بازدید 26175

احتمال لغو افزایش سود سپرده های بانکی

برخی خبرها حکایت از لغو این مصوبه از سوی رئیس جمهور دارد، چرا که با سیاستهای دولت مبنی بر کاهش نرخ سود که در سنوات گذشته اجرایی شده است، مغایرت دارد.
کد خبر: ۲۲۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶ 16 January 2012
یک عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه اعضای این شورا افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی را با اکثریت آرا تصویب کردند، در عین حال گفت: ظاهرا رئیس جمهور مخالف افزایش نرخ سود سپرده‌ها است و به همین جهت برخی خبرها از لغو این مصوبه حکایت دارد.

یک عضو شورای پول و اعتبار که نخواست نامش در خبر ذکر شود، در گفتگو با مهر درباره اظهارات امروز معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار به افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مربوط می‌شود نه افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی، گفت: شورای پول و اعتبار هفته گذشته با اکثریت آرا، افزایش نرخ سود سپرده ها را مصوب کرد و به همین جهت، بانک مرکزی به صورت رسمی این مصوبه را اطلاع رسانی کرده است.

وی افزود: برخی خبرها حکایت از لغو این مصوبه از سوی رئیس جمهور دارد، چرا که با سیاستهای دولت مبنی بر کاهش نرخ سود که در سنوات گذشته اجرایی شده است، مغایرت دارد.

این عضو شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بانک مرکزی باید نسبت به این موضوع موضع گیری کرده و اطلاع رسانی کند.

مهر امروز گزارش داد: پرونده افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی دو راه مقابل رئیس جمهور قرار داده است؛ تغییر دیدگاه دولت درباره اقدامات دستوری در بازار پولی یا خداحافظی محمود بهمنی با پستی به‌نام ریاست کل بانک مرکزی.

در صورت مخالفت رئیس جمهور با این مصوبه، به احتمال زیاد محمود بهمنی از ریاست کل بانک مرکزی کنار گذاشته می‌شود. از محمدرضا فرزین (معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها) ، کوروش پروزیان ( مشاور رئیس کل و عضو شورای پول و اعتبار ) و محمود احمدی ( دبیر کل بانک مرکزی) به عنوان مهمترین گزینه‌‌های جایگزینی بهمنی در بانک مرکزی نامبرده می‌شود.

شورای پول و اعتبار زمانی افزایش سود سپرده‌های بانکی به بیش از تورم موجود کشور( 20.6 درصد) را از تصویب گذراند که رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت در سفری کاری در آمریکای لاتین به سر می‌بردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
با اين بي مديريتي ها مردم پولهاي خود را از بانكها در مي آورند
منتظر دلار 2000 تومنی باشید
با لغو این مصوبه شوک بزرگی به بازار ارز و طلا وارد میشود همان بهتر بود که از ابتدا این مصوبه اعلام نمیشد تا نظر رئیس جمهور گرفته شود بعد
با عرض سلام و احترام.
به نظر شخص بنده افزایش نرخ سود بانکی باعث کاهش سرمایه های سرگردان که ضربه های مختلف و فراوانی بر اقتصاد کشور وارد میکنند میشود و همچنین تسلط بانک مرکزی را بر روند اقتصاد کلان کشور افزایش میدهد و دولت نیز از این سرمایه های سرگردان استفاده سرشاری در راستای مسکن ، کنترل تورم و غیره میتواند انجام دهد.
لطفا در صورت امکان منعکس شود.
ترا بخدا به مسئولان پیغام دهید آزمون و خطا بس است از تجربه دیگران استفاده کنید یکروز سود پایین بیاید مشکل حل میشود و روزدیگر بالا برود مگر ما چند سال زنده هستیم که نتیجه را ببینیم
من نميدونم چرا بايد روي يك تصميم نادرست كه همه از اون ضربه خوردن بايد ايستاد و پافشاري كرد؟
همين پائين آوردن سود بانكي بود كه باعث شد قيمت مسكن سر به فلك بكشد و داشتن مسكن براي عده اي رويا شود.
همين پائين نگه داشتن سود بانكي است كه قيمت ارز را بالا برده و به محض تكذيب شدن بالا رفتن سود سپرده قيمت سكه سر از 700 هزار تومان درآورده.
نتیجه ی لغو این این افزایش ا همین امروز معلوم میشه. با بالا رفتن قیمت همه چیز. اولیش طلا.
پس چرا به مردم میگید نرخ سود بانکها بر اساس تورم تعیین خواهد شد ؟
دلار و طلا گرانتر میشود.
خوبه دیگه اگر نرخ سود سپرده ها زیاد نشه دیگه کسی در بانک سپرده نگه نمیداره می بره در بازار سکه وارز که کلی سود براش داره در ضمن اینطوری قیمت طلا وارز هم بالاتر میره ودلال بازی هم بیشتر میشه وبه دنبال آن افزایش قیمت کالا وخدمات ، اجاره خانه ،هزینه بهداشتی و.... یک موقع چشم باز میکنیم میبینیم نرخ تورم 3 رقمی شده
یه کار مثبت انجام دادند که میخوان لغوش کنن!
هرروز ارزش پولی که در دست مردمه کمتر میشه و هیچ پولی به سمت تولید نمیره همینه که همه به دلار و سکه رو میارن دیگه!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار