بازدید 20517

راه‌اندازي دفاتر كارآگاه خصوصي در كشور

اين دفاتر در واقع ستادخبري براي پليس محسوب مي‌شوند كه ما را از مشكلات جامعه، نگرش مردم، شيوه‌هاي مجرمانه و ابزاري كه مجرمان استفاده مي‌كنند، آگاه مي‌كند كه همين امر منجر به كاهش تعداد پرونده‌هاي اين جرم مي‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴ 16 January 2012
رييس پليس آگاهي ناجا به راه‌اندازي دفاتر كارآگاهان خصوصي در كشور اشاره كرد و گفت: تشكيل كارآگاه خصوصي ابزار جديدي است كه متناسب با شرايط امروز جامعه و توانمندي‌هاي پليس، بايد از آن براي پيشگيري از جرايم جعل و كلاهبرداري استفاده كرد.

به گزارش ايسنا سردار سيد حسن بتولي درهمايش روساي مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا گفت: زندگي شهرنشيني امروز، زمينه وقوع جرم را فراهم كرده است چرا كه اين زندگي منجر به عدم شناخت انسان‌ها از يكديگر شده و از طرف ديگر رشد تكنولوژي و اطلاع‌رساني منجر شده تا انسان‌ها از نداشته‌هاي خود مطلع شوند و اين نداشته را به صورت يك نياز تلقي كنند.

وي با بيان اينكه با توجه به محدوديت منابع، تامين نياز به صورت قانوني امكان‌پذير نيست و انسان به سوي كسب اين نيازها از راه نادرست كشيده مي‌شود.گفت: در زندگي شهرنشيني براي كاهش عدم‌شناخت، ابزار هويتي مانند كارت شناسايي را تعريف كردند و از آنجا كه كلاهبردار با وجود اين ابزار هويتي نمي‌تواند به اهداف خود برسد، دست به جعل اسناد مي‌زند.

رئيس پليس آگاهي ناجا با تاكيد براينكه موفقيت در مبارزه با كلاهبرداري و جعل هر روز ابعاد وسيعي پيدا كرده و پليس را به شيوه‌هايي جديدي براي مبارزه تشويق مي‌كند، خاطرنشان كرد: شناخت شرايط و نيازهاي جامعه ما را به سمت نوع، مكان و زمان كلاهبرداري و جعل هدايت مي‌كند.

نگاه پليس به جرم كلاهبرداري بايد نگاه پيشگيرانه باشد

به گفته بتولي، عدم‌تحليل مسائل اجتماعي و اين كه پليس پس از وقوع جرم، اقدامات خود را آغاز كند (پس رويدادي)، منجر به عدم‌كشف پيش‌دستانه مي‌شود. بنابراين لازم است كه پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري با شناسايي نشان گاه‌ها مانند آگهي روزنامه‌ها و مراكزي كه منجر به وقوع اين جرم مي‌شوند، قبل وقوع جرم اقدامات خود را آغاز كند و نگاه پليس به جرم كلاهبرداري بايد نگاه پيشگيرانه باشد.

وي همچنين تاكيد كرد: متناسب با تغيير شيوه‌هاي كلاهبرداري، نشانگاه‌ها، كمين‌گاه‌ها و شيوه و اقدامات پليس نيز بايد تغيير كند.

 راه‌اندازي دفاتر كارآگاه خصوصي در كشور

به گزارش ايسنا، بتولي در بخشي ديگري از سخنان خود به راه‌اندازي دفاتر كارآگاه خصوصي در كشور اشاره كرد و در خصوص اهداف اين دفاتر اظهار داشت: هدف اول ما مشاوره به مردم است چرا كه پليس با دادن هشدار از انواع جرايم به جامعه و از طرف ديگر عدم ارايه راهكار به آنان، منجر به ايجاد احساس ناامني در آنان مي‌شويم.

وي تاكيد كرد: با ارايه مشاوره به مردم با استفاده از كارآگاهان شاغل و به خصوص بازنشسته كه مملو از تجارب هستند، منجر به كاهش تعداد پرونده‌ها در اين جرم مي‌شويم.

بتولي هدف دوم راه‌اندازي اين دفاتر را آشنايي پليس با آخرين روش‌ها و شگردهاي كلاهبرداري دانست و خطاب به روساي مباره با جعل و كلاهبرداري سراسر كشور گفت: اين دفاتر در واقع ستادخبري براي پليس محسوب مي‌شوند كه ما را از مشكلات جامعه، نگرش مردم، شيوه‌هاي مجرمانه و ابزاري كه مجرمان استفاده مي‌كنند، آگاه مي‌كند كه همين امر منجر به كاهش تعداد پرونده‌هاي اين جرم مي‌شود.

رئيس پليس آگاهي كشور هدف سوم از راه‌اندازي كارگاه خصوصي را خدمات‌رساني به سازمان‌ها از جمله بيمه اعلام كرد و افزود: شناسايي تصادفات يا آتش‌سوزي‌هاي عمدي يا غيرعمدي نيز يكي ديگر از اقدامات اين دفاتراست.

بتولي، تشكيل كارآگاه خصوصي را به عنوان ابزار جديدي دانست كه متناسب با شرايط امروز جامعه و توانمندي‌هاي پليس، بايد از آن براي پيشگيري از جرايم استفاده كرد.

وي با اشاره به اينكه كلاهبرداري بيشترين عامل نگراني در جامعه است، خاطرنشان كرد: بايد به مردم شيوه‌هاي كلاهبرداري را آموزش دهيم تا به دام آن گرفتار نشوند.

بتولي در پايان ضمن قدرداني از تلاش معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري تاكيد كرد: در اين جرم شاهد تنوع تاكتيك، شيوه و هدف‌گذاري از سوي مجرمان هستيم بنابراين لازم است كه معاونان مبارزه با جعل و كلاهبرداري نيز از جديدترين و به روزترين ابزار و شيوه در مقابله استفاده كنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار