بيشتر از آن از طريق پيوند سلول‌ها از خون افراد دهنده سلول كه غالبا خويشاوندان نزديك بيماران هستند، انجام مي‌شود. اين آمار مشابه مراكز پيوند مغز استخوان در كشورهاي پيشرفته است.

پيوند سلول هاي بنيادي خون‌ساز در حال حاضر بهترين روش درماني در سرطان‌هاي خون، بيماري هاي خوني مانند تالاسمي ماژور، بيماري هاي متابوليك، بيماري‌هاي دستگاه ايمني، سيروز كبدي، توده‌هاي سرطاني مانند سرطان سينه، ريه، كبد، پروستات و تخمدان و حتي بيماري هاي روماتيسمي است.

ميزان موفقيت درمان بيماري‌هاي نيازمند به پيوند در پژوهشكده خون و سرطان دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال حاضر حدود 70 درصد و از بالاترين آمارهاي دنياست.

دكتر قوام‌زاده، هم اكنون عضو هيات علمي و استاد گروه داخلي در بخش خون و انکولوژي بيمارستان شريعتي است و رياست کنگره لنفوم و پيوند مغز استخوان در تهران در سال 1373، رياست کنگره پيوند مغز استخوان در تهران سال 1379، رياست انجمن هماتولوژي انکولوژي ايران سال 1373، رياست کميته بورد هماتولوژي- انکولوژي ايران سال 1370، رياست مرکز تحقيقات خون، سرطان و پيوند مغز استخوان سال 1378 تاکنون، رياست بيمارستان شريعتي از سال 59 تا 61، رياست دپارتمان پزشکي از سال 59 تا 64، رياست بخش خون و سرطان و پيوند استخوان از سال 59 تا 78، عضو انجمن بين‌المللي پيوند مغز استخوان از سال 1371، عضويت در انجمن بين‌المللي پيوند خون و مغز استخوان اروپا از سال 1370 و رياست پژوهشکده خون سرطان و سلول‌هاي بنيادي خون ساز دانشگاه علوم پزشکي تهران تاکنون را برعهده داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
تبریک میگویم وبرایشان ارزوی موفقیت بیشتر دارم.واقعا باعث سرافرازی ایرانیان است
جای تبریک دارد
برایشان آرزوی زندگانی دراز همراه با تندرستی دارم

از دانشگاه شیراز
1 عکس هم از ایشون میذاشتید.....
برای دکتر قوام زاده آرزوی موفقیت دارم
درود بر ایران و ایرانی
واقعا باعث افتخار است ، به استاد قوام زاده تبریک و خسته نباشید عرض می کنم
مبارک است برای ایشان. این فرد با تلاش و همت خود جان بیماران را نجات مردم را شاد و موجبات رضایت پروردگار شد.
تنها راه مبارزه با کفار کسب علوم هر چه بیشتر است.

خیلی حال کردم!
باسلام
واقعالذت بردم خبروشنیدم.احساس بینهایت خوشی بهم دست داد.کاش میدیدمشودستشوماچ میکردم.درمرخله اول خوشحالم که برای انسانهاقدم بزرگی رو برداشتن ودرمرحله دوم چنین اشخاصی باعث میشن به هویت پیداکنم.
واقعا خسته نباشید استاد
درود بر استاد بزرگ دکتر قوام زاده و همکاران بزرگوار ایشان من در مرکز درمانی ایشان در بیمارستان دکتر شریعتی پیوند شدم و الان پنج سال است که با لطف خداوند کوچکترین مشکلی نداشتم وبه کار اداری خود فعالانه ادامه می دهم خداوند توفیقات ایشان و دانشمندان چون ایشان را روز افزون نماید
پنجه هاي طلايي دكتر قوام زاده باعث بخشيدن زندگي دوباره به فرزند 14 ساله يكي ازبستگان شد كه هم اكنون بسيار سالم وبا سلامت به زندگي خود ادامه ميدهد خداوند سلامتي وتوانايي به دكتر عزيز بدهد وثواب اخرت نصيبش فرمايد
احسنت به شما آقاي دكتر قوام زاده ،ان شاءالله كه پيروز و تندرست باشي و ما فرزندان ايران ارزش شما و خدماتتان را هر چه بيشتر بدانيم .
امیدوارم همچنان در داخل مرزهای ایران عزیز از ایشان بهره ببریم و قدرش را بدانیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی