بازدید 8786
۴

خطر بیابانی شدن 23 استان کشور

کد خبر: ۲۲۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶ 21 January 2012
با ملی شدن طرح جامع مقابله با بیابان‌زایی، 40 میلیارد تومان اعتبار برای سال 91 اختصاص یافت.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: خطر بیابانی شدن، 23 استان کشور را تهدید می‌کند که در این راستا این سازمان اقدامات جامعی را آغاز کرده است.

علیرضا اورنگی افزود: طرح جامع مقابله با بیابان‌زایی با تولی‌گری سازمان جنگل‌ها تهیه و طراحی شده است و اجرای آن در استان‌های مختلف در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با ملی شدن این طرح، اعتباری معادل 40 میلیارد تومان برای سال 1391 اختصاص یافته است که اقداماتی همچون مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در دستور کار است.

اورنگی با اعلام اینکه برای استان خوزستان حدود 14 هزار هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: با هماهنگی وزارت نفت، اقدامات مناسب در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای سایر استان‌های کشور که در معرض بیابانی شدن قرار دارند نیز اعتبارات استانی وجود داشت که با ملی شدن اعتبارات پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌های مناسبی در سال آینده اجرایی شود.

اورنگی یادآور شد: شش میلیون و 600 هزار هکتار از مساحت کل کشور به‌عنوان کانون بحران شناسایی شدند که این سازمان توانسته است با برنامه‌های اجرایی بر روی دو میلیون و 200 هزار هکتار عملیات انجام دهد و امیدواریم مابقی آن نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام شود.

سازمان حفاظت محیط زیست متولی مسئله ریزگردها است این مقام مسئول تأکید کرد: چندی پیش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌دنبال امضای تفاهمنامه‌هایی با کشور عراق برای حل مسئله ریزگردها بود.

اما این موضوع به سازمان حفاظت محیط زیست سپرده شد. وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز برنامه‌های جامعی را برای مقابله با ریزگردها تدوین کرده است. اورنگی در پایان گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در مواقع لزوم در زمینه مالچ‌پاشی و کاشت نهال همکاری‌های لازم را خواهد داشت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
با توجه به کاهش نزولات آسمانی و قرار گرفتن ایران در بین دو پهنه آبی شمال و خلیج همیشه فارس باید به فکر انتقال این منابع آبی به دشتها و استانهای کم باران باشیم تا با تقویت سفره های زیرزمینی حداقل یک مشکل کوچک این استانها را حل کنیم. و بهترین راهکار نیز آبراه شمال و جنوب است که با اجرایی ان مشکل کم آبی و همچنین مقداری از مشکلات اشتغال را می توان تحل کرد..
البته یادشان رفته قید فرمایند . با خشک شدن دریاچه ارومیه چندین استان مجاور نیز به بیابان نمکی خواهد شد!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی