بازدید 3078

توزیع بنزین استاندارد یورو 4 و 5 از بهمن ماه

استاندار تهران از توزیع بنزین یورو 4 و 5 در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: استان تهران در مسئله افزایش كیفیت سوخت پیشگام است و پالایشگاه تهران به عنوان نخستین پالایشگاهی است كه برای تولید بنزین یورو4 و 5 اقدام كرده است.
کد خبر: ۲۱۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۳ 15 January 2012
'مرتضی تمدن' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از صنعتگران سبز كه به مناسبت هفته پاك برگزار شد، افزود: این نوع بنزین های استاندارد بتدریج از هفته آینده و بطور فراگیر از ابتدای سال 91 توزیع خواهد شد.

وی تصریح كرد: از مهم ترین اولویت های مسئولان استان تهران، مسئله كاهش آلودگی هواست و یكی از جدی ترین مطالبات مردم تهران نیز همین مسئله است كه باید به صورت ویژه به آن بپردازیم.

وی گفت: تاكنون به ازای هر كیلومتر تردد 50 گرم آلودگی هوا داشتیم كه با تولید بنزین یورو 4 و 5، این میزان آلودگی به 5/2 گرم می رسد كه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تمدن افزود: از دیگر مسایل مهم در كاهش آلودگی هوا، تعویض خودروهای فرسوده است كه بسرعت ادامه دارد و با روش جدیدی كه اكنون برای تعویض خودروهای فرسوده بكار می رود، به نظر می رسد تا یكی دو سال آینده به یك وضع متعادلی برسیم.

تمدن درباره تولید خودروهای استاندارد در كشور افزود: ما به یك دوره زمانی بلندمدت نیاز داریم كه از لحاظ كیفیت به سطح خودروهای استانداردهای روز جهان برسیم اما حركت برای تولید خودرو استاندارد شروع شده و بزودی مراسم رونمایی بخشی از تولیدات خودروهای استاندارد با حضور مسئولان كشور در تهران خواهیم داشت.

وی گفت: انتظار این است كه خودروسازان در تولید خودروهای استاندارد، سرعت بدهند و این مسئله بحقی است كه مردم از مجموعه صنعت كشور برای تولید خودروهای استاندارد دارند.

تمدن، از دیگر موارد دخیل در آلودگی هوا در تهران را سوخت های خانگی خواند و گفت: تهران در روزهایی كه وضعیت هوا دچار وارونگی می شود، مساوی با روزهایی است كه بیشترین آلایندگی را از محل سوخت های خانگی در تهران داریم.

وی تاكید كرد: برای كمتر شدن آلودگی آلاینده های خانگی، لازم است موتورخانه ها تنظیم شود، صرفه جویی در مصرف توسط مردم افزایش یابد و در این زمینه فرهنگ سازی داشته باشیم.

تمدن گفت: به نظر می رسد قول ها و وعده هایی كه مدت ها در نشست ها، تحقیقات و آزمایشگاه ها داده می شد، اكنون در حال عملی شدن است.

وی ادامه داد :همچنین با توجهی كه به توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد، افق كاهش آلودگی هوای تهران بسیار امیدوار كننده و مثبت است.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت سوخت گفت: در زمان حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ابلاغ نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر درباره نقش افزایش جرایم در كاهش تخلفات رانندگی گفت: افزایش جرایم با فرهنگ سازی اگر همراه باشد، خیلی مهمتر است؛ البته امیدواریم به جایی برسیم كه هیچ نیاز به سیاست های تنبیهی نداشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی