بازدید 3035

نجات ۴ کوهنورد درکوهستان امامزاده داود

چهار مرد جوان که در ارتفاعات جاده امامزاده داود براثر سرمازدگی تا آستانه مرگ پیش رفته بودند توسط آتش نشانان تهران از مرگ حتمی نجات یافتند.
کد خبر: ۲۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹ 14 January 2012
فارس: چهار مرد جوان که در ارتفاعات جاده امامزاده داود براثر سرمازدگی تا آستانه مرگ پیش رفته بودند توسط آتش نشانان تهران از مرگ حتمی نجات یافتند.

مرد جوانی با تلفن همراه خود در ساعت ۱۸:۵۵ دیشب با سامانه ۱۲۵ تماس گرفت و با اعلام این که به اتفاق ۳ نفردیگر از دوستانش در ارتفاعات شمال غرب تهران و در حوالی جاده امامزاده گرفتارشده و قادر به حرکت نیستند، درخواست کمک فوری کرد.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با مطلع شدن از این حادثه، باتوجه به این که این افراد در معرض سرمازدگی شدید قرار داشته و هرآن ممکن بود جان خود را از دست دهند بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۷۴ را راهی محل حادثه در ارتفاعات صعب العبور منطقه امامزاده داود کرد.

مهدی داوری معاون عملیات منطقه چهار در خصوص این حادثه گفت:آتش نشانان پس از رسیدن به امامزاده داود، به علت صعب العبور بودن مسیر رسیدن به این افراد، با پای پیاده ۶ کیلومتر دیگر را در میان کوه و برف و تاریکی هوا طی مسیر کردند تا این که موفق شدند هر ۴ نفر را پیدا کنند.

وی افزود: این پسران جوان که ۲۰ و ۲۱ ساله بودند در شرایط سخت کوهستان در میان برف گرفتار شده وحتی دونفر از آنان براثر سرمازدگی شدید بر روی دامنه کوه به حالت دراز کش افتاده بودند.

داوری درمورد نحوه عملیات نجات اظهار داشت: نجاتگران کوهستان آتش نشانی به محض یافتن این افراد به سرعت کمک های اولیه را انجام داده و سپس بااستفاده از برانکارد ویژه نجات وطناب های مخصوص همگی آنها را به پایین کوه منتقل کرده واز از مرگ حتمی نجات دادند.

بنابه اظهار عوامل اورژانس مستقر در جاده امامزاده داود حال عمومی هر چهارنفر رضایت بخش است.

معاون عملیات منطقه ۴ آتش نشانی ناآشنا بودن مسیر برای این کوهنوردان کم تجربه وسرمای شدید را علت گرفتار شدن این چهار جوان اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل