۴۰۸۰۵بازدید
کد خبر: ۲۱۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸ 08 January 2012
امتیاز خبر: 98 از 100 تعداد رای دهندگان 40805
زن 28 ساله وقتی برای تزریق پنی‌سیلین به یک کلینیک رفت نمی‌دانست چه سرنوشت شومی در انتظارش است.

 این زن پس از تزریق، دچار تشنج شد و بعد از 4 روز بستری شدن در بیمارستان، جان خود را از دست داد. 10 دی ماه سال‌جاری، زن جوانی به نام مریم که دچار سرماخوردگی شده بود، برای مداوا به مطب یک پزشک عمومی در کرج رفت. پزشک با نوشتن نسخه‌ای، قرص سرماخوردگی و یک آمپول پنی‌سیلین برای او تجویز کرد و وی بعد از خرید دارو، برای تزریق آمپول به همراه برادرش به یک کلینیک خصوصی رفت، غافل از اینکه حادثه‌ای تلخ در انتظارش است.

برادر این زن گفت: آن روز خواهرم برای تزریق به اتاق رفت و من بیرون منتظرش ایستادم. درحالی‌که بارها گفته‌اند که تزریق این آمپول خطرناک است و باید حتما پیش از تزریق تست صورت گیرد تا مشخص شود که آیا بیمار به آن حساسیت دارد یا نه، مسئول تزریقات کلینیک بدون انجام تست، آمپول را به خواهرم تزریق کرد. بعد از چند دقیقه صدای فریاد پرستاران را از داخل اتاق شنیدم و فهمیدم که اتفاق بدی افتاده. خودم را به خواهرم رساندم و متوجه شدم که او بعد از تزریق دچار شوک و تشنج شده و از روی تخت به زمین افتاده است.

با دیدن این صحنه وحشت به جانم افتاد و فورا با آمبولانس او را به بیمارستان رساندیم. خواهرم 4 شب در قسمت‌ آی سی یو بیمارستان بستری بود و در این مدت من و خانواده‌ام امیدوار بودیم که او خوب شود اما هر روز حال مریم بدتر می‌شد. بعد از 4 روز پزشکان به ما اعلام کردند که خواهرم دچار تشنج شده و احتمالا به آمپول پنی‌سیلین حساسیت داشته است. آنها می‌گفتند که ممکن است به خاطر نرسیدن اکسیژن به مغز، خواهرم دچار مرگ مغزی شده باشد و به همین دلیل چهارشنبه 14 دی ماه، مریم به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی ادامه داد: در بیمارستان سینا، پزشکان معاینات نهایی را روی خواهرم انجام دادند و وقتی گفتند که او مرگ مغزی شده و هیچ امیدی به بازگشتش نیست، انگار دنیا روی سرمان خراب شد. باور اینکه خواهرم به خاطر یک سرماخوردگی ساده و تزریق غلط به این روز افتاده، برای ما خیلی سخت بود. مادر پیرم که خیلی نگران وضعیت مریم بود وقتی شنید که او جانش را از دست داده است، به‌شدت ضربه خورد. با این حال هنگامی که متوجه شد بعضی از اعضای بدن او قابل پیوند به بیماران نیازمند است، رضایت داد که اعضای بدن خواهرم اهدا شود.

بعد از امضای رضایت نامه، ما برای همیشه با مریم خداحافظی کردیم و او به اتاق عمل منتقل شد. مرد جوان ادامه داد: بعد از این حادثه من به دادسرای عمومی استان البرز رفتم و از مقصران مرگ خواهرم شکایت کردم و خواستار پیگیری پرونده شدم. در همین حال دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا درباره این پرونده به خبرنگار همشهری گفت: بعد از اینکه مرگ مغزی این زن جوان ازسوی متخصصان تایید شد خانواده‌اش برگه رضایت نامه را امضا کردند و اعضای بدن این زن شامل قلب، کلیه و کبد وی به 3 بیمار نیازمند اهدا شد.

منبع: همشهری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۷۶
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
بنده پزشک هستم و به صراحت میگویم که اساسا استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان هر نوع سرماخوردگی یا آنفولانزا کاملا غلط و غیر علمی است و تنها کاربرد آنتی بیوتیک مداوای عفونت های ناشی از باکتریهاست و البته در آنصورت انجام تست حساسیت الزامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حرف شما اشتباه است واکنش و حساسیت به پنیسیلین ایدیوسینکراتیک (غیر وابسته به دوز ) است و تست در طب نوین جایگاهی ندارد ولی مرکزی که تزریق را انجام میدهد باید مجهز به وسایل احیا باشد تا در صورت حساسیت سریعا احیا گردد
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من هم با نظر شما موافقم ولی شاید این مرحوم نیز عفونت داشته که دکتر تشخیص پنی سیلین داده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
99درصد بیماران پزشک را مجبور به تجویز دارو می کنند اصولا ملت ما در هر کاری صاحبنظرن در مذهب در سیاست در اقتصاد و در پزشکی و در حقوق
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
شنيده ايم پنسيلين ها يي از چين وارد شده است لازم است رسانه ها بررسي لازم را انجام دهند شايد نفر بعدي خود ما باشيم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدا رحمتشون کنه.اگه این اتفاق تو المان افتاده بود یک هفته تو شبکه خبر زیر نویس میکردنش!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدا خیرت بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اینو راست گفتی....!!!!!
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خداوند رحمت كنه ايشون و از اين فداكاري شما هم بسيار متشكريم داداش...
پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تكليف پزشك بيچاره چيست؟ مسلما نيت درمان شخص را داشته واكنش پني سيلين كه از بهترين داروهاي مورد استفاده و رايج است بايد از طريق معاونت دارويي وزارت بهداشت پي گيري گردد
پاسخ ها
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تکلیف پزشک به قول شما بیچاره این است که پروانه طبابت ایشان باطل بشه تا از این به بعد بقیه پزشکها یاد بگیرن قبل از تزریق پنی سیلین از بیمار بیچاره تست بگیرن تا به خاطر بی مسئولیتی اونها با جون بیمار بیچاره بازی نشه.
این بیماره که بیچاره است نه پزشکی که ضمن گرفتن پول ویزیت نا متعارف ، با جون مردم بازی میکنه.
انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ساکت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تقصیر پزشک اینه که باید از بیمار بپرسه آخرین بار کی پنی سیلین ترزیق کرده حالا پزشک خواب بود نپرسید اون پرستار ترزیقات باید بپرسه
بحث جون مردم نه کشک بادمجون
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اتفاقا مسئول مرگ پزشکی هست که واکسن رو تزریق کرده، همیشه باید یه تست ساده گرفته بشه، من هم حساسیت دارم، بار اولی که چند سال پیش برای تزریق رفتم گفتن حساسیت داری باید از راه های جایگزین استفاده کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حساسیت به پنی سیلین ربطی به کار پزشک ندارد اگر بیماری به پنی سیلین حساسیت داشته باشد به تست هم حساسیت نشان می دهد پس پزشک مقصر نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
داداش من منفی ها رو نگاه کن من دیگه هیچ نمیگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
با رضا موافقم
پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
در این حادثه پزشک مقصر نیست. چون نسخه تجویز کرده و همین. کسی که تزریق کرده و درمانگاهی که آدرنالین نداشته و نتونسته احیا کنه مریضو مقصره
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
بهتر نیست تیتر بهتری برا خبرتون بزنید.چرا هدیه کردن اعضای این رو خواهرمون رو مدنظر نگرفتید.
و افرین به این خانواده که این شرایط کار بزرگی کردن..
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خیلی دردناک بود ...
خدا همه بدی ها و بلاها رو از مردم ما دور کنه ...
روحش شاد ...
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
کاش همهآدما مثل این خانواده دلشون دریا بوددد... و آگاه بودن. خدا بیامرزتش که حداقل زندگی چند نفر دیگه رو با رفتنش نجات داده. فکر میکردم آدمای خوب تموم شدن... اما نه. هستن هنوز. نسلشون منقرض نشده
يكي از همين دانشجو ها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خاك بر سر اون تزريقات چيه .

ايول به خانواده اين مرحوم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ببخشید تو تیتر نوشته شده سرنوشت شوم معمولا برای این موارد سرنوشت شوم استفاده نمیشه مگه خدائی نکرده مورد تجاوز یا حمله یا دزدی قرارگرفته که از اصلاح سرنوشت شوم استفاده میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدا رحمت کنه. دختر عمه من هم در دوران دانشجویی که رفته بود شمال در سن 20 سالگی بخاطر همین اشتباه جانش رو از دست داد جلوی چشم مادرش که هنوز بعد از 8 سال نمیتونه فراموشش کنه و دست به اتاق دخترش نزده. جواب این بی دانشی پزشکان ایرانی رو کی میده ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ربطی به بی دانشی نداره شاید واقعا تجویز آن دارو مورد داشته و باید تجویز میشده. شما ا کجا میدونی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
لطفا مسائل را با هم قاطی نکنید .شوک آنافیلاکسی یا همان شوک کشنده پنی سیلین هر جا که باشد میتواند کشنده باشد .سواد پزشکان ایرانی در همه دنیا زبانزد است .اگر شما مشکلی با پزشکی داشته یا دارید و یا میخواستید پزشک سوید و نتوانسته اید اینجا جای مناسبی برای حل عقده های قدیمی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ایول به پاسخ :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اوناخواست مرد تانجتبخش سه بيمار اميدوار به زندگي گردد.رحمت خداوند براو واجر وصبر براي بازماندگانش به خصوص مدر داغديده اش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
در حال حاضر استفاده از پنی سیلین در خیلی از کشورها ممنوع شده، اما متاسفانه در کشور ما هنوز تولید و مصرف میشه، با توجه به عدم تاثیر این دارو در بیماری های ویروسی مثل سرما خوردگی و مشکلات این چنینی، بهتر هست کلا از چرخه تولید دارو در کشور حذف بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
شما چقدر اطلاعات پزشکیت به روزه؟کدوم کشورها استفاده از پنی سیلین ممنوع!شده ماهم از دریای بیکران علم به روز شما فیض ببریم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظر ندهید .پنی سیلین در هیچ جای دنیا ممنوع نشده است
پزشک متعجب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
واقعا چرا همه دوست دارند علامه بشوند و در همه زمینه ها نظر بدن؟ پرمصرف ترین دارو در پزشکی و دامپزشکی خانواده پنی سیلینه. کی ممنوع شده؟
زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اگر پنی سیلین چینی باعٍ این امرشده است مسوولین وزارت بهداشت واجرایی کشور باید مواخذه شوند نه پزشک وپرستار. البته مسوولین قضایی ما که خدا عمرشان را زیاد کند همیشه دیوار کوتاه را به لپبلند ترجیه میدهند چون پریدن ازان راحت تراست.
آوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
عجب سرنوشتي!!! خدا رحمتش كنه و به خانواده فداكار ايشون كه تو اون شرايط سخت و شوك زده همچين كرامتي رو انجام دادن صبر عطا كنه و اما قابل توجه كلينيك ها و تزريقاتي ها اينا همه هشداره انشاا... براي هيچ انساني از اين اتفاق هاي غير مترقبه نيفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
جا دارد وزارت بهداشت بر روند واردات تجهیزات پزشکی نظارت دقیق داشته باشد یک هفته پیش رفتم از داروخانه سرنگودارو بخرم که سرنگ هایی که برای آمپولم داده اند بااینکه سررنگ دربسته واستریل است داخل پوشش سوزن آن پر از لکه های سیاه وکثیف است ووارداتی چین هم بود حالا نمیدانم به کجا این نمونه را ارائه دهم که پیگیری کنند
یک متخصص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
واکنش حساسیت شدید به پنی سیلین (آنافیلاکسی) طبق گفته کتاب حتی با تست پوستی هم می تونه اتفاق بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
دقیقا. من همینو تو کامنت های پاسخ بالا گفته بودم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
راه حل این است که مردم در اموری که در تخصص آنها نیست دخالت نکنند تجربه ثابت کرده بیماران پزشک را مجبور به تجویز داروی مورد نظر خویش می نمایند
يه پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
كي گفته وابسته به دوز نيست؟
در نست يه مقدار به صورت موضعي به بخشي از زير پوست تزريق مي شه و اگه علايم حساسيت موضعي بود تزريق نمي شه.
پاسخ ها
یه پزشک دیگه متخصص بیهوشی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
شما از نزدیک ندیدی؟ مگه پزشک نیستی ؟ من بارها دیدم. حساسیت موضعی در مواردی که حساسیت به گنی سیلین وجود داشته باشه جنرال می شه اونم بدجور و تقریبا فرقی نمی کنه اونقدر شوک ایجاد می کنه و تشنج و ... که نگو و نپرس
پزشک :
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
میشه بگی از کجا مدرک گرفتی ؟؟!
واکنش به پنی سیلین ایدیوسنکراتیکه. اگه تا حالا ندیدی، لا اقل از ما بشنو...
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
همیشه اطراف ما اتفاقاتی رخ میده که باید از اونها عبرت بگیریم،

نکته1: هیچ وقت کاری رو سر سری نگیریم (حتی اگه اون کار ساه و ما در اون حرف ای شده باشیم) مثل دقت لازم در تزیق عضلانی که ظاهرا ساده ست

نکته 2: در بدترین شرایط بهترین تصمیم رو بگیریم مثل کاری که برای اهدا اعضا فرد انجام شد

نکته3: ما هرچقدر هم که مراقب باشیم و از خودمون مواظبت کنیم باز هم حماقت و اشتباهات دیگران میتونه سرنوشت ما رو خراب کنه، بنابرین بهتره این مراقبت و مواظبت رو به محیط اطرافمون گسترش بدیم چون نهایتا ما مسئول اعمال دیگران هم خواهیم بود(مثال سوراخ کردن قایق!)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
درصورت ضرورت پیشنهاد میشود تزریق ان در واحدهای پزشکی مجهز یا بیمارستان صورت گیرد.
ramzi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
باسلام-خانم من دراثر غلفت يك دندانپزشك ازبين رفت. علت نپرسيدن ان پزشك ... بوده ومتاسفانه ان تزريقات چي هم نپرسيده ودرنهايت خيلي راحت پزشك تبرئه ميشود و تزريقات چي محكوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
چی می پرسیده؟ فرض کن پرسیده. ایشون مگه می دونسته؟ اگه می دونسته چرا پنی سیلین تزریق کرده. اگرم نمی دونسته که فرقی نمی کرده. در ضمن همه تزریقاتی ها می پرسن آخرین بار کی پنی سیلین زدی؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
پس من شانس آوردم .چون پارسال چنین اتفاقی برای من افتاد ،10 دقیقه بعد از تزریق پنی سیلین دچار تشنج شدید شدم وحدود نیم ساعت طول کشید تا رفع شد و4،5 ساعت هم در بیمارستان ماندم . اما عوارض مغزی به همراه داشت . ولی نمردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تقصیر آن درمان گاهی است که تزریقاتی بی مسو لیتی داشته که هیچ گونه علا قه ای به شغل مربوطه نداشته فقط به خاطر پول این شغل راانتخاب نموده وبا جان مردم بازی می کنند
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من با حرف شما موافقم ضمن عرض تسليت به اين خانواده.
چون خودم هر دفعه كه مريض شدم دكتر اگه پني سيلين مينوشت حتماً قبلش تست كردم و بلافاصله بعد از تست ها بيهوش شدم و افتادم .. پس تست لازمه آمپول پني سيلين است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدا وکیلی خیلی دردناک بود اشک از چشمام جاری شد .
یک پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
با غرض تسلیت به خانواده این عزیز از دست رفته .از شما خواهش میکنم با توجه به این بزرگواری که شما از خود نشان داده اید از شکایت خود از این تزریقاتچی بگذرید مگر اینکه ایشان مدرک تزریقات نداشته باشد وبه قول یکی از دوستان متخصص که نظرش در بالا چاپ شده است اگر واقعا شوک به پنیسیلین بوده است حتما با همان تست هم واکنش نشان میداد وعملا تست ارزش زیادی ندارد.با تشکر وارزوی امرزش برای این مرحومه تازه در گذشته.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ببینید این اتفاق در صورت انجام تست هم اتفاق می افتاد چون اصلا مهم نیست که چه مقدار دارو وارد بدن مرحوم شده
میزان واکنش بدن و حساسیت ایشان به گونه ای بوده که سریعا رفلکس نشان می داده
تازه شاید پزشک از ایشان پرسیده و مرحوم جواب داده تا حالا تزریق نکرده ام
به هرحال قطعا متخلف تزریقات و محل انجام تزریق است اگر مجهز به دارو و امکانات نبوده چون معمولا این گونه افراد خیلی زود به دارو جواب می دهند و مواردی که جواب نمی دهند معمولا با ای سی یو و...هم جواب نمی دهند
نکته :به همین راحتی پزشک را متهم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
یکی از اقوام ما به پنی سیلین حساسیت داره یکبار رفت دکتر برا سرماخوردگی بهش امپول کریستال !!!! داد که چندین برابر قویتره از پنی سیلین هر چی اون بنده خدا گفت من حساسیت دارم به پنی سیلین دکتر گفت هر چیزی بشه من بلدم چکار کنم !!!!!


چشمتان روز بد نبینه 2-3 دقیقه از زدن این امپول (که تو سرم داشت میرفت) نگذشته بود که حالش منقلب شد هر چی میگفت حالم بده دکتره می گفت هیچیت نمیشه !!! خلاصه شوهرش سریع گفت در بیارید سرم رو تا اینکه با اصرار شوهر سرم را در اورد

خدا کمی ترس و وجدان به بعضی دکترها بده تا اینجور با جون ادما بازی نکنن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
اون مشکل شما حساسیت به پنی سیلین نبوده.احتمالاً شما ترس از آمپول داشتید که تزریق لازم با توصیه پزشک انجام شده.ضمناً پنی سیلین فرم تزریق وریدی نداره و آمپول شما احتمالاً آنتی بیوتیک دیگری بوده است.اما در کل آدم باید شفاشو از خدا بخواد و اگر شما به پزشکتون اعتماد نداشتیدبهتر بود پزشکتونو عوض می کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
واقعا شما ایرانیند؟
تو کجای ایران پزشک خودش امپول میزنه؟
ای کاش خودشون می زدند. می دن دس یه پرستار که چه عرض کن یه تزریقات چی که معلوم نیست از عمه اش یا خاله اش یا شایدم هلال احمر امپول زنی یاد گرفته بزنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حساسیت پنی سیلین با دوز بسیار کم هم خطرناک است. و ايجاد شوک می تواند داشته باشد. لذا در کل تا حد امکان نبایستی استفاده گردد و در صورت تشخصيص پزشک بایستی حتما حتما در بیمارستان و يا مرکز مجهز و در زیر نظر پزشک تزريق گردد. تا آنجا که از متن استخراج می گردد ظاهرا اين خانم در مطب پزشک اقدام نکرده و به يک مرکز خصوصی ديگری مراجعه کرده است. بایستی آگاهی مردم از خطرات اين مساله بالا برود.
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
احملات علمی شما صحیح
اما نباید با توان علمی و ... به فرهنگ غلط سرپوش گزاری قدرت بخشید.
چرا در سویس کسی بخاطر تزریق کشته نمی شود
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خدا بيامرزدش.
سرنوشت شومي نداشت چون اعضاء بدنش حيات دوباره به نيازمندان بخشيد. اجري برد كه فقط خدا مي‌داند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
متاسفانه شکایت از پزشکان مقصر به هیچ جایی نمیرسد مخصوصا" در مواردی که شاکی فردی بی پول و ضعیف باشد و توانایی گرفتن وکیل و دفاع از خود نداشته باشد بنده بارها چنین مواردی را دیده ام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
داروهاي چيني از پارسال جان خيلي ها رو گرفته اطلاع رساني نميشه
همچنين مصرف كالاي وارداتي غير بهداشتي ديگر
خدا به ما ايرانيها رحم كنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
با نظرتون موافقم همچنین من هم در مورد پنیسیلین هایی که از چین وارد شده چیزهایی شنیدم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
عجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
پنی سیلین چینی؟؟!!!
پریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
در یک مقاله اشاره شده کسانی که به پنی سیلین حساسیت دارند با همان تزریق دوز جهت تست نیز واکنش نشان داده و احتمال شوک و پیامد های دیگر نیز باید بود. تنها راه حل این است مراکزی که تزریق انجام میدهند باید مجهز به کلیه تجهیزات احیاء باشند. و تزریق هم زیر نظر پزشک انجام ش.ود.
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
تازه اینکه چیزی نیست مدت هاست در آمریکا تزریق سفتراکسیون برای بزرگسالان در مراکزی که سیستم احیاء ندارند ممنوع شده ولی در ایران در مطب متخصص اطفال به نوزاد چندماه تزریق می کنند. فقط خدا بهمون رحم می کنه وگرنه....
مجید جون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
وقتی اطلاع دقیق نداریم بهتره کارشناسی نکنیم گور خیلی جای تنگیست وجوابدادن خیلی سخته عزیزم
یک پزشک
|
Switzerland
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
نکته دیگر هم که لازمه گفته بشه اینه که اگر کسی تست انجام داد و مشکوک بود دیگه تا آخر عمرش نباید پنی سیلین بزنه و به نفعشه تزریق نکنه حتی اگر علت مثبت شدن تستش حساسیت به پنی سیلین نباشه(مثلاً به ناخالصی موجود در امپول حساس بوده یا در مواردی که به غلط پنی سیلین همراه با بی حسی لیدوکائین تزریق میشه و از همون برا تست استفاده کنند).کسی که تستش منفی بوده و از تزریق پنی سیلین قبلیش بیش از حدود شش ماه گذشته باشه باید دوباره تست انجام بده والبته برای تزریق هر آمپول دردناکی به ویژه پنی سیلین بهتره بیمار در شرایط مناسبی تزریق رو انجام بده، منظورم اینه که برای پیشگیری از شوک های دیگر بیمار دارای گرسنگی و ضعف شدید و امثال آن نباشه که به هرحال خود بیمار،پزشک و مرکز تزریق کننده بایددر این مورد مراقبت کنند.واما اگر کسی حساسیت به پنی سیلین داشته باشه با تست هم حساسیت خواهد داشت.پس چرا تست انجام میشه؟ به نظر می رسه که حساسیت به پنی سیلین درجات متفاوتی رو شامل میشه و اگر در حد شوک آنافیلاکتیک حساسیت ایجاد کنه انجام اقدامات نجات برای مقدار کم دارو مسلماً موفقتر خواهد بود تا زمانی که کل محتوای آمپول در بدن فرد وجود داره.
ALI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
کی میگه پنی سیلین برای درمان سرماخوردگی اثر نداره . بنده 20 ساله که هروقت سرما میخورم 1عددمیزنم درجا حالم خوب میشه
يك پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
ضمن تاسف از فوت اين بيمار، همانگونه كه در كامنت هاي اهل فن آمده، بروز واكنش انافيلاكتيك وابسته به دوز نيست.
نكته ديگر اينكه متاسفانه بيماران خيلي تمايل دارند در شئونات درماني، اظهار نظر كنند و پزشك را مجبور به تجويز برخي آنتي بيوتيكها بخصوص پني سيلين نمايند. هر روز انرژي زيادي از جانب پزشكان بايد صرف شود تا بيمار را به تمكين از نظرات درماني خود راضي نمايند. گرچه در بيشتر موارد بيمار از عدم حرف شنوي پزشك ناراضي شده و اكثراً همان روز يا در روز بعد، بيمار سعي خود را از سر مي گيرد تا پزشك ديگري بيابد كه مثلاً حتماً برايش پني سيلين تجويز نمايد و متاسفانه در برخي موارد ممكن است موفق نيز بشود. با بيماران زيادي مواجه مي شويم كه حداقل سه يا چهار قلم دارو از قبل براي خود در نظر گرفته اند (حتي با يادداشت مراجعه مي كنند) و مراجعه شان به پزشك، محدود به ثبت داروها در دفترچه بيمه است.
تاسف بار تر اينكه افراد غير مسئول در داروخانه ها (و در موارد اندك بعضي داروسازان) هرچه بيمار مي خواهد در اختيارش مي گذارند و با بيماراني مواجه مي شويم كه حتي بدون نسخه از داروخانه آنتي بيوتيك تزريقي دريافت كرده اند. عقل حكم مي كند در اموري كه اطلاع كافي نداريم ورود نكنيم لكن طبابت جزء اموري است كه همه ما ايرانيها به آن احاطه داريم و حتي بانوان خانه دار طبابت شان از طبخ قورمه سبزي بهتر است (!!). گاهي مي بينيم پدر خانواده اعتقاد دارد كه همسرش بخوبي از كاربرد داروها اطلاع دارد و حتي اطفال معصوم چند روزي قبل از ملاقات با پزشك، توسط مادر خانواده تحت درمان قرار گرفته اند. حتي مواردي مي بينيم كه اين گونه افراد طرف مشورت ديگر اعضاء فاميل قرار مي گيرند كه فلاني رفتم فلان متخصص برايم اين دارو را تجويز كرده. بنظرت مصرف كنم يا خير (؟!).
حتماً بايد صدا و سيما، متوليان فرهنگ عمومي و وزارت بهداشت رسالت خود را در اطلاع رساني و اصلاح فرهنگ عمومي در امور درمان و مصرف دارو موثرتر اعمال نمايند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
دختر من روز گذشته پس از مراجعه به پزشك داخلى پينيسيلين همراه با مقداري ليدوكايين برايش تزريق شد كه اولاً از ما نپرسيدن كه آلرژي داره يا نه دوماً به علت آلرژي شديد آمپول بتامتازون هم پزشك محترم برايش تجويز كردكه خدا شاهده من هيچگونه دخالتي در نحوه ى تجويز دارو نداشتم كه اي كاش دخالت مىكردم چشمتون روز بد نبينه كه از ديشب تا امشب چه روزگاري داشتيم اريتمى و تپش شديد به طوري كه به قفسه ي سينه ضربه مىزد بعد از نوار و اكو وكلي هزينه اعصابمون هم داغونه دخترم هم كه ١٣سالشه استرس شديد گرفته حالا از پزشكان محترم بپرسم كه اين حالت بالاخره از عوارض كدومشون بود ؟چون قلب دخترم مشكلى نداشت
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
سلام. من هيچ گونه حساسيت به پني سيلين ندارم و با تزريق پني سيلين دچار عارضه اي نشدم. ولي چند روز پيش كه سرما خورده بودم پزشك آمپول ٦:٣:٣ تجريز كرد و خانم تزيقاتي با ليدوكايين خيلي سريع در حد دو ثانيه به من تزريق كرد. در حين بلند شدن از تخت احساس دو بيني و وزوز گوش پيدا كردم و حس بيهوشي بهم دست داد. كه خانم آمدند و با بالا گرفتن پاها كمي بهتر شدم. و با مشورت با پزشك گفتند كه قند خون افت كرده و يك سرم قندي هم تزريق كردن. من نه خسته بودم و نه گرسنه. اگر پزشكي كامنت من رو مي خونه ممنون ميشم كه نظرش رو بده. آيا تزريق زياد ليدوكايين باعث اين ماجرا ميشه؟
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
معصومه خانوم منم یبار این طور شدم با این که هیچ حساسیتی ندارم به پنی سیلین بعد از زدنش چند ثانیه بعدش تو گوشام صدای بلنده آژِیر میشنیدم خیلی بلند بعد افتادم سر تخت تپش قلبو احساس بیهوشی بم دست داد فقط همون یبار این طور شدم . کسی اگه میتونه جواب بده.
اتی قاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
ا ا ا ا ا ا ا ا ا خی ی ی ی ی
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
واقعا باعث تاسفه
بعضی از تزریقات چی ها واقعا بیسوادن و هیچ اگهی از این مسایل ندارن و درضمن در هنگام تزریق درد بیشتری به بیمار بدبخت متحمل می کنن چون چیزی از عضله و نقاط دردناک و ... نمیدونن و فقط تجربی یاد گرفت سرگ فورو کنن به تحتانی بیمار بدبخت
و اما بهتره پیش تزریقاتی برین که خودش دکتر باشه من خودم درد وحشتناک پنی سیلین هیچ وقت از همون بچه گی یادم نمیره و اخرین بار پیش پزشک تزریق کردم و البته همان پزشکی خودش معاینه کرده بود و همه مسولیتش متوجه خودش میشه و قبل از تزریق از این که اخرین بار کی پنی سیلین زدی پرسید و چون من چند سالی بود نزده بودم گفت باید تست بشی و جالب تست پوستی نکرد بلکه یک قطره از پنی سیلین محلول را در چشمم ریخت و بعد چند دقیقه چون اثری از سوزش و قرمزی مشاهده نکرد گفت مشکلی نیست و تزریق رو انجام داد ولی طوری با سرعت و مهارت زد که درد خیلی کمی داشت به هر حال فرق یک دکتر اونم از اون با سوادش که از اینترنت مقالات علمی رو میخونه و بر اساس اون کارشو پیش میبره با یک تزریقاتی بیسواد که کنار خیابون هم شده واسه پولش تزریق می کنه خیلی فرق داره پس همیشه تزریقتون رو پیش یک پزشک انجام بدین چون اگه هم مشکلی پیش بیاد اونقدر سواد داره که فورا وارد عمل بشه و نزاره بیمار از دست بره
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
من امروزیه پنی سیلین دارم خیلی می ترسم برم بزنم
rojy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
سلام دوستان ی بار به عمومم پنی سیلین زدم دیگ توبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: