بازدید 12300

آخرین آمار مبتلایان به ایدز در کشور

براساس آمار جمع‌آوري شده از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، تا ابتداي مهرماه تعداد مبتلايان به ايدز شناسايي شده،23 هزار و 497 نفر است.
کد خبر: ۲۱۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲ 15 January 2012
در‌حالي‌كه تعداد مبتلايان به ايدز شناسايي شده تا ابتداي تيرماه 23 هزار و 125 نفر اعلام شده‌بود، جديدترين آمار مبتلايان شناسايي شده به بيماري ايدز 23 هزار و 497 نفر اعلام شد.

اين تعداد مبتلا، بر اساس آمار جمع‌آوري شده از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، تا ابتداي مهرماه محاسبه شده‌است.

بر اين اساس در سه ماهه تابستان سال 1390 تعداد 372 مبتلا به ايدز شناسايي شده‌اند.

بر اساس اعلام اداره ايدز مركز مديريت بيماري‌هاي واگير و آخرين گزارش موارد ثبت شده HIV/AIDS در سه ماهه دوم سال جاري در كشور91 و 3 دهم درصد مبتلايان مرد و 8 و 7 دهم درصد زن هستند.

تاكنون 3 هزار و 168 نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و 4 هزار و 419 نفر از افراد مبتلا فوت كرده‌اند.

بنابر اعلام اداره ايدز، 46 و 4 دهم درصد از مبتلايان به HIV در زمان ابتلا در گروه سني 34 – 25 سال قرار داشته‌اند كه بالاترين نسبت در بين گروه‌هاي سني را به خود اختصاص مي‌دهند.

علل ابتلا به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده‌اند به ترتيب، تزريق با وسايل مشترك در مصرف‌كنندگان مواد (69 و 8 دهم درصد)، رابطه جنسي (10 و 1 دهم درصد)، دريافت خون و فرآورده‌هاي خوني (يك‌درصد) و انتقال از مادر به كودك (9 دهم درصد) بوده است. راه انتقال در بيش از 18 درصد از اين گروه نامشخص مانده است.

بنا بر اعلام اداره ايدز، در مقايسه آمار جديد مبتلايان شناسايي شده با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1389 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 66 و 1 دهم درصد، برقراري روابط جنسي 20 و 8 دهم درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 2 و نيم درصد را تشكيل داده است. در10 و شش دهم درصد از موارد شناسايي شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده‌هاي خوني گزارش نشده است.

منبع: ایلنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان