بازدید 34384

انتقاد خطیب جمعه مشهد از «پارک ملت»

کد خبر: ۲۲۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۲ 20 January 2012
امام جمعه مشهد گفت: نقد كردن نظام اسلامی به هیچ عنوان درست نیست و نباید با نقادی آن از جمله در رسانه ملی، مردم را نسبت به نظام دچار تردید كرد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی' امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) با انتقاد از برنامه 'پارك ملت' صدا و سیما افزود: در این برنامه نقد نسبت به نظام صورت گرفته كه این امر به هیچ عنوان درست نیست.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: نباید در برنامه ای در رسانه ملی فردی در نقد نظام اسلامی هر چه به زبانش آمده، عنوان و مردم را در باورمندی نسبت به اصول نظام اسلامی دچار تردید كند.

وی اضافه كرد: متاسفانه برخی از دستگاههای اجرایی با ندانم كاری های خود آب به آسیاب دشمنان می ریزند و رسانه ملی كه باید به دنبال تقویت نظام و ایجاد هماهنگی بین مردم و نظام باشد در برخی برنامه های آن مطالبی عنوان می شود كه مردم را نسبت به اصول نظام دچار تردید می كند.

او گفت: امروز در روی كره زمین نظام اسلامی ایران موثر ترین نظام برای تامین عدالت است و نقد این نظام درست نیست و باید از آن پرهیز شود.

وی خاطر نشان كرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است كه امام زمان (عج) دستور تشكیل آن را داده و آن را به ما سپردند و توسط ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط به عنوان نائب آن امام همام رهبری می شود.

آیت ا... علم الهدی گفت: هم اكنون امام زمان (عج) كه زنده و ناظر این نظام هستند امكان ندارد كه این نظام را به كسی بسپارند كه با هواهای نفسش این نظام را ساقط كند.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون نقادی در جامعه ما به نوعی مد تبدیل شده، گفت: نقد از كارگزاران و مسوولان موردی ندارد و این نقد باید سازنده بوده و مخرب نباشد.

نماینده مردم استان خراسان رضوی درمجلس خبرگان رهبری گفت: نباید به عنوان نقد از كارگزاران و مسوولین، نظام را نقد كرد.

خطیب نماز جمعه مشهد اظهارداشت : مردمی كه در ركاب رسول الله (ص) بودند و وحی خدا را از زبان آن حضرت می شنیدند با القائات نفاق به جایی رسیدند كه حتی حاكمیت وحی را هم فراموش كرده و ملعبه قدرت یابان بی ایمان قرار گرفتند.

وی در تشریح عوامل موثر در این مساله گفت: جریان نفاق در صدر اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد تردید در اعتقادات و باورمندی مردم نسبت به پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) بودند.

وی بیان كرد: نباید هم اكنون با بیان نقدهایی مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار تردید كرد و همان بلایی كه بعد از پیامبر اكرم (ص) بر سر مردم آمد ، به سر ملت ما نیز بیاید.

آیت ا... علم الهدی گفت: در دولت اصلاحات هر كسی بر خلاف ضروریات دین حرفی می زد ، می گفتند كه این قرائت جدیدی از دین اسلام است و هم اكنون نیز در هر شخصی حرف ضد دینی می زند، عنوان می كنند كه این نگاه متفاوت فرهنگی است.

وی اظهار داشت: امروز سرسخت ترین دشمنان در روی كره زمین و استكبار جهانی در نیل به اهداف خصمانه شان علیه نظام و انقلاب اسلامی با شكست مواجه شدند و جنبش وال استریت، سیادت و آقایی غرب و آمریكا را از بین برده و بیداری اسلامی نفوذ مستبكران را از غرب و منطقه قطع كرده است.

وی ادامه داد: آمریكا و اروپا و دشمنان 33 ساله بعد از انقلاب در نیل به اهدافشان با شكست های مفتضحانه ای روبرو شدند و سقوط را حس می نمایند و لذا امروز از هر توطئه و فتنه ای برای براندازی و ساقط كردن نظام و شكست ملت ایران استفاده می كنند.

آیت ا... علم الهدی گفت: معاندان در این مدت از هر ترفندی علیه نظام استفاده كردند و اگر تهاجم نظامی انجام نداده اند، به طور یقین عاجز از انجام آن بوده اند.

وی بیان كرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند كه قدرت اصلی نظام اسلامی فناوری در بخشهای مختلف و تجهیزات نظامی و اقتصادیش نیست بلكه ملت ایران قدرت اصلی آن هستند.

وی گفت: معاندان در همه فتنه ها و توطئه ها به دنبال ایجاد بحران و جدایی مردم از نظام و اسلام هستند.

وی با اشاره به اینكه برخی می گویند چرا باید اعضای مجلس خبرگان رهبری از فقها باشند، گفت: طبق قانون اساسی باید اعضای این مجلس از بین كسانی انتخاب شوند كه شناخت كامل از مجتهد جامع الشرایط داشته باشند و غیر از فقها اشخاص دیگری قادر به انجام این كار نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار