بازدید 38519
گزارش تصویری: ایران در هفته‌ای که گذشت؛

این همه اتفاق در یک هفته!

بعضی هفته‌ها، محور گزارش تصویری هفته یک خبر مهم است؛ خبری که ذهن همه شهروندان و شاید مسئولان را به خود مشغول کرده است؛ اما در هفته‌هایی چون هفته گذشته، آنقدر اتفاق مهم رخ می‌دهد که در پایان هفته، مرورش، باعث شگفتی می‌شود: تداوم اوجگیری بهای ارز و سکه، جایزه گلدن گلوپ برای فیلم فرهادی، داستان یادداشت علایی، نامه اوباما و....
کد خبر: ۲۲۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳ 20 January 2012
روز شنبه در بازار تهران و سایر نقاط ایران مومنان به عزاداری اربعین سیدالشهدا پرداختند.


چیروی دوست داشتنی پس از ده سال روز یکشنبه با تیم مس کرمان به ورزشگاه آزادی آمد و استقلال را شکست داد.


نشست خبری جبهه ایستادگی ایران اسلامی صبح دوشنبه با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در محل این جبهه برگزار شد.


صبح روز دوشنبه در جریان اهدای جایزه گلدن گلوب در کالیفرنیای آمریکا، یکی از مهمترین جوایز سینمای آمریکا به فیلم جدایی نادر از سیمین تعلق گرفت؛ ساخته تحسین شده اصغر فرهادی که در ماه‌های گذشته جوایز بین المللی را درو کرده برنده جایزه بهتریم فیلم خارجی گلدن گلوب شد.  یک روز پس از دریافت جایزه در روز سه‌شنبه هم موضع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد ایران با انتشار پیام تبریک شمقدری اعلام شد.


استاد فرشچیان روز سه‌شنبه  در سفری به شهر مقدس قم ضمن دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی از گنبد و بارگاه حضرت معصومه(س) نیز دیدار کردند.


علی لاریجانی روز سه شنبه با معاون رئیس مجلس قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.


فینال رقابت‌های کشتی آزاد جام ولایت، عصر سه‌شنبه در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و با قهرمانی تیم ثامن الحجج سبزوار به پایان رسید.


سیاست مبهم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، بلای جان بازار شده است. در حالی که بهای سکه که هفته گذشته در پی اعلام مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده بانک‌ها به بیش از حد تورم تا اندازه‌ای تثبیت یافته بود، با عملی نشدن آن در این هفته قیمت سکه رکورد زد و به مرز هشتصد هزار تومان هم رسید، در هفته گذشته شورای عالی پول اعتبار از غیبت محمود احمدی نژاد ـ که در سفر آمریکای لاتین است ـ استفاده و طرح افزایش سود سپرده‌های بانکی به بیش از 21 درصد را تصویب کرد؛ شرطی که بهمنی، رئیس بانک مرکزی برای باقی ماندن در پستش به ان اشاره کرده بود.

اما تکذیب اجرای این مصوبه توسط آقا محمدی، معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور دوباره التهاب به بازار بازگرداند؛ امری که باعث شده این روز‌ها، نرخ سکه و طلا پشت سر هم رکورد می‌زند.

به هر حال، این را باید از دستاوردهای مهم دولت دانست که در سال جهاد اقتصادی علاوه بر برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های با این عنوان توانسته به راحتی ارزش ریال ایرانی را در برابر سایر ارزهای به اصطلاح معتبر بین‌المللی همچون دلار و یورو کاهش دهد و مردم را تشویق به خروج سپرده‌هاشان از بانک‌ها کند تا آنها را در بازار دلالی خرج کنند. این در حالی است که محمود احمدی نژاد در هفته گذشته، هیچ اشاره‌ای به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور نکرده است.


در هفته گذشته، جزییات بیشتری از نامه باراک اوباما به رهبر انقلاب مشخص و جالب اینکه این جزییات از زبان دست‌کم هفت نفر در رسانه‌ها گفته شده و هر یک به گونه‌ای تلاش کردند، گوشه‌های از نامه مذکور را بیان کنند.

روز یکشنبه، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام كرد که نامه‌ یا محتوای نامه آمریكایی‌ها در رابطه با تنگه هرمز از طریق رییس‌جمهوری عراق، سفیر آمریكا در سازمان ملل و سفیر سوییس در تهران به جمهوری اسلامی ایران فرستاده شده است؛ ادعایی که مهمانپرست هم آن را در همین روز تأیید کرد و گفت: نامه اوباما از سه کانال به دست ایران رسیده است.

این در حالی است که علی لاریجانی در همین روز، فرستادن پیام ایران به آمریکا در پاسخ این نامه را رد کرد. برخی رسانه‌ها، سفر هفته گذشته لاریجانی به ترکیه را که یک هفته پس از سفر داود اغلو به تهران صورت گرفت، بهانه‌ای برای این ادعا می‌دانستند. اما این سردار رحیم صفوی بود که روز دوشنبه در واکنش به این نامه گفت: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.

صالحی، رئیس دستگاه دیپلماسی کشور روز سه‌شنبه و در حاشیه بزرگداشت شهداي صنعت هسته‌‌اي كشور گفت: پیش از این هم آمریکایی‌ها نامه‌ای فرستاده کرده بودند و در این نامه جدید هم مطلب تازه‌ای بیان نشده است.

در روز چهارشنبه این علی مطهری بود که به اظهارنظر درباره نامه اوباما پرداخت و گفت: اوباما در این نامه ‌درخواست مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده‌ است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در همین روز از طرح ادعای زیرکانه ای در نامه اوباما پرده برداشت و گفت اوباما نامه‌ زيركانه‌اي نوشته و خواسته است، اين‌ گونه ادعا كند كه مسئوليت امنيت خليج‌فارس و تنگه هرمز با آمريكاست، در حالي كه مسئول امنيت اين منطقه خود ايران است.

روز پنجشنبه هم سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این نامه گفت: از جمله سرفصل‌هایی که در این نامه مطرح شده است، درخواست آمریکایی‌ها برای ارتباط مستقیم واشنگتن ـ تهران، اظهار نظر راجع به بحث بستن تنگه هرمز، مسائلی درباره حسن نیت آمریکا و اینکه آمریکا خواهان حل مشکلات به صورت مسالمت آمیز است، می‌باشد و سرانجام صفار هرندی در آخرین ساعات روز پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که آمریکا برای ایران نامه ننوشته و تنها پیام فرستاده که ماحصل این پیام این است که آنها (آمریکایی‌ها) می‌گویند ما قبول کردیم شما قدرتمند هستید. به هر حال هر روز بحش‌های جدیدی از نامه اوباما به رهبر انقلاب از دریچه‌های گوناگون آشکار می‌شود. باید دید پاسخ ایران به این نامه نگاری دیپلماتیک چگونه است.

محسن رضایی، یکی از کسانی بود که در هفته گذشته به تشریح یخشی از نامه اوباما پرداخت.


مراسم رونمایی از پوسترهای سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر صبح روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.


حضرت آیت الله، خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در شامگاه پنجشنبه با حضور در منزل شهیدان مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد، دو تن از شهدای نخبه کشور، در فضایی معنوی با خانواده‌های آنان دیدار و گفت‌وگو کردند. رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید احمدی روشن فرمودند: ارزش وجودی این شهدا از دو بعد قابل توجه است، جنبه نخست؛ فعالیت‌های علمی و تحقیقی و تسلط آنان به کارهای مهم و حساس است که نشان از استعداد برتر و نخبگی آنان دارد و جنبه دوم، ابعاد الهی و معنوی این جوانان است که همین عامل زمینه را برای شهادت آنان آماده می‌کند.


آتش سوزی خطوط لوله و ایستگاه تقویت فشار گاز رشت روز سرانجام پنجشنبه مهار شد.


اجرای مراسم شبیه‌خوانی عاشورا در اصفهان





داستان یادداشت حسین علایی اما نه عکسی می‌خواهد و نه روایتی!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر