بازدید 13466

واکنش انگلیس به رزمایش دریایی ایران

کد خبر: ۲۱۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳ 06 January 2012
وزیر دفاع انگلیس در سخنانی در واکنش به رزمایش دریایی ایران در آبهای خلیج فارس که اقتدار دفاعی کشورمان را مورد تاکید قرار داد، مدعی شد که بستن تنگه هرمز اقدامی غیر قانونی بوده و این حرکت با واکنش نیروی دریایی انگلیس روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، "فیلیپ هاموند" وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه ادعا کرد هر گونه تلاش ایران برای بستن تنگه هرمز "غیر قانونی" است و موفقیتی در پی نخواهد داشت.

وی همچنین در توجیه ادامه حضور تنش آمیز انگلیس در منطقه خلیج فارس افزود نیروی دریایی بریتانیا برای تامین امنیت در خلیج فارس به حضور خود در این منطقه ادامه خواهد داد.
وزیر دفاع بریتانیا که در موسسه "آتلانتیک" در واشنگتن سخنرانی می کرد، همچنین مدعی شد: اختلال در جریان انتقال نفت از طریق تنگه هرمز، تهدیدی برای منطقه و برای رشد اقتصادی جهان خواهد بود. هر گونه تلاش ایران برای بستن  تنگه (هرمز) غیر قانونی است و ناموفق خواهد بود.
 
وی با اعتراف به دنباله روی بی چون و چرای کشورش از سیاستهای یکجانبه و سلطه گرانه آمریکا اظهار داشت : نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا  به وظایف خود به عنوان بخشی از نیروهای دریایی بین المللی، به رهبری ایالات متحده که در بحرین مستقر است، ادامه خواهد داد.
 
نیروهای دریایی مستقر در خلیج فارس متشکل از ۲۵ کشور است که ماموریت آنها مبارزه با دزدان دریایی و تروریسم و همچنین تامین امنیت خلیج فارس است. تنگه هرمز که خلیج فارس را به دریای عمان متصل می کند به لحاظ انتقال جریان انرژی از طریق دریایی اهمیتی حیاتی دارد و بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا 17 درصد از نفت صادراتی جهان از طریق این تنگه به بازار منتقل می شود.
 
علاوه بر این، ناوگان پنجم آمریکا که در بحرین مستقر است مدعی شده که اجازه نخواهد داد ایران در جریان تجارت آزاد از مسیر تنگه هرمز مانع ایجاد کند.
 
امیر "عطاالله صالحی" فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه سیزدهم دی ماه درباره بازگشت ناو هواپیمابر آمریکایی "جان سی استنیس" به خلیج فارس هشدار داد و جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز سه شنبه مدعی شد: هشدار ایران نشانه ضعف است.
 
در همین زمینه، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ادعا کرد : عصبانیت ایران و تهدیدهایی که نسبت به اقدام احتمالی برای بستن تنگه هرمز مطرح می‌کند، نشان می دهد فشارهای بین ‌المللی و جهانی نتیجه داده و گزندگی تحریم ها علیه ایران آغاز شده است.
 
جرج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم روز سه شنبه در خصوص بازگشت ناو هواپیما بر آمریکا به خلیج فارس گفته بود، حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به روال گذشته ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
بيشين بينيم با(با)!!! ، حالا اينم دم در آورده ...
مثل گندم دروتون می کنیم
ای بابا...چند نفر به یه نفر
عجب رویی دارند.... تحریم ما بدون داشتن هیج سند و مدرکی علیه ما قانونیه!؟
اگر قرار است ما گزیده بشیم چرا اونها گزیده نشوند؟ لذا فعلا در تنگه دست انداز ایجاد کنید تا یه کم دردشون بیاد.
بزار ببندیم بعد میفهمی ای انگلیس کاسه لیس!
انگلیس کثیف وخبیث غلط کرده فکر کرده ایران پاکستان یا افغانستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی